"Estremo" znaczy po włosku ekstremalny, w przypadku tego konceptu oznaczało to 4-drzwiowy sedan, z dachem typu "T-top", boxerem twin turbo oraz wnętrzem wypełnionym elektroniką. Pojazd został zaprezentowany w 1987 roku, podczas Motor Show w Tokio oraz Internationale Automobil-Ausstellung we Frankfurcie.
Pod maską znajdował się wykonany z aluminium, sześciocylindrowy boxer, o pojemności 2.0L, chłodzony cieczami: wodą dla głowic cylindrów oraz olejem dla tulei cylindrowych. Posiadał cztery zawory na cylinder, DOHC, dwie turbosprężarki, układ smarowania przy suchej komorze korbowej. Jego parametry to 250 KM oraz 294 Nm.
Samochód wyposażony był w elektronicznie sterowaną przepustnice oraz kontrolę trakcji, która przy zastosowaniu takiej przepustnicy, zawsze dostosowywała optymalną trakcję, dzięki bezpośredniemu sygnałowi z sensorów. Hamulce posiadały ABS.
Jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu, skoro mowa o Subaru, nie mogło zabraknąć stałego napędu na cztery koła. Do tego, F624 Estremo posiadał układ zmiennego rozdziału momentu ACT-4, automatyczną skrzynie biegów oraz cztery koła skrętne.
Zawieszenie bazowało na tym z modeli Leone i XT, było pneumatyczne, aktywne - automatycznie dostosowywało prześwit. Zamiast hydraulicznego wspomagania kierownicy, inżynierowie Subaru zastosowali w tym koncepcie układ elektryczny.
Nie było kluczyka do otwierania drzwi i bagażnika, zamiast tego - transmiter na podczerwień, który pozwalał otwierać drzwi na dystans. Fotel kierowcy i kierownica były regulowane za pomocą elektroniki, można było zapisać w pamięci komputera ulubione ustawienia. Samochód pozbawiony był zewnętrznych lusterek, zamiast tego, na desce rozdzielczej były dwa monitory, połączone z kamerami umiejscowionymi za przednim kołem.
Między tymi dwoma monitorami, umieszczony był ekran LCD na którym wyświetlały się takie informacje jak prędkość, obroty silnika i reszta typowych informacji. Na środkowej konsoli, zamontowany był ekran podający różne informacje np. ustawienia foteli i kierownicy, sterowanie klimatyzacją, zarządzanie systemem audio jak również miał wbudowaną nawigację satelitarną. Drugi taki monitor przeznaczony był dla pasażerów z tyłu, umieszczony był między przednimi a tylnymi fotelami. Ustawienia można było zmieniać za pomocą pilota.
Reszta głównych przyrządów umieszczona była na kierownicy lub w jej pobliżu. Operowanie automatyczną skrzynią biegów następowało za pomocą przycisków na desce rozdzielczej. Przełączniki odpowiedzialne za klakson, światła, wycieraczki oraz kierunkowskazy, umieszczone były na kierownicy. Można jeszcze wspomnieć, że samochód posiadał system antykradzieżowy.
Nad głową, kierowca i pasażerowie mieli dach typu "T-top" (zazwyczaj konstrukcja tego typu spotykana była w sportowych coupe).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 8
Ładowanie danych...
Dodaj swój komentarz:
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|
Btw. Fajne wnętrze i kiera.
Usunięcie tradycyjnych lusterek na rzecz kamer i monitorów to kolejny krok w kierunku nowoczesności. To, że można było dostosować ustawienia za pomocą monitorów, zarówno na desce rozdzielczej, jak i dla pasażerów, to wyjątkowo intuicyjne rozwiązanie. To wszystko pokazuje, że projektanci samochodu myśleli o komforcie i funkcjonalności kierowcy i pasażerów.
https://bankujesz.pl/ranking-lokat-1-miesiecznych/
Ten opis samochodu pokazuje, jak zaawansowane technologicznie były niektóre pojazdy w swoim czasie. Zastosowanie transmitera na podczerwień, który umożliwiał zdalne otwieranie drzwi, jest fascynującym przykładem innowacyjności. Również regulowane elektronicznie fotele i kierownica, które można było dostosować do swoich preferencji i zapisać w pamięci komputera, były niesamowicie wygodne.
Usunięcie tradycyjnych lusterek na rzecz kamer i monitorów to kolejny krok w kierunku nowoczesności. To, że można było dostosować ustawienia za pomocą monitorów, zarówno na desce rozdzielczej, jak i dla pasażerów, to wyjątkowo intuicyjne rozwiązanie. To wszystko pokazuje, że projektanci samochodu myśleli o komforcie i funkcjonalności kierowcy i pasażerów.
<a href=https://bankujesz.pl/ranking-lokat-1-miesiecznych/> </a>