Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: projekty
31.12.2010 11:11

Przygoda z Hondą zaczęła się w moim przypadku dość wcześnie, bo już jako chłopak w podstawówce miałem styczność z produktami tej marki. Od kiedy pamiętam nic co jeździ nie odpowiadało mi tak jak Honda. Kiedyś byłem przede wszystkim fanem motocykli, ale po kilku przyziemieniach preferencje jednak zmieniłem, oczywiście nie co do marki, a co do jej produktów. Do dziś jadąc jakimkolwiek innym samochodem zawsze mam wrażenie, że czegoś brakuje, nie czuję precyzji, kontaktu z samochodem, brakuje fascynacji i przez to przyjemności. Zawsze odnoszę wrażenie, że coś jest niedopracowane w innych samochodach – albo zawieszenie, albo (i chyba najczęściej) silnik oraz skrzynia biegów, albo fotele i tak dalej. Honda była, jest i myślę, że długo będzie dla mnie wzorem jeśli chodzi o „komponowanie” samochodów, gdzie układ jezdny pasuje do mocy silnika, gdzie jakość przewyższa cenę. Najlepiej te wszystkie cechy łączy Honda S2000.

W roku 1999 pracowałem na stoisku Honda Poland na targach motoryzacyjnych w Poznaniu. Wtedy też po raz pierwszy miałem styczność z S2000. Wystawiany na stoisku samochód miał kolor Monte Carlo Blue, czarną tapicerkę i dołożony przedni spoiler pod zderzakiem. Nie miałem możliwości nim pojeździć, ale zakochałem się (dosłownie) i postanowiłem kiedyś taki mieć. Zajęło mi dokładnie 8 lat, aby stać się właścicielem egzemplarza właśnie w tym kolorze, z takim samym wnętrzem, z tego samego roku… i dokładnie z takim samym spoilerem podzderzakowym.

Przez te lata jeździłem wieloma samochodami. Głównie były to Hondy Civic, ale też kilka Accordów i CRX. Z ciekawszych wymienię EG5 z silnikiem D16A9 (którego losy są bardzo ciekawe i wiele osób na pewno go zna), był też tak zwany „kurczak”, czyli żółty Civic EK, który trafił nawet do Moto Magazynu (przy produkcji artykułu został skasowany przez redaktora… miał 3 tygodnie). Kolejne ciekawe i mile wspominane auto to Civic 5D 1.8 VTi, który był wystawiany na stoisku Honda Poland w Poznaniu w roku 2000, trafił także do Moto Magazynu (obeszło się bez kasowania, co nadrobiłem później ja). Moim ulubionym samochodem, który sprzedałem aby kupić S2000 był „pekińczyk” – Civic 1.6VTi, EG6. Uwielbiałem ten samochód i do dzisiaj uważam, że jest to jedna z najlepszych konstrukcji jakie opuściły fabryki Hondy.

Tak naprawdę nawet nie rozważałem sprzedaży mojego EG6. Doprowadziłem go do stanu wręcz idealnego z zamiarem zachowania na lata. Jednak gdzieś tam po głowie wciąż się kołatało to niebieskie S2000. Któregoś wieczoru zadzwonił do mnie znajomy i powiedział, że skasował swojego Civica, zapytał czy nie mam czegoś ciekawego na oku, bo potrzebuje samochodu. Nie miałem. Następnego dnia surfowałem po internecie i znalazłem ogłoszenie o sprzedaży S2000 na jednej z niemieckich stron. Zadzwoniłem i okazało się, że pijany właściciel uciekając przed Polizei rozjechał kolczatkę, przebił wszystkie opony i tak zakończył zabawę niszcząc komuś żywopłot. Uszkodzenia były powierzchowne, samochód jeździł więc podjąłem decyzję - zadzwoniłem do znajomego szukającego samochodu. EG6 trafił w nowe ręce a ja trafiłem do Niemiec. Miesiąc później samochód stał u lakiernika. Kolor zachowałem oryginalny – Monte Carlo Blue.

