|
JDM-Option.pl Forum Forum fanatyków Japanese Domestic Market. |
|
Szpan i Roadshow - E30 WąSka
sonic_x - 2016-10-24 Temat postu: E30 WąSka Po wielu już pomysłach i perypetiach z BMW wreszcie się odważyłem na E30.
Podszedłem juz do tematu na chłodno i z kalkulatorem i znowu nie wyszło
Samochód wreszcie mam nadzieje bedzie taki jaki chce czyli w miare możłiwości sleeper zrobiony bez trytrytek, patentów itp.
Wybór padł na wąska lampe czyli E30 do 87r, Buda w stanie niemal idalnym bez grama rdzy i partackich prac lakierników.
- Sercem tegoż że tworu jest wyremontowane s50b30 czyli silnik z e36 M3 - stwierdziłem że jak otworze maske to niechce widzieć znowu kolejnego M50 czy V8.
- Nad dolotem cały czas pracuje i myśle co żeby dobrze wykorzystać ITB
- Dodatkowo Chip Alpha N wlutowany w ECU
- Zawieszenie na pełnej konwersji czyli wahacze e46 belka kompot e36 wiec szerzej i stabilniej plus
5x120.
- gwint AP - hmm tutaj musze potestować i wtedy decyzja czy może nie coś bardziej fikuśnego
- Hamulce przód 300mm (e46) myśle co żeby jakiś 4 pot wstawić, tył 278mm
- Skrzynia e36 m3
- Dyfer 3.64 duża głowa szpera ~30% i grube pół osie
- Felgi o tutaj to mam dużo problemów ale upcham w końcu tam jakoś BBS'y 16x8 ET 23 z semislickami Kumho KU36 bo 17stki mi nie leżą (stokrotki z M3 e36)
-Wnętrze w trakcie roboty ale napewno wleci rollbar z zastrzałami do przodu i już jakieś Mirco siedzą.
Bedzie dywan boczki itp bo blachy nie lubie, a i kieroniczka Persolnal Blitz
- Wydech nierdzewka 2x60mm na 3 tłumkiach, x pipem itp
Z zewnątrz seria z ładnym lakierem i spojlerkiem IS na klapie
Samochód rodzi się powoli ale chce żeby miało to rece i nog, tworzy sie nowa wiązka elektryczna, akumulator leci do tyły i wiele innych szczegółów.
Troche fotek:
[URL=http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/img-580e2c3c8dcf1.html]
[/URL]
Grzesiek84RWD - 2016-10-24
grubo i fajnie ze coupe
TorquedMad_Mind - 2016-10-24
spoko. Z tym silnikiem to pewnie srogo idzie
Gwint AP wywal i wsadź coś lepszego
Pankracy - 2016-10-24
No piękny grubas i dobrze, że nie V8! Wiem, że różnica w wadze nie jest jakaś ogromna, ale jednak BMW i R6 zawsze fajniej idzie w parze. Graty! No i koła bym zostawił, te motorsportu tu siedzą jak złe, a jak wrzucisz bbsy to będzie setne takie E30.
Marker - 2016-10-24
motor i buda fajne.. ale widac podjarka całoscia ze 2 razy o gwincie napisane
sonic_x - 2016-10-24
Gwint najpierw przetestuje i zobaczy sie co dalej. Pewnie ISC.
Co do motosportów wszystko fajnie ale nie założę juz na nie sensownej opony bo po prostu nie ma miejsca.
A i ta e30 ma wyglądać prawie jak każda inna
Hikiel - 2016-10-24
Uooooo, mistrz.
Co z poprzednim BMW?
Edit: właśnie zobaczyłem, że temat E36 do zamknięcia.
YacaJackowski - 2016-10-24
Pankracy dobrze godo, rolki bym zostawil. Sroga E30.
sonic_x - 2016-10-26
Niestety musze ciąć przednie nadkola wszystkie opcje zawiodły.
