JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Nasze auta i projekty - Honda Civic EG5 - Jarzomb

Jarzomb - 2019-01-11
Temat postu: Honda Civic EG5 - Jarzomb
Civica kupiłem we wrześniu 2010r. Można powiedzieć, że było to prawie całkiem seryjne EG5, ze zdrowym silnikiem Na początku auto zostało doprowadzone do trochę bardziej odpowiadającego mi stanu (wymiana płynów, klocków, wywalenie ksenonów, lustrzanej folii z szyb, skrzyni basowej z bagażnika itp. Została też ogarnięta blacharka, choć auto nie było jeszcze jakoś szczególnie przegnite). Auto w założeniu miało być sprawnym dającym przyjemność z jazdy dupowozem, ale i transportem na uczelnię, dlatego, niestety, ze względu na przebywany dystans została założona sekwencyjna instalacja gazowa. Z czasem wkręciłem się w upalanie, ale nie mogłem zrezygnować z funkcji daily, więc jakoś łączę do tej pory te dwie funkcje. Idzie to nawet spoko, ale jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Wiadomo. Dlatego to się zmieni.


MODEL:
1992, hatchback, EG5, R-81 Milano Red

SILNIK:
D16Z6 + LPG
- po kapitalnym remoncie 07.2016
- tłoki P29
- strojenie by Furious
- zalany Valvo VR1 5W50

UKŁAD DOLOTOWY:
- Simota Big Inlet Tube, czyli tzw. parówa ;D
- sportowy filtr stożkowy FUJITA
- doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka,
- odgrodzenie stożka z laminatu

UKŁAD WYDECHOWY:
- układ przelotowy o średnicy 2", na dwóch środkowych AWG i końcowym Mar-Tech by DJHammer
- kolektor wydechowy 4-2-1, owinięty bandażem

ELEKTRONIKA:
- przerobiony komputer + strojenie Furious

UKŁAD NAPĘDOWY:
- hybryda = 3,4 z CRX, długa piątka, FD4,4
- sprzęgło z okładzinami wzmacnianymi kevlarem
- lekki zamach Fidanza 3,1kg

ZAWIESZENIE:
- zawieszenie gwintowane AP
- rozpórka przednia górna OEM VTi
- rozpórka tylna dolna BEAKS* HOME MADE REPLICA
- rozpórka tylna górna STAFFA
- C-pillar
- rozpóreczka przednia dolna z VTi
- stab 24mm przód i seryjny 14mm tył
- poliuretany Strongflex

UKŁAD HAMULCOWY:
- przód: 282mm, klocki DS2500
- tył: 260mm, klocki: DS Performance
- pompa 1" z ATR
- przewody w stalowym oplocie HEL
- stoper pompy home-made

NADWOZIE:
- lotka a'la Spoon
- lampy tył a'la USDM, 4 x pozycja, 4 x STOP, 2 x przeciwmgielne
- dokładka VTi
- ambery
- lepy VTEC SOHC
- OEM Stanley Fog Lights
- OEM chlapacze
- burta USDM laminat

FELGI & OPONY:
tor:
- felgi: Intra 15"/7J + RACE GC 195/50
- daily: Sparco Asseto Gara 15"/6,5J + Toyo R1R 195/50

WNĘTRZE:
- Recaro Speed z Lancera Evo III + pasy OMP Racing
- full elektryka jak w EG5
- rozbudowana konsola środkowa
- amberowe podświetlenie
- podstopnica (OEM Foot Rest)

CAR-AUDIO:
- Sony Xplod CDX-GT31U,
- Głośniki: przód - Hertz DSK165, tył 2 x Alpine SPE-6903 150W
- wygłuszone drzwi

INNE:
- skarpetki Spoon (WOW!) :D

PLANY:
- kupić inne daily
- odgazować, wybebeszyć, zeszmacić, zepsuć
- upier*alać na pełen etat

MOC:
141KM i 158Nm

Auto przez cały sezon 2018 było upalane w lidze Time Attack Polska, w klasie Entuzjasta. Udało mi się zdobyć pierwsze miejsce w pięciu z siedmiu rund oraz tytuł mistrza klasy całego sezonu 2018 :D

