Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: artykuły
02.05.2012 12:29

Wracamy ponownie do Hondy Civic 6 gen przygotowanej przez Warszawski warsztat Arka Auto Kuźnia. Tym razem jednak całą uwagę poświęcimy zawartości upchanej pod maską. We wpisie znajdziecie między innymi zdjęcia z pasowania silnika, tworzeni łap, zakładania i przeróbki jednostki K24 z głowicą od K20, tworzenie kolektora pod turbinę td04hl z Volvo. Będzie również wydech, tworzenie kolektora twin scroll pod turbinę z evo mr td05hr16, a wszystko uzupełnione o komentarz Michała z AAK, właściciela auta. Zapraszam.

Zacznijmy od tego, że opis projektu pojawił się już jakiś czas temu w serwisie, więc ten wpis można potraktować jakoby uzupełnienie całości. Materiału zdjęciowego dostałem trochę i na jeden raz byłoby tego zbyt dużo, a efekt byłby taki, że zlałoby się to w informacyjną papkę.

Przed wami fotograficzna dokumentacja oraz zbiór kilku ciekawych informacji z procesu składania całości.




Najtrudniejsze w całym projekcie było wytworzenie łap na wzór hasport'a z bloczków aluminium i osadzenie w nich poduszek z poliuretanu. Jako że silnik K20 nie występował w 6 generacji Hondy Civic to trzeba było dorobić półosie, które wykonał zewnętrzna firma. Następnie sporo problemów przysparzała elektryka, którą trzeba było robić od podstaw tak, aby wiązka kabinowa z silnikową współgrały. Niestety nie wszystko nadal działa, a mianowicie z szóstą generacją nie zgrywa się elektryka czujnika VSS czyli odpowiedzialnego za sczytywanie prędkości (dosłownie mówiąc nie działa prędkościomierz, choć jest to do ogarnięcia i prace trwają).

Kolejną przeszkodą  z pewnością było kłopot z upchnięciem zacisku i tarczy 300mm z Civica Typer R siódmej  generacji  w kole o rozmiarze 15 cali, w co nadal niektórym trudno uwierzyć (mówię tu o forumowiczach, ale nie tylko). Cholernie trudne było również  wyspawanie nowego kolektora wydechowego pod nowe turbo. Twin scroll dał się we znaki, bo spawanie kolektora z planowaniem, odprężaniem i dopasowaniem wszystkiego trwało 2 tygodnie działając po nocach.




Warto zaznaczyć, że od samego początku projekt powstaje głównie wieczorami i w nocy, a ponieważ AKK to normalny warsztat z wymianą olei, klocków itp, także nie ma czasu na tuningi, choć w planie jest rozszerzenie działalności o takie usługi również w ciągu dnia.

Niedawno, na dniach wystąpił  problem nie działającego kółka rozrządu, które nie chciało się przestawiać. Kilka sów tłumaczenia. W K serii występuje coś takiego jak elektronicznie regulowane kółko rozrządu. Odbywa się to przy pomocy komputera i to komputer decyduje o tym w jakim stopniu ma przyspieszyć, bądź opóźnić zapłony sterując kółkiem. Kilka dni minęło zanim została znaleziona przyczyna awarii, a w miedzy czasie zostały podmienione dwa kółka rozrządu co wiąże się ze zdejmowaniem całego łańcucha itp. Niestety nie dało to żadnych rezultatów. Problem tkwił w komputerze, w którym spalił się element odpowiedzialny za regulację kółka, co powodowało nie przestawianie go, a co za tym idzie samochód nie chciał jechać tak jak powinien.




Po naprawieniu usterki samochód pojechał do ECU PERFORMANCE w celu wystrojenia i hamowania samochodu na nowej turbinie. Aktualnie w nie kuty motor jest ładowane 1bar a, moc to 390Km i 515Nm. Dominik vel Doktor powiedział, że można by naładować 1,2 bara i bez najmniejszego problemu złamane zostałoby 400km, ale trzeba by zastosować Apexi AVC-R, które ograniczałby doładowanie do 1 bara przed 5000 obrotów,  bo dmuchanie 1.2 poniżej mogłoby się źle skończyć dla silnika. Rozbieżność w wynikach z Hamowni wynika z tego iż hamownia Empire nie posiada obciążenia symulującego jazdę po drodze i dla tego zawyża wyniki z czego wzięło się 400km przy 0,8 bara.

Civic miał również pierwszy chrzest bojowy i brał udział w zawodach na Bemowie na SSS w ostatni weekend. Jako że były to pierwsze start w zawodach to wynik nie był w pełni zadawalający. Najlepszy, wykręcony czas to 13,8s na 1/4 mili. Głównie przyczyniły się do tego problemy z trakcją, no i brak odpowiedniego obycia i wprawy. Poprawa czasu reakcji plus zmiana opon, żeby lepiej kleiły i przenosiły moc na asfalt według starych wyjadaczy tych zawodów zaowocowałoby spokojnie zejściem poniżej 13 sekund.

Tyle jeżeli chodzi o ważniejsze sprawy, resztę sami oceńcie na podstawie całkiem sporej ilości zdjęć.



Serdeczne podziękowania za przekazane materiały dla Michała i Mateusza z Arka Auto Kuźnia.

Więcej informacji o aucie znajdziecie we wspomnianym już wyżej opisie oraz na forum w temacie Honda Civic EK4 - K24/20T.

Zdjęcia:
































Komentarze 3

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
Limon 02.05.2012 22:48
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
Nie mam słów, ogrom włożonej pracy w ten samochód powala. Pomyśleć że dla większości ludzi dalej wygląda jak zwykły miejski hatchback... emotka
D3XON3 03.05.2012 12:12
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
@Limon
I to jest piękne emotka
Deox 03.05.2012 16:48
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Przyjemnie jest zamieszczać takie materiały. Nie dość, że fura profi przygotowana to jeszcze wszystko ładnie udokumentowane. Życzyłbym sobie, aby każdy pokazany projekt miał podobną formę. emotka


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:

TAG CLOUD
NAJNOWSZE KOMENTARZE
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
14.12.2019 11:55 przez Elizra
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
09.10.2016 12:17 przez misiek86
30.09.2016 13:35 przez Cino
30.09.2016 13:35 przez Cino
08.01.2015 23:13 przez pimp