Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: inne
15.01.2011 14:38

Zdaje sobie sprawę, że większość opinii na temat nowego wypustu od Hondy nie są przychylne i seryjny CR-Z wygląda na szybkie auto, ale na tym się niestety kończy. Jednak będę twardo obstawał przy twierdzeniu , że jest to świetna buda i tylko kwestia czasu, jak tunerzy wykorzystają jej potencjał.

Option Video oraz Option Magazine pod koniec 2010 wypuściło ciekawe porównanie dwóch CR-Z-ów przygotowanych przez Top Secret i HKS-a. To czego dokonali jest dowodem na to, że śmiech i kąśliwe uwagi w stronę Hondy były nad wyrost przedwczesne. Top Secret postawiło na instalację turbo wyciskając z CR-Z 305ps na kołach, co przy tak lekkim i nie dużym nadwozi daje naprawdę spory zapas mocy. Ciut lepszy wynik, bo 315ps na kołach wykręcili inżynierowi z zespołu HKS, którzy postawili na krzesanie dodatkowej mocy za pomocą kompresora. Pamiętajmy jednak, że dane z hamowni to nie wszystko i liczy się jeszcze cała reszta.

Firmy aby zweryfikować przygotowane przez siebie auta dokonały testów na torze Tsukuba. Circuit time attack battle rozegrało się pod okiem kamery Option Video, a za kierownicą testowanych aut zasiadł Nobuteru Taniguchi. Wyniki za najszybciej pokonane okrążanie prezentują się następująco:

Top Secret CR-Z: 1′06.368

HKS CR-Z: 1′07.04

Zwycięzcą pojedynku została grupa Top Secret, co niewątpliwie cieszy ponieważ jak autor wpisu wspomina ich zaplecze finansowe na dział badań i rozwój jest zdecydowanie mniejszy od zasobów dużo większego HKS-a. Sam Nobuteru wypowiada się bardzo dobrze o obu projektach i był pod wrażeniem przygotowanych setupów.

Tekst magazynu jest oczywiście w kanji, więc dane oparte są o informacje opublikowane na blogu The Real JDM we wpisie Top Secret vs. HKS CR-Z Battle. Poniżej są też zdjęcia oryginalnego artykułu w kanji.


[via The Real JDM]

Zdjęcia:



Komentarze 18

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
ml3k0 15.01.2011 18:15
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
takimi to już można śmigać
mikoangelo 15.01.2011 22:23
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Piękne CR-Z, które w końcu jeżdżą tak jak wyglądają.
Ember 16.01.2011 00:16
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 4    4 |
z filmiku wynika ze HKS CR-Z ma cza 1:04.742
mimo wszystko oba czasy naprawde robia wrazenie.
zrobilem maly resarch:
MODEL | MOC/WAGA | CZAS

auta ktore m.in. pobil modzony CR-Z:
Mugen Honda Civic Type RR '08 | 241 / 1220 | 1:06.68
Honda Civic Type-R JDM (FD2) '07 | 225 / 1270 | 1:07.49
Renault Megane R26.R '08 | 230 / 1252 | 1:07.87
Honda S2000 '99 | 239 / 1260 | 1:07.92
VW Scirocco R '09 | 265 / 1289 | 1:08.23
VW Golf R '10 | 271 / 1466 | 1:08.52
Honda Integra Type R DC2 '98 | 200 / 1120 | 1:09.16
Renault Clio V6 Mk II '03 | 250 / 1419 | 1:09.30
Honda Civic Type-R (EK9) '97 | 185 / 1073 | 1:09.48
VW Golf Mk V R32 '05 | 247 / 1510 | 1:09.55
Mini John Cooper Works '08 | 211 / 1130 | 1:09.77
Opel Astra GTC 2.0T '04 | 200 / 1348 | 1:13.71
Renault Twingo RS '08 | 135 / 1124 | 1:14.59

SERIA CR-Z | 124 / 1198 | 1:14.75

Honda Civic 1.6 VTi VTEC (EG6) '91 | 160 / 1137 | 1:14.87
VW Golf 1.4 TSI 122PS Mk VI '08 | 122/1216 | 1:15.81
Honda CRX Del-Sol VTI '92 | 162 / 1080 | 1:15.89
Suzuki Swift Sport '06 | 125 / 1105 | 1:16.59
BMW 120i '04 | 150 / 1235 | 1:16.76
VW Polo V 1.2 TSI '10 | 105 / 1051 | 1:17.12

kilka innych:
troche ich duzo, ale i tak nie wypisywalem czasow takich aut jak Lexus IS-F (1:07.09), 370Z (1:06.67), M5 E60 (1:06.56), M3 CSL E46 (1:06.88), R32 V-spec (1:07.45), 350z 35th (1:07.71) itd. itd. itd.
szkoda tylko ze seryjny cr0z to taka pipa. licze na to ze CR-Z Type R zrobi czas grubo ponizej 1:10

