Następujący artykuł należy rozpocząć od tego, że od momentu ukazania się Integry Type R na rynku już wtedy chciałem ją mieć. Oczywiście w tamtych czasach była to utopia, ja biedny student i auto za równowartość 120-130 tyś PLN. W tym okresie pozostało cieszyć się tym co się miało i przeglądać posty na forum hondapl.org, gdzie niejaki Karol pisał o swoim ITR. Nie wiedziałem jeszcze wtedy, że za następne kilka lat będę w posiadaniu tego samego auta. Jego historię znałem więc od momentu jego sprowadzenia do Polski, jako nowe auto przywiezione na kołach, a nie na lawecie bez całego przodu jak wiele innych.
Lata mijały i ITR zmieniał właścicieli, setupy a ja zmieniałem auta. Jako realista odłożyłem marzenia na półkę i w miarę poprawnie funkcjonowałem w społeczeństwie. Niestety z biegiem lat wykształcił się u mnie rodzaj choroby, którą nazywam motoryzacyjną kompensacją. Przekładając na ludzki język, musiałem powetować sobie sprzedaż auta. Po ostatniej smutnej sprzedaży obiecałem sobie że obiorę ambitny kurs i za rok następnym autem nie będzie VTi lecz właśnie ITR. Rozejrzałem się i już było wiadomo, że interesuje mnie tylko jeden egzemplarz, w kolejnych już rękach, gabinetowym stanie , nie katowany i nie na sprzedaż rzecz jasna. Od czego jednak ma sie piękne oczy i gadane. Właściciel okazał się miłym, porządnym gościem i widząc moje zaangażowanie uznał że auto mi sprzeda za rok. To był ciężki rok ale i ja i on dotrzymaliśmy słowa.
Kiedy nadszedł czas auto było gotowe na sprzedaż i absolutnie dopieszczone, ja zaś byłem wypłacalny. Wysiadłem z samolotu i nie musiałem długo czekać na Integrę. Najpierw ją usłyszałem, donośnie oznajmiała że się zbliża, a potem ją ujrzałem i zaniemówiłem. Ideał! Potem było już tylko lepiej. Ostatnim prawdziwym R jeździ się tak jak można tego po nim oczekiwać. Silnik niesamowicie się wkręca, dźwięk jeży włosy na karku i budzi całe dzielnice, zawieszenie wraz ze szperą pozwala wgryźć się w każdy zakręt i prędzej auto poleci bokiem niż wyrzuci przód. Hammond powiedział kiedyś (co prawda nie o ITR ale to się jak najbardziej tu sprawdza): „Jeżeli masz 8 lat i oglądasz to auto to jest ono tak fajne jak myślisz, że jest”. Wygląd auta coś obiecuje, a jazda nie rozczarowuje, to bardzo przemyślany samochód do ostrej jazdy."
Jeśli chodzi o modyfikacje to pod maskę trafiła kevlarowa osłona kabli zapłonowych Spoon, korek oleju i chłodnicy, Engine Torque Damper oraz „skarpetki” tej samej firmy. Sprawę uzupełniły naklejki serwisowe z JDM wersji ITRa. Są to smaczki, które dla siedzących w temacie mają spore znaczenie. We wnętrzu zagościł przycisk do odpalania silnika z Hondy S2000 a od pewnego czasu siedzi tam już komputer Apexi VAFC II, który po strojeniu dodał autu 14KM. Z zewnątrz praktycznie jedyny dodatek to białe kierunkowskazy z Hondy S2000. Więcej mój ITR ma od strony „performance”. Jest kolektor wydechowy JDM 4-1 z wyjściem 2,5 cala od DC Sports oraz reszta wydechu na rurach ze stali nierdzewnej o tej samej średnicy, wydech jest dziełem Kreatora, a same tłumiki dostarczył M-Tech. Dźwięk jest donośny ale rasowy i bardzo mi się to podoba. Auto posiada także dolot AEM CAI, który bardzo ładnie sprawdza się w tym aucie. Na tym setupie auto pewnie ma jakieś 215KM. Pisząc jakieś mam na myśli to, że hamownia, hamowni nie równa i pojawiają się zróżnicowane wyniki. Z tego powodu nie patrze na liczby. Na jednym dyno było 202KM przed strojeniem, na innym 186KM, a po strojeniu 200KM, ciężko więc postawić kropkę za którymkolwiek z wyników. Hamulce doposażyłem w przewody hamulcowe Goodridge w stalowym oplocie oraz płyn Motula, z przodu zagościły tarcze Tarox F2000 i klocki Ferodo DS Performance. Tył to gładkie EBC i klocki Ferodo z podstawowej oferty. Auto nie ma radia, wystarczy mi stacja VTEC FM.