ONBOARDY:
Poznań (2:00:283 - wg mnie bardzo spoko czas jak na tak ciężkie i niezbyt mocne EG5)
https://www.youtube.com/watch?v=nyNWGy9e8OA

Jastrząb (1:23:621):
https://www.youtube.com/watch?v=ALNz_WyDrmY

ZDJĘCIA:



























krukowskid - 2019-01-11

Trochę niestandardowe pytanie, ale... jakie lpg tam siedzi? :P Ja w jednym reksie miałem gaz przy zakupie i zamiast go wywalać, to go ogarnąłem na tip-top, że mam więcej pewności co do niego niż seryjnego, prawie 30 letniego układu paliwowego :-D na hamowni mi wyszło 4.7km mniej, ale tylko przez to, że nie poprawiłem wkrętek w kolektorze ssącym. Gdybym je zrobił po swojemu to wyszłoby tyle samo
primox - 2019-01-11

ładne czyste auto
masa potencjału

Jarzomb - 2019-01-11

krukowskid napisał/a:
Trochę niestandardowe pytanie, ale... jakie lpg tam siedzi? :P Ja w jednym reksie miałem gaz przy zakupie i zamiast go wywalać, to go ogarnąłem na tip-top, że mam więcej pewności co do niego niż seryjnego, prawie 30 letniego układu paliwowego :-D na hamowni mi wyszło 4.7km mniej, ale tylko przez to, że nie poprawiłem wkrętek w kolektorze ssącym. Gdybym je zrobił po swojemu to wyszłoby tyle samo


Stag300+, wtryski AC W02, reduktor Zavoli Zeta N z tego co pamiętam.

carl0s - 2019-01-11

Ładne auto i dobre plany. Troszkę nie widzę sensu utrzymywać Intergrę i torowego Civica, ale wyjaśniałeś to w innym temacie. Twoje zabawki i robisz z nimi co chcesz :ok:

No i fajną macie ekipę do jazdy na zwody, to pomaga jak samemu nie musisz ze wszystkim walczyć.

Exiu - 2019-01-11

Znam praktycznie kazda srubke w tym aucie :) Do eg5 mam szczegolny szacunek bo sam mialem jako pierwsze auto czarnego eg5 :) zreszta ponoc moj czarny EG zainspirowal Jarzomba do kupna wlasnie tego module, szanuje Mateusza za pasje i cierpliwosc do tego samochodu, bo z modami bywalo roznie tego auta, jedne sie udawaly drugie nie :) wkazdym badz razie mam nadzieje pomoc Jarzombowi dalej rozwijac ten projekt :P Znam plany na auto wiec z czasem bedzie duzo szybciej :)
nikesonmyfeet - 2019-01-12

Milano Red to chyba top 3 moich OEM kolorów dla EG (zaraz po Flint Black i Tahitian Green). Bardzo ładnie się prezentuje na torze ;)

Dużo Ci waży ta instalacja LPG? Masz z nia jakies problemy? Jeśli nie masz jakiegoś mega parcia na redukcje masy w aucie to zostaw ją. Zawsze to tańszy dojazd na tor :P

Jarzomb - 2019-01-12

nikesonmyfeet napisał/a:
Dużo Ci waży ta instalacja LPG? Masz z nia jakies problemy? Jeśli nie masz jakiegoś mega parcia na redukcje masy w aucie to zostaw ją. Zawsze to tańszy dojazd na tor :P


Zrobiłem na niej prawie 200 tysięcy kilometrów już :D Głównie bezproblemowo. Ostatnio trochę szwankuje ale to kwestia regulacji :D Na zawody i tak liczę tak, żeby wyjeździć ją do zera, sama pusta butla to około 20kg. Rzeczywiście oszczędność dojazdu na zawody jest ogromna, a ta masa na tyle nawet trochę stabilizuje to auto. Przemyślę sprawę :)