Deox 16.01.2011 10:40
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Rozmawiałem kiedyś w jednym z większych salonów Hondy w moim mieście o CR-Zecie. Auto kompletnie się nie sprzedaje i raczej mnie to nie dziwi. Przede wszystkim z jednej strony samochód jest bardzo drogi jak na to co może zaoferować. Jest niefunkcjonalny dla typowego konsumenta w kwestii braku miejsc dla większej ilości osób, braku dużego bagażnika, spalanie wcale nie jest genialnie niskie jak na technologię, którą forsuje Honda. Z drugiej strony dla małego grona chętnych na zakup samochodu ze sportowym charakterem przy obecnej gamie silników auto jest zwyczajnie za słabe. Fura więc ani dla mas, anie dla pasjonatów. Miejmy nadzieję, że Honda załata dziurę wrzucając w nią odpowiedni silnik i wtedy CR-Z będzie kompletny produktem.
Ember 16.01.2011 11:11
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
co ciekawe w Japonii CR-Z bije rekordy popularnosci. Przez pierwszy miesiac dostali zamowienia na 10tys CR-Zow. Generalnie sprzedaz 3-krotnie przewyzszyla oczekiwania, media porownywala nawet sukces CR-Za do sukcesu NSXa w latach 90.
Przykladowe ceny:
US: US$19,950 / EX - US$21,510 / EX navi -US$23,310
Japonia: ¥2.27 million (~US$ 25.340)
GB: £16,999(~US$ 26.990)
RPA: R299.999 (~US$ 38.960)
Polska: od 87.700zł(~US$ 30.229) do 109.100zł (~US$ 37.606)

dla porownania -
Megane RS mozna kupic ponizej 100 tys zł (co prawda z znikomym wyposazeniem),
Focus RS kosztuje jakies 130tys zł,
Golfa 1.4 TSI mozna miec za jakies 70tys zł,
Golf R 2.0 133tys zl (+8tys za DSG),
Scirocco 1.4 91tyś zł (+8tys za DSG),
Sirocco 2.0 104tys zl (+7tys za DSG),
Scirocco R 125tys zl (+8tyz za DSG)
gaseb 16.01.2011 12:24
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Żeby to auto się w Polsce sprzedawało musiało by kosztować koło 55-60k pln czyli tyle ile w Japonii.
Deox 16.01.2011 12:37
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Dokładnie.

W tej chwili cennik zaczyna się od 87 tyś za golasa do 109 tyś PLN Brutto za wersję na pełnym wypasie, więc cenny jak na zabawę bardzo wysokie.
darek 17.01.2011 21:18
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
piekna wersja. nie wiem czy to prawda ale doszly mnie sluchy, ze cr-z ma miec dwa nowe silniki turbo!
Ember 17.01.2011 23:14
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
no no, ma byc cala nowa seria silnikow turbo hondy, stosowana nie tylko w CR-Zetach, ale nikt oficjalnie tego nie potwierdzil.
A szkoda bo osobiscie uwazam to za super pomysl.
Deox 18.01.2011 09:15
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Volkswagen już pokazał jak robić dobre silniki turbo. Honda powinna obrać ten sam kierunek.
majstor 19.01.2011 22:02
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
na ropniaka hondy trzeba bylo poczekac wiec na dobre turbo hondy tez pewnie jeszcze przyjdzie poczekac, emotka
tomecek75 09.08.2012 20:18
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
Cr-z zostal stwozony dla ludzi ktozy juz maja auto rodzinne , ale dojezdzaja do pracy dosc duze odleglosci i chca byc orginalni . Wtedy wcale do auto nie jest drogie . A w polsce karzdy optrzebuje auto do wszystkiego i tu sie cr-z nie nadaje bo to nie jest auto ktore poszlo na kompromis .
Deox 10.08.2012 01:36
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
W PL są zarobki jakie są, dlatego jak przeciętny Polak wydaje raz w życiu kasę to chce mieć w jednej cenie wszystko. Żaden producent nie projektuje aut na polski rynek. emotka
tomecek75 11.08.2012 12:38
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
To prawda ze polskie realia sa troche inne . Sam kupilem honde Cr-z ze wzgledu na niskie spalanie i orginalny wyglad . Choc zastanawialem sie nad sirocco ale spalanie w miescie jest nie do przyjecia 1.4 Tsi spala ok. 11L to troche za duzo , a cr-z zamykam w 5.8L dosc duza roznica jak robisz rocznie jakies 26000 km dotego podatek drogowy wynosi 720 euro rocznie a dla cr-z 380 euro rocznie wiec wybor byl prosty .
Deox 11.08.2012 13:01
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Prywatnie uważam CR-Z za udany projekt, a do ekologii już się powoli przyzwyczajam. Cenny benzyny są srogie, więc samochód zdecydowanie na dzisiejsze realia.
tomecek75 11.08.2012 14:46
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
To prawda . Czesto hybrydy saz porownywane z malymi dislami i tu czesto nie wypadaja za ciekawie ale teraz male pytanie czy kupil byktos cr-z z dislem ?
Deox 11.08.2012 16:11
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
To nawet nie brzmi dobrze, choć mimo króciutkiej historii Hondy z silnikami diesla to motor 2.2 i-CTDi okazał się dobrym rozwiązaniem. Bezawaryjna konstrukcja, kultura pracy, dobre osiągi i niskie zużycie paliwa, można powiedzieć duży sukces jak na pierwsze podejście. Honda jednak postawiła na rozwój hybryd i dała sobie spokój. Myślę, że za klika lat okaże się, ze to był dobry ruch.
tomecek75 11.08.2012 21:43
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Prawda jest taka ze hybrydy palą w miescie mniej niz w trasie honda cr-z mam juz przejechane 37000km i srednie spalanie to 5.8 L/100km nawet nie zle gdyz poprzedniego civica 1.7 coupe na tej samej trasie ledwie zamykalem w 9 L/100 km .
Po zatym mam jeszcze honde insight jest troche oszczedniejsza zona nia jezdzi do pracy wiec drugiego duzego auta juz nie potrzebowalem .


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:

TAG CLOUD