JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Suspension / Chassis Mods - Le gwint?!

TorquedMad_Mind - 2016-06-20
Temat postu: Le gwint?!
Zacząłem patrzeć za zawieszeniem gwintowanym do E46. :mrgreen:

Na razie tam czytam internety i właściwie wiem, że nic nie wiem.

Z tego co widziałem, co jest w moim zasięgu budżetowym, mam na razie podział na 2 rodzaje

Wyjmuję stare i wsadzam nowe:
ISC Street
BC RACING - BR-RA
D2 Racing Street

Wyjmuję stare, rozkładam, przekładam część rzeczy i wsadzam:
Eibach Pro Street S
KW Variant 1 "inox-line"

"Na podjeździe" wygodniejszy jest dla mnie 1-szy wariant, bo nie mam ściągacza do sprężyn. Aby założyć drugie i nie płacić Słowackim warsztatom (które maja pojebane ceny - 200 Euro robocizna + zbieżność O.o) musiałbym się przejechać 300km no i dorzucić jeszcze zbieżność (to w SK do zrobienia w normalnych pieniądzach).

Ktoś jeździł na powyższych? Ktoś ma jakieś inne marki/modele?

chaves - 2016-06-21

z wariantu najlepszy wybór to chyba ISC, najlepszy jakościowo i w razie co jest dobry serwis (wszystkie części) na miejscu
TorquedMad_Mind - 2016-06-21

Gusbo miał do czynienia z Eibachachem i chyba jest zadowolony

Odnośnie jakości mam zgryz... mamy "zwykły" gwint markowy za 3500 a obok tego takiego ISC, w tej samej cenie z ilością regulacji jak w markowym gwincie za 2x tyle..

gaseb - 2016-06-22

chaves napisał/a:
z wariantu najlepszy wybór to chyba ISC, najlepszy jakościowo i w razie co jest dobry serwis (wszystkie części) na miejscu
ISC jest lepsze od KW?
chaves - 2016-06-22

gaseb napisał/a:
chaves napisał/a:
z wariantu najlepszy wybór to chyba ISC, najlepszy jakościowo i w razie co jest dobry serwis (wszystkie części) na miejscu
ISC jest lepsze od KW?


miało być z wariantu 1. wiadomo, że Eibach i KW to już inna półka

TorquedMad_Mind - 2016-06-22

Gusbo - a jak Ci się jeździ na Eibachu? Z tego co kojarzę, to miałeś z nim styczność. Jak z twardością w porównaniu do standardowego zawiasu?
oskarr17 - 2016-06-23

ja polecam KW wariant II INOX, ale to chyba już inna cena, bo do s2000 6000zl kosztuje,
TorquedMad_Mind - 2016-06-23

oskarr17 napisał/a:
ja polecam KW wariant II INOX, ale to chyba już inna cena, bo do s2000 6000zl kosztuje,

Z KW tylko Variant 1 tylko w budżecie się mieści.

Szczerze mówiąc to najbliżej mi na razie do Eibacha. Znalazłem bardzo dobrą ofertę w dobrym sklepie w żorach. Tak dobrą, że kupiłbym ściskacze i tak by wyszło taniej od V1. A markowo - wyższa półka w stosunku do reszty (jedynie KW może startować).

TorquedMad_Mind - 2016-06-28

Ok, jako że dotarło do mnie, że kupno gwintu w moim przypadku wiele sensu nie ma, bo ustawię raz i zostawię, myślę też nad jakimś zestawem sprężyn + amory przednie.
Na razie H&R Sport Cup, Eibach Pro-Kit choddzą po głowie a amortyzatory Bilstein B6, czy ew. jakieś inne?
Z tyłu mam nowe amortyzatory Kyb Excel G, więc w sumie po co je wyrzucać?

Hikiel - 2016-06-28

Upie*dol 2 zwoje i po krzyku :)
TorquedMad_Mind - 2016-06-28

Hikiel napisał/a:
Upie*dol 2 zwoje i po krzyku :)

Tyś jest 2 zwoje :lol:

eithray - 2016-06-28

B8 lepiej pracują z krótszą sprężyną niż B6. Będzie jednak trochę twardziej.
TorquedMad_Mind - 2016-07-02

Jako, że zakup będę organizował we wrześniu, więc mam czas męczyć ludzi... Ktoś miał doświadczenia z Bilsteinem B14?