Od razu wprowadziłem kilka zmian – usunięte zostały emblematy, dziury po tablicy rejestracyjnej, podwinięte ranty z tyłu, zmodyfikowane zderzaki. Z USA po jakimś czasie doszły felgi Enkei RPF1, które absolutnie uwielbiam. Mają wzór niemal identyczny jak felgi bolidów F1. Nie jest to przypadek – jestem fanem Formuły 1 od lat, więc postanowiłem w pewien sposób przenieść to, co najbardziej lubię w bolidach, na swój samochód. Nie chodzi o spoilery czy potężną moc, ale raczej o niesamowitą precyzję i ogromną uwagę do detali niewidocznych na pierwszy rzut oka, które ujawniają się dopiero kiedy ktoś przyjży się uważnie i z bliska. Efektem tego pomysłu są polakierowane na złoto ramy przednia oraz tylna, pomalowane całe zawieszenie, każda śrubka od spodu i pod maską. Ktoś kto ogląda tą S2000 wystarczająco dokładnie, natknie się na pewno na kilka ciekawych i zaskakujących elementów.

Mój pomysł na modyfikowanie samochodu jest nieco inny niż to się powszechnie spotyka. Podobnie jak większość osób, które grzebią przy swoich autach, ja też lubię szybko jeździć - różnica jest taka, że nigdy w prostej linii, dlatego w zasadzie nie dążę do podniesienia mocy. Wolę za to usprawnić samochód tak, aby moc którą ma, dało się optymalnie wykorzystać nie tracąc przy tym trwałości i codziennej przydatności samochodu (choć akurat w wypadku S2000 ta przydatność jest dość ograniczona). W moim samochodzie położyłem największy nacisk na zawieszenie. Pozwala ono jeździć szybko tam, gdzie moc nie jest aż tak ważna – po zakrętach. Gwintowane zawieszenie, belki usztywniające nadwozie, szersze od standardowego ogumienie i rozstaw kół (który wymusił modyfikacje nadwozia), fotele a nawet pałąk pięciopunktowy, który dodatkowo spina nadwozie - wszystko po to, żeby uzyskiwać większe prędkości w zakrętach, czyli większe przeciążenia, czyli – jak dla mnie, więcej frajdy.

Plany odnośnie samochodu obejmują głównie dodatki aerodynamiczne, co pozwoli jeszcze troszkę szybciej jeździć. O to w końcu chodzi.

Pozdrawiam gusbo.

Więcej informacji o projekcie na forum w temacie Honda S2000 AP1.

Ocen: 48
Zdjęcia:






















Komentarze 16

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
AND 31.12.2010 13:59
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Ahh Super się prezentuje z każdej strony emotka
Deox 31.12.2010 14:44
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 2    2 |
Nie moja eska, ale jak Gusbo pogonił furę to czułem jakbym sprzedał swoje własne auto. Śliczna Honda.
l3mur91 31.12.2010 14:45
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Szczególnie z tyłu wygląda wyjątkowo zadziornie emotka Z wszystkich na blogu to póki co podoba mi się najbardziej. emotka
MrHP 31.12.2010 15:34
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Widać, że powoli uzupełniasz projekty ze starego blogu, a co do samochodu to super auto, zadbane, ładne i jest to chyba najładniejsze auto opisane tutaj.
Deox 31.12.2010 16:36
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Uzupełniam, uzupełniam. Myślę, że dwa tygodnie to maks i wszystko będzie już przeniesione.

