JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Nasze auta i projekty - nissan 350z BI TURBO

jarek1111 - 2013-07-15
Temat postu: nissan 350z BI TURBO
Witam wszystkich , jako że jestem tu nowy chce przedstawić mojego nissanna 350Z BITURBO.

nissan 350z wersja eu rok 2004 , najwysza wersja z kseonami szperą itp

SILNIK: 3,5v6 VQ seryjna moc 286km, uturbiony własnym zestawem bi turbo - Status w trakcie strojenia

UKŁAD DOLOTOWY: 2 filtry stożkowe 2 turbiny td04 13-g zawór upustowy intelculer

UKŁAD WYDECHOWY: kolektory spawane z kwasa pod turbiny ,od turbin wydech przelot z kwasa aż do tylnego orginalnego tlumnika

ELEKTRONIKA: sporo modyfikacji oparte na seryjnym ecu ekumaster det 3 specjalnie robiony soft do ekumastera na potrzeby projektu, wskażniki egt , bost, szerokopasmowy afr z wyjściem korecyjnym do det, temperatura oleju
założenie było takie że ma działać esp tempomat kontrola trakcji obecnie w fazie uruchamiania procedury startu

UKŁAD NAPĘDOWY: całkowicie seryjne nietrzeba nic poprawiać na obecnym etapie

ZAWIESZENIE: całkowicie seryjne

UKŁAD HAMULCOWY: calkowice seryjny dodam tylko ze mam w seri juz zestaw brembo czyli tarcze 324 4 tłoczkowe zaciski przód a na tyle 300mm i 2 tłoczkowe zaciski

BODY-KIT: pakiet stylistyczny nissmo

ŚRODEK: fotele, seria z drobnymi wstawkami hydrografiki ala carbon

CAR-AUDIO: po co mi to ale jest, w seri 7 glosników wraz z subowoferem firmy bosse

MOC: seryjna moc 286 moc po modyfikacjach planuje na ten sezon okolice 400 km pompuje teraz 0,8 bar





Auto z 2004r, wersja europejska z silnikiem VQ35DE, hamulce Brembo, szpera, nawigacja, pakiet stylistyczny NISMO.

Auto zakupiłem w sierpniu 2012r. Pierwsze wrażenie w czasie jazdy próbnej (mimo że właściciel się zachwycał przyśpieszeniem auta) to auto w ogóle nie jedzie. Jednak wtedy się nie zdecydowałem na jego zakup, bo cena była wysoka. Auto choć mechanicznie w dobrym stanie to miało malowane przednie błotniki i zderzak. Po jakimś czasie cena zeszła do akceptowalnej wartości i go nabyłem.
Nadal brakowało mocy, więc zacząłem szukać info na temat uturbienia. W Polsce za bardzo nie ma doładowanych 350z. Znam 2 Nissany 350z turbo, jednak oba zostały uturbione gotowym zestawem. Cena takiego set'u turbo była za wysoka jak na moje możliwości (kosztowało by to tyle ile całe auto). Mam spore doświadczenie z uturbianiem innych samochodów zdecydowałem się na własny projekt soft biturbo i zacząłem gromadzić fanty, aż nadeszła zima- wtedy prace ruszyły. Auto pojechało na spawanie kolektorów wydechowych pod turbiny. Następnie wróciło do mnie. Sporo się napracowałem przy nim.

Zmiany w silniku i układzie sterowania i paliwowym:
zewnętrzna chłodnica oleju silnika,
podstawka termostatyczna pod filtrem oleju,
nowa większa chłodnica wspomagania
pompa paliwa walbro255
wtryski Siemens 470ccm3
mega wielki intercooler
2 turbiny z bmw TD04- 13g
2 kolektory wydechowe z kwasa
przelotowy układ wydechowy 2,5cala z kwasa
dolot 3 cale z kwasa
wskaźniki EGT, boost, szerokopasmowy afr ze wskaźnikiem i wyjściem korekcyjnym
EcuMaster DET3
zawór upustowy- podróba HKS'a
dużo złączek silikonowych od FMIC.pl
2 filtry stożkowe
regulator ciśnienia paliwa z wskaźnikiem
węże olejowe i paliwowe z teflonu w oplocie stalowym
pewnie jeszcze parę rzeczy by się znalazło. Wszystkiego nie jestem w stanie zapamiętać.