Co do jakości wykonania - wiem, że będzie dobra, bo "Big B" i poziom OEM będzie. Jednak jak jego praca?

MateuszMats - 2017-08-03

Sory, że odkupuje i jednocześnie zmieniam temat, ale niestety nie mogę znaleźć jakiś konkretnych wiadomości na temat gwintu Tein Flex Z do s14. Jedną opinię czytalem i nie była zbyt pozytywna ale dotyczyła modelu Flex. Miał ktoś ten zawias albo słyszał o nim wiarygodne opinie? Będę bardzo wdzięczny. Chyba, że znacie jakieś fajne alternatywy do 4,5k ;-)
TorquedMad_Mind - 2017-08-03

do 4.5K ja będe polacał BC Racing. Dobra marka, nic się nie dzieje. Części spokojnie możesz importować nawet samemu z UK.

Znajomy 4 lata (70kkm) napieprza po słowackich drogach (gorzej jak Polska C) i dalej się świetnie trzyma

hot_rider - 2017-08-03

Bio napisał/a:
do 4.5K ja będe polacał BC Racing. Dobra marka, nic się nie dzieje. Części spokojnie możesz importować nawet samemu z UK.

x2

MateuszMats - 2017-08-03

Chyba nawet @Kamil na nich śmiga :> Nie chce aby był mega twardy. Gleby ogromnej też raczej nie będzie, felgi są 17" więc bardziej nastawiam się na RACE LOOK i dobre prowadzenie :-D O Tein'ie słyszałem, że jest dość miękki i są spore przechylenia.. W BC raczej tego nie ma ?
TorquedMad_Mind - 2017-08-03

MateuszMats napisał/a:
Chyba nawet @Kamil na nich śmiga :> Nie chce aby był mega twardy. Gleby ogromnej też raczej nie będzie, felgi są 17" więc bardziej nastawiam się na RACE LOOK i dobre prowadzenie :-D O Tein'ie słyszałem, że jest dość miękki i są spore przechylenia.. W BC raczej tego nie ma ?

kwestia jakie sprężyny kupisz i jak sobie amortyzatory ustawisz. Każdy zestaw BC możesz sobie skonfigurować jeśli chodzi o springi - każdą oś osobno.

MateuszMats - 2017-08-03

Rozumiem Cię Bio, ale chodziło mi bardziej o to, że- podobno- najbardziej hardcorowe ustawienie w Tein'ie i tak powodowało przechylenia się samochodu. Nie wiem na ile to jest prawdziwe, bo była to opinia kogoś, kogo nie znam, może miał zbyt miękkie sprężyny, nie mam pojecia. Stąd było to moje pytanie odnośnie BC Racing :->
Pilar - 2017-08-04

Podobno BC lepsze od Teina. Sam sie rozglądam i trafiłem na taką recenzje na s2ki:

https://www.s2ki.com/foru...-review-861880/

Za 4k z przesyłką do polski byś miał 8-)

TorquedMad_Mind - 2017-08-04

MateuszMats napisał/a:
Rozumiem Cię Bio, ale chodziło mi bardziej o to, że- podobno- najbardziej hardcorowe ustawienie w Tein'ie i tak powodowało przechylenia się samochodu. Nie wiem na ile to jest prawdziwe, bo była to opinia kogoś, kogo nie znam, może miał zbyt miękkie sprężyny, nie mam pojecia. Stąd było to moje pytanie odnośnie BC Racing :->

Jeśli w Teinie dają jakieś bardzo miękkie sprężyny, to niestety będzie się przechylać.

w E46 Coupe (ciężka cholera), na sprężynach 8kg/mm na obydwu osiach, przechył jest dość mały, ale ew. korektę tego, jeśli bym chciał zrobić, to już stabem.

