Od zawsze interesowało mnie to co szybkie i poruszające się na czterech kołach. Od najmłodszych lat grałem tylko w gry wyścigowe. Nie ważne, czy była to edycja Colin McRae Rally, TOCA Touring Car Championship, Need For Speed, czy F1 to zawsze fascynacja samochodami była ogromna. W podstawówce chodziłem po salonach samochodowych i zbierałem broszury zawierające specyfikacje rożnych samochodów, a w moim pokoju na ścianie zawsze wisiały plakaty sportowych maszyn. Kieszonkowe przeznaczałem często na gazety motoryzacyjne, takie jak np. "Auto Świat". W tamtych czasach nie było jeszcze czasopism, specjalizujących się głównie w branży tuningowej, dlatego też człowiek musiał się cieszyć tym co miał i jak tak właśnie czyniłem.
W okresie dzieciństwa, niektóre marki przyciągały moją uwagę bardziej lub mniej. Do grupy najfajniejszych zawsze zaliczałem auta ze znaczkiem H na masce. Od małego wiedziałem, że Hondy to szybkie i sportowe samochody. Pierwszą styczność z Honda miałem w 1993r. Wtedy to wujek z Niemiec miał model Civic czwartej generacji. Kiedy jechałem z nim na tylnym siedzeniu pamiętam tylko, że było fajnie i szybko. W późniejszych latach tata dawał mi siadać za kierownicą naszego Citroena, a ja, jak każdy młodociany fan motoryzacji nie mogłem doczekać się osiemnastych urodzin i możliwości zdobycia prawa jazdy. Prawko zdałem za pierwszym, tak byłem zmotywowany.
Gdy nadeszła pora wyboru samochodu wiedziałem, że chce Hondę. Nie miałem konkretnie obranego modelu, czy rocznika, ale miała być to Honda i kropka. Ponieważ dokonując pierwszej, motoryzacyjnej decyzji w życiu nie posiadałem zbyt dużej wiedzy na temat tego Japońskiego auta, postanowiłem trochę poczytać. Po przewertowaniu kilogramów gazet i spędzeniu dziesiątkach godzin w Internecie, wybór padł na model Civic piątej generacji. Z racji tego że chodziłem do 3 klasy technikum mój budżet był ograniczony i musiałem starannie przemyśleć swój wybór. Po auto pojechałem aż 300km. Przy zakupie kierowałem się tylko sercem i pragnieniem posiadania mojego pierwszego, własnego auta, ukochanej marki. Nie interesowało mnie nic innego, jak tylko to, że kupuję Honda Civic z Kraju Kwitnącej Wiśni. Żadna inna marka nie wchodziła w grę, aż w końcu pragnienie stało się realne i kupiłem całkowicie seryjnego Civica.
Tuż po zakupie do wymiany poszły podstawowe elementy, takie jak wszystkie filtry, paski, rozrząd i itp. Następnie zabrałem się za doprowadzanie wnętrza do stanu idealnego, gdzie zainstalowałem między innymi fotele z Hondy Prelude. Kolejną modyfikacją były felgi. Wtedy mało jeszcze wiedziałem o nurcie JDM, ale nie interesowało mnie tuningowanie zderzaków i naklejanie płomieni na klapie. Po roku czasu trafiłem na forum Civica, dzięki czemu systematycznie poszerzyłem odpowiednio swoją wiedzę. Od tego momentu całe swoje oszczędności przeznaczam na ukochane auto. Zacząłem je ulepszać i ulepszać. Kupowałem części, wszystko chciałem wymieniać. Z biegiem czasu obierałem kierunek i styl. Obrałem JDM.
Chciałem mieć lepsze i lepsze auto i tak do tej pory. JDM stał się moim sposobem na życie. Można powiedzieć, że moje zainteresowania i szczególne upodobania związane z Hondą mają też korzenie w ogólnej pasji do wszystkiego, co japońskie. Pasjonuje mnie nie tylko japońska motoryzacja, ale również kultura, czy architektura tego wspaniałego kraju.
