Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: projekty
21.12.2010 22:57

Następujący artykuł należy rozpocząć od tego, że od momentu ukazania się Integry Type R na rynku już wtedy chciałem ją mieć. Oczywiście w tamtych czasach była to utopia, ja biedny student i auto za równowartość 120-130 tyś PLN. W tym okresie pozostało cieszyć się tym co się miało i przeglądać posty na forum hondapl.org, gdzie niejaki Karol pisał o swoim ITR. Nie wiedziałem jeszcze wtedy, że za następne kilka lat będę w posiadaniu tego samego auta. Jego historię znałem więc od momentu jego sprowadzenia do Polski, jako nowe auto przywiezione na kołach, a nie na lawecie bez całego przodu jak wiele innych.

Lata mijały i ITR zmieniał właścicieli, setupy a ja zmieniałem auta. Jako realista odłożyłem marzenia na półkę i w miarę poprawnie funkcjonowałem w społeczeństwie. Niestety z biegiem lat wykształcił się u mnie rodzaj choroby, którą nazywam motoryzacyjną kompensacją. Przekładając na ludzki język, musiałem powetować sobie sprzedaż auta. Po ostatniej smutnej sprzedaży obiecałem sobie że obiorę ambitny kurs i za rok następnym autem nie będzie VTi lecz właśnie ITR. Rozejrzałem się i już było wiadomo, że interesuje mnie tylko jeden egzemplarz, w kolejnych już rękach, gabinetowym stanie , nie katowany i nie na sprzedaż rzecz jasna. Od czego jednak ma sie piękne oczy i gadane. Właściciel okazał się miłym, porządnym gościem i widząc moje zaangażowanie uznał że auto mi sprzeda za rok. To był ciężki rok ale i ja i on dotrzymaliśmy słowa.

Kiedy nadszedł czas auto było gotowe na sprzedaż i absolutnie dopieszczone, ja zaś byłem wypłacalny. Wysiadłem z samolotu i nie musiałem długo czekać na Integrę. Najpierw ją usłyszałem, donośnie oznajmiała że się zbliża, a potem ją ujrzałem i zaniemówiłem. Ideał! Potem było już tylko lepiej. Ostatnim prawdziwym R jeździ się tak jak można tego po nim oczekiwać. Silnik niesamowicie się wkręca, dźwięk jeży włosy na karku i budzi całe dzielnice, zawieszenie wraz ze szperą pozwala wgryźć się w każdy zakręt i prędzej auto poleci bokiem niż wyrzuci przód. Hammond powiedział kiedyś (co prawda nie o ITR ale to się jak najbardziej tu sprawdza): „Jeżeli masz 8 lat i oglądasz to auto to jest ono tak fajne jak myślisz, że jest”. Wygląd auta coś obiecuje, a jazda nie rozczarowuje, to bardzo przemyślany samochód do ostrej jazdy."

Jeśli chodzi o modyfikacje to pod maskę trafiła kevlarowa osłona kabli zapłonowych Spoon, korek oleju i chłodnicy, Engine Torque Damper oraz „skarpetki” tej samej firmy. Sprawę uzupełniły naklejki serwisowe z JDM wersji ITRa. Są to smaczki, które dla siedzących w temacie mają spore znaczenie. We wnętrzu zagościł przycisk do odpalania silnika z Hondy S2000 a od pewnego czasu siedzi tam już komputer Apexi VAFC II, który po strojeniu dodał autu 14KM. Z zewnątrz praktycznie jedyny dodatek to białe kierunkowskazy z Hondy S2000. Więcej mój ITR ma od strony „performance”. Jest kolektor wydechowy JDM 4-1 z wyjściem 2,5 cala od DC Sports oraz reszta wydechu na rurach ze stali nierdzewnej o tej samej średnicy, wydech jest dziełem Kreatora, a same tłumiki dostarczył M-Tech. Dźwięk jest donośny ale rasowy i bardzo mi się to podoba. Auto posiada także dolot AEM CAI, który bardzo ładnie sprawdza się w tym aucie. Na tym setupie auto pewnie ma jakieś 215KM. Pisząc jakieś mam na myśli to, że hamownia, hamowni nie równa i pojawiają się zróżnicowane wyniki. Z tego powodu nie patrze na liczby. Na jednym dyno było 202KM przed strojeniem, na innym 186KM, a po strojeniu 200KM, ciężko więc postawić kropkę za którymkolwiek z wyników. Hamulce doposażyłem w przewody hamulcowe Goodridge w stalowym oplocie oraz płyn Motula, z przodu zagościły tarcze Tarox F2000 i klocki Ferodo DS Performance. Tył to gładkie EBC i klocki Ferodo z podstawowej oferty. Auto nie ma radia, wystarczy mi stacja VTEC FM.

Auto posiada jeszcze parę dodatków mniej lub bardziej istotnych ale to tylko dodatki, najważniejsze jest tu auto i jego charakter.
Plany nie są szczególnie ambitne i nie zakładają dużych mocy. Na obecny stan rzeczy nie mogę pozwolić sobie na ostre modyfikacje. W najbliższym czasie planuję kompleksowo obsłużyć skrzynię biegów wyposażając ją w sprzęgło Exedy stage 1 organic + koło zamachowe Exedy Cro-moly 9.5lbs, synchro Gearspeed 1-2 OEM, 3-5 karbon, krótki IV bieg z Y21 przy okazji wymieniając MTF, parę łożysk z uszczelniaczami, dodatkowo zostanie też założona Hondata Heatshield. Reszta to już utrzymywanie auta w jak najlepszym stanie i czerpanie radości z jazdy.

