Wracamy ponownie do Hondy Civic 6 gen przygotowanej przez Warszawski warsztat Arka Auto Kuźnia. Tym razem jednak całą uwagę poświęcimy zawartości upchanej pod maską. We wpisie znajdziecie między innymi zdjęcia z pasowania silnika, tworzeni łap, zakładania i przeróbki jednostki K24 z głowicą od K20, tworzenie kolektora pod turbinę td04hl z Volvo. Będzie również wydech, tworzenie kolektora twin scroll pod turbinę z evo mr td05hr16, a wszystko uzupełnione o komentarz Michała z AAK, właściciela auta. Zapraszam.
Zacznijmy od tego, że opis projektu pojawił się już jakiś czas temu w serwisie, więc ten wpis można potraktować jakoby uzupełnienie całości. Materiału zdjęciowego dostałem trochę i na jeden raz byłoby tego zbyt dużo, a efekt byłby taki, że zlałoby się to w informacyjną papkę.
Przed wami fotograficzna dokumentacja oraz zbiór kilku ciekawych informacji z procesu składania całości.
Najtrudniejsze w całym projekcie było wytworzenie łap na wzór hasport'a z bloczków aluminium i osadzenie w nich poduszek z poliuretanu. Jako że silnik K20 nie występował w 6 generacji Hondy Civic to trzeba było dorobić półosie, które wykonał zewnętrzna firma. Następnie sporo problemów przysparzała elektryka, którą trzeba było robić od podstaw tak, aby wiązka kabinowa z silnikową współgrały. Niestety nie wszystko nadal działa, a mianowicie z szóstą generacją nie zgrywa się elektryka czujnika VSS czyli odpowiedzialnego za sczytywanie prędkości (dosłownie mówiąc nie działa prędkościomierz, choć jest to do ogarnięcia i prace trwają).
Kolejną przeszkodą z pewnością było kłopot z upchnięciem zacisku i tarczy 300mm z Civica Typer R siódmej generacji w kole o rozmiarze 15 cali, w co nadal niektórym trudno uwierzyć (mówię tu o forumowiczach, ale nie tylko). Cholernie trudne było również wyspawanie nowego kolektora wydechowego pod nowe turbo. Twin scroll dał się we znaki, bo spawanie kolektora z planowaniem, odprężaniem i dopasowaniem wszystkiego trwało 2 tygodnie działając po nocach.
Warto zaznaczyć, że od samego początku projekt powstaje głównie wieczorami i w nocy, a ponieważ AKK to normalny warsztat z wymianą olei, klocków itp, także nie ma czasu na tuningi, choć w planie jest rozszerzenie działalności o takie usługi również w ciągu dnia.
Niedawno, na dniach wystąpił problem nie działającego kółka rozrządu, które nie chciało się przestawiać. Kilka sów tłumaczenia. W K serii występuje coś takiego jak elektronicznie regulowane kółko rozrządu. Odbywa się to przy pomocy komputera i to komputer decyduje o tym w jakim stopniu ma przyspieszyć, bądź opóźnić zapłony sterując kółkiem. Kilka dni minęło zanim została znaleziona przyczyna awarii, a w miedzy czasie zostały podmienione dwa kółka rozrządu co wiąże się ze zdejmowaniem całego łańcucha itp. Niestety nie dało to żadnych rezultatów. Problem tkwił w komputerze, w którym spalił się element odpowiedzialny za regulację kółka, co powodowało nie przestawianie go, a co za tym idzie samochód nie chciał jechać tak jak powinien.
Po naprawieniu usterki samochód pojechał do ECU PERFORMANCE w celu wystrojenia i hamowania samochodu na nowej turbinie. Aktualnie w nie kuty motor jest ładowane 1bar a, moc to 390Km i 515Nm. Dominik vel Doktor powiedział, że można by naładować 1,2 bara i bez najmniejszego problemu złamane zostałoby 400km, ale trzeba by zastosować Apexi AVC-R, które ograniczałby doładowanie do 1 bara przed 5000 obrotów, bo dmuchanie 1.2 poniżej mogłoby się źle skończyć dla silnika. Rozbieżność w wynikach z Hamowni wynika z tego iż hamownia Empire nie posiada obciążenia symulującego jazdę po drodze i dla tego zawyża wyniki z czego wzięło się 400km przy 0,8 bara.
Civic miał również pierwszy chrzest bojowy i brał udział w zawodach na Bemowie na SSS w ostatni weekend. Jako że były to pierwsze start w zawodach to wynik nie był w pełni zadawalający. Najlepszy, wykręcony czas to 13,8s na 1/4 mili. Głównie przyczyniły się do tego problemy z trakcją, no i brak odpowiedniego obycia i wprawy. Poprawa czasu reakcji plus zmiana opon, żeby lepiej kleiły i przenosiły moc na asfalt według starych wyjadaczy tych zawodów zaowocowałoby spokojnie zejściem poniżej 13 sekund.
Tyle jeżeli chodzi o ważniejsze sprawy, resztę sami oceńcie na podstawie całkiem sporej ilości zdjęć.
Serdeczne podziękowania za przekazane materiały dla Michała i Mateusza z Arka Auto Kuźnia.
Więcej informacji o aucie znajdziecie we wspomnianym już wyżej opisie oraz na forum w temacie Honda Civic EK4 - K24/20T.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 3
Ładowanie danych...
Dodaj swój komentarz:
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|
I to jest piękne