Yaca - 2019-01-13

skoro auto tylko w jednym przeznaczeniu to otwornice w dłoń i jedziesz i terapią odchudzającą :lol:
monstes - 2019-01-16

200 tyś no to nieźle nim kręcisz ;) będzie co śledzić ;)
Jarzomb - 2019-01-24

Dziś coś tam podziałałem. Wyleciały maty wygłuszające i dywan. Miał wrócić, ale nie wróci, nie chce mi się z tym bawić, a najpierw bym go musiał 2 dni prać. Wpadły też tymczasowo OEM fotele, bo Recaro zostały sprzedane. Niedługo jadę po Mirco, wstawiam kierę z nabą.



Ogólnie to odkryłem w nowy styl tuningu OEM- (minus).



Jak się zacznie sezon, to wyleci większość plastików, podsufitka, wszystko co będzie dało się wywalić tak, żeby jeszcze tym autem dało się jeździć na absolutnym minimum "komfortu" a na zawody będę wykręcał fotel pasażera. Plan był inny, bo miało być jakieś ekonomiczne daily w gazie, ale nie wyszło jak na razie więc musi być tak jak jest :D

Do tego leżą mi poliuretany na cały tył (przód już jest założony) i pewnie jakiś inny gwincior wpadnie.

Exiu - 2019-01-24

Wkońcu :D nie moge sie doczekac wywalenia LPG :P
krukowskid - 2019-01-25

u mnie to samo sie dzieje :-D W wygluszenia ***** gumowym mlotkiem i same odpadaly. Jeszcze zostalo mi wyrzucic nagrzewnice, przeleciec brzeszczotem deske i zanitowac szyberdach
fulek - 2019-01-25

Tak trzymać :mrgreen:

To Ty chyba z sedanem będziesz się ciął?

Exiu - 2019-01-25

fulek napisał/a:
Tak trzymać :mrgreen:

To Ty chyba z sedanem będziesz się ciął?


chyba sie boi :D :P

Michael456 - 2019-01-25

Jak to się sprawowało jako daily w obecnym setupie? Czuć było duży dyskomfort, czy raczej do przeżycia? Bo się zastanawiam ile robić u siebie modów aby cały czas służyło jako daily, ale i na tor żebym mógł nim jechać :-P
Demon - 2019-01-26

Dość fajnie ci poszło z wygłuszeniem. U mnie w miacie dłuuuugo się męczyłem. To była tragedia ściąganie mat bitumicznych
Les - 2019-01-26

Demon napisał/a:
Dość fajnie ci poszło z wygłuszeniem. U mnie w miacie dłuuuugo się męczyłem. To była tragedia ściąganie mat bitumicznych

Jak robiłeś to na wiosne/lato to nie dziwne

krukowskid - 2019-01-27

Nie ma reguły na to chyba. U mnie w crx 90% odeszlo ogromnymi platami, po samym stukaniu i podwazaniu, a w jednym miejscu ta mata sie rozpuscila i zrobil sie z niej 0.5cm baranek jak na podwoziu. Jeszcze w niektorych miejscach jak polaczyła się z pasta do uszczelniania zgrzewow to tez masakra to wyskubac
fulek - 2019-01-27

Wpływ chyba na to ma w jakich warunkach/kraju auto przebywało.. rwałem w kilku autach maty i rzeczywiście nie w każdym idzie to lekko. Zawsze robiłem to techniką na suchy lód i w niektórych było gładko a np w aktualnym ek4 to ja pierdol3 :!: Ale na mrozie napewno będzie łatwiej niż w 30 stopniach
Demon - 2019-01-27

Ja to robiłem łącznie chyba kilka miesięcy :lol: bo auto na jesień postawiłem do garażu i rozbierałem. Więc temperatury były różne. I metody też
A wracając do tematu Jarząb to szukasz teraz 3 auta na daily?