Poszerzenia pójdą w kolor wiec nie powinno bardzo razić
oczekiwany efekt:
Pankracy - 2016-10-26
A nie lepiej kupić jakieś M3 look nadkola? Przecież te wybrzuszenia z M3 w tej budzie to jest czysta pozja.
Gumka23 - 2016-10-26
sonic_x napisał/a: | Buda w stanie niemal idalnym bez grama rdzy i partackich prac lakierników. |
Szkoda było by ciąć budę tylko pod felgę..
Arkadio - 2016-10-26
Auto super, od zawsze mi się podobały e30 . Też uważam że szkoda ciąć przednie błotniki, z przodu nie jest potrzebna szeroka opona
sonic_x - 2016-10-27
Uwierzcie mi, jest potrzebna bo niestety E30 ma dużą tendencje do wyjeżdzania przodem i zaleca sie 4 takie same szerokie gumy. Dodatkowo mam wysuniete wahacze i gwint to też zakres ET jest tragiczny, za duże obciera o lage, za małe o błotnik. Z przodu i tak jest tylko 215/45/16
Z Body M3 jest kupa zachodu a gotowe zestawy pozostawiają wiele do życzenia.
Ciekawostka: Wąska z niekompletnym wnętrzem waży 1078kg
PMW - 2016-10-28
Gumka23 napisał/a: | Szkoda było by ciąć budę tylko pod felgę.. |
dlatego trzeba kupić porządne rotory, bębny i ranty oraz tytanowe śrubki
i dopasować szerokość (jak najszersze żeby nie jeździć na 205 jak dziewczynka) oraz odpowiednie ET
17x10
Michał gratuluję wozu, a s50 poezja
co z tego, że będzie wyglądać jak wszystkie inne... to nie jest argument pozdrawiam
Emre - 2016-10-29
Michał, ogarniaj i jedziemy pod tesco na plac...
sonic_x - 2016-10-29
No tak, dobre gumy są nie w modzie 😉 jak tylko będzie gotowa!
sonic_x - 2017-03-07
Sie tworzy
- Dostała Ori łamane Recaro na wpełni funkcjonalych szynach
- pełne wnętrze dywany itp.
- Inne setup kół co żeby nic nie ciąć - oparty na BBS styling 5, 7j przód 8j tył
- nowa wiązka el. + przeniesienie aku DONE
- płyta pod silnik
- nowa pompa sprzegła i hamulcowa
- seryjny ręczny
- dalsza restauracja blachy bagażnika i zabepieczenie podwozia
TorquedMad_Mind - 2017-03-08
poka te recaro
sonic_x - 2017-03-08
dokladnie takie:
TorquedMad_Mind - 2017-03-08
uuuu... skąd to? Bo łamane Recaro by się u mnie widziały, ale na razie jeszcze "nie siadłem" w temat, żeby zobaczyć co mógłbym przypasować.
sonic_x - 2017-03-08
Są to Recaro z Astry G OPC z jakiejś limitowanej serii. Maja nawet pompke na lędzwia
Emre - 2017-03-08
Wyglada jakby ważył 40kg/szt.
TorquedMad_Mind - 2017-03-09
Emre napisał/a: | Wyglada jakby ważył 40kg/szt. |
czyli mniej niż oemy z BMW, które ważą tyle co Albania
sonic_x - 2017-03-09
Dla mnie moga wazyc nawet wiecej niż seria - byle były by wygodne i trzymały.
sonic_x - 2017-03-16
Dalsza zabawa:
Marker - 2017-03-16
fajny sie ten wozik zapowiada, chociaz widac ze stołki to epoka swieższa
sonic_x - 2017-05-02
I wreszcie
Samochód mało subtelny w prowadzeniu i uczacy pokory ale za to adrenaliny pod dostatkiem.
- Wydech do poprawek i bedzie finish
TorquedMad_Mind - 2017-05-02
sonic_x napisał/a: |
Samochód mało subtelny w prowadzeniu i uczacy pokory ale za to adrenaliny pod dostatkiem.
|
może coś geometrią da radę podratować?
sonic_x - 2017-05-02
to raczej taka natura.