Przy okazji: BC jest jakościowo lepiej oceniany od HSD czy ISC. No i jesteś w stanie otrzymać od producenta papier potwierdzający charakterystykę sprężyny, czy amortyzatora (jak idziesz grubo to Ci przygotują cały zestaw pod zamówienie), co niestety nie jest standardem w budżecie ok. 4k PLN.
U mnie po 1-szej zimie, bez konserwacji, przeleciałem myjką po gwintach i dalej mogę się bawić wysokością. 0 rdzy, a zawias pracuje tak dobrze jak po założeniu (z 15kkm zrobił u mnie na bank już)

MateuszMats - 2017-08-04

Jeszcze trochę posiedzę w necie i poszukam opinii, ale to co Bio oraz Pilar wysłaliście/powiedzieliście na temat BC jest dość przekonujące aby je wybrać ;-) Jak już zamówię i się sprawdzą to możecie liczyć na jakieś piwko :mrgreen:
TorquedMad_Mind - 2017-08-04

MateuszMats napisał/a:
Jeszcze trochę posiedzę w necie i poszukam opinii, ale to co Bio oraz Pilar wysłaliście/powiedzieliście na temat BC jest dość przekonujące aby je wybrać ;-) Jak już zamówię i się sprawdzą to możecie liczyć na jakieś piwko :mrgreen:

Jeszcze znajomy mi podrzucił info - Podstawowy BC już 2 lata daje radę w comiesięcznym wypadzie na Nurba wóz - 130i E87 ;)
on ma 12kg i 10kg springi, więc "beton"

MateuszMats - 2017-08-04

Bio napisał/a:
Jeszcze znajomy mi podrzucił info - Podstawowy BC już 2 lata daje radę w comiesięcznym wypadzie na Nurba wóz - 130i E87 ;)
on ma 12kg i 10kg springi, więc "beton"

Nie wiem czy mówisz o coupe czy hatch-u ale waga jedynki jest nieco większa niż w moim nissanie, więc naprawdę ma hardy sprężyny... Osobiście raczej zastanawiam się nad 8 lub 10 z przodu i odpowiednio mniej z tyłu. Ciężko mi podjąć decyzję. W każdej furce miałem serię zawiechy i dawały radę :-P

fulek - 2017-08-05

kurde 8kg to jest kanapa, miałem kiedys w isc 12kg i na soft to w sumie też nie był jakiś beton

Możliwe żeby między producentami była duża różnica w twardości sprężyn? ja mam teraz Meisterr, sprężyny 8/6. Nie jeździłem jeszcze na nim ale na postoju przy ustawieniu soft gnienie się jak seria, na hard jest b.duża różnica i zdecydowanie mniej ale i tak dosyć się poddaje.

ja tu będę chciał tu wsadzić springi 16/12 :-P

TorquedMad_Mind - 2017-08-05

MateuszMats napisał/a:
Bio napisał/a:
Jeszcze znajomy mi podrzucił info - Podstawowy BC już 2 lata daje radę w comiesięcznym wypadzie na Nurba wóz - 130i E87 ;)
on ma 12kg i 10kg springi, więc "beton"

Nie wiem czy mówisz o coupe czy hatch-u ale waga jedynki jest nieco większa niż w moim nissanie, więc naprawdę ma hardy sprężyny... Osobiście raczej zastanawiam się nad 8 lub 10 z przodu i odpowiednio mniej z tyłu. Ciężko mi podjąć decyzję. W każdej furce miałem serię zawiechy i dawały radę :-P

hatch

MateuszMats - 2017-08-05

Z 8kg może przesadziłem, ale na pewno więcej niż 10kg nie będę montować. Jeszcze nie szukałem konkretnie, ale chyba ceny w PL i UK są zbliżone, więc nie będę się fatygować i poszukam u nas dobrej oferty ;-)
A jeśli chodzi o 16/12 to taniej byłoby wstawić rury na sztywno w przypadku nissana :mrgreen:

fala - 2018-02-09

nie chce zakładać nowego tematu więc podpinam się pod ten : co myślcie o tym zestawie link ? cena po tym kursie dolara jest dość atrakcyjna ... i drugie pytanie - czy istnieje możliwość kupienia gwintu tylko na przód ? ( AP , ISC bądź podobne ) Spotkał się ktoś z taką możliwością ?
lukas4 - 2018-02-11

tylny camber wygląda jak rasowy chinol:p
Wojtuuus - 2018-02-12

Czar prysnął jak zobaczyłme kwotę za wysyłkę - 607 usd :roll: :mrgreen:
Karamba_DC2 - 2018-02-27