Jarzomb - 2019-01-27

Był plan z trzecim autem na daily. Ale na razie nie zostanie spełniony. Po prostu przetestuję jeszcze moją wytrzymałość psychiczną i będę dalej jeździł tym. Przez cały sezon 2018, jezdzilem bez tylnej kanapy, w Recaro z EVO i z pasami szelkowymi zamontowanymi. Więc w tym roku będzie to samo, tylko już bez tych całych tylnych boczków, bez dywanu, wygłuszeń, podsufitki no i z normalnym lekkim kubłem. Gaz zostaje na razie aż do innego daily.

Co do komfortu. Jako daily było jeszcze baardzo znośnie. Jestem przyzwyczajony. Na poliuretanie nie jest jakoś kosmicznie twardo jak to niektórzy opowiadają. Problemy jakie niektórzy robią z lekkim zamachem i krótką skrzynią to też wg mnie gruba przesada bo jest bardzo okej, a mam Fidanze 3,1kg. Recaro były mega wygodne (to te same co w ITR), pasy szelkowe miałem odsunięte i jeździłem w zwykłych. Trochę głośniej było przez brak tyłu.

Część mat poszła gładko i po prostu odpadła, ale niektóre trzebabyło drapać i zostawał też taki właśnie "baranek" brązowy, widać to na zdjęciach. No i tam gdzie uszczelnienia spawów też trzymało mocno.

fulek, a sedana i tak objadę :mrgreen: :mrgreen:

carl0s - 2019-01-27

Jarzomb na daily DC2 tylko bez LPG :mrgreen:
Jarzomb - 2019-02-04

Nowy fant :D


Exiu - 2019-02-04

Byś chociaz poscielil do zdjecia ; :-> fotel mega fajny : :lol: ) taki akurat dla mnie :D :-P
Monster - 2019-02-04

Jarzomb, a 4 litery Cia sie zmieszcza? :mrgreen:
Jarzomb - 2019-02-04

Exiu, to jest pościelone :D

Monster napisał/a:
Jarzomb, a 4 litery Cia sie zmieszcza? :mrgreen:


Lekko :D Pasuje jakby był na mnie mierzony :D

Jarzomb - 2019-04-17

Kubeł już dość dawno wpadł na swoje miejsce, więc wróciły też moje pasy OMP, które wcześniej jeździły u mnie razem z Recaro z EVO II:



Do tego doszła kiera RRS 350mm z odsadzeniem 90mm + naba D1Spec 77mm. Wg mnie idealny zestaw :D Wygląda pięknie








Wleciał też gwint zakupiony od Fulka. Budżetowo Lowtec z regulacją wstępnego napięcia sprężyny i regulacją wysokości. Do tego sprężyny 10kg przód i 8kg tył. Komplet poliuretanów Strongflexa na tył (przód już był wcześniej). Założyłem też 2 świeże mediumy RaceGC na przód.

Parę dni temu wygrałem też swoją klasę i 2 miejsce w generalce w zawodach na torze Łódź, które sam sobie zorganizowałem :lol: :lol: Musiałem sobie zrekompensować brak mojego udziału w TAP w tym sezonie :D Ogólnie efekt był taki, że zrobiłem 1:06:478 na lekko wilgotnej nawierzchni, co w porównaniu do zeszłorocznego 1:07:995 jest mega dobrym wynikiem. Gdybym cały dzień miał suchy tor, to pewnie zeszłoby do niskiego 1:05 albo nawet optymistycznie wysokiego 1:04 :)










wymaxclinowany - 2019-04-18

Teraz wnętrze wyglada :) graty podium :lol:
fulek - 2019-04-18

No to mega progress :-D tyle urwać w takich warunkach, graty 8-)

Szkoda, że nie jedziesz tap :-/

Jarzomb - 2019-06-10

Byłem potrenować na Łodzi :) Przy okazji spotkani carl0s i nikesonmyfeet. I dzięki za foty Wojtuuus.

Wpadł mój nowy Personal Best na Łodzi: 1:05:222 :)




Jarzomb - 2020-04-27

Jeśli jest tu jakiś miłośnik Civiców tzw. "angielek" to lepiej niech nie czyta tego posta, z obawy przez zawałem czy coś.