Wracając do tematu mojego auta warto zaznaczyć, że jeżdżę nim na co dzień i zrobiłem nim już kupę kilometrów. Spędziłem w swojej Hondzie naprawdę miłe chwile i im więcej patrzę na mojego Civica, tym bardziej mi się podoba. Im więcej nim jeżdżę, tym więcej chce nim jeździć. Nigdy mnie nie zawiódł i za to kocham swoją Hondę.
Pozdrawiam Dareko.
Honda od dłuższego czas nieustannie ewoluuje, więc lista zainstalowanych podzespołów nigdy nie stoi w miejscu i jest przerażająco długa. Podane w tabeli parametry są dla specyfikacji z pierwszym budowanym silnikiem na bazie jednostki D15B2 oraz późniejszym motorze o symbolu B18C4. Modyfikacje silników robione były przez dohcvtec.pl.
Więcej informacji o projekcie znajduje się na forum w temacie Honda Civic EG SiR-S B18.
PS. Dodatkowe zdjęcia Hondy na blogu plus garaż właściciela.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 8
Ładowanie danych...
Dodaj swój komentarz:
MODEL:
Honda Civic EG4 1995r
Kolor czarny - miedziana perła
SILNIK NR 1:
D15 SOHC VTEC
Blok D15B2
Swap głowicy z silnika D16Z6
Kompletne minime na Z6
Aparat zapłonowy D16Z6
Zawór VTEC D16Z6
Wymienione elementy:
Uszczelka pod głowicą OEM Honda
Chłodnica OEM
Uszczelka pokrywy zaworów
Uszczelka VTEC
Uszczelka kolektora ssącego
Uszczelka kolektora wydechowego
Pierścienie CTI
Świce NGK
Uszczelniacze OEM Honda
Olej MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40
Pompa wody
Szpilki głowicy OEM Honda
Przewody zapłonowe ACCEL 8mm
Pasek rozrządu GOOD-YEAR
Napinacz KOYO
Filtr olejowy K&N
Nowe wszystkie paski
UKLAD DOLOTOWY:
Kolektor dolotowy od D16Z6 rozwiercony na 62mm
Przepustnica 62mm od H22A2
Kanały dolotowe spolerowane
Dolot Short Ram Intake AEM
Filtr stożkowy AEM
Doprowadzenie powietrze ze zderzaka
UKLAD WYDECHOWY:
Kanały wydechowe przepolerowane
Kolektor wydechowy 4-2-1 DC Sports
Przelotowy kat 2,25'
Przelotowy środkowy tłumik Walker
Wydech z kwasówki 2,25
Tłumik końcowy OBX Racing
ELEKTRONIKA:
OBD1
ECU P28
Procedura startowa 4000Rpm
VTEC 4600Rpm
Odcinka 7700Rpm
Inne mapy wgrywane w jhm.com.pl
Wiązka silnikowa D16Z6
Wiazka kabinowa D16Z6
UKŁAD NAPĘDOWY:
Short shifter MEGAN Racing
Lekkie koło zamachowe LUK Pro Gold Performance 3,63kg
Olej w skrzyni MTF
OPONY:
Okres letni: 195x45x16-T1R TOYO PROXES ZR
Okres zimowy: Pirelli Winter Carving 175x70x13
SILNIK NR 2:
B18 DOHC VTEC
Kompletny SWAP NA B18C4
Olej MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40
Gruba chłodnica z VTi
Magnetyczny korek spustowy oleju
Przewody zapłonowe Vision Motorworks 10,2mm
Filtr oleju HAMP
Wymienione elementy:
Pasek rozrządu OEM Honda
Napinacz OEM Honda
Uszczelka pokrywy zaworów OEM Honda
Świece NGK
Termostat
Pompa wody
Nowe wszystkie paski
UKŁAD DLOTOWY:
Kolektor ssący Skunk2 Racing Pro Series
Przepustnica Skunk2 Racing Pro Series 68mm
Heatshield P2R
Filtr PASSWORD JDM 114mm
Dolot PASSWORD JDM CARBON (parówa)
Doprowadzenie powietrza ze zderzaka
UKŁAD WYDECHOWY:
Kolektor wydechowy 4-2-1 2,25'
Owinięty kolektor taśmą DEI Titanium
Kat przelotowy MEGAN Racing
Przelot z kwasówki 2,25