Obecnie auto jeździ , ale jest nie wystrojone. Wydaje się że nawet bez strojenia jest OK. Jedynie co to wycofałem zapłon o 15 stopni dla bezpieczeństwa.
Docelowo to 400HP i okolice 600Nm


jeżeli się temat spodoba wżuce wiecej fot i filmików

Gumka23 - 2013-07-15

Koniecznie opisz temat wg wzoru podanego w tym temacie: http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=11

Po drugie dobre auto i mody :)

Game - 2013-07-15

Opisz według wzoru ;)

Ile dmuchasz teraz i ile chcesz docelowo?

boyler - 2013-07-15

lubię takie home-made-y :->
dobrze idziesz, ale musisz wystroić jakoś ten wóz by nie skończyło się otwieraniem bloku :P
trzymam kciuki za dalsze mody

Fawor - 2013-07-15

jarek i 4 jedynki...ten od calibry? :) Na początku westchnąłem myślać głosno "nastepny home made realista", a tu na prawdę kroki juz poczynione i auto prawie gotowe - bardzo fajnie! Ile wytrzymuje ten słupek w serii bez otwierania?
Nastek - 2013-07-16

To jest ten z lpg?
otis - 2013-07-16

Nareszcie jakiś powiew świeżości. Mało Zetek na forum. Brawo!
BTW nie haczy Ci ten kwasiak pod spodem?

rdk - 2013-07-16

lubię takie projekty! kibicuję!
pr00 - 2013-07-16

graty, 400km trochę mało jak na twin ale kibicuję bardzo.
hot_rider - 2013-07-16

400KM to przede wszystkim bezpieczna moc
jarek1111 - 2013-07-16

no tak tak to ja ten od calibry 3,0v6 turbo haldex niestety calibra już nieistnieje było ją trzeba rozkręcić i sprzedać w częściach bo nie szło sprzedać 400konnego auta z napedem na 4 koła i robiącego na 1/4 12,7 s za 14 tyś zł polskie realia niestety
wracając do nissana
ja robie na ten sezon soft turbo , znam projekty 350z które na seryjnym dole w tej wersi silnika
wytrzymują ponad 400km tak naprawde robiłem to troche z duszą na ramieniu bo nikt w polsce nie robił wcześniej samoróby do 350 znam 2 nissany uturbiane ale gotowcami z usa
największym wyzwaniem była elektronika tego auta elektroniczna przepustnica i wszystkie systemy bezpieczeństwa z których niechciałem zrezygnować , udalo sie wszystko dzała jak w seryjnym aucie
co do lpg tak oczywiście jest instalacja przystosowana do mocy ok 450km
oczywiście nie jest tak że auto wogule jest nie strojone , jest przezemnie ale napewno da sie lepiej
będe to stroił u lamików już niebawem mają odrazu hamownie to bedzie wykresik

co do planów
wymiana korb na kute i przejście na paliwo e 85

bydle - 2013-07-16

Dlatego Jarku po wakacjach usmiechne sie do Ciebie w nadzieji o jakies porady :)
boyler - 2013-07-17

jarek1111
same korby kute? ;) zapewne tłoki, panewy ACL-a uszczela głowy, ARP + inne support mody ?
Jaki masz docelowy target na moc?
Przy zmianie na E85 czeka cię chyba wymiana przewodów paliwowych gumowych na teflony ?

jarek1111 - 2013-07-17

korby to najsłabszy elemęt , tłoki hmmm właśnie tu niema info ile taki tłok znosi
przewody paliwowe już w 2/3 mam teflonowe
problem jednak leży w aluminiowym bloku i tulejach cylindrowych
jednak mam troche pozytywów znam ludków co ogarniają e85 w pl w sposób mistrzowski dosłownie wygrywają wszystko w 1/4 i dzielą sie wiedzą
mam kontakt do alanosa to on jako pierwszy w pl zrobił 600km w 350z
dziśaj wjechały nowe tarcze hamulcowe i klocki
ciekawostką jest to że 350z m,a takie same klocki hmulcowe co ferrari 550

tarjei86 - 2013-07-18

jarek1111 napisał/a:
ciekawostką jest to że 350z m,a takie same klocki hmulcowe co ferrari 550


pewnie dlatego OEM heble podobnie kosztują :-)

gaseb - 2013-07-18

fajne auto ale stary naucz się pisać po polsku, bo tego się nie da czytać.

jarek1111 napisał/a:
dziśaj
:hurra:
PMW - 2013-07-18

tarjei86 napisał/a:
jarek1111 napisał/a:
ciekawostką jest to że 350z m,a takie same klocki hmulcowe co ferrari 550


pewnie dlatego OEM heble podobnie kosztują :-)



tak ma takie same zaciski jak ferrari 550 ... świetnie .... tylko że 550 ma ten zacisk na tylnej osi :lol:

z przodu normalne rogale ;)

jarek1111 - 2013-07-18

pomiar gtechem 0-96
eithray - 2013-07-18

PMW napisał/a:
tarjei86 napisał/a:
jarek1111 napisał/a:
ciekawostką jest to że 350z m,a takie same klocki hmulcowe co ferrari 550


pewnie dlatego OEM heble podobnie kosztują :-)



tak ma takie same zaciski jak ferrari 550 ... świetnie .... tylko że 550 ma ten zacisk na tylnej osi :lol:


:lol: :lol:



Bardzo fajnie, że wszystko sam ogarniasz. Powodzenie z projektem :-)

CMQ - 2013-07-19

Ostatnio Alan wspominał o Tobie. Fajny projekt, jedyne na co musisz uważać pnąc się do góry z mocą to sam blok, ale to na pewno wiesz.
jarek1111 - 2013-07-20

udało się troche poprawić z czasem do setki 5,5 na 1/4 13,7 prędkośc po 400 już przyzwoita
185km/h dalej ten sam problem z ślizgającym sie tylnym prawym kołem
http://www.youtube.com/wa...7dSEp5mZP0LGw-A http://www.youtube.com/watch?v=PknyYogfThQ

jarek1111 - 2014-02-08

troche odświeże , auto schamowane na 435km i 638nm doszłem do max wydajności turbin

http://www.youtube.com/watch?v=Noq_vcasveE
http://www.youtube.com/watch?v=liZZS40Rits

pit300zx - 2014-02-08

fajny wynik gratuluje ;) a przy jakim doladowaniu to osiagneles?
Kojec - 2014-04-21

genialny projekt :) powodzenia
hot_rider - 2014-04-21

Bylo ka-bum niestety
kex_ - 2014-04-21

Brzmi źle.. Mocno było? Bardziej opóźni projekt czy zmusza do stworzenia nowego? :-/
fatboy - 2014-04-21

Ale to chyba ka-boom silnikowe?
hot_rider - 2014-04-22


Emre - 2014-04-22

seria?
cfaniak - 2014-04-22

Korby jak zapałki to co tu się dziwić. :roll:
pit300zx - 2014-04-22

no niewyglada to dobrze pozalowali materialu na korby ehhh :evil:
hot_rider - 2014-04-23

nom w vQ35de sa cienkie a już w rev up są takie jak być powinny

guczi - 2014-04-23

Czyli od tej wersji co miała 300km, włącznie z tą 313km czy tam były jeszcze inne?
hot_rider - 2014-04-23

tak
VQ35DE (revup) 300KM -2006r.
VQ35HR-310KM- 2007-2008

jarek1111 - 2014-09-21

troche sie zapuściłem z tematem
niestety to prawda silnik wyleciał w powietrze odbudowywać nie było czego kupiłem 2 silnik i na jego bazie zbudowałem nowy setap , oczywiście odrazu zakulem go
ile było mocy w momęcie bum niewiem bo przez zime w aucie przerobiłem turbiny na hybrydowe
(większe koła kompresji)

oraz zupełnie inaczej saanie powietrza przez turbiny filtry dałem w przedni zderzak
oczywiście zdawałem sobie sprawe o tym ze moc mogła iśc w góre więc zdiołem doładowanie i mocno cofnelem zapłon tak miało jeżdzić do zakucia , feralnego dnia bylo bardzo zimno ok 5s tu jest film ze zlotu w 6min 55s widać bum silnika
nowy silnik po 4 tygodniach od feralnego zdażenia wyglądał już tak
http://www.youtube.com/watch?v=ZDhoirKCmns

od tego czasu auto jeżdzi i żyje


http://www.youtube.com/watch?v=RUVHZqxWTQg

Krychu - 2014-09-23

zasłonę dymną niezłą zrobiłeś, ale przeciwnik pokonany 8-)
jarek1111 - 2014-10-04

dziś sie troche pobawiłem z dostrojeniem silnika
jednakmożna sporo na zapłonie dodać wigoru silnikowi '
wcześnien musialem cofać zaplon bo silnik był nie odpręzony teraz mozna poszaleć

tu wizulizacja mometu i mocy pomiar na kolach należy traktować wyłącznie poglądowo lub dodać 80km i 100nm strat w przeniesieniu napedu

jarek1111 - 2014-11-20

przed zimą zrobiłem pare pomiarów brak trakcji

boyler - 2014-11-21

Poproszę więcej zdjęć z budowy, kucia motoru, kolektorów etc
Jest tu pole do popisu, a i chętnie się czegoś nowego poduczę :)

jarek1111 - 2014-11-25


przzez zime musze poprawic pare żeczy w nyssce przedewszystkim trzeba podnieśc odcinke z 6700 na 7300 zadbać o poprawe trakcji sprzęgło i podniesienie mocy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group