Po prawie 10 latach użytkowania tego jajca jako daily i przejechanych przeze mnie prawie 230 tysiącach kilometrów + wielu wypadach na tor, nadszedł czas na emeryturę, bo silnik zaczynał już wydawać ostatnie tchnienia, napierdalało w nim wszystko powoli, urwało się koło pasowe, uszkodziło wał i takie tam :D Po za tym używanie auta jednocześnie do robienia 30 tysięcy kilometrów rocznie i jazdy po torze mijało się już z celem na tym etapie, bo ani to nie było szybkie ani wygodne. Potrzebne było nowe daily. Kupiłem okazyjnie takie coś:





Oryginalne, ładne MC2, z tym co MC2 ma pod maską. Wiadomo. No i plan jest taki, że B18C4 się trochę porobi i wyląduje w jajcu, do MC2 wpadnie jakieś vtecowe D16 w gazie, zamienię "D" na "S" w naklejce z boku i wszystko pasuje :D Tym samym jednym zakupem został załatwiony temat nowego daily i decyzja o ostatecznym zepsuciu jajca.

Swapy oczywiście zrobi Exiu, więc przed transplantacją nakleiliśmy jeszcze reklamę na szybę.



Robota ruszyła:




Nie spieszy się, więc updaty będą powolne, a wyjazd planowany na wiosnę 2021. Na pewno będzie robiona blacharka, bo progi i nadkola są już średnie, choć nie ma tragedii. Podłoga w 90% zdrowa. Poza tym w aucie są już porządne heble, jest zawias na poliuretanie, jest jakiś tam gwint, który docelowo i tak kiedyś zostanie zastąpiony czymś lepszym ale na razie na to jest czas. Jest fotel i pasy, jest kiera. Jest ubezpieczenie to "z kartą PZM", które automatycznie się przedłuża za 200zł/rok. Więc teraz plan jest prosty masa na minus, moc na plus, klatka i slick.

Jeśli ktoś chce biegi do budowy hybrydy (3,4 CRX, długa piatka, FD4,4 i najlżejszy zamach Fidanzy 3,1kg, kółko regulowane, to niech pisze do Exia).

Exiu - 2020-04-27

Ciesze sie, ze moglem sam osobiscie wywalic LPG z tego auta :) powodzenia w modzeniu, oby bez niespodzxianek :D
nikesonmyfeet - 2020-04-29

Widzę, że realizujesz na przyszły sezon podobny plan do mojego ;) Powodzenia :!:

Masz w aucie podsufitke? Jestem na etapia darcia wszystkiego z mojego EG, i nie mogę zdecydować. Słyszałem, że w lato bez podsufitki w kabinie robi się sporo cieplej, bo nie ma co izolować dachu (logiczne) i nie zawsze opłaca się ją wyrzucać.

Jarzomb - 2020-04-29

nikesonmyfeet napisał/a:
Widzę, że realizujesz na przyszły sezon podobny plan do mojego ;) Powodzenia :!:

Masz w aucie podsufitke? Jestem na etapia darcia wszystkiego z mojego EG, i nie mogę zdecydować. Słyszałem, że w lato bez podsufitki w kabinie robi się sporo cieplej, bo nie ma co izolować dachu (logiczne) i nie zawsze opłaca się ją wyrzucać.


Tak, wywalam. Ja to jestem przyzwyczajony do jazdy w saunie bo jak miałem wcześniej niewydolną chłodnicę to musiałem jeździć na gorącym nawiewie ustawionym na max, do tego wiadomo szyby muszą być zamknięte :D Teraz jak auto będzie już tylko i wyłącznie na upalanie, będzie totalnie puste.

Jarzomb - 2020-05-11

Zacząłem od ostatecznego wywalenia niepotrzebnych rzeczy z wnętrza. Oczywiście to dopiero pierwszy etap odchudzania, bo kilogramów do urywania tam jest jeszcze mnóstwo. Teraz wyleci szyberdach, zrobimy porządek z niepotrzebną elektryką, powycina się co trzeba i będą wpadać po kolei jakieś laminaty. Blacharka też jest do roboty, później klatka.










