Kontakt | Redakcja | Forum | Konkursy | Społeczność Zarejestruj się | Zaloguj się
Kategoria: projekty
19.01.2011 11:13
Tags: Honda, Civic, K20, K24, SiR

Na listę projektów w końcu po wielokrotnych naciskach i negocjacjach z gasebem trafia jeden z najczęściej czytanych opisów na forum. Zabawne jest to, że męczyć Sebastiana zacząłem już co najmniej rok temu, ale ostatecznie wyciągnąłem co trzeba. Zapraszam więc z ulgą do zapoznania się z materiałem na temat fury, obok której każdy fan JDMu nie może przejść obojętnie.

Osoby, które śledzą nasze forum od dawien dawna wiedzą, że projekt powstaje już długo i cały czas poddawany jest większym lub mniejszym modyfikacjom. Sebastian zdecydowanie postawił na jakość, a nie prędkość składania swojej Hondy , a samo auto to dowód na to, że cierpliwość i dbałość o detale są kluczem do sukcesu.  Poniżej informacje od właściciela, w których omówione są najważniejsze zabiegi przeprowadzone od startu do dnia dzisiejszego.

Trochę suchych faktów na temat auta. Model Civic EJ9 wyjściowo z silnikiem D14A4 o mocy 90 koni, kolor Cypress Green. Auto wyprodukowane w 1995 roku, a więc jest to model z samego początku produkcji szóstej generacji Civica.  Wersja wyposażenia dosyć standardowa jak na ten model, pełna elektryka oraz szyberdach. Tak auto "wylądowało" zaraz po kupnie w 2008 roku. Jedyne dodatki jakie miała nieseryjne były sprężyny Eibach i felgi z wersji VTi.

Przygoda z tym modelem rozpoczęła się dosyć szablonowo, czyli seria drobnych zmian typu instalacja filtru powietrza K&N, inna gałka zmiany biegów firmy Skunk2, a na koniec początkowych zmian wpadły fotele Recaro z Escorta RS. Fotele pociągnęły za sobą wymianę seryjnej kierownicy na 350 milimetrową Personal Grintę. Te proste zmiany spowodowały, że auto zaczęło mi dawać więcej radochy z jazdy.

W tym momencie Civic był w moim posiadaniu już od jakiegoś pół roku. Przez ten czas poznałem co to jest jdm, Mugen i Spoon. Przeglądając wiele zagranicznych for natknąłem się na masę Civików, które stały się w mniejszym lub większym stopniu wzorem do naśladowania. Wtedy też zdecydowałem, że styl w jakim będę chciał utrzymać modyfikowanie auta będzie "czysty" i bez przesady, a użyte do tego części będą tylko oryginalne.

Jak większość użytkowników Civica z silnikiem 1.4 w pewnym momencie zacząłem zastanawiać się nad zmianą motoru na coś mocniejszego. Jako, że nie chciałem powielać popularnego swapa jakim był w tamtym okresie B18C4, wybór padł na nowoczesny i mocny silnik K24. Zaraz po nabyciu silnika, przekładką i wszystkimi zmianami z tym związanymi zajęła się warszawska firma SSG. Wszystko poszło sprawnie i bezproblemowo, a przesiadka z 90 konnego D14 na 200 konne K24 była strzałem w dziesiątkę. Razem z wymianą silnika wymienione zostały układ wydechowy na 2.5" oraz zawieszenie na Tein SuperStreet, które w późniejszym okresie otrzymało system elektronicznej kontroli regulacji twardości EDFC. Dalsze modyfikacje potoczyły się w dosyć szybkim tempie i objęły wymianę wielu elementów wnętrza. Wymianie uległ dywan na czarny, tylna kanapa została zastąpiona kanapą z EK9, panel centralny został zastąpiony wersją japońską, która była wyposażona w nawigację. Następnie kierownicę Personal zmieniłem na Mugen FG360, fotele na kubełek kierowcy Mugen S1 oraz pasażera na Recaro z DC2.