ISC można kupić nawet sztukami ;)
Na przód jak najbardziej.

fulek - 2018-02-27

ISC spoko, największy plus to dostępność ew cześci.. ale chyba cenowo teraz to już nie jest taki szał

pierwszy komplet kupowałem coś za okolice 2500 i to race :-> , dziś pewnie ze 4k :roll:

beddom - 2018-07-15

Odkopie:

Tez stoje przed dokonaniem wyboru miedzy BC Racing, ISC, D2

BC Racing, ISC słyszałem dużo dobrych opinii.

I z wiązku z tym ma pytanie:

1. ISC sport a racing jaka jest różnica oprócz twardości sprężyn? ?

2. BC Racing BR są 3 warianty (RS,RA,RH) może ktoś mi wyjaśnić różnice?

Gwint ma byc do Civica ED --> jaka twardości sprężyn będzie optymalna.


Widzę ze jest grupowy na ISC i cena jest mniej więcej taka sama jak za BC Racing.

TorquedMad_Mind - 2018-07-16

https://www.coilovers-uk.com/bc-racing-range.html
fulek - 2018-07-16

Jak do jazdy codziennej to bralbym podstawowy model, one zazwyczaj mają sprężyny 8/6 i to jest jak najbardziej ok. Po torze też na tym z powodzeniem polatasz. A który? Ja bralbym ten co wychodzi najtaniej
beddom - 2018-07-16

Bio napisał/a:
https://www.coilovers-uk.com/bc-racing-range.html


to w sumie widziałem. pytanie czy w przypadku civica ED różnica miedzy Rubber Top Mount a Pillowball Top Mount będzie zauważalna i będzie opłacało się dopłacić.
Z tego co czytałem to w drugim przypadku więcej "hałasów" sie przenosi na bude.

fulek napisał/a:
Jak do jazdy codziennej to bralbym podstawowy model, one zazwyczaj mają sprężyny 8/6 i to jest jak najbardziej ok. Po torze też na tym z powodzeniem polatasz. A który? Ja bralbym ten co wychodzi najtaniej


mówisz o ISC czy BC?

Bardziej zależy mi na właściwościach na tor --> wiemy jakie mamy tory w Polsce wiec tez nie chce przesadzać z twardością aby nie skakać ja pinpong.

fulek - 2018-07-16

Myślałem, że myślisz bardziej o jeździe normalnej

tory właśnie mamy coraz lepsze, chyba, że mówisz o lotniskach typu Oleśnica

początek roku jechałem na 8, 6 (Łódź, Pixer, Kielce) na Silesie wsadziłem 12, 8 i lepiej pokonywał zakręty, myślę, że na Łódź i Pixer te twardsze lepiej by się nadały. Na Kielce zdecydowanie nie

Osobiście myślę o wsadzeniu jeszcze twardszych sprężyn

Yaca - 2018-07-16

fulek, też będę chciał zamawiać twardsze sprężyny pod zawias BC i myślałem o Swift-ach bo oni oficjalnie współpracują, może razem zamówimy :P ?
eithray - 2018-07-16

beddom, odradzam ISC do ED. Późniejszym wieczorem napiszę PW z wyjaśnieniem.
fulek - 2018-07-16

Yaca napisał/a:
fulek, też będę chciał zamawiać twardsze sprężyny pod zawias BC i myślałem o Swift-ach bo oni oficjalnie współpracują, może razem zamówimy ?


no swift to byłoby coś, w końcu miałbym jakiś jdm w zawiasie :mrgreen: tylko obawiam się, że to wyjdzie więcej niż mój gwint jest wart :lol:

Mareczuczek - 2018-07-16

eithray napisał/a:
beddom, odradzam ISC do ED. Późniejszym wieczorem napiszę PW z wyjaśnieniem.


