|
JDM-Option.pl Forum Forum fanatyków Japanese Domestic Market. |
|
Suspension / Chassis Mods - Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia
TorquedMad_Mind - 2016-08-25 Temat postu: Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia Jeśli ktoś śledzi mojego bloga (czyli nikt) zapewne już wie, jeśli nie - dowie się teraz. Otóż od serwisu MotoIQ otrzymałem pozwolenie i błogosławieństwo aby przetłumaczyć ich Ultimate Guide to Suspension & Handling, czyli biblię wiedzy, za co się zabrać, aby wóz był szybki w winklach.
Od RDK dostałem drugie błogosławieństwo na bieżące linkowanie do kolejnych części (jak coś to można podkleić jak już będzie kompletne)
Także ten - lecim!
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #1: koła i opony.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #2: Kontrola ruchów nadwozia.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #3: szukanie balansu.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #4: Redukcja transferu masy.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #5: Niewybaczalny grzech – zbytnie obniżenie.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #6: Dodajemy negatywny camber.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #7: poprawienie zbieżności.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #8: Zrozumienie wyprzedzenia sworznia, pochylenia zwrotnicy, promienia zataczania.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #9: Wszystko jest w geometrii – roll center.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #10: Bump Steer i Toe Steer
Zapraszam do komentarzy tu, czy na blogu + sugestie i info czy się gdzieś nie trzasnąłem w tłumaczeniu.
johnnyg - 2016-08-26
pierwszy artykuł, pierwsza tabelka, trzecia kolumna - toyo 888r czy toyo r888 ?
Shaker - 2016-08-26
Tak jak pisalem na fb, super robota, fajnie sie czyta.
johnnyg, r888
oryginalny artykul pochodzi z 2010r a wtedy nie bylo jeszcze r888r
TorquedMad_Mind - 2016-08-26
Dzięki za spostrzegawczość - nazwy opon to było ctrl+c i ctrl+v bo z nimi nie obcowałem. Zgłosze przy okazji chłopaką z MotoIQ, że mają literówkę
Kolejna część przetłumaczona. Publikacja? 31 sierpień o godzinie 15
Yaca - 2016-08-26
fajnie że Ci sie chciało ! MotoIQ ma świetne artykuły i przede wszystkim wiedze popartą doświadczeniami a nie internetami
TorquedMad_Mind - 2016-08-26
Yaca napisał/a: | fajnie że Ci sie chciało ! MotoIQ ma świetne artykuły i przede wszystkim wiedze popartą doświadczeniami a nie internetami |
dokładnie tak. Wystarczy spojrzeć w ich sekcję projektów. Różne Marki, różne modele. Chłopaki mają olbrzymie doświadczenie w tym co robią, więc cieszę się, że mogę "podawać dalej" tą wiedzę. Wiem, że są osoby, które maja problem z technicznym angielskim i "poddawały się" przy takim tekście.
Przy okazji - można dopieprzyć "stęsowcą" twierdzącym, że wóz im się dobrze prowadzi
Jeśli chcecie udostępniać dalej - zapraszam Tylko w formie linka do bloga.
Pit - 2016-08-26
Bio, mega fajny artykuł, szacun że Ci się chciało to tłumaczyć.
Gumka23 - 2016-08-26
Póki co informacje z tych, które mniej więcej są nam znane, ale czekam na kolejne części. Dobra robota!
TorquedMad_Mind - 2016-08-26
Gumka23 napisał/a: | Póki co informacje z tych, które mniej więcej są nam znane, ale czekam na kolejne części. Dobra robota! |
Lecimy od podstaw do rzeczy "fikuśnych"
TorquedMad_Mind - 2016-08-31
Nowa cześć na blogu + 1-szy post zedytowany
http://tqmm.pl/2016/08/31/balans-nadwozia/
TorquedMad_Mind - 2016-09-08
Czwarta część. Tym razem opis, co robić z masą, która lubi się przemieszczać
http://tqmm.pl/2016/09/07/redukcja-transferu-masy/
TorquedMad_Mind - 2016-09-15
Nowa część - podenerwuje ona trochę stęsowców, którzy uważają że szuranie po asfalcie i odbijanie kołami błotnik daje przyczepność:
http://tqmm.pl/2016/09/14/zbytnie-obnizenie/
TorquedMad_Mind - 2016-09-21
6 część - wykrzywiamy kółka!