Wiele zewnętrznych, seryjnych elementów również zastąpiłem innymi.  Auto dostało dokładkę z serii Honda Access, żółte kwadratowe halogeny oraz nową lotkę, która w międzyczasie zmieniała się wiele razy.  Pierwsza była z karbonu, kolejna Mugena a ostatnia Top Fuel i ona prawdopodobnie już zostanie. Zwieńczeniem zewnętrznych zmian była zmiana felg na rozmiar 16" Sprint Hart CP-R. Zmieniając silnik nie mogłem zapomnieć o upgradzie układu hamulcowego. Tarcze są teraz wielkości 280mm, klocki firmy Endless, a zaciski pochodzą z Hondy Legend i posiadają dwa tłoczki, dzięki czemu zwiększyła się znacząco skuteczność hamowania. Na przyszły sezon czyli lato 2011 zapowiadają się spore zmiany dotyczące zewnętrznych szczegółów auta, no ale o tym na razie cicho.

Pozdrawiam, gaseb.

Wszelkie zmiany, jak i dokładniejsze informacje znajdziecie w temacie na forum JDM EK24 SiR.

Filmik pokazujący przyspieszenie auta:


Ocen: 39
Zdjęcia:






Komentarze 27

najlepsze | najnowsze | najstarsze

Ładowanie danych...
mitoor 19.01.2011 11:16
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 2    2 |
Piękna! Ale chyba trzeba będzie na wiosnę jakąś nową sesyjkę machnąć? ;>
Deox 19.01.2011 12:07
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Nowa, jak nowa, ale trzeba wrzucić tu mitoor Twoje fotki, bo ta sesja spokojne starości i pięknej zieleni nie pasuje do ulicznego zadziora. emotka
gaseb 19.01.2011 15:19
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
leśnik w lesie, co nie pasuje? emotka
Deox 19.01.2011 15:25
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Seba należysz do Związku Leśników Polskich? emotka
mitoor 19.01.2011 15:34
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 2    2 |
Top Fuel w lesie nie pasuje! Jak taki z Ciebie leśnik to szanuj zieleń! emotka
Cino 19.01.2011 15:39
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
Widząc 6 gen w takim zestawieniu śmiem twierdzić że ta sylwetka jest ponadczasowa i nigdy mi się nie znudzi emotka Chciałbym mieć kiedyś taką w swoim garażu jako drugie . Fura profi!
gaseb 19.01.2011 15:42
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
to ty nie? myślałem, że wszyscy tu należą a havran jest wodzem i przodownikiem emotka
Deox 19.01.2011 16:19
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
emotka
Wojti 19.01.2011 17:32
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Mój ulubiony projekt na forum. Połączenie koloru, lotki i felg jak dla mnie mistrz!
D3XON3 19.01.2011 18:01
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Ogólnie zajefajna, choć ta lotka troszkę szpeci, na pierwszym zdjęciu wygląda jak bagażnik dachowy emotka
(możecie mnie zwyzywać emotka)
AND 19.01.2011 19:00
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
SUPER projekt ! Osiągi robią robotę emotka
Deox 19.01.2011 19:14
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Dodałem filmik z przyspieszenia.
the_havran 19.01.2011 19:56
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Dobry projekt. Pamietam pierwszy zakup i spotkanie z gaseb'em. Było to chyba w BC. Przyjechał swoim EJ9, jeszcze z D14 pod maską i budą osadzoną na tjuningowych springachemotka
gaseb 19.01.2011 20:00
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
w arkadii ziomuś! dokładkę brałeś, też pamiętam LOL ;D
gedrzol 19.01.2011 20:59
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 2    2 |
haha też to pamiętam, wtedy gaseb nosił różowe polówki emotka
gaseb 19.01.2011 23:12
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
to nie prawda! nigdy nie nosiłem różowego koloru LOL emotka
Deox 19.01.2011 23:46
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Różowy kolor chyba słabo nadaje się do lasu? emotka