Jarzomb - 2021-02-20

Łoo. Ale w tym temacie sie odwaliło dużo przez ostatnie miesiące :D Muszę w końcu się zebrać i uaktualnić parę rzeczy, bo życie bardzo mocno przerosło to co było w planach :D Za przykład może posłużyć fakt, że w poście powyżej pisałem o planie zaślepienia szyberdachu ABSem, a obecnie siedzi tam już cały dach z carbonu :mrgreen: 8-)
DoSeR - 2021-02-20

Opowiedz coś więcej o tym karbonowym dachu :D
Exiu - 2021-02-20

Juz raczej nie dejli :D Bylo roboty dosc sporo, ale bedzie lekko i szybko :D


Mala zapowiedz ;p

134925996_849506339158477_672624463467871955_n by Sikora Marcin, on Flickr

Pit - 2021-02-21

Kolejny z jeżdżącym gokartem, kurna :mrgreen: w jaka wagę celujesz?
Tommi01 - 2021-02-21

trytka na jajka i będzie mega szybko :-D
Jarzomb - 2021-02-21

Pit napisał/a:
Kolejny z jeżdżącym gokartem, kurna :mrgreen: w jaka wagę celujesz?


Ja spodziewam się około 760kg. Exiu i jego brat, którzy mi to auto budują, uważają, że będzie jeszcze mniej :D Zobaczymy

Darióż - 2021-03-01

wow, co tu się wyprawia :o laminaty od jusiaka???
qureku - 2021-03-01

Przy wadze, to będzie potwór !
airman - 2021-03-05

Ostatecznie została stara buda ? Dobry potworek :)
Jarzomb - 2021-03-11

airman napisał/a:
Ostatecznie została stara buda ? Dobry potworek :)


Nie. Tamta była trupem totalnym

Jarzomb - 2021-06-06

Okej :)
Jajko przeszło taką metamorfozę, że nawet w najśmielszych snach się jej nie spodziewałem ;) Nie chcę się rozpisywać za bardzo. Ale tak wygląda setup na 2021 :D Auto zostało w całości zbudowane przez MSS Garage, czyli Marcina Sikorę znanego tutaj jako Ex, i jego brata Szymona (Tensa) :D Odjebali taki kawał roboty przez tą zimę że szok.

BUDA:
- zdrowa, mocno powycinana
- klatka MetWelding Piotr Palac (MW TECHNOLOGY), lekka, timeattackowa Cr-Mo, niezałącznikowa
- komplet laminatów na całe auto + dach carbon od Jusiak Performance, troche poszerzają
- boczne szyby poliwęglan 3mm, przednia i tylna poliwęglan 4mm
- alu pas przód
- redukcja masy wszędzie gdzie się da + wywalenie wszystkiego co niepotrzebne

KOŁA:
- 4 x JR5 15x8 ET28
- na nich full slicki. Przód: Hankook C52 200/580/15, tył Michelin S5C 19/58/15

SILNIK:
- B18C4, po obróbkach + odelżaniu w Dziak Motorsport
- głowica tylko splanowana, wyremontowana + gniazda na 3 kąty
- tłoki Nippon PCTX 81,5mm
- wałki DC2 (polift)
- OEM koło pasowe na 1 pasek z EK9 Race Base
- zalany Millers NT+ 10W60
- strojenie by Furious, odcina na 8800rpm

SKRZYNIA:
- S9B + biegi ATS Version 1 + FD 4.4 + płytka 1,5 way MFactory

DOLOT:
- stożek AEM
- alurura
- ssak Skunk2 Ultra Street

WYDECH:
- kolektor wydechowy 4-2-1 + bandaż
- rura 2,5"
- dwa tłumiki przelotowe od Mar-Teca

ZAWIESZENIE:
- MeisterR ClubRace
- sprężyny 18kg/12,5kg
- brak stabilizatorów
- LCA Hardrace
- Wahacze zbieżności Hardrace
- Cambery przód Hardrace replica, tył Epman
- komplet poliuretanów Strongflex
- przedłużane sworznie