W porówaniu do samochodów z lat 2000+ człowiek jest tu wystawiony na obcowanie z każdym możliwym dzwiekiem, wibracją, zapachem itp ktorę można powiązać z motoryzacja
YacaJackowski - 2017-05-02
Zajebista jest!
TorquedMad_Mind - 2017-05-02
sonic_x napisał/a: | to raczej taka natura.
W porówaniu do samochodów z lat 2000+ człowiek jest tu wystawiony na obcowanie z każdym możliwym dzwiekiem, wibracją, zapachem itp ktorę można powiązać z motoryzacja |
no to wiem, ale da radę trochę przeciwdziałać "głupiemu" tylnemu zawiasowi
sonic_x - 2017-05-02
Bio napisał/a: | sonic_x napisał/a: | to raczej taka natura.
W porówaniu do samochodów z lat 2000+ człowiek jest tu wystawiony na obcowanie z każdym możliwym dzwiekiem, wibracją, zapachem itp ktorę można powiązać z motoryzacja |
no to wiem, ale da radę trochę przeciwdziałać "głupiemu" tylnemu zawiasowi |
ale że niby jeszcze wiecej kątów, hmm już aktualnie jest sporo, na granicy geometrii do jazdy prosto
sonic_x - 2017-05-24
Furka dotarta i w pełni gotowa. Ja za to musze wychodowac sobie wieksze jaja do latania po winklach bo narazie to zenada więc tor łódz w weekend wita . Z piewszych testów czas do 100km/h przy rozgrzanych gumach ~5sek. Hamownia też w planie.
Pilar - 2017-05-24
najs
Dareko - 2017-05-24
5 sek do setki to musi ładnie jechać mega fura
MateuszMats - 2017-05-24
Super auto, zwłaszcza jego skromny wygląd w połączeniu z S50
YacaJackowski - 2017-05-24
No musi robić przeciąg...
sonic_x - 2017-05-24
MateuszMats napisał/a: | Super auto, zwłaszcza jego skromny wygląd w połączeniu z S50 |
Taki był zamysł co żeby nadal wygladała klasycznie i była niemal w pełni funkcjonalna - czasem na YoungTimer spot trzeba sie udać
Marker - 2017-05-24
ile Cie mniej więcej toto wynioslo? buda, motor, uruchomienie etc?
Pytela - 2017-05-24
30k to mało.
Mareczuczek - 2017-05-24
Co to za kaban? Nie znam się na BMW. 4.4?
sonic_x - 2017-05-24
Aż boję się liczyć ale napewno grubo ponad 40k. O silniku jest w pierwszym poście 😉
Tommi01 - 2017-05-24
Dareko napisał/a: | 5 sek do setki to musi ładnie jechać mega fura |
rwd z miejsca ładnie się odpycha
sonic_x - 2017-05-26
Dziś jestem pełen podziwu dla E30stki - furka sprawdzona w warunkach ciezkich - non stop upalanie itd. wszystko sie trzyma, oliwa nie gotuje, woda w normie, dyfer spina, silnik rwie do przodu. Zaden inny samochód który miałem tak dzielnie nie znosił znojów walki na asfalcie.
coś JDM - FK2 zostaje w tyle nie umniejszając civicowi, samochód oczywiscie dużo szybszy po miescie i pewnie torze.
