W Hondzie Civic Type R siódmej generacji tak naprawdę zakochałem się już w momencie wejścia tego modelu na rynek. Na początku jako totalny laik moja fascynacja opierała się tylko na wyglądzie, stylistyce auta, jego wnętrzu, 17" felgach i oczywiście osiągach i mocy. W miarę zgłębiania wiedzy na temat mechaniki samochodowej zacząłem dostrzegać w EP3 nie tylko wyżej wymienione walory, ale również takie rarytasiki jak silnik K20, krótka 6 biegowa skrzynia biegów i ogromny potencjał dający możliwość modyfikacji. Wchłonięta wiedza pozwoliła mi jeszcze przed zakupem na podjęcie decyzji, że egzemplarz, który kupię nie będzie seryjny.
Szukałem auta ponad rok. Niestety na naszym rynku dostępne były głównie egzemplarze po przejściach. Większość z nich zostawiała cztery ślady, miała zakatowane silniki z powodu oleju, który zmieniany był co 20 tysięcy kilometrów i przede wszystkim pozlepiane były z najtańszych zamienników. W marcu 2007 roku zadzwonił do mnie kumpel i przypadkowo podzielił się radosną nowiną, że w autoryzowanym salonie Subaru stoi CTR igła sztuka, prawie jak wersja wprost z salonu. Nie zastanawiając się długo wsiadłem w samochód dostawczy marki Lublin i pognałem do Łomianek. Nad podjęciem decyzji o zakupie długo się nie zastanawiałem, ponieważ auto było w idealnym stanie, z małym przebiegiem i seryjna grubością lakieru. Po pierwszej przejażdżce ugięły mi się nogi i już był mój.
Po pierwszym miesiącu oswajania się z autem, przyszedł czas na pierwszą modyfikację. Pod maskę trafił układ dolotowy Cai firmy Injen. Auto zyskało rasowy dźwięk i niewielki przyrost mocy. Civic w takim setupie miał przejeździć rok, bo i tak większość nie wierzyła ze to seria z dolotem. Jeden gość do tego stopnia nie mógł uwierzyć w seryjny silnik, że gdy zażartowałem, że dołożony jest dół K24 powiedział podnosząc się na duchu krótko: "wiedziałem". Oczywiście długo nie trzymałem się przy swoim postanowieniu i tak po kolei zostały wymieniane lub dokładane poszczególne elementy.
Na początek odrobina wyścigowego i jakże JDM'owego klimatu, kupiłem fotele kubełkowe Bride BrixII. Później przyszedł czas na napęd i skrzynia została wyposażona w szperę Quaife, lekkie koło zamachowe Toda Racing i sprzęgło tej samej firmy. Mimo, że jeździło się już bardzo fajnie, a nawet jeszcze fajniej, odczuwalny zaczął być brak mocy. Zaczęły się gorące poszukiwania wydechu i udało się upolować delikatnie używany, dosłownie po paruset km wydech Tody. Jako, że wydech to nie wszystko, a jak wiadomo największe przyrosty są po wymianie całego układu wraz z kolektorem postanowiłem więc wymienić całość. Wybór padł także na Todę i podobnie jak dolot, zestaw był montowany w firmie SSG(Street Shadows Garage). Następnym krokiem było udanie się do firmy Ecu-Performance w celu wystrojenia auta za pomocą Hondatay K100. W Ecu pan "Doktor" wykrzesał 227hp i 240nm. W tak zwanym między czasie felgi zostały przemalowane na znany wszystkim fanatykom Hondy lakier NH0 i zostały ubrane w opony Yoko Parada. W takiej specyfikacji auto wzięło udział w kilku track day'ach osiągając nie najgorsze wyniki, pokonując nie jedno mocniejsze Subaru STI i Lancera EVO. Jako, że choroba modyfikowania zaczęła na nowo dawać o sobie znać, całkiem przypadkiem wpadł mi w ręce kompresor Jackson Racing Supercharger. W celu montażu ponownie udałem się do chłopaków z SSG i do Dominika na strojenie. Efekt był jak dla mnie porażający. 304hp i 280nm urwało mi głowę podczas pierwszej jazdy. Do tego wszystkiego zamontowane zostały wskaźniki Defi z serii BF.
To by było na tyle opowieści dziwnej treści. Samochód w tej chwili daje naprawdę dużo satysfakcji i naprawdę pozytywnych emocji w jeździe codziennej jak i na różnego rodzaju trackday'ach.
Za wszystkie wykonane modyfikacje chciałbym serdecznie podziękować chłopakom ze Street Shadows Garage, Dominikowi z Ecu-Peroformance za profesjonalne doradztwo i strojenie auta i swojej drugiej połówce za cierpliwość, wyrozumiałość i za wspieranie mnie w dążeniu do celu.
Pozdrawiam serdecznie Jaqb.
Zdjęcia w projekcie: Michasek
Więcej informacji o projekcie znajdziecie na forum w temacie CTR EP3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 6
Ładowanie danych...
Bartek!
30.12.2010 16:10
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
auto było fajne, teraz jezdzi gdzies w okolicach łodzi(chyba) jako mooocne 260-270 konne n/a.
|
Deox
30.12.2010 16:20
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
Dokładnie, auto zostało sprzedane.
|
Aro
30.12.2010 21:03
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
auto zrobione ze smakiem do tego kompresor I Like!!!
|
Pawco
01.01.2011 22:57
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
kiedyś EP3 bardziej mnie wpadały w oko ale z kompresorem to był niezły przecinak muszę przyznać
|
gaseb
05.01.2011 23:34
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 1
1
|
|
|
oj latało się z kuby ep3'jką na wale latało
|
the_havran
14.01.2011 09:22
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
Dźwięk silnika tej EP3 zabijał. Jakub to żyje jeszcze czy nawpier*** się surówek i nie mieści się już do japońskich aut?
|
Dodaj swój komentarz:
Silnik:
K20A2 R4 DOHC i-VTEC
Pojemność 2.0 litra(1998cc)
16V, 4 cylindry
Seryjna moc: 200ps (197bhp) przy 7400 rpm
Seryjny moment obrotowy: 196 Nm przy 5900 rpm
Modyfikacje silnika:
Jackson Racing Supercharger
Wtryski RC 650cc
Usztywnione poduszki silnika Energy Suspension
Układ dolotowy:
CAI INJEN
Injen Hydroshield
Uszczelka Hondata heatshield
Układ wydechowy:
Kolektor Toda Racing 4-2-1
Wydech Toda Racing
Elektronika:
Hondata k100
Defi BF Egt, Boost, Temp. Oil
Układ napędowy:
FWD
LSD Quaife
Sprzęgło Toda Racing
Lekkie kolo zamachowe Toda Racing
Układ hamulcowy:
Tarcze Brembo
Klocki Ferodo DS2500
Przewody w stalowym oplocie Goodridge
Plyn DOT 5.1 Ferodo
Zawieszenie:
Seria
Seryjne rozpórki
Styl i nadwozie:
Światła xenonowe 6000K
Lekko przyciemnione szyby
Kevlarowa pokrywka świec
Zdjęte naklejki z boku i znaczek Civic na klapie
Wnętrze:
Fotele Bride Brix2
Pasy szelkowe TAKATA
Gałka zmiany biegów Skunk2
Felgi:
Seryjne 17 cali, siedmioramienne
Pomalowane w kolor NH0
Opony:
Yokohama Parada specII 215/40/17
Moc po modyfikacjach:
seria 196 HP 190 Nm
obecnie 304 HP 280 Nm
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|