Końcowy przelot OEM look od SSGarage.pl
ELEKTRONIKA:
OBD1
ECU P28 strojenie CROME przez dohcvtec.pl
VTEC 4700Rpm
Procedura startu
Shift light
UKŁAD NAPĘDOWY:
Skrzynia S9B z LSD
Docisk EXEDY Racing stage 1
Tarcza sprzęgła EXEDY Racing stage 1
Lekkie koło zamachowe ACT Prolite
Short shifter MEGAN racing stalowy
Łożysko sprzęgła KOYO
Olej MTF OEM Honda
ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY:
Gwint BUDDY CLUB N+ SPEC DAMPERS
Stabilizator przód 26mm
Stabilizator tył 22mm z ITR
Rozpórka przednia górna DC sports
ASR subframe brace
Wahacze Function7
Beaks* Rear Lower Tie Bar
Rozpórka tylna górna
X-bar
c&b-pillar
Wymienione elementy:
Wszystkie tuleje w zawieszeniu OEM & NOK
Wahacze przednie górne i dolne
Tylne wahacze
Drążki 555
Końcówki drążków 555
Przeguby
Sworznie 555
Łączniki stabilizatorów
UKŁAD HAMULCOWY:
PRZÓD:
Swap z VTi EK4 262
Pompa z VTi EG6
Serwo z VTi EG6
Zwrotnice EK4
Zaciski NISSIN polakierowane na czerwono
Tarcze brembo ORO
Klocki FERODO DS PERFORMANCE
Przewody teflonowe w stalowym oplocie GOODRIDGE
Płyn hamulcowy motul RBF
TYŁ:
Swap na tarcze z EG6 239mm
Tarcze EBC
Klocki EBC Greenstuff
Zaciski NISSIN polakierowane na czerwono
Przewody teflonowe w stalowym oplocie GOODRIDGE
STYL I NADWOZIE:
Dokładka SiR VTi
Lampy przednie DENJI
Lampy tylne STANLEY OEM JDM/USDM
Białe kierunki
Halogeny (żółte)
Lotka Carbon Spoon
Klapa JDM
Lusterka Spoon style polakierowane w kolor
Owiewki szyb OEM JDM
Xenon 6000k H3 (soczewka)
PHILIPS BLUE VISION H1 (długie)
Brak znaczka H na masce
Sticker Civic SiR-S na klapie
Sticker DOHC VTEC na drzwiach
Mała rejestracja
Wlepki i stickery JDM
Korek oleju Buddy Club
Skarpetki SPOON
VTEC solenoid cover VTEC inside czerwony
Śrubki podkładaki JDM Aluminum Washers (czerwone)
Skunk2 battery tiedown
WNETRZE:
Fotele czerwone RECARO z ITR DC2
Kanapa z ITR DC2 z czerwoną nicią
Boczki obite alcantarą z przeszyciami czerwoną nicią
OEM Honda Civic dywaniki
Pasy szelkowe SCHORTH z elektro-napinaczem x2 czarne
Nakładki na pasy SPARCO
Zegary z SiR EG6 OEM
Nakładka na zegary CARBON
Kierownica MOMO Tuner 350mm
Naba MOMO
Nakładki na pedały Mugen Power
Gałka zmiany biegów Skunk2 Racing
Mieszek OEM ITR DC2 z czerwona nicią Mieszek na ręczny z czerwoną nicią
SWAP czarnego wnetrza
Pod stópka OEM Honda
Panel nawiewów i przyciski podswietlane na amber
Start button z S2000
ELEKTRYKA:
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka spoon
Wspomaganie
AirBag
Centralny zamek otwierany z pilota
Podświetlanie tablicy rejestracyjnej led biale
FELGI:
Okres letni: alufelgi ROTA Circuit 10 gunmetallic 16"
Nakretki VISION motorworks czerwone
Okres zimowy: alufelgi OEM Honda z EG6
Nakrętki MUTEKI czerwone
OPONY:
Okres letni: opony Yokohama PARADA Spec2 205/40R16 83V
Okres zimowy: opony Continental 195/50R15
MOC PO MODYFIKACJACH:
Brak danych
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|
P.S żeby tak nie słodzić to powiem tylko, że przy modach jakie te samochód przeszedł/przechodzi, Roty trochę kłują w oczy, aczkolwiek pasują do reszty.