Właścicielem opisanego tym razem projektu jest Marcin Załęski znany głównie miłośnikom aut marki Honda pod pseudonimem Tieesto. Marcin w październiku 2004 roku wszedł w posiadanie zwykłej Hondy Civic EG4 z rocznika 92 z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem D15B2 16V o pojemności 1,5 litra i skromnej mocy równej 90KM.
Przez pierwsze trzy lata do roku 2007 w Hondzie poczynione zostały pewne przeróbki, ale patrząc na to co działo się po tym okresie była to zwykła kosmetyka, nie przypominająca w zupełności obecnego stanu. W marcu 2007 Marcin ostatecznie podjął decyzję o pożegnaniu się z malutkim silniczkiem na rzecz czegoś naprawdę mocnego. Wybór padł na silnik H22A2 z Hondy Prelude, który przy swoich parametrach w połączeniu z bardzo lekkim nadwoziem Civic daje bardzo konkretne rezultaty. Silnik został przełożony dzięki sprawnej pracy Romiego i WojtkaS. Oczywiście oprócz zabawy z nowym silnikiem przy okazji auto zostało wzbogacone o inne, nowe elementy. Wymieniony został między innymi układ hamulcowy, który podobnie jak silnik został przeszczepiony z modelu Prelude, zmieniono elementy wnętrza, jak również dodano wiele drobnych szczegółów stylistycznych. Warto np zwrócić uwagę na dopasowanie tunelu konsoli od Hondy Prelude do wnętrza Civica, co jest zastosowaniem bardzo nietypowym i raczej niespotykanym. Na sam koniec tego etapu Honda doczekała się malowania i zawitała na lakierni. Szczegółowa lista zmian zawarta jest w specyfikacji tego artykułu.
Po tych wszystkich zabiegach Marcin nie zaprzestał jednak dalszych modyfikacji. Krok po kroku na listę podzespołów wchodziły kolejne elementy. Między innymi do środka trafiło wnętrze z modelu EG6 VTi, które bardzo dobrze współgra z kubełkowymi fotelami i czteropunktowymi pasami SPARCO. Następnie trwały dalsze prace nad stylistyką w postaci doboru dokładek, czy tylnej lotki na wzór Spoona. Jakby tego było mało, całość wzbogaciły nowe felgi Buddy Club P1 Racing z limitowanej serii SF Challenge oraz nowe zawieszenie w postaci Camber Kitu oraz zestawu Buddy Club N+ Spec. z 16 stopniową regulację twardości oraz podwójną regulację wysokości. Rezultat tego wszystkiego możecie podziwiać na załączonych zdjęciach.
Tak przygotowane auto dla wielu osób byłoby już finalnym projektem, ale w tym wypadku można powiedzieć, że to dopiero początek. Najbliższa przyszłość przyniesie gruntowne zmiany związane z jednostka napędową. Prace zostały już rozpoczęte, a pod maską Hondy zagościć nowy silnik pochodzący z modelu Integra Type R o symbolu B18C. Przekładany silnik jeździł poprzednio również w Hondzie Civic piątej generacji, którą zwano potocznie Mambowozem. Właściciel o pseudonimie Czarna Mamba wykorzystywał samochód do startów w zawodach na ćwierć mili z bardzo dobrymi rezultatami. Silnik B18 został rozwiercony do pojemności 2.0 oraz od podstaw przygotowany na współpracę z odpowienią turbiną. Lista składowych konstrukcji również znajduje się w tabeli specyfikacji. W klasie STREET FWD Honda z omawianym silnikiem uzyskała czas 12,4 sekundy, ustanawiający tym samym nowy rekord Polski. Taki rezultat pokazuje z jakim potencjałem mamy doczynienia i czego możemy się spodziewać po projekcie Marcina w najbliższym czasie.
Na koniec odbiegając od opisywanego projektu dwa szybkie pytania do właściciela:
Twoje początki przygody motoryzacyjnej i wcześniejsze doświadczenia?
Mój pierwszy samochód, którego zacząłem "dłubać" był Polonez Caro Plus mojej mamy. Ciemno zielony kolor w połączeniu z ciemnymi szybami i lśniącymi alufelgami te osiem lat temu robiło wrażenie. Później kupiłem Malucha w wersji Elegant, gdzie dość mocno zmodyfikowałem silnik i dysponował mocą około 40 koni, co pozwoliło mi zawsze być pierwszym na światłach.
Dlaczego Honda, dlaczego Civic?
Dwóch kolegów ze szkoły miało takie Hondy. Jedna była niebieska, a druga czerwona i mimo seryjnych silników o mocy 90KM zawsze były szybsze niż wszystkie inne samochody. Do tego sportowy wygląd, niska awaryjność i to coś, co ma Honda spowodowało, że zakochałem się w tym samochodzie i zacząłem szukać swojej. Oczywiście znalazłem.
Pozdrawiamy Marcina i życzymy udanego "dłubania".
Autorem zdjęć do projektu jest Jakub Adamczyk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 7
Ładowanie danych...