http://tqmm.pl/2016/09/21...gatywny-camber/
TorquedMad_Mind - 2016-09-28
Część 7 - bawimy się ze zbieżnością
http://tqmm.pl/2016/09/28/poprawienie-zbieznosci/
TorquedMad_Mind - 2016-10-05
No i zapraszam do części numer 8:
http://tqmm.pl/2016/10/05...ochylenia-kwsz/
TorquedMad_Mind - 2016-10-12
Już przedostatnia część poradnika
http://tqmm.pl/2016/10/12...ii-roll-center/
TorquedMad_Mind - 2016-10-19
No i nadeszła ta chwila, kiedy oddaję w Wasze ręce ostatnią, dziesiątą część Poradnika Przyczepności. Mam nadzieję, że bawiliście się tak dobrze jak ja, a ta wiedza Wam się przyda. Dzięki wszystkim za feedback.
http://tqmm.pl/2016/10/19/bump-steer-toe-steer/
Youtro - 2016-12-06
wyszperałem nareszcie ten temat. Dzięki BIO
fulek - 2019-01-27
Ciekawe jak ma się twardość sprężyn do stosowania stabilizatora. W JP widzę, że żaden z najszybszych civicow nie ma tylnego staba, Work, Aslan, YellowFactory itd..... za to sprężyny betony. A przy tych wydmuszkach poniżej 800kg taki gruby stab to już spory balast
Bio, weź dopisz jeszcze jedną część
Demon - 2019-01-27
Dzięki wielkie za poradnik
TorquedMad_Mind - 2019-01-27
fulek napisał/a: | Bio, weź dopisz jeszcze jedną część |
MotoIQ nie zrobiło kolejnego poradnika, więc raczej niezbyt
lukas4 - 2019-01-27
fulek napisał/a: | Ciekawe jak ma się twardość sprężyn do stosowania stabilizatora. W JP widzę, że żaden z najszybszych civicow nie ma tylnego staba, Work, Aslan, YellowFactory itd..... za to sprężyny betony. A przy tych wydmuszkach poniżej 800kg taki gruby stab to już spory balast
Bio, weź dopisz jeszcze jedną część |
W sumie patrzac na to logicznie to ma to sens. Biorac pod uwagę seryjne sprężyny stab ma zmniejszać różnice w ugieciu sprężyn między kolami od środka i na zewnątrz łuku, czyli zmniejszyć przechylanie auta. W tych wydmuszkach gdzie tył waży tyle co nic + całość jest mocno kompresowana przez areo kity betonowe sprężyny zapobiegają bujaniu bo nie bedzie praktyczne ugięcia - stabilizator nie za bardzo ma co robić. Ale to tylko takie teoretyczne biadolenie
fulek - 2019-01-27
lukas4 napisał/a: | fulek napisał/a:
Ciekawe jak ma się twardość sprężyn do stosowania stabilizatora. W JP widzę, że żaden z najszybszych civicow nie ma tylnego staba, Work, Aslan, YellowFactory itd..... za to sprężyny betony. A przy tych wydmuszkach poniżej 800kg taki gruby stab to już spory balast
Bio, weź dopisz jeszcze jedną część
W sumie patrzac na to logicznie to ma to sens. Biorac pod uwagę seryjne sprężyny stab ma zmniejszać różnice w ugieciu sprężyn między kolami od środka i na zewnątrz łuku, czyli zmniejszyć przechylanie auta. W tych wydmuszkach gdzie tył waży tyle co nic + całość jest mocno kompresowana przez areo kity betonowe sprężyny zapobiegają bujaniu bo nie bedzie praktyczne ugięcia - stabilizator nie za bardzo ma co robić. Ale to tylko takie teoretyczne biadolenie |
no też w ten sposób sobie to tłumacze... i przy moich 16kg na tyle i też już dosyć lekkim tyle tylny stab mógłby wyjechać
|
|