HAMULCE:
- zacisk 282 Prelude
- tarcze ATE gładkie 282mm 4x100
- klocki Carbone Lorraine RC8 przód, ATE tył
- regulowany korektor przód/tył
- usunięcie serwa
- przewody w oplocie Pizza Brakes

CAR-AUDIO
- Bowers & Wilkins + 3x skrzynia basowa Allegro :mrgreen:
:mrgreen:

Moc: koło 220KM (nie mierzone)
Waga: 735kg
Czasy: Krzywa (z oponami): 57,220s

Tak to się zbiera 100-200 (jeszcze na OEM biegach): https://www.youtube.com/watch?v=PNLxX6zar4Y

Tak to jedzie po torze: https://www.youtube.com/watch?v=y8woz5tp-K4

A tak wygląda, albo jak kto woli, nie wygląda wcale:








ZdanoG6 - 2021-06-06

Ile to waży ???? Przecież mój kaszlak waży 600kg :D
Karamba_DC2 - 2021-06-06

735kg ? :shock: :shock: :shock: :shock:
Nie no serio? :shock:


Zbiera się jak dobre K20 8-)

fulek - 2021-06-06

Kot! :-D

No waga masakra :mrgreen:

DoSeR - 2021-06-06

Liga, dobrze podaje.

PS Mam fajne skrzydło do jajka 8-)

Exiu - 2021-06-06

Jarzomb troche przesadzil 750kg wazy z pelnym bakiem ;p na pusto 735 D
Kuniu4 - 2021-06-07

Time attackowy kot! :mrgreen:
Pit - 2021-06-07

Lubię takie ultra lekkie projekty, mega. :D
airman - 2021-06-07

Mega :shock:

To poszycie dachu jak się mocuje? Tylko na masę uszczelniającą?

Jarzomb - 2021-06-07

airman napisał/a:
Mega :shock:

To poszycie dachu jak się mocuje? Tylko na masę uszczelniającą?


Masa + nity :)

nikesonmyfeet - 2021-06-07

Obserwowałem i kibicowałem trochę na FB/IG ale to tylko urywki były. Fajnie, że zdecydowałeś się opisać całość na forum :) Mamy teraz podobny setup (też b18c4 wsadziłem) tylko mój jest totalnie streetowy w porównaniu do Twojego i waży przynajmniej 200 kg więcej :D

Skoro na zawodach się raczej w tym roku nie zobaczymy (robię przerwę w tym roku) to zadam kilka pytań tutaj :P

1. Nie bolą cię łapy od braku wspomy? :P Albo nie masz uczucia, że jej brak ogranicza Cię w ciaśniejszych zakrętach? Różne głosy słyszałem apropo braku wspomagania w torowych civicach i jestem ciekaw jakie Ty masz wrażenia.

2. Czy robiliście coś w temacie Roll Center też na tylnej osi, czy tylko sworznie? Na tym zdjęciu w łuku buda pięknie się płasko trzyma i jestem ciekaw czy tylko korekta RC z przodu dała taki efekt czy jednak na tyle też coś było robione.

3. Brak serwa. To jakiś autorski zestaw od chłopaków? Jak wrażenia po tej modyfikacji? :)

Jarzomb - 2021-06-07

nikesonmyfeet napisał/a:
Obserwowałem i kibicowałem trochę na FB/IG ale to tylko urywki były. Fajnie, że zdecydowałeś się opisać całość na forum :) Mamy teraz podobny setup (też b18c4 wsadziłem) tylko mój jest totalnie streetowy w porównaniu do Twojego i waży przynajmniej 200 kg więcej :D

Skoro na zawodach się raczej w tym roku nie zobaczymy (robię przerwę w tym roku) to zadam kilka pytań tutaj :P

1. Nie bolą cię łapy od braku wspomy? :P Albo nie masz uczucia, że jej brak ogranicza Cię w ciaśniejszych zakrętach? Różne głosy słyszałem apropo braku wspomagania w torowych civicach i jestem ciekaw jakie Ty masz wrażenia.

