Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: projekty
27.04.2012 20:16

W ostatnich dwóch wpisach mogliście zobaczyć jak wizualnie prezentuje się Honda Civic użytkownika sawczen. Auto spodobało się na tyle, że nie zwlekałem długo i postanowiłem zorganizować materiał do opisu. Zapraszam po szczegóły do dalszej części tekstu.

Tekstu, w którym poznacie historię auta oczyma Piotra, aktualnego właściciela prezentowanej Hondy.

Samochód kupiłem w Olsztynie, dokładnie 27 marca 2009, także niedawno mieliśmy swoją trzecią rocznicę. Pod maską były zapakowane takie graty jak ssak Skunk2, regulowane kółka AEM, regulator ciśnienia paliwa AEM, dolot CAI AEM, wydech Magnaflow, kolektor wydechowy DC SPORTS, chłodnica Mishimoto, a także gwintowane zawieszenie D2 Racing z 36-stopniową regulacją twardości oraz front camber kit Skunk2. Myślę, że niczego nie pominąłem, ale na prawdę masa gratów była pod maską.

Cena 12500 na ogłoszeniu, auto wyglądało jak 7 nieszczęść. Koleś mieszkał w Anglii, a samochód sprzedawał nam jego brat. Oczywiście mimo wyglądu auta i tego, że wymagało wstawienia reperaturek i odnowienia lakieru byliśmy pewni, że je bierzemy chociażby dla tych części, które są pod maską. Jak się okazało brat właściciela nie chciał zbić z ceny. Pierwsze rozmowy były takie, że stówka to maksymalny upust, ale Kaczka (bo z nim i RobJustem byłem w Olsztynie) pogadał z właścicielem przez telefon i zbił cenę do 12100. Dzięki temu było za co opijać udany zakup.



Tak prezentowało się auto chwilę po zakupie - 27 marzec 2009.

Pierwszymi modyfikacjami było doprowadzenie auta do jakiegoś wyglądu. Zostały zdarte wieśniackie naklejki z drzwi, przemalowane listwy boczne, a także kratki w zderzaku i powycinane chlapacze a'la rally. Niestety po wizycie na hamowni wszystkim spadła kopara, bo auto zamiast pokazać, że właściciel pakował graty pod maskę z głową miało kompletnie poprzestawiane zapłony, było niedolane itp. Pierwszy pomiar pokazał 137KM, udało nam się dobić do 148KM po przestawieniu aparatu zapłonowego i pobawieniu się regulatorem ciśnienia paliwa, ale na tym się skończyło.

Niedługo potem wykorzystałem urlop Rysia, który był na Pomorzu i wystroiliśmy Hondę wtedy bodajże na 176KM i 156Nm. Przez pewien czas mnie to zadowalało, ale jak auto stało w styczniu 2010 u lakiernika, coś mnie tknęło i zacząłem myśleć o wzmocnieniu Civica. Kaczka powiedział wtedy, że przecież ma zakuty silnik i mogę go wziąć w dobrych pieniądzach. Tak też się stało i kupiłem od niego zakuty słupek, orurowanie, intercooler, wskaźniki Greddy itd. Brakowało tylko mocnego sprzęgła, turbiny i barana. Wybór padł na Garrett GT28RS (disco potato), baran niestety chinol co potwierdził, bo pękł kiedy nastąpiła awaria silnik, a sprzęgło to F1 Racing stage 4. Wszystko to poskładali chłopacy z SLG, wykonali swoją robotę perfekcyjnie, Rysiu wystroił auto w VTG na 329,4KM i 312,9Nm.

Samochód odebrałem pod koniec sierpnia, także w 2010 roku długo nie polatałem. Był pewien moment, który mógł mieć wpływ na finalny crash silnika. Jechałem kiedyś i nagle skoczyła temperatura wody, dym spod maski. Bez zwalania głowicy stwierdziliśmy, że jest okej i uszczelka powinna być w porządku. Przetarł się tylko wąż idący do nagrzewnicy, niby nic groźnego, ale temperatura jednak wzrosła. Zimę auto przestało w garażu i na wiosnę ruszyło na nowo. Dokładnie 26 kwietnia 2011, dwa dni przed ukazaniem się artykułu z autem w GT (maj 2011) silnik odmówił posłuszeństwa. Po zrzuceniu głowicy okazało się, że tuleje są popękane, załamka.

Pod koniec maja wyjechałem na 4 miesiące do Kanady i miałem tam dużo czasu na przemyślenia. Wtedy padła opcja auta Adiego jako dawcy organów, nie zastanawiałem się długo. Z jego auta pochodzi teraz u mnie kilka części, głównie jest to zakuty słupek, ssak Edelbrock Victor X, listwa wtryskowa Golden Eagle, baran made by SSG, skrzynia s9b ze szperą, wzmacniane półosie, Apexi Avc-r i wisienka na torcie w postaci wskaźników Defi wraz z centralką.

