Na listę projektów w końcu po wielokrotnych naciskach i negocjacjach z gasebem trafia jeden z najczęściej czytanych opisów na forum. Zabawne jest to, że męczyć Sebastiana zacząłem już co najmniej rok temu, ale ostatecznie wyciągnąłem co trzeba. Zapraszam więc z ulgą do zapoznania się z materiałem na temat fury, obok której każdy fan JDMu nie może przejść obojętnie.
Osoby, które śledzą nasze forum od dawien dawna wiedzą, że projekt powstaje już długo i cały czas poddawany jest większym lub mniejszym modyfikacjom. Sebastian zdecydowanie postawił na jakość, a nie prędkość składania swojej Hondy , a samo auto to dowód na to, że cierpliwość i dbałość o detale są kluczem do sukcesu. Poniżej informacje od właściciela, w których omówione są najważniejsze zabiegi przeprowadzone od startu do dnia dzisiejszego.
Trochę suchych faktów na temat auta. Model Civic EJ9 wyjściowo z silnikiem D14A4 o mocy 90 koni, kolor Cypress Green. Auto wyprodukowane w 1995 roku, a więc jest to model z samego początku produkcji szóstej generacji Civica. Wersja wyposażenia dosyć standardowa jak na ten model, pełna elektryka oraz szyberdach. Tak auto "wylądowało" zaraz po kupnie w 2008 roku. Jedyne dodatki jakie miała nieseryjne były sprężyny Eibach i felgi z wersji VTi.
Przygoda z tym modelem rozpoczęła się dosyć szablonowo, czyli seria drobnych zmian typu instalacja filtru powietrza K&N, inna gałka zmiany biegów firmy Skunk2, a na koniec początkowych zmian wpadły fotele Recaro z Escorta RS. Fotele pociągnęły za sobą wymianę seryjnej kierownicy na 350 milimetrową Personal Grintę. Te proste zmiany spowodowały, że auto zaczęło mi dawać więcej radochy z jazdy.
W tym momencie Civic był w moim posiadaniu już od jakiegoś pół roku. Przez ten czas poznałem co to jest jdm, Mugen i Spoon. Przeglądając wiele zagranicznych for natknąłem się na masę Civików, które stały się w mniejszym lub większym stopniu wzorem do naśladowania. Wtedy też zdecydowałem, że styl w jakim będę chciał utrzymać modyfikowanie auta będzie "czysty" i bez przesady, a użyte do tego części będą tylko oryginalne.
Jak większość użytkowników Civica z silnikiem 1.4 w pewnym momencie zacząłem zastanawiać się nad zmianą motoru na coś mocniejszego. Jako, że nie chciałem powielać popularnego swapa jakim był w tamtym okresie B18C4, wybór padł na nowoczesny i mocny silnik K24. Zaraz po nabyciu silnika, przekładką i wszystkimi zmianami z tym związanymi zajęła się warszawska firma SSG. Wszystko poszło sprawnie i bezproblemowo, a przesiadka z 90 konnego D14 na 200 konne K24 była strzałem w dziesiątkę. Razem z wymianą silnika wymienione zostały układ wydechowy na 2.5" oraz zawieszenie na Tein SuperStreet, które w późniejszym okresie otrzymało system elektronicznej kontroli regulacji twardości EDFC. Dalsze modyfikacje potoczyły się w dosyć szybkim tempie i objęły wymianę wielu elementów wnętrza. Wymianie uległ dywan na czarny, tylna kanapa została zastąpiona kanapą z EK9, panel centralny został zastąpiony wersją japońską, która była wyposażona w nawigację. Następnie kierownicę Personal zmieniłem na Mugen FG360, fotele na kubełek kierowcy Mugen S1 oraz pasażera na Recaro z DC2.
Wiele zewnętrznych, seryjnych elementów również zastąpiłem innymi. Auto dostało dokładkę z serii Honda Access, żółte kwadratowe halogeny oraz nową lotkę, która w międzyczasie zmieniała się wiele razy. Pierwsza była z karbonu, kolejna Mugena a ostatnia Top Fuel i ona prawdopodobnie już zostanie. Zwieńczeniem zewnętrznych zmian była zmiana felg na rozmiar 16" Sprint Hart CP-R. Zmieniając silnik nie mogłem zapomnieć o upgradzie układu hamulcowego. Tarcze są teraz wielkości 280mm, klocki firmy Endless, a zaciski pochodzą z Hondy Legend i posiadają dwa tłoczki, dzięki czemu zwiększyła się znacząco skuteczność hamowania. Na przyszły sezon czyli lato 2011 zapowiadają się spore zmiany dotyczące zewnętrznych szczegółów auta, no ale o tym na razie cicho.
Pozdrawiam, gaseb.
Wszelkie zmiany, jak i dokładniejsze informacje znajdziecie w temacie na forum JDM EK24 SiR.
Filmik pokazujący przyspieszenie auta:
|
|
|
|
|
|
Komentarze 27
Ładowanie danych...
Dodaj swój komentarz:
MODEL:
Civic hatch 3d
Rocznik 1995
SILNIK:
Blok K24 z głowicą K20
Hondata K100
Tłoki CP 11.5:1
Wałki Brian Crower Stge 2
Tależyki Brian Crower
Sprężynki Brian Crower
Korby Crower
Zawory wydechowe Oversize doprężające Supertech
Uszczelka doprężająca Cometic
Napinacz Toda
Blockguard
UKŁAD DOLOTOWY:
SSGarage + Filtr 3.5" + CAI
Kolektor Ssący RBC
Injen Hydroshield
UKŁAD WYDECHOWY:
Kolektor 4-2-1 + 2.5" SSGarage na dwóch tłumikach
ELEKTRONIKA:
Defi 1din wskaźniki
JDM Navi + Klimatronic
OEM Halogeny JDM Przeciwmgielne
Power Folding Mirrors
Honda Access Column Cover
UKŁAD NAPĘDOWY:
Seria
ZAWIESZENIE:
Tein SS z EDFC
Rozpórka przód Cusco
Rozpórka tył X-Bar
Regulowane wachacze przód i tył
Stabilizatory przód VTi / tył 24mm ASR
Energy Suspension
Blackworks Subframe
UKŁAD HAMULCOWY:
Przód zacisk 2 tłoczkowy z Hondy Legend
Tarcze 282mm
Klocki Endless
Tył tarcze i zaciski z modelu VTi
Przewody w stalowym oplocie Goodridge
BODY-KIT:
Przód dokładka Honda Access
Żółte halogeny
Tył chlapacze OEM
Owiewki JDM
Tylne lampy JDM
Przednie lampy z EK9
Lotka Top Fuel
WNĘTRZE:
Kubełek kierowcy Mugen S1
Fotel Recaro pasażera
Kierownica Mugen FG360
Pasy TAKATA
Osłony przeciwsłoneczne JDM
OEM podłokietnik
Gałka Mugen
Cup Holder JDM
CAR AUDIO:
JDM Navi,CD, Tape Player Honda
INNE:
Chłodnica ARC
Korek Chłodnicy Billion
Korek Oleju Mugen
Mocowanie akumulatora Skunk2
Skarpetki T1R
Śrubki Mugen
KOŁA:
Sprint Hart CP-R 16"
OSIĄGI:
245KM/265Nm
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|
(możecie mnie zwyzywać )
Wracając do auta, to patrząc na zegary dopiero widać jaki ta fura ma ogień.