Auto posiada jeszcze parę dodatków mniej lub bardziej istotnych ale to tylko dodatki, najważniejsze jest tu auto i jego charakter.
Plany nie są szczególnie ambitne i nie zakładają dużych mocy. Na obecny stan rzeczy nie mogę pozwolić sobie na ostre modyfikacje. W najbliższym czasie planuję kompleksowo obsłużyć skrzynię biegów wyposażając ją w sprzęgło Exedy stage 1 organic + koło zamachowe Exedy Cro-moly 9.5lbs, synchro Gearspeed 1-2 OEM, 3-5 karbon, krótki IV bieg z Y21 przy okazji wymieniając MTF, parę łożysk z uszczelniaczami, dodatkowo zostanie też założona Hondata Heatshield. Reszta to już utrzymywanie auta w jak najlepszym stanie i czerpanie radości z jazdy.
Pozdrawiam CMQ.
Opisana tu Integra Type R nie jest może autem z mocno wyżyłowanym silnikiem, gdzie stoczono walkę o każdego konia mechanicznego i próbowano wydusić większą ilości Nm. Jednak z pewnością jest wzorowym przykładem na to, jak każdy właściciel powinien traktować i obchodzić się z własny pojazdem, by pomimo upływu czasu nadal wyglądał on równie świeżo i zadbanie jak w chwilach swojej młodości.
Aktualnie DC2 nie jest już w posiadaniu CMQ i auto zmieniło właściciela. Jeśli ktoś jakimś cudem przeoczył ten projekt to zapraszam na forum do tematu '00 DC2 ITR.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 16
Ładowanie danych...
Dodaj swój komentarz:
Silnik:
B18C6 R4 DOHC VTEC o
Pojemności 1.8 litra, 4 cylindry
Układ dolotowy:
CAI AEM z filtrem dry-flow
Układ wydechowy:
Kolektor DC Sports JDM 4-1 2,5’
Wydech z kwasówki 2,5 cala by Kreator na 2 tłumikach Mtech, opcjonalny silencer
Elektronika:
Seria ECU P73
Apexi VAFC II
Układ napędowy:
FWD
Skrzynia S80 z LSD
Sprzęgło Exedy Stage 1 organiczne
Lekkie koło zamachowe Exedy 9,5 lbs cro-moly
Komplet karbonowych synchronizatorów Gearspeed
Krótki IV bieg z Y21
Układ hamulcowy:
Tarcze TarOx F2000 przód
Klocki Ferodo DS Performance przód
Tarcze EBC głądkie tył
Klocki Ferodo Premium tył
Przewody w stalowym oplocie Goodridge
Płyn Motul DOT 5.1
Zawieszenie:
Seryjne rozpórki plus opcjonalna rozpórka tył Honda Access
Styl i nadwozie:
Spoon kevlar wire cover
Spoon oil filler cap
Spoon radiator cap
Spoon Engine Torque Damper
Spoon reservoir tank covers
Spoon radiator stay set
Białe kierunkowskazy boczne z S2000 AP1
Zestaw ksenonowy Xtec 6000K
Naklejki serwisowe OEM JDM Honda(zestaw do DC2)
Naklejka JDM registration Permit Sticker
Skunk2 Billet Battery Tie Down
Wnętrze:
Kierownica Momo
Tytanowa gałka zmiany biegów
Czerwone siedzenia RECARO z alcantary
S2K engine start button
JDM DC2 shift boot
Mugen Mirror Cover w kolorze NH0
Felgi:
Seryjne Enkei Tarmac 15 cali
Opony:
Toyo Proxes T1R 205/50/15
Moc po modyfikacjach:
Zależnie od hamowni różnie wychodzi, jeśli brać pod uwagę optymistyczną wersje to ma ok 215, jeśli pesymistyczną to niewiele ponad 200KM.
Artykuł o Integrze na łamach JDMO:
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|
Mimo że nie jestem fanem FF... dla tej Integry, a raczej jej utrzymania i czystości formy szalałem...
... piękny wóz, znakomity stan, prawdziwy pomnik Polskiego JDM'u
Nawet w "ZZ" ją opisałem ^^