2. Czy robiliście coś w temacie Roll Center też na tylnej osi, czy tylko sworznie? Na tym zdjęciu w łuku buda pięknie się płasko trzyma i jestem ciekaw czy tylko korekta RC z przodu dała taki efekt czy jednak na tyle też coś było robione.

3. Brak serwa. To jakiś autorski zestaw od chłopaków? Jak wrażenia po tej modyfikacji? :)


1. Nie bolą. Na ciaśniejszych zakrętach jest trochę odczucie jak na gokarcie, ale na Krzywej było tylko jedno takie miejsce właściwie. Przy większych prędkościach kiera chodzi bardzo fajnie. Tylko że to nie jest tak, że wywalasz tylko osprzęt ze wspomagania, tylko robisz swapa na przekładnię, która go nie ma i jest git :)

2. Tył jest seria, ale korekta RC to następny planowany mod.

3. Tak, autorski zestaw. Pisz w tej sprawie do Exia jakby co. Jest inny ten hamulec. Jeśli ktoś do tej pory tak jak ja jeździł na pompie 1", miał konkretnie porobione hamulce, to może się wydawać, że nie chce to hamować. Ale to kwestia przyzwyczajenia. Trochę większy jest skok pedału w którym nic się nie dzieje, a później jest już bardzo liniowo i przewidywalnie, ale żeby mocniej zahamować trzeba większej siły użyć. Nie miałem okazji testować tego na szybkim torze jeszcze. Dodatkowy bonus jest taki, że tak jak w żadnym innym aucie nie używałem heel&toe na torze bo nie mogłem wyczuć hamulca, to tutaj jest łatwo, bo hamulec schodzi nisko, zrównuje się z gazem i nie jest taki czuły.

nikesonmyfeet - 2021-06-08

Dzięki!!

Z tym usunięciem serwa to ciekawy temat. Jak robiłem kiedyś research to tylko Honed miał gotowy kit, wiec fajnie, że chłopaki robią coś na naszym podwórku ;)

Yaca - 2021-06-09

świetny dzik ale brakuje mi fot z odchudzania budy :mrgreen:
Exiu - 2021-06-10

nikesonmyfeet napisał/a:
Dzięki!!

Z tym usunięciem serwa to ciekawy temat. Jak robiłem kiedyś research to tylko Honed miał gotowy kit, wiec fajnie, że chłopaki robią coś na naszym podwórku ;)


honed to chyba najlepszy zestawik jaki jest dostepny na rynku, dlatego go skopiowalismy :D

Jarzomb - 2021-07-05

Odwiedziłem czarnym brzydalem Silesię, żeby przetestować go na jakimś szybszym torze :D



Silnik i skrzynia działają mega, bez żadnych problemów. Hamulce pozbawione serwa też, choć trzeba się trochę przyzwyczaić i dobrze ustawić balans przód-tył, bo dupa lubi uciec, ale siła hamowania jest odpowiednia. Niestety wyszły problemy z geometrią i szukamy tego powodów.

Mimo to na niezbyt korzystnym setupie było 1:51,684. Myślę, że jest potencjał na 1:49 jeszcze. Następnym razem będzie lepiej :D

Onboard:
https://www.youtube.com/w...channel=Jarzomb

Tommi01 - 2021-07-05

Jarzomb napisał/a:
Mimo to na niezbyt korzystnym setupie było 1:51,684. Myślę, że jest potencjał na 1:49 jeszcze. Następnym razem będzie lepiej


trzeba od razu dać cel 1.48.5 :-D

super czas !!

Jarzomb - 2021-08-29

Pojeżdżone na VTEC Cupie na Łodzi :) Myślę, że ciągle musze sie dużo nauczyć, żeby wykorzystać możliwości tego auta, ale jest już dobrze :D

Czas: 58,038s, wyjeździłem sobie 2 miejsce w B PRO, za Exiem :D
Onboard: https://www.youtube.com/w...channel=Jarzomb

Foteczki:






Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group