Przygoda Alana z motoryzacją rozpoczęła się już bardzo dawno temu, kiedy to Alan zdobył bezcenny dokument upoważniający go do poruszania się po drogach za kierownicą czterokołowej "osobówki". Przez ten okres człowiek zaczyna się uczyć, styka się z wieloma autami, klika z nich poznaje bliżej, aż po jakimś czasie niektórych dopada gorączka motoryzacyjna. Nie wystarczy wtedy już zwykły samochód służący do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Zaczynamy myśleć o samochodzie, którego możliwości będą wstanie zaspakajać nasze oczekiwania i dostarczy on nam wrażeń, o których w zwykłym samochodzie dla przeciętnego człowiek możemy tylko pomarzyć.
Odkrywając tajniki motoryzacji z czasem każdy z nas zaczyna marzyć o jakimś aucie. Jedne nam się podobają, inne bardziej, ale są takie, którymi zdecydowanie chcielibyśmy jeździć. Takim autem dla Alana jest jego Nissan 350Z.
Samochód został sprowadzony z Niemiec, ponieważ była to jedyna pewna możliwość zdobycia egzemplarza bez przeszłości wypadkowej i w bardzo dobrym stanie technicznym. Początkowo, jak chyba każda osoba stykająca się z samochodem o dużej mocy Alan nie miał zamiaru ingerować w auto i Nissan miał pozostać seryjny ze względu na duży zapas mocy. Nie od dziś jednak wiadomo, że człowiek przyzwyczaja się do mocy, nawet jeśli jest ona całkiem spora. Takim sposobem po miesiącu auto zostało wyposażone w dolot z filtrem stożkowym firmy K&N, a za raz po tym zrodził się pomysł na turbosprężarkę.
Od tego momentu Nissan Alana stopniowo zmieniła się z szybkiego sportowego auta w prawdziwego ulicznego killera. Chcąc poprawić osiągi samochodu właściciel zdecydował się postawić na Greddy Twin Turbo Kit, co wiązało się z instalacją szeregu części mechanicznych, jak i podzespołów odpowiedzialnych za sterowanie jednostką napędową. Szczegółowa lista części znajduje się w specyfikacji.
Oprócz zmian ingerujących w osiągi Nissana, Alan zdecydował się na zmiany stylistyczne auta. Zdecydowanie wart uwagi jest oryginalny pakiet ospojlerowania kultowego tunera Nissana, firmy Nismo, a także piękne, 19 calowe felgi Volk Racing. Wato też zwrócić uwagę na wysokiej klasy zawieszenie firmy TEIN. Zetka posiada zestaw Super Street dodatkowo uzupełniony o system EDFC, czyli Electronic Damping Force Controller( elektroniczny kontroler regulacji twardości zawieszenia ). Dzięki temu urządzeniu możemy pozwolić sobie na regulacje twardości zawieszenia z wnętrza pojazdu zarówno dla przednich jak i tylnych amortyzatorów.
Początkowo samochód w trosce o bezpieczeństwo silnika posiadał setup podnoszący parametry jednostki napędowej do wartości 415 KM i 500 Nm na doładowaniu 8 PSI. Potencjał i wydajność Greddy pozwala jednak na znacznie więcej i można dzięki temu celować w okolicę 600 koni mechaniczny. Taki przyrost wymagał jednak zakucia silnika, co wcześniej, czy później musiało nastąpi znając niekończący się apetyt na moc właściciela.
Ponieważ tuning to pogłębiająca się choroba, 415 KM długo nie wystarczyło Alanowi. Silnik został dozbrojony, zwiększono też pojemność do 4,2 litra i w ten sposób przygotowano serce pod trzy cyfrowy wynik z szóstka na czele. Sam właściciel twierdzi, że 600 KM powinno usatysfakcjonować go na dłużej, ale jak będzie to czas pokaże. Co do innych modyfikacji to w przyszłości w grę wchodzą także karbonowe dodatki, przewidywana jest również podmiana seryjnej szpery na model firmy Carbonetics. Niezależnie od planów przeróbkami zajmie się firma Promotor Mocy, która pomogła Zetce w nabraniu mocy.
Zdjęcia w projekcie: Dawid Konopka, Maciej Kurczalski
Więcej informacji o projekcie znajdziecie na forum w temacie Nissan 350z Greddy Twin Turbo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 19
Ładowanie danych...
Dodaj swój komentarz:
SPECYFIKACJA SERYJNA:
Fabryczna jednostka napędowa w Nissanie 350Z to silnik VQ35DE o następujących parametrach:
Budowa:
V6, DOHC, 24V
Pojemność:
3498 cm3
Moc:
287 KM przy 6200 obr./min SAE
Maksymalny moment obrotowy:
372 Nm przy 4800 obr./min
Skrzynia biegów:
sześciostopniowa, ręczna
Napęd:
RWD
SPECYFIKACJA PO MODYFIKACJACH:
Silnik:
Kute tłoki ARIAS Custom Made
Kute korbowody SCAT
Śruby główne ARP
Śruby głowicy ARP
Uszczelki głowic Cometic
Panewki główne ACL Race
Panewki korbowe ACL Race
Sprężynki Supertech
Tależyki Supertech
Zestaw uszczelek silnika
NGK cold plugs
Układ dolotowy:
Greddy Twin Turbo Kit
Greddy Twin Turbo Intercooler
KN filters
Greddy BOV Type RS
Greddy Aluminum BOV Flange
Układ paliwowy:
Wtryskiwacze paliwa RC 750
Podwójna pompa paliwa CJ
CJ Motorsports Stage I Complete Return Fuel System
WAL GSS342 Fuel Pump 255lph
Układ chłodzenia:
Wydajniejsza i większa chłodnica Koyo
Chłodnica oleju Stillen
Elektronika:
AEM Plug and play Management unit
Defi-Link Boost
Defi-Link Exhaust Temp
Defi-Link Control Unit II
AEM AFR
TEIN EDFC
Układ napędowy:
ACTClutch 350Z
ACT Flywheel 350Z
Wzmocnione Półośie firmy DRIVESHAFTS
Układ wydechowy:
Greddy EvoTT 350Z
Układ hamulcowy:
Zaciski Brembo
Tarcze EBC średnica 324
Zawieszenie:
TEIN Super Street Damper
Wnętrze:
Fotele Sparco Prestige
Pasy szelkowe Sparco (czteropunktowe)
Body Kit:
NISMO
Felgi:
Volk Racing GTC Gold 19 cali
Opony:
Toyo Proxes T1R
245/35R19 przód
285/35R19 tył
Osiągi po modyfikacjach:
605,5 KM przy 6532 rpm
687,3 Nm przy 4340 rpm
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|
W innym wypadku będę musiał mieć jdm stronkę otwartą cały czas
ps. Dzieje sie cos dalej z nim?