Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: projekty
19.12.2010 12:04
Tags: Honda, Civic, EJ9

Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się stosunkowo dawno. Obecnie ma 25 lat. Generalnie od zawsze pociągała mnie motoryzacja japońska. Moim pierwszym samochodem była Toyota Corolla siódmej generacji. Mimo że kupiłem go głównie po to żeby rowery wozić w góry to nie obyło się bez tuningu (głównie stylistycznego). Potem samochód trafił na łamy GT w dziale "auta czytelników".

Obecnie posiadam Hondę Civic 6 generacji. Kupiłem ją z zamysłem że będzie to auto typowo na przysłowiową niedzielę. Wybrałem ją z prostego powodu. Mianowicie od zawsze chciałem być w posiadaniu trzydrzwiowego Civika po tym, jak całe noce i dnie męczyłem pierwsze części kultowej gry "Gran Turismo"... jak widać marzenia się spełniają.

Dzięki tej grze po raz pierwszy zetknąłem się z nurtem JDM i od czasu kiedy wyszła pierwsza część GT jestem prawdziwym maniakiem japońskiej motoryzacji. W tamtych czasach to było coś egzotycznego, fascynującego i porównywalnego do nirvany. Nie potrafię tego logicznie wytłumaczyć, ale od tamtego okresu jara mnie wszystko co japońskie i trzyma po dziś dzień równie mocno, co kiedyś.

Od samego początku wizja mojego Civica była bardzo spójna. Priorytetem był czysty performance. Samochód ma jak najlepiej się prowadzić, niebanalnie przyspieszać i jeszcze lepiej hamować. Wygląd traktuję jako sprawę drugorzędną, choć na pewno nie jest mi obojętny.

Jeśli chodzi o plany na przyszłość, to są takie że na chwilę obecną na pewno nie sprzedaję auta. Jest to samochód dający mi mnóstwo przyjemności i pozwala na odrobinę szaleństwa. Nie jeżdżę nim zimą po osolonych drogach. Unikam też deszczu z racji tego że maksymalnie staram się o niego dbać. Co do dalszych modyfikacji i rozbudowy setupu nie ma sprecyzowanych planów. Czas pokaże.

Pozdrawiam Tomac.


Dodatkowe informacje:

Za projekt Tomaca w dużej mierze odpowiedzialna jest firma Street Shadows Garage. To w SSG wykonano swap silnika z delikatnej jednostki 1.4 o mocy 90 KM na jednostkę DOHC VTEC o pojemności 1,8 litra i seryjnej mocy 169 KM. Tam dokonano także montażu wielu wymienionych w specyfikacji podzespołów. Następnie firma eM Engineering podjęła się wystrojenia przygotowanego mechanicznie już auta, co zaowocowało mocą 192KM i momentem obrotowym równym 202 Nm.

W tej chwili Civic Tomaca prezentuje się zdecydowanie ponad przeciętnie i jego projekt wzbudza zainteresowanie. Auto mogliśmy podziwiać na łamach miesięcznika tuningowego 'GT' w dziale "performance". Mamy nadzieję, że to nie koniec tego projektu i jego dalszy rozwój będzie nadal kontynuowany.

Trzeba pamiętać, że opis tego auta powstał sporo czasu temu i do tego momentu mogło się coś zmienić. Szczegóły znajdują się w temacie na forum EJ9 B18C4.

Ocen: 34
Zdjęcia:






















Komentarze 9

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
Cino 19.12.2010 12:21
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 3    3 |
Dla mnie jest to jeden z TOP5 6 genów w polsce. I do tego w najlepszym możliwym kolorze emotka
snack 19.12.2010 17:18
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
prawda. ale czy jeszcze istnieje? Tomac rozsprzedawał graty....
l3mur91 19.12.2010 17:50
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Widziałem gdzieś kiedyś jakieś video jak to jeździ. I robi to całkiem nieźle. emotka Auto zrobione z głowa.
Wojti 19.12.2010 19:15
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Wspaniały samochód. Dopieszczony pod względem performance'u jak i wyglądu, który jest imo surowy i cudowny w swojej prostocie. Szczególnie zwracają uwagę felgi. emotka Bardzo bliskie są mi początkowe zdania tego artykułu. emotka)
antek 19.12.2010 22:19
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Zacny projekt, ale poszedł na żyletki... tym sposobem kawałek tego projektu jeździ w moim aucie emotka
Deox 20.12.2010 00:02
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Jakieś szczegóły? emotka
darek 20.12.2010 11:56
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Z tego projektu najbardziej zapamiętałem kłótnie na forum pomiedzy tomkiem i innymi charyzmatycznymi użyszkodnikami emotka
WestBikers 21.12.2010 19:44
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Piękne auto - wszystko świetnie do siebie dopasowane - jedno z moich ulubionych - było...
Aro 29.12.2010 00:26
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
było było... ale to pewnie nie ostatnie słowo Tomac'a


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:
SPECYFIKACJA PROJEKTU

Silnik:

SWAP B18C4 DOHC VTEC o pojemności 1.8 litra, 4 cylindry

Układ dolotowy:

Kolektor ssący Edelbrock PerformerX
Przepustnica Power Proffesional 68mm
Filtr powietrza K&N odizolowany od ciepłej komory silnika i z doprowadzeniem zimnego powietrza ze zderzaka

Układ wydechowy:

Kolektor wydechowy DC-Sport 4-1, reszta wydechu ze stali kwasoodpornej by El-Tec 2,25' z tłumikiem końcowym M-Tech

Układ napędowy:

FWD
Sprzęgło Exedy Stage1
Lekkie koło zamachowe Fidanza 3,4kg

Układ hamulcowy:

Hamulce od Hondy CRX Del Sol VTi 262 przód
Konwersja bębnów na tarcze z tyłu
Tarcze wymienione na EBC Ultimax
Klocki EBC Green Stuff
Wypiaskowane i zregenerowane zaciski

Zawieszenie:

Gwintowane TEIN Basic Damper
Rozpórka przednia dolna Megan Racing
Rozpórka przednia górna Megan Racing
Rozpórka tylna dolna Skunk2
Rozpórka tylna górna Megan Racing
Rozpórka tylnych słupków
Lower Control Arm Megan Racing

Styl i nadwozie:

Dokładka zderzaka przedniego od TypeR EK9
Lusterka Spoon style
Lotka Spoon style(carbon)
Lampy przednie przerobione na TypeR EK9
Grill od TypeR EK9
OEM owiewki
Mocowanie akumulatora Skunk2

Wnętrze:

Kierownica Sparco Monza
Zegary od VTi EK4 (przedliftowe)
Fotele kubełkowe F1 (regulowane)
Pasy szelkowe
Gałka zmiany biegów Skunk2
Nakładki na pedały Sparco
Wnętrze odelżone

Felgi:

ROTA Circuit8 16 cali
Nakrętki do felg Vision Motorworks

Opony:
Yokohama AVS Sport

Moc po modyfikacjach:

192KM przy 8176 rpm
202Nm przy 5930 rpm

TAG CLOUD