Krzyh00 - 2017-05-26
jedyne sluszne e30 to wlasnie waska lampa w coupe. sam kiedys taka mialem, czarna, tylko ze z jakims nieporozumieniem pod maska pod tytulem 1,8 gaznik i przez to nasze drogi szybko sie rozeszly. wszystkie szyby w brazie, lotka m technica, kiera m technica, chromy, a ja puscilem to za 2000 bo z gaznikiem nikt nie potrafil dojsc do porozumienia... tutaj z tym piecem, bez zadnych naciagow, rantow, camberow, gleb, poszerzek i innych "modnych" modyfikacji, jeszcze ta stylowa dwururka i kolo z epoki. no duzy szacun, smacznie bardzo
xero - 2017-05-27
sonic_x napisał/a: | Dziś jestem pełen podziwu dla E30stki - furka sprawdzona w warunkach ciezkich - non stop upalanie itd. wszystko sie trzyma, oliwa nie gotuje, woda w normie, dyfer spina, silnik rwie do przodu. Zaden inny samochód który miałem tak dzielnie nie znosił znojów walki na asfalcie.
coś JDM - FK2 zostaje w tyle nie umniejszając civicowi, samochód oczywiscie dużo szybszy po miescie i pewnie torze. |
ale, żeby ze sprzęgła walić, żeby bokiem pójść? byłem w czwartek na błoniach, fajna e30, musisz tylko coś z wydechem zrobić.
sonic_x - 2017-05-27
xero napisał/a: | ale, żeby ze sprzęgła walić, żeby bokiem pójść? byłem w czwartek na błoniach, fajna e30, musisz tylko coś z wydechem zrobić. |
No cóż wolne zakręty i obroty 2k rpm nie pomagają, hydro łapy tez nie mam wiec trzeba sobie radzić
Tak wiem wiem, trzeba go zmienić ale działa.
sonic_x - 2017-06-01
Jako że jak sie okazało aktualne hamulce nie bardzo chcą współpracować ze mna bo 3-4 dohamowaniach
to w trakcie instalacji zestaw:
+ Zaciski e46 FL pod tarcze 300mm - szkoda że 325mm nie wchodzi pod 16'
Leo - 2017-06-01
spoko tarcze. śmigam na takich od roku i dobrze się sprawują. Nie rdzewieją itp.
Pęknięć też nie widać.
sonic_x - 2017-07-21
Samochód już po wielu bojach i zabawach działa bez zarzutu czy to na torze czy na ulicy
Hamulce wreszcie działają jak należy
Z nowości to zmieniłem pseudo Takaty na 3' OMP z homologacją drogową
I fotka z YT:
sonic_x - 2017-08-04
Hamulce dotarte - troche piszczą ale da sie przeżyć
Pasy dużo wygodniejsze od pseudo Takat:
I wreszcie umyta
YacaJackowski - 2017-08-04
Fajna jest, taka cichociemna
eithray - 2017-08-05
Ładnie komponują się nowe pasy z kierownicą
Wizualnie bardzo mi leży Ciężko o E30 niepopsute tuningiem.
Pankracy - 2017-08-05
Serio, bez zbędnych pierdoł, piękne E30.
sonic_x - 2017-08-09
Jednak z tego nie wyrosłem
https://www.youtube.com/watch?v=XgAiZmbIO58
https://www.youtube.com/watch?v=ckk2V3vKfdA
sonic_x - 2017-08-19
Wreszcie e30stka doczekała się fotek
eithray - 2017-08-20
Jakie dalsze plany związane z E30?
Emre - 2017-08-21
Sprzedaż.
Hikiel - 2017-08-21
Fajne to, bez zbędnych pierdół.
sonic_x - 2017-08-21
Emre napisał/a: | Sprzedaż. |
Cały czas jest to brane pod uwage
Jak sie nie sprzeda i czas i $ bedą sie zgadzać to pewnie wjedzie jednak klatka i pandem.
sonic_x - 2018-03-27
SOLD SOLD SOLD
Emre - 2018-03-28
Wrzucaj te nowe 316.
sonic_x - 2018-03-29
tada - 316i w całej klasie
Krzyh00 - 2018-03-29
sonic_x napisał/a: | tada - 316i w całej klasie |
W czym?
Fajna ema 3.0 czy 3.2?
sonic_x - 2018-03-29
Czemu nikt mi nie wierzy ze to 316i
3.2
Krzyh00 - 2018-03-29
nie wiem, moze dlatego ze zamiana doyebanego e30 na 1,6 empasztet nie mialaby sensu
|
|