Wracając do auta, to patrząc na zegary dopiero widać jaki ta fura ma ogień. emotka
the_havran 20.01.2011 09:34
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
moze i nie była różowa ale, kołnierz stał zadziornie emotka
gaseb 20.01.2011 09:56
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
Ilość ocen: 1    1 |
kołnierzyk stał bo nawiązywał do lotki top fuel która juz wtedy była w planie emotka
darek 20.01.2011 20:16
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
epic!
Philipek 16.03.2011 21:15
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
cudenko. sam planowalem taki projekt ale jak rozebralem moje jajeczko do zera okazalo sie ze mam konstrukcje uszkodzona ;( i w raz sprzedazy swojej Noblesse koncze z przednim napedem. 0 przyczepnosci przy 160KM jakie mam..
sti-wrx 16.12.2011 12:29
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
ale to zapierdziela emotka
gaseb 18.01.2012 10:27
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
jutro będzie "rocznica" emotka
Deox 18.01.2012 12:42
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
gaseb rocznica rozstania?



gaseb 30.01.2012 09:57
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
Deox, to była rocznica artykułu emotka
Deox 30.01.2012 14:03
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
ok emotka
loOka 01.02.2012 20:13
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj   X
   0 |
szacunemotka


Dodaj swój komentarz:


Logowanie:
Email lub nick: Hasło:
Zapamiętaj
Komentarz:
SPECYFIKACJA PROJEKTU

MODEL:

Civic hatch 3d
Rocznik 1995

SILNIK:

Blok K24 z głowicą K20
Hondata K100
Tłoki CP 11.5:1
Wałki Brian Crower Stge 2
Tależyki Brian Crower
Sprężynki Brian Crower
Korby Crower
Zawory wydechowe Oversize doprężające Supertech
Uszczelka doprężająca Cometic
Napinacz Toda
Blockguard

UKŁAD DOLOTOWY:

SSGarage + Filtr 3.5" + CAI
Kolektor Ssący RBC
Injen Hydroshield

UKŁAD WYDECHOWY:

Kolektor 4-2-1 + 2.5" SSGarage na dwóch tłumikach

ELEKTRONIKA:

Defi 1din wskaźniki
JDM Navi + Klimatronic
OEM Halogeny JDM Przeciwmgielne
Power Folding Mirrors
Honda Access Column Cover

UKŁAD NAPĘDOWY:

Seria

ZAWIESZENIE:

Tein SS z EDFC
Rozpórka przód Cusco
Rozpórka tył X-Bar
Regulowane wachacze przód i tył
Stabilizatory przód VTi / tył 24mm ASR
Energy Suspension
Blackworks Subframe

UKŁAD HAMULCOWY:

Przód zacisk 2 tłoczkowy z Hondy Legend
Tarcze 282mm
Klocki Endless
Tył tarcze i zaciski z modelu VTi
Przewody w stalowym oplocie Goodridge

BODY-KIT:

Przód dokładka Honda Access
Żółte halogeny
Tył chlapacze OEM
Owiewki JDM
Tylne lampy JDM
Przednie lampy z EK9
Lotka Top Fuel 

WNĘTRZE:

Kubełek kierowcy Mugen S1
Fotel Recaro pasażera
Kierownica Mugen FG360
Pasy TAKATA
Osłony przeciwsłoneczne JDM
OEM podłokietnik
Gałka Mugen
Cup Holder JDM

CAR AUDIO:

JDM Navi,CD, Tape Player Honda

INNE:

Chłodnica ARC
Korek Chłodnicy Billion
Korek Oleju Mugen
Mocowanie akumulatora Skunk2
Skarpetki T1R
Śrubki Mugen

KOŁA:

Sprint Hart CP-R 16"

OSIĄGI:

245KM/265Nm 

TAG CLOUD