Wszystko to postanowiliśmy poskładać sami w garażu. Zbyt dużo czasu nam to nie zajęło, ale potem pozostało dopieszczanie detali. 26 marca 2012 byłem umówiony z Rysiem na strojenie w VTG, ale wcześniej, do południa miała miejsce sesja zdjęciowa do GT (majowy numer już w kioskach!). Niemniej jednak przed godziną siedemnastą spotkałem się z Rysiem i zaczęliśmy zabawę jeszcze przed wizytą w VTG. Ostatni wynik to 328,3KM i 323,3Nm, z którego jestem bardzo zadowolony, a wszystko przy doładowaniu 1bar. Pierwszy bieg 0,5 bara, a na drugim muszę sobie dopasować - najpierw zrobiliśmy 0,5 bara, ale widać było, że auto muli i chce więcej :) teraz mam 0,7 i też chce więcej, więc to już kwestia regulacji dwoma guzikami. Ostatnim modem do tej pory była kierownica Momo Monte Carlo wyrwana za drobne na allegro na tzw. 'nocnym szabrowaniu' i jestem z niej mega zadowolony.

Jeśli ktoś pamięta tzw. projekt Kaczki i Adiego z Hondy Trójmiasto o imieniu "Red Twin Brothers", to uświadamiam, że moje auto, to moje auto i można powiedzieć, że zawiera w sobie dużo organów z obu tych projektów, które już niestety nie wyglądają i nie jeżdżą tak jak kiedyś.

Pomijając aspekty samej pracy nad projektem to warto dodać, że Honda została wyprodukowana w 1991 roku, czyli praktycznie na samym początku produkcji, oczywiście made in Japan.

Jako ciekawostkę przytoczę pewne zdarzenie. Mieszkam w Gdańsku i bywa, że pokazuję się na mieście. Zdarzają się wówczas czasem zaczepki są na światłach w stylu

- ile masz koni?
- 328
- o ja pierdole

Tyle o samym aucie, a o mnie jako właścicielu? Napiszę, że jako dzieciak w podstawówce zobaczyłem zajebistego seryjnego Civica piątej generacji. Spojrzałem na Hondę z każdej strony. Najbardziej podobał mi się charakterystyczny, niski i szeroki tył tego auta. Stwierdziłem, że muszę je kiedyś mieć i tak też się stało.

Pierwsza była kanadyjka, Civic EH2 z silnikiem D15B7 + lpg. Chciałem swapować B serię, ale stwierdziliśmy z Kaczką, że ekonomiczniej będzie kupić drugą. Trafiła się też czerwona (bo kanadyjka była czerwona) i wtedy wiedziałem, że auto będzie utrzymane w czerwono-czarnych barwach. Te barwy to moja druga zajawka, kolejne niezbyt tanie hobby (zresztą jakie jest tanie?). Mianowicie - AC Milan. Nieprzypadkowo kolor auta to jedyna słuszna czerwień - Milano Red (R81).

Wracając do czterech kółek to pasja do motoryzacji i grzebania w autach zrodziła się chyba jakoś przez ojca - co prawda nie szalał samochodami jak ja, ale był mechanikiem samochodowym i często zabierał nas (mnie i brata) gdzieś do warsztatu, aby coś naprawić itp. Mogło to mieć takie właśnie podłoże.

Kończąc dodam, że jak już padł pomysł na turbo, to było założenie, żeby Honda była jak najbardziej cichociemna. Myślę, że patrząc na rezultaty, to z zewnątrz tylko dodatkowe wskaźniki coś mogą zdradzać, więc uważam plan za wykonany w 100%.

Pozdrawiam Piotr



Autorem zdjęć do projektu jest Łukasz Elszkowski.
Więcej o aucie znajdziecie na forum w temacie Civic EG6 B16T by sawczen.

Dodatkowo klip video z Hondą plus inne, powiązane wpis.

Ocen: 11
Zdjęcia:


















Komentarze 14

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
ml3k0 28.04.2012 12:14
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
podoba mi się, jest ok
Deox 28.04.2012 12:22
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Dojdą jeszcze nowe fotki ze specjalnej sesji, ale wrzuci się to do odrębnego wpisu jakoś w poniedziałek chyba.
rastle 28.04.2012 13:50
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Jaram się emotka
Limon 28.04.2012 14:10
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
zawsze wypatruję takich rodzynków na mieście, ale Twojego nie widziałem, szkoda bo fura jest przednia, zrobiona ze smakiem i gustem, a do tego szybka. emotka
sawczen 29.04.2012 03:14
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
Limon - ciężko mi powiedzieć w jakie dni najczęściej się pojawiam - ale we wtorki i czwartki spotyka się h3m na Oliwie koło salonu Opla i staram się tam ostatnio bywać emotka w tym tygodniu prawdopodobnie pojawię się w czwartek o ile mi nie zmienią grafiku w pracy (hotel/gastronomia), a tam wszystko możliwe emotka
co do fotek ze specjalne sesji, na którą nie poczekał Deox - wszystko zależy od czasu Łukasza emotka będzie też satyryczny filmik na temat auta, m.in. z Patrykiem Bielińskim, który pisał artykuł do obecnego nr GT.

