Czy JDM i najsłynniejszy, tajny agent brytyjskiego wywiadu mogą mieć coś wspólnego? Oczywiście, że tak. James Bond miał wiele fur, wiele kobiet, ale miał również jdema.
Osobiście nie znam chyba nikogo kto choć raz nie oglądał filmów z 007 w akcji. Nie mam tu namyśli tych najnowszych gniotów, ale stare, dobre klasyki, w których grał Sean Connery, czy Roger Moore.
Dziś jako ciekawostkę pokaże wam samochód, który podobnie jak stare Bondy stał się klasykiem i kawałkiem historii, a do tego zagrał w filmie w towarzystwie pięknych kobiet i holiłudzkie gwiazdy. Lepszej rekomendacji nie trzeba. ;)
Toyota 2000GT Roadster, bo o niej mowa miała szczęście pojawić się na dużym ekranie 12 czerwca 1967 roku, kiedy to odbyła się pierwsza, pokazowa premiera piątego już filmu o 007 pod tytułem "You Only Live Twice" (Żyje się tylko dwa razy). Z kolei debiut na rynku motoryzacyjnym miał miejsce w październiku 1965 roku podczas wystawy Tokyo Motor Show, gdzie auto pokazano pierwszy raz szerokiej publiczności.
Jak zobaczycie na poniższych zdjęciach Toyota wygląda naprawdę fajnie i musiała w swoich czasach przyciągać wzrok gapiów na ulicach. Siła prawdziwego klasyka tkwi w tym, że dziś ten sam samochód równie, a może nawet bardziej skupiałby na sobie wzrok przechodniów.
Roadster oficjalnie wszedł do sprzedaży w 1967 roku i był produkowany do 1970. Start sprzedaży to ten sam rok co filmowa premiera i zapewne pojawienie się 2000GT w kinie pomogło jej w zdobywaniu serc klientów, no bo kto nie chciałby mieć samochodu namaszczonego przez symbol seksu i męskości tamtych lat?
Parametry dwudrzwiowego coupe przedstawiały się następująco, silnik benzynowy R6, wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego posiadał moc maksymalną 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min oraz moment obrotowy równy 175 Nm przy 5000 obr/min. Dziś może nie jest to mistrzostwo świata, ale na tamte czasy było się czym chwalić, tym bardziej, że masa własna pojazdu to 1125 kg.
Stosunek mocy do masy pozwalał na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 8,4 sekundy. Jeśli dodamy do tego napęd na tylną oś to otrzymamy bardzo ciekawy efekt, dający sporo frajdy.
W prawej kolumnie zmieściłem kilka technicznych danych. Jeśli auto wam się spodoba to zachęcam do sieciowych poszukiwań. Na koniec fragment z Bonda, gdzie widać 2000GT w akcji.
James Bond Car Toyota 2000GT
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 3
Ładowanie danych...
Dodaj swój komentarz:
Producent i nazwa:
Toyota 2000GT Roadster
Lata produkcji:
1967-1970
wyprodukowano 337 egzemplarzy
Typ nadwozia:
coupe 2D, dwa miejsca
Napędzana oś:
tył (RWD)
Silnik:
Jednostka R6 o pojemności 2,0 l (1988 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: trzy gaźniki
Średnica cylindra × skok tłoka: 75,00 mm × 75,00 mm
Stopień sprężania: 8,4:1
Moc maksymalna: 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 175 N•m przy 5000 obr/min
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,9 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Skrzynia biegów:
5-biegowa manualna
3-biegowa automatyczna
Wymiary i waga:
Długość: 4176 mm
Szerokość: 1600 mm
Wysokość: 1161 mm
Rozstaw osi: 2329 mm
Masa własna: 1125 kg
Linki:
Pełna specyfikacja na carfolio.com
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|
Można nabyć za jedyne 650 000 $:
http://wheels.blogs.nytimes.com/2011/03/31/rare-1967-toyota-2000-gt-hits-ebay-for-650000/