Straszna koza na tym gwincie? Czy coś pomieszałem? Ale wydaje mi się że to na ISC się w ogóle zejść nie dało

fulek - 2018-07-16

no z przodem tak jest, w 6g tez gleby nie zrobisz jeżeli oczywiście chcesz zachować preload. U mnie w Meisterr jest zresztą podobnie. Mam na max obniżenie i trudno nazwać to glebą :-P
Yaca - 2018-07-16

fulek napisał/a:
no swift to byłoby coś, w końcu miałbym jakiś jdm w zawiasie tylko obawiam się, że to wyjdzie więcej niż mój gwint jest wart


można zapytać ;-)

eithray - 2018-07-16

Mareczuczek napisał/a:
Straszna koza na tym gwincie? Czy coś pomieszałem? Ale wydaje mi się że to na ISC się w ogóle zejść nie dało

fulek napisał/a:
no z przodem tak jest, w 6g tez gleby nie zrobisz jeżeli oczywiście chcesz zachować preload. U mnie w Meisterr jest zresztą podobnie. Mam na max obniżenie i trudno nazwać to glebą :-P


Po pierwsze jest mega koza z przodu, nawet z max skręconym gwintem. W zasadzie to tą regulację wysokości z przodu można o kant dupy sobie rozbić, bo w dół już nie da rady zejść, a w górę to będzie jak seria lub wyżej. Wymienili mi wkłady amortyzatorów(bez żadnej dopłaty) na jakieś krótsze z mniejszym skokiem, ale i tak o glebie nie ma mowy. Pierwszy setup to chyba do robienia terenówki z CRX'a był :lol: :lol: :lol: Wiem, że taki gwint nie jest do stensów itp, ale miło jest jak się ma jakiś zapas regulacji. Z tyłu jest ok.
Po drugie bardzo mi brakowało mocowań na przewody hamulcowe. Takie Bilsteiny B8 to posiadały, a ISC za sporo większy hajs już nie.
Po trzecie z upływem czasu jakoś średnio wizualnie ten gwint wygląda, a samochód garażuję i praktycznie nim nie jeżdżę ;-) Nie wiem jak to u innych wygląda robiących większe przebiegi.
Znajomy założył do ED9 wyżej wymienione zawieszenie i może powiedzieć to samo.

Mówię o wersji ISC Racing do EE/ED. Z innymi modelami nie miałem do czynienia!
Dużym plusem jest obsługa klienta, możliwość doboru sprężyn, szybki serwis oraz to jak samochód się prowadzi :-) Sprężyny u siebie mam P:10kg/mm, T:6kg/mm i się to bardzo fajnie sprawdza. :-)

beddom - 2018-07-17

eithray, Wielkie dzieki za info!

fulek, dzieki za info w takim razie zrobimy 10/6
obecnie mam Bilstain + H&R i jest srednio... auto mocno sie kladzie.
https://www.youtube.com/w...QgoCMm3PA&t=31s



Jak juz ustalone ze ISC odpada to moze ma ktos doswiadczenie z BC racing w ED?

fulek - 2018-07-17

Yaca napisał/a:
fulek napisał/a:
no swift to byłoby coś, w końcu miałbym jakiś jdm w zawiasie tylko obawiam się, że to wyjdzie więcej niż mój gwint jest wart


można zapytać


hmmm, bedziesz osobiście wysyłał zapytanie/zamównie?

jak coś to mnie interrere 180mm/62mm/18kg,16kg,14kg :-)

fulek - 2018-07-17

beddom napisał/a:


fulek, dzieki za info w takim razie zrobimy 10/6
obecnie mam Bilstain + H&R i jest srednio... auto mocno sie kladzie.
https://www.youtube.com/w...QgoCMm3PA&t=31s





no zwykły amor ze sprężyną progresywną to troche lipa na płaskie

10/6 spoko kompromis


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group