Co do tej eski to również jest to mój ulubiony projekt.
Aro 01.01.2011 20:11
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
najładniejsze s2000 w pl emotka ten kolor poezja...
Pawco 01.01.2011 23:06
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
piękna S-ka w dobrych rękach był ale kolejny projekt będzie pewnie jeszcze lepszy
Deox 01.01.2011 23:42
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Będzie, oj będzie. emotka
Monster 02.01.2011 08:52
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
to jest mega s2k!!
Cino 02.01.2011 22:57
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
Chyba najładniejsza Ska jaką widziałem.
antek 04.01.2011 17:15
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
kochałbym to auto, a w tym kolorze to już wogóle miętosi sucisze emotka
rdk 07.01.2011 23:50
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
chyba jedna z najlepiej dopieszczonych s2k ever!
fantastyczne auto emotka
the_havran 14.01.2011 09:29
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
Zawsze sikałem jak oglądałem tą S-kę na forum. Jej widok na żywo pewnie wykończyłby mój rozrusznik emotka
ewcik 24.01.2011 15:07
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Heh.. auto, dzięki któremu zachorowałam na JDM. Chyba ponad połowę z tych fot miałam kiedyś na pulpicie i zakochałam się przez nie w s2k. Obiecałam sobie, że kiedyś sobie taką kupię, a 8 lat oczekiwań gusbo na auto tylko mnie podtrzymuje na duchu.. emotka

A samochód marzenie... emotka Gdzie teraz jeździ?
flejm 25.01.2011 13:59
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
widok eski przelatującej ulicami w słoneczny dzień, kanonada dźwięku, która temu towarzyszyła... ehhhhh
dla takich chwil warto żyć! emotka
Deox 25.01.2011 19:13
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
W ten słoneczny dzień wyobraź jeszcze sobie, że lecisz na Półwysep Helski. emotka


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:
SPECYFIKACJA PROJEKTU

SILNIK:

Fabryczna jednostka napędowa w Hondzie S2000 to silnik F20C o następujących parametrach:

Budowa:
R4, DOHC VTEC, 16V

Pojemność:
1997 cm3

Moc:
240 KM przy 8300 obr./min

Maksymalny moment obrotowy:
208 Nm przy 7500obr./min

Skrzynia biegów:
sześciostopniowa, ręczna

Napęd:
RWD

SPECYFIKACJA PO MODYFIKACJACH:

Silnik:

seria

Układ dolotowy:

zmodyfikowany oryginalny dolot powietrza
folia aluminiowa izolująca ciepło
usunięta przegroda puszki filtra
usunięty rezonator
wkładka filtra K&N
cooling plate APR

Układ paliwowy:

seria

Układ chłodzenia:

seria

Elektronika:

seria

Układ hamulcowy:

klocki hamulcowe Top Secret

Układ napędowy:

dystanse półosi T1R

Układ wydechowy:

test-pipe i tłumik końcowy Invidia N1

Zawieszenie:

TEIN Mono Flex Pro
belka rozporowa przednia górna Beatrush by Leile
belka rozporowa przednia dolna Beatrush by Leile
belka rozporowa tylna dolna GTSpec (2 szt.)

Body Kit:

przedni spoiler
wloty powietrza w przednim zderzaku,
nakładki błotników tylnych ASM Autobacks Yokohama,
boczne dyfuzory,
usunięte emblematy, wentylowany tylny zderzak, przemieszczona przednia tablica rejestracyjna.

Wnętrze:

obszyta kierownica – skóra + alcantara
fotele Sparco PRO2000
gałka Razo
klatka (pałąk) 5 punktowy Cusco
lusterka boczne MRacing
lusterko wewnętrzne Zoom Engineering Monaco

Felgi:

Enkei RPF1 17”,
przód 7.5”, ET48
tył 9”, ET45
dystanse z tyłu Kics Project 2 cm na stronę
polakierowane na grafit

Opony:

BF Goodrich T/A KDW
215/45R17 przód
255/40R17 tył

Inne:

amorki maski NRG

Moc po modyfikacjach:

nie mierzona

Zdjęcia:

Klikamy tag S2000 by gusbo.

TAG CLOUD