Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: projekty
16.12.2010 20:26

Przygoda Alana z motoryzacją rozpoczęła się już bardzo dawno temu, kiedy to Alan zdobył bezcenny dokument upoważniający go do poruszania się po drogach za kierownicą czterokołowej "osobówki". Przez ten okres człowiek zaczyna się uczyć, styka się z wieloma autami, klika z nich poznaje bliżej, aż po jakimś czasie niektórych dopada gorączka motoryzacyjna. Nie wystarczy wtedy już zwykły samochód służący do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Zaczynamy myśleć o samochodzie, którego możliwości będą wstanie zaspakajać nasze oczekiwania i dostarczy on nam wrażeń, o których w zwykłym samochodzie dla przeciętnego człowiek możemy tylko pomarzyć.

Odkrywając tajniki motoryzacji z czasem każdy z nas zaczyna marzyć o jakimś aucie. Jedne nam się podobają, inne bardziej, ale są takie, którymi zdecydowanie chcielibyśmy jeździć. Takim autem dla Alana jest jego Nissan 350Z.

Samochód został sprowadzony z Niemiec, ponieważ była to jedyna pewna możliwość zdobycia egzemplarza bez przeszłości wypadkowej i w bardzo dobrym stanie technicznym. Początkowo, jak chyba każda osoba stykająca się z samochodem o dużej mocy Alan nie miał zamiaru ingerować w auto i Nissan miał pozostać seryjny ze względu na duży zapas mocy. Nie od dziś jednak wiadomo, że człowiek przyzwyczaja się do mocy, nawet jeśli jest ona całkiem spora. Takim sposobem po miesiącu auto zostało wyposażone w dolot z filtrem stożkowym firmy K&N, a za raz po tym zrodził się pomysł na turbosprężarkę.

Od tego momentu Nissan Alana stopniowo zmieniła się z szybkiego sportowego auta w prawdziwego ulicznego killera. Chcąc poprawić osiągi samochodu właściciel zdecydował się postawić na Greddy Twin Turbo Kit, co wiązało się z instalacją szeregu części mechanicznych, jak i podzespołów odpowiedzialnych za sterowanie jednostką napędową. Szczegółowa lista części znajduje się w specyfikacji.

Oprócz zmian ingerujących w osiągi Nissana, Alan zdecydował się na zmiany stylistyczne auta. Zdecydowanie wart uwagi jest oryginalny pakiet ospojlerowania kultowego tunera Nissana, firmy Nismo, a także piękne, 19 calowe felgi Volk Racing. Wato też zwrócić uwagę na wysokiej klasy zawieszenie firmy TEIN. Zetka posiada zestaw Super Street dodatkowo uzupełniony o system EDFC, czyli Electronic Damping Force Controller( elektroniczny kontroler regulacji twardości zawieszenia ). Dzięki temu urządzeniu możemy pozwolić sobie na regulacje twardości zawieszenia z wnętrza pojazdu zarówno dla przednich jak i tylnych amortyzatorów.

Początkowo samochód w trosce o bezpieczeństwo silnika posiadał setup podnoszący parametry jednostki napędowej do wartości 415 KM i 500 Nm na doładowaniu 8 PSI. Potencjał i wydajność Greddy pozwala jednak na znacznie więcej i można dzięki temu celować w okolicę 600 koni mechaniczny. Taki przyrost wymagał jednak zakucia silnika, co wcześniej, czy później musiało nastąpi znając niekończący się apetyt na moc właściciela.

Ponieważ tuning to pogłębiająca się choroba, 415 KM długo nie wystarczyło Alanowi. Silnik został dozbrojony, zwiększono też pojemność do 4,2 litra i w ten sposób przygotowano serce pod trzy cyfrowy wynik z szóstka na czele. Sam właściciel twierdzi, że 600 KM powinno usatysfakcjonować go na dłużej, ale jak będzie to czas pokaże. Co do innych modyfikacji to w przyszłości w grę wchodzą także karbonowe dodatki, przewidywana jest również podmiana seryjnej szpery na model firmy Carbonetics. Niezależnie od planów przeróbkami zajmie się firma Promotor Mocy, która pomogła Zetce w nabraniu mocy.


Zdjęcia w projekcie: Dawid Konopka, Maciej Kurczalski

Więcej informacji o projekcie znajdziecie na forum w temacie Nissan 350z Greddy Twin Turbo.

