Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: projekty
10.04.2012 10:11

Kilka tygodni temu odezwał się do mnie Mateusz Dąbrowski, opiekun medialny warsztatu Arka Akut Kuźnia z Warszawy. Wspólnie z Mateuszem nawiązaliśmy współpracę, która powinna zaowocować w postaci wielu ciekawych materiałów, które będziecie mogli przeczytać na łamach JDMO. Na początek zapraszam na krótki wstęp o warsztacie AAK i aucie, które właściciel przygotował dla siebie.

Arka Auta Kuźnia jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie firmy to warsztat ze sporym zapleczem, doświadczonymi i wykwalifikowanymi ludźmi, solidnym podejściem do Klienta i przede wszystkim mega, ale to mega porządkiem.

Specjalnie akcentuje słowo mega, gdyż podobnego ładu, czystości i porządku próżno szukać w większości warsztatów. Przypomnijcie sobie ile to razy zachwycaliśmy się jak Spoon Sports dba o zaplecze swojej "fabryki". Arka to oczywiście nie Spoon, ale widać, że tu również szanuje się swoją pracę i dba o codzienne otoczenie.

Dodatkowo cały ten ład niesamowicie kontrastuje z obiektem, w którym mieści się warsztat. Miejscówka jest bardzo klimatyczna, ma swój charakter i niewątpliwie wyglądem tłumaczy nazwę firmy. Najlepiej przekonajcie się o tym sami zaglądając do galerii na stronie AAK.

Powiedzenie "Jak cię widzą tak cię piszą" pasuje tu wręcz idealnie, a widzą dobrze i piszą dobrze. Wchodząc do takiego obiektu nie bałbym się zaufać i powierzyć swojego auta w ręce Arki.



Przejdźmy teraz do właściwego projektu. Właścicielem, pomysłodawcą i główny wykonawcą jest Michał, mechanik warsztatu Arka Auto Kuźnia. Bazą do stworzenia tego samochodu była Honda Civic EK4 z seryjnym motorem B16A2, który później również został uturbiony. Sporą okazją do swapa i budowy K24 turbo był silnik, który Michał miał szczęście zakupić. Szczęście ponieważ nowe serce Civica pochodzi z Accorda Type S, które w tym samochodzie nie zrobiło nawet 500km. Tak naprawdę K24 nie zdążyło się nawet dotrzeć, a już zmieniło nadwozie.

Sama koncepcja auta to przede wszystkim "cichociemność" i nie rzucanie się w oczy. I chyba się udało, bo czytając komentarze w temacie Michała nasi użytkownicy żartobliwie daliby autu maks 90km i silnik o pojemności 1.4 L. ;)

Oczywiście pierwsze wrażenie nie zdradza prawdziwych możliwości projektu, ale o tych powinna przekonać was już specyfikacja w prawej kolumnie. Wynik jaki został osiągnięty to 411 koni i 485 Nm, co spełni oczekiwania nawet najbardziej wybrednych i żądnych mocy kierowców.

Ja zostałem kupiony zarówno wyglądam jak i osiągami.

Na dziś to tyle, ale do projektu jeszcze wrócimy i będziecie mogli zapoznać się bardziej szczegółowo z procesem powstawania zawartości pod maską w kolejnych wpisach.


Autorem zdjęć do projektu jest Mateusz Dąbrowski.
Więcej o aucie znajdziecie na forum w temacie Honda Civic EK4 - K24/20T.

Ocen: 13
Zdjęcia:










Komentarze 3

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
Limon 10.04.2012 16:46
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 3    3 |
Ten civic to wg. mnie najoryginalniejszy projekt jaki trafił ostatnio na nasze forum, nie krzyczy na ulicy "patrzcie jaki jestem szybki" i to mi się bardzo podoba, byłem zszokowany jak zobaczyłem wynik z rolek na forum. Sam warsztat też jest dla mnie absolutnie wyjątkowym miejscem, nie widziałem jeszcze czegoś takiego w Polsce.
Deox 10.04.2012 16:56
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
Mam podobne zdanie. Wyjątkowe auto i miejsce.
Kuba 10.04.2012 18:15
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 2    2 |
Arka Auta Kuźnia bardzo klimatyczna i warta nawet samego zobaczenia. Co do EK4 to projekt jest super. Silnik to całkowity odlot. (Osobiście Chciałbym zobaczyć tutaj dokładkę od SiR, lotkę od Sponna i jakąś ciekawą felgę od np. Volk'a.)


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:
SPECYFIKACJA PROJEKTU

Model:

Honda Civic EK4, 1996

Silnik:

dół k24 z accorda type-s 2005
głowica k20
wtryski 560 z evo
listwa paliwowa innovative mounts
regulator ciśnienia paliwa
pompa walbro 255
łapy silnika custom Auto Kuźnia

Elektronika:

hondata k-pro
strojenie niuton wystroimy.pl

Układ dolotowy:

kolektor ssący i przepustnica z ep3
orurowanie custom Auto Kuźnia
intercooler chińczyk
filtr grzybek
blow-off dv bosch

Układ wydechowy:

turbina z evo mr - td05hr16
kolektor wydechowy custom Auto Kuźnia
układ wydechowy 3" custom Auto Kuźnia
środkowy i końcowy el-tec z końcówką 3"
downpipe custom Auto Kuźnia 3"
wewnętrzny wg

Zawieszenie:

stabilizatory oem ek4
gwint pic
gumy zawieszenia oem

Układ hamulcowy:

przód: 300mm
klocek ate, tarcza ate
ep3 4x100 custom Auto Kużnia

tył: 262mm
klocek ate, tarcza ate
ep3 4x100 custom Auto Kuźnia

płyn dot 5.1

Wnętrze:

oem ek4
fotele toyota celica
zegary ag: temp. oleju, temp. wody, egt, boost, ciś. oleju
turbo timer stri

Body:

seria ek4
pełny detailing by detailers

Moc:

411km/485nm

Wykonanie:

Arka Auto Kuźnia

TAG CLOUD