dzięki za pozytywne opinie. tak jak pisałem w opisie, zamysł był taki, żeby auto było ogarnięte kompleksowo, A - Z, od wnętrza, przez silnik, po wygląd zewnętrzny.
Deox 30.04.2012 23:48
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Jaca 05.05.2012 15:50
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
czysto i szybko!
pawlosi1 06.05.2012 19:26
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Mega!
Aro 08.09.2012 16:30
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
zmienił bym tylko kierownice emotka
sawczen 09.09.2012 13:16
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
że co, że zła bo seryjna? tylko na tych fotach jest seria, już dawno w aucie siedzi Momo Monte Carlo emotka i widać ją tutaj: http://www.jdm-option.pl/blog/publikacja/318,Foto-sesje-z-forum---Civic-EG6-B16T-by-sawczen-ed-II emotka
Deox 09.09.2012 14:42
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Na fotkach rzeczywiście seria, ale w specyfikacji są inne dane.
Hunter91 23.01.2013 09:24
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Znany projekt z H3M emotka
Powodzenia w kolejny Grand Prix Night Power
sawczen 23.01.2013 11:56
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Dzięki Hunter emotka Najpierw muszę poskładać auto, tak żeby jeździło, a potem przejmować się Night Power emotka
misiek86 09.10.2016 12:17
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Świetne auto, podoba mi się to, że takie nie pozorne. Do swojej accord też myślę założyć kolektor Edelbrock i kompresor Eaton'a...


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:
SPECYFIKACJA PROJEKTU

Model:

Honda Civic EG6 1991 rok (pierwsza rejestracja 1992)

Silnik:

B16A2 DOHC VTEC

Wymienione elementy:

Tłoki JE
Korby Eagle
Blockguard Golden Eagle
Panewski ACL
Zewstaw śrub ARP
Kolektor ssący Edelbrock Victor-X
Przepustnica h22a8
Wtryski 550cc
Listwa wtryskowa Golden Eagle
Resistor box
Oil Catchtank HKS
Kable zapłonowe Magnecor 8,5mm
Świece zapłonowe NGK Irydum
Filtr oleju OEM HONDA
Engine damper AEM

Elektronika:

Seryjny komputer z CROME + strojenie by RYS strojenia.pl

Wskaźniki Defi EGT, Boost, Oil Pressure, Water Temp, Oil Temp razem z centralką
Apexi AVC-R

Układ dolotowy:

Garrett T28RS DiscoPotato
Blow-off Greddy RS
Intercooler
Filtr AEM

Układ wydechowy:

Customowy baran by SSG
Downpipe
Wydech przelotowy 2,5cala, tłumik OEM style, wszystko mTech

Układ napędowy:

Skrzynia s9b
Sprzęgło i docisk F1 Racing Stage 4
Wzmacniane półosie

Zawieszenie:

Gwintowane z regulacją twardości D2 Racing
Regulowane wahacze przednie górne Skunk2
Felgi Buddy Club P1 Black Matt 16"
Opony przód: Federal 595 RS-R
Opony tył: Yokohama Parada spec2

Układ hamulcowy:

Tarcze: przód Tarox G88, tył gładka EBC Ultimax

Klocki: przód: Tarox Corsa, tył Ferodo Premier

W najbliższym czasie swap z przodu na dwutłoczkowe zaciski z ATR'a i 300mm tarczę

Wnętrze:

Fotele Recaro Speed
Gałka sparco
Homemade czerwony dywan
Czerwone dywaniki
Zegary z wersji SiR II
Repliki pasów Takata
Kierownica Momo Monte carlo

Body:

Szklany szyberdach od Japońskiego VTI (SiR II)
Dokładka VTi
Chlapacze OEM
Tylna klapa JDM/USDM
Lusterka Spoon Style
Tylne lampy USDM
Smoked Amber Vision
Przednie lampy Denji Clear
Owiewka szyberdachu OEM

Inne:

Chłodnica Mishimoto
Węże silikonowe Samco
Oryginalny akumulator Honda Battery
Uchwyt akumulatora Skunk2
Przednia 3 punktowa rozpórka Password JDM w kolorze bronze

Moc:

328,3KM, 323,3Nm przy doładowaniu 1 bar

Wykonanie:

Pierwszy setup turbo:
streetlanegarage.pl

Drugi setup turbo:
samodzielnie z RobJustem w jego garażu.

Efekt uzyskany dzięki Maćkowi ze strojenia.pl

TAG CLOUD
NAJNOWSZE KOMENTARZE
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
14.12.2019 11:55 przez Elizra
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
09.10.2016 12:17 przez misiek86
30.09.2016 13:35 przez Cino
30.09.2016 13:35 przez Cino
08.01.2015 23:13 przez pimp