Ocen: 37
Zdjęcia:
















Komentarze 19

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
Cino 18.12.2010 00:19
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Dobre Z nie jest zle emotka
Sanctim 18.12.2010 16:26
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Można w dobrej rozdziałce na pulpit?
W innym wypadku będę musiał mieć jdm stronkę otwartą cały czas emotka
Deox 18.12.2010 16:29
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Sanctim mi pasuje taki układ. emotka
darek 18.12.2010 16:48
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Może być! emotka
Gumka23 18.12.2010 16:52
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
chyba juz kultowy Alanowoz. Jestem na tak emotka

ps. Dzieje sie cos dalej z nim?
gaseb 18.12.2010 17:23
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
bjuti! +
Pilar 18.12.2010 22:09
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Piękna Zeta i do tego Kurczak zrobił świetne foty emotka
Japoniec 18.12.2010 22:48
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Bardzo fajne auto.
PaBBlos 18.12.2010 22:59
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Jak dla mnie mega projekt. Nie wyobrażam se jak się musi ta zeta odpychać.
mikoangelo 19.12.2010 00:51
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Mega projekt. Zetka zrobiona z głową emotka
Loner 19.12.2010 03:19
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Ładny diabeł. Pewnie żywi się topionym asfaltem emotka Widać, że samochód od pasjonata emotka
Arni_EG6 20.12.2010 18:22
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
fajna i szybka "Zetka", pozostało tylko dodać, że czekam na kolejny projekt nissana emotka
WestBikers 21.12.2010 19:46
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Super autko - nie przepadam co prawda za tym modelem, ale trzeba przyznać, że zrobione na mega wysokim poziomie
rdk 01.01.2011 18:30
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
to auto jest kotem, ale kolorystycznie nigdy mi się nie podobało, inny kolor budy i felg i auto wyglądałoby zdecydowanie lepiej emotka
Pawco 01.01.2011 23:00
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
konkretny potwór i mam nadzieje ze już niebawem 4x4 emotka
Aro 05.01.2011 19:49
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
4x4? Pawco możesz rozwinąc?emotka
the_havran 14.01.2011 08:45
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
bardzo ładne Z. Ciekawe czy Pan SiEmKju zadziała grubiej ze swoim parchem? Chociaż znając jego stajl to raczej OEM Look będzie.
Machu 09.06.2011 14:55
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
SZYBKIE MAISTO: Chapter one - The Day emotka http://www.youtube.com/watch?v=CUgTuxBoArs
pawlosi1 06.05.2012 19:39
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
No robi robotę emotka


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:
SPECYFIKACJA PROJEKTU

SPECYFIKACJA SERYJNA:

Fabryczna jednostka napędowa w Nissanie 350Z to silnik VQ35DE o następujących parametrach:

Budowa:
V6, DOHC, 24V

Pojemność:
3498 cm3

Moc:
287 KM przy 6200 obr./min SAE

Maksymalny moment obrotowy:
372 Nm przy 4800 obr./min

Skrzynia biegów:
sześciostopniowa, ręczna

Napęd:
RWD

SPECYFIKACJA PO MODYFIKACJACH:

Silnik:

Kute tłoki ARIAS Custom Made
Kute korbowody SCAT
Śruby główne ARP
Śruby głowicy ARP
Uszczelki głowic Cometic
Panewki główne ACL Race
Panewki korbowe ACL Race
Sprężynki Supertech
Tależyki Supertech
Zestaw uszczelek silnika
NGK cold plugs

Układ dolotowy:

Greddy Twin Turbo Kit
Greddy Twin Turbo Intercooler
KN filters
Greddy BOV Type RS
Greddy Aluminum BOV Flange

Układ paliwowy:

Wtryskiwacze paliwa RC 750
Podwójna pompa paliwa CJ
CJ Motorsports Stage I Complete Return Fuel System
WAL GSS342 Fuel Pump 255lph

Układ chłodzenia:

Wydajniejsza i większa chłodnica Koyo
Chłodnica oleju Stillen

Elektronika:

AEM Plug and play Management unit
Defi-Link Boost
Defi-Link Exhaust Temp
Defi-Link Control Unit II
AEM AFR
TEIN EDFC

Układ napędowy:

ACTClutch 350Z
ACT Flywheel 350Z
Wzmocnione Półośie firmy DRIVESHAFTS

Układ wydechowy:

Greddy EvoTT 350Z

Układ hamulcowy:

Zaciski Brembo
Tarcze EBC średnica 324

Zawieszenie:

TEIN Super Street Damper

Wnętrze:

Fotele Sparco Prestige
Pasy szelkowe Sparco (czteropunktowe)

Body Kit:

NISMO

Felgi:

Volk Racing GTC Gold 19 cali

Opony:

Toyo Proxes T1R

245/35R19 przód
285/35R19 tył

Osiągi po modyfikacjach:

605,5 KM przy 6532 rpm
687,3 Nm przy 4340 rpm

TAG CLOUD