Pozdrawiam CMQ.

Opisana tu Integra Type R nie jest może autem z mocno wyżyłowanym silnikiem, gdzie stoczono walkę o każdego konia mechanicznego i próbowano wydusić większą ilości Nm. Jednak z pewnością jest wzorowym przykładem na to, jak każdy właściciel powinien traktować i obchodzić się z własny pojazdem, by pomimo upływu czasu nadal wyglądał on równie świeżo i zadbanie jak w chwilach swojej młodości.

Aktualnie DC2 nie jest już w posiadaniu CMQ i auto zmieniło właściciela. Jeśli ktoś jakimś cudem przeoczył ten projekt to zapraszam na forum do tematu '00 DC2 ITR.

Ocen: 46
Zdjęcia:
























Komentarze 16

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
l3mur91 21.12.2010 23:19
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Miała z Nim dobrze ;P Nie da się ukryć.
Deox 21.12.2010 23:29
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Oj miała, miała. Ciekawe gdzie teraz śmiga.
Cino 22.12.2010 07:12
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Nie wiem jak teraz , ale w rękach Ciamacha była to najczystsza i najbardziej dopieszczona Integra w PL
antek 22.12.2010 09:28
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
obiekt fetyszu w rękach fetyszysty... nowa zetka też nie ma najgorzej, a że czarna to i efekty bardziej biją po oczach emotka
Pilar 22.12.2010 10:40
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Niesamowita integra, piękna w każdym calu. Ciekawe jak ma z nowym właścicielem ;p
ewcik 22.12.2010 16:11
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
zdecydowanie mój ulubiony itr... emotka chciałabym kiedyś swoje auto tak bardzo dopieścić... emotka
Gumka23 22.12.2010 16:35
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Byla piekna nie da sie ukryc. Fajnie wygladala wieczorami na skwerze.
BelegU$ 22.12.2010 21:13
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
<3

Mimo że nie jestem fanem FF... dla tej Integry, a raczej jej utrzymania i czystości formy szalałem...

... piękny wóz, znakomity stan, prawdziwy pomnik Polskiego JDM'u emotka

Nawet w "ZZ" ją opisałem ^^
gaseb 23.12.2010 11:10
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
to się nazywa mieć pozytwywnego świra emotka
the_havran 23.12.2010 13:35
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
prawdziwy wzór do naśladowania
MrHP 28.12.2010 00:41
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Tak idealny stan samochodu szkoda, że nie widziałem jej na żywo. emotka
Deox 28.12.2010 22:05
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Na żywo wygląda dokładnie tak jak na zdjęciach.
Aro 29.12.2010 00:33
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Biały kruk!!!
$$HONDAFan$$ 31.12.2010 15:47
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Prawdziwy ITR do naśladowania
rdk 02.01.2011 21:22
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
nie ma co... wymiziana do granic możliwości emotka
ALBI 02.11.2011 14:28
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
bardzo ładne ...wymuskane w każdym calu....chętnie bym zobaczył na żywca emotka


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:
SPECYFIKACJA PROJEKTU

Silnik:
B18C6 R4 DOHC VTEC o
Pojemności 1.8 litra, 4 cylindry

Układ dolotowy:

CAI AEM z filtrem dry-flow

Układ wydechowy:

Kolektor DC Sports JDM 4-1 2,5’
Wydech z kwasówki 2,5 cala by Kreator na 2 tłumikach Mtech, opcjonalny silencer

Elektronika:

Seria ECU P73
Apexi VAFC II

Układ napędowy:

FWD
Skrzynia S80 z LSD
Sprzęgło Exedy Stage 1 organiczne
Lekkie koło zamachowe Exedy 9,5 lbs cro-moly
Komplet karbonowych synchronizatorów Gearspeed
Krótki IV bieg z Y21

Układ hamulcowy:

Tarcze TarOx F2000 przód
Klocki Ferodo DS Performance przód
Tarcze EBC głądkie tył
Klocki Ferodo Premium tył
Przewody w stalowym oplocie Goodridge
Płyn Motul DOT 5.1

Zawieszenie:
Seryjne rozpórki plus opcjonalna rozpórka tył Honda Access

Styl i nadwozie:

Spoon kevlar wire cover
Spoon oil filler cap
Spoon radiator cap
Spoon Engine Torque Damper
Spoon reservoir tank covers
Spoon radiator stay set
Białe kierunkowskazy boczne z S2000 AP1
Zestaw ksenonowy Xtec 6000K
Naklejki serwisowe OEM JDM Honda(zestaw do DC2)
Naklejka JDM registration Permit Sticker
Skunk2 Billet Battery Tie Down

Wnętrze:

Kierownica Momo
Tytanowa gałka zmiany biegów
Czerwone siedzenia RECARO z alcantary
S2K engine start button
JDM DC2 shift boot
Mugen Mirror Cover w kolorze NH0

Felgi:

Seryjne Enkei Tarmac 15 cali

Opony:

Toyo Proxes T1R 205/50/15

Moc po modyfikacjach:

Zależnie od hamowni różnie wychodzi, jeśli brać pod uwagę optymistyczną wersje to ma ok 215, jeśli pesymistyczną to niewiele ponad 200KM.

Artykuł o Integrze na łamach JDMO:

Honda Integra Typer R - DC2 w pigułce

TAG CLOUD