PaBBlos
05.01.2011 00:01
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
;D parametry robią wrażenie, dobrze dłubniety civic. Gratki
|
Cino
05.01.2011 09:53
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
Oglądalem kiedyś to auto w TVN turbo, cif całkiem dobrze zdłubany tylko ten boczny vinyl mi nie do końca leży :/
|
Aro
05.01.2011 19:45
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
lista gratów robi wrazenie...i te 415hp w tej budzie
|
Jaca
07.01.2011 10:26
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 1
-1
|
|
|
2 calowe szelki są śmieszne....
|
Darioz
09.01.2011 11:56
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
szkoda że nie istnieje...
|
Deox
09.01.2011 14:14
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
Co się stało z autem?
|
AND
09.01.2011 20:38
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 0
0
|
|
|
Z tego co pamiętam było rozsprzedawane na części .
|
Dodaj swój komentarz:
SPECYFIKACJA NR 1:
Silnik:
Swap jednostki H22A2 z modelu Prelude VTi
Silnik rzędowy DOHC VTEC
4 cylindry
Pojemność 2,2 litra
Fabryczne osiągi:
Moc: 185KM przy 6800rpm
Moment obrotowy: 212Nm przy 5300rpm
Olej Valvoline VR1 10w60
Kable NGK Platinium
Świece NGK Platinium
Pokrywa pomalowana czerwonym VHT
Układ dolotowy:
Przepustnica z silnika H22A 68mm plus rozwiercony kolektor dolotowy
Dolot typu CAI
Stożek Fujita
Łącznik SAMCO
Układ wydechowy:
Cały układ z kwasówki na 2.5''
Cat converter Option Racing
Końcowy APEXI N1 Style
Elektronika:
P13 OBD1
Układ napędowy:
FWD
Short Sifter Weapon R
SPECYFIKACJA NR 2:
Silnik:
Swap jednostki B18C z modelu Integra Type R
Silnik rzędowy DOHC VTEC
4 cylindry
Pojemność 1,8 litra
Rozwiercony na 84mm BENSON
Tuleje BENSON
Wal mikro polerowany i wyważany do 11k rpm BENSON
Kute tłoki CP i korby Eagle
Uszczelka Cometic
Panewki ACL Race
Głowica max obrobka PORTFLOW
Sprężyny Supertech
Zawory Supertech
Talerzyki Supertech
Zawory wieksze o 0,5mm
Nowe wałki z B16B
Twarde poduszki silnik
Kompletny zapłon msd
Wzmacniacze zaplonu msd
Świece irydowe ik24 Denso
IC custom by vtg
Rurki Samco
Chłodnica oleju
Korek oleju Buddy Club
Układ dolotowy:
Filtr stożkowy Japan
Garrett t3/t67 h.o.
WG Turbonetics 44mm
Blow Off Greddy
Przepustnica Edelbrock 70mm
Uszczelka pod kolektor ssący Hondata
Kolektor Ssący Edelbrock VictorX rozwiercony
Układ wydechowy:
Kolektor wydechowy top mount a'la Full-Race
Downpipe 3''
Wydech 3''
Układ napędowy:
FWD
Szpera Quaife
Sprzegło ACT
Skrzynia z B16A2
Wyczynowe półosie DSS 3.9
Piasty z lożyskami na zamówienie
Układ paliwowy:
Pompa paliwa Bosh
Wtryskiwacze Precision 1000cc
Elektronika:
ECU Hondata S300
3,5 barowy map-sensor AEM
Kontroler doładowania Apexi avc'r
Zegary ciśnienia oleju, doładowania
Zawieszenie:
Gwint Buddy Club N+ Spec
Camber Kit Buddy Club
Zestaw rozpórek,
C-pillar
Traction bar fullrace
Gumy poliuretanowe pod przednimi amortyzatorami
Układ hamulcowy:
Przód:
Swap z modelu Prelude
Tarcze EBC gładkie 282mm
Zacisk i jarzmo z Prelude
Zwrotnice z modelu EK4
Tył:
Swap tarczy z modelu EG5,
Tarcze BREMBO
Klocki EBC RED STUFF
Wnętrze:
Wnętrze z modelu EG6
Rozpinka kierownicy NRG
Gałka zmiany biegów Type R style
Czarny dywan z EG6
Kierownica PERSONAL
Dywaniki Type R
Fotele kubełkowe SPEED II czerwono-czarne
4 punktowe pasy SPARCO
Boczki obszyte na czerwono
Nakładki na pedały RAZO
Swap tunelu z konsolą audio, cup holderem i podłokietnikiem z modelu Prelude
Styl i nadwozie:
Przednie czarne lampy TYC z obrysówkami
Xenon 8000K
Oemowe halogeny soczewkowe
Tylne lampy USDM z białym kierunkiem,
Kierunki boczne clear
Dokładka przedniego zderzaka Wing West Style
Dokładka tylnego zderzaka Wing West Style
Progi od EK4
Klamki,listwy i lusterka w kolorze
Przyciemnione szyby
Tylna klapa JDM z dorabianą na wymiar tablicą rejestracyjną
Lotka SPOON style
EuroR emblem
Mgłowe spryskiwacze przedniej szyby
Nakrętki do felg Zenki niebieskie
Felgi:
Felgi Buddy Club P1 Racing z limitowanej serii SF Challenge
Opony:
Yokohama Parada Spec 2
Moc po modyfikacjach:
Specyfikacja Nr 1:
195KM i 216Nm
Specyfikacja Nr 2:
415KM i 400Nm przy doładowaniu 1,2 bara
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|