Bluebird-U 610 był następcą bardzo udanego i popularnego w latach sześćdziesiątych Bluebirda 510. Samochód produkowano od 1971 do 1976 roku i sprzedawano również poza Japonią jako Datsun. W przypadku wersji 2000 było jednak inaczej.
Należała ona tylko do rynku japońskiego i różniła się w kilku aspektach od niższych w hierarchii modeli. Sama seria 610 po raz pierwszy zadebiutowała na Japońskim rynku w sierpniu 71 roku. Bluebird w nazwie otrzymał literę U, pochodzącą od słowa "uncertein" oraz "ultra", a stosowano je w zależności od okresu w jakim promowane były auta. Cała seria miała kilka modeli, a w tym czterodrzwiowego sedana, dwudrzwiowe coupe, czy pięciodrzwiowego wagon station. Te modele miały różne warianty silnikowe oraz wyposażenia, jednak w tym artykule interesują nas wyłącznie te z oznaczeniem 2000.
Topowa "opcja" Bluebirda różniła się zarówno mechanicznie, jak i wizualnie. Główna i najbardziej istotna zmiana to odejście od silników 1600 (1.6L, L16 100 KM) i 1800 (1.8L, L18 105 KM / L18E 115 KM) na rzecz mocniejszej jednostki. Większy silnik, czyli L20 to pojemność 2.0L i sześć cylindrów zamiast czterech, poza tym szerszy rozstaw osi i mamy zdecydowanie inne auto pod względem parametrów.
W kwestiach wizualnych przede wszystkim zmieniony został przód samochodu, dłuższa i szersza maska wraz z charakterystycznymi reflektorami oraz grillem (Sameblue, Long Nose, Shark Nose itp.), tylne lampy również się różnią ale w mniejszym stopniu. Przód samochodu został "powiększony" aby zmieścić większy silnik.
Wersja dostępna była tylko w nadwoziu hardtop coupe i sedan. Niestety nie spotkała się ona z dużym zainteresowaniem i nie zyskała sobie szerokiej grupy entuzjastów będących wstanie zapłacić za przyjemność z jazdy tym autem. Wpływ na to miał okres, w którym przypadał cykl życia Datsuna. W 1973 roku nastąpił światowy kryzys paliwowy, ludzie szukali bardziej ekonomicznych samochodów, stąd też dzisiaj Bluebird-U 2000 jest białym krukiem.
Przez okres produkcji, powstało kilka odmian wersji 2000, najważniejsze z nich to: GT, GT-E i GTX-E, różniły się głównie mocą i wyposażeniem. GT miała 115 KM, natomiast GT-E i GTX-E - 130 KM. Kilka danych technicznych znajdziecie w specyfikacji, a dla bardziej ciekawskich polecam źródło z przypisu.
Źródła danych technicznych: ratdat.com
Źródła zdjęć:
speedhunters.com
minkara.carview.co.jp
high-top-fade.blogspot.com
Dla zainteresowanych inny, cenny klasyk japońskiej motoryzacji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 2
Ładowanie danych...
jakub476
08.09.2012 20:21
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 3
3
|
|
|
Lubie to!
|
Deox
08.09.2012 21:31
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 1
1
|
|
|
Dobra jest ta fura, również mi się podoba.
|
Dodaj swój komentarz:
Silnik:
L20E, 2.0L (1998 cm3)
R6, SOHC, 12V
Parametry:
130 KM (96 kW) @ 6000 rpm
172 Nm @ 4400 rpm
Stopień sprężania:
8.6:1
Średnica cylindra x skok tłoka:
78 x 69.7 mm
Skrzynia biegów:
5-biegowa manualna
Wymiary (dł. x szer. x wys.):
4420 x 1615 x 1380 mm
Masa:
1195 kg
Rozstaw osi:
2650 mm
Rozstaw kół przednich:
1365 mm
Rozstaw kół tylnych:
1320 mm
Zawieszenie przednie i tylne:
niezależne (kolumna MacPhersona, wahacz skośny)
Hamulce przednie:
tarczowe
Hamulce tylne:
bębnowe
Koła przednie i tylne:
6.45S-14-4PR
Napęd:
na tył (RWD)
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|