JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Nasze auta i projekty - Eg4 B16 Time Attack

qureku - 2019-01-13
Temat postu: Eg4 B16 Time Attack
Witam :)

Civic kupiony w kwietniu 2018. Okazało się, że po 3 miesiącach w samochodzie została tylko klatka silnik oraz wiązka :mrgreen: . Civic jak widać, ma służyć do ostrego chłostania na torze i w przyszłym roku też na trasach rajdowych

MODEL: EG4

SILNIK:
Seria B16a2 nawet nigdy nie był strojony :oops:
Ale w garażu już lezy dół B16B ;)

UKLAD DOLOTOWY:

Była Parówa
Jest Dolot policzony od Favora

UKLAD WYDECHOWY:
Był Seryjny kolektor wydechowy + wydech 2.0

Wpadł Kolektor wydechowy 4-1 DC sport + przelot na dwóch tłumikach Mtech 2.25

UKLAD NAPEDOWY:
Było S4c + FD Mfactory 4,9 bez LSD
Seryjne koło zamachowe

Jest S80 z FD 4.4
3,4 i 5 Bieg Mfactory + Szpera Griper :cool:
Odelzone koło zamachowe na ok 4.5 KG

UKLAD NAPEDOWY:
Był seryjny magiel z EG4

Jest z integry type-r

ZAWIESZENIE:
Było amortyzatory:Kyaba AGX
sprężyny Eibach
rozpórki przód
stabilizatory z eg6 (22+16mm)
poliuretany przód + płyta pod silnikiem

jest Gwint Meister R
Stab z przodu 26 mm ( z tyłu na razie brak )
poliuretany przód + płyta pod silnikiem


UKLAD HAMULCOWY:

przód 262mm
tył 260mm

Jest
Zregenerowane Zaciski.
Klocek przód Ds 2500
Tył Ferodo Premier
Kolektor siły hamowania PRO - OBP + Hydropłapa
Nowe przewody hamulocwe + końcówki w oplocie


SRODEK:
Klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J :cool:
2x Mirco ST
Hydrołapa
zamszowa kierownica

Jest
Kubełek z uszami Sparco ADV + otuliny klatki z homologacją FIA
Szyby poliwęglanowe 5 mm

Zapraszam też na moją stronę na fejsiku :-P =>

https://www.facebook.com/...admin_todo_tour






qureku - 2019-01-13

I też małe podsumowanie sezonu 2018 :)

Hondę kupiłem w kwietniu i okazała się potwornie zapuszczona. Trzeba było wymienić całe zawieszenie, hamulce wraz z przewodami, wydech,
uszczelnić silnik. Sporo czasu, jeszcze więcej kasy.

Sezon w liczbach :)
ok 500 KM przejechane na zawodach
Starty po odernizacji samochodu :

4x 1 miejsce w Avalon extreme cup ( w tym dwukrotnie dwa drugie miejsca w FWD )
1.54 na poznaniu ( słaby czas, ale vmax na tej skrzyni to ok 182km/h i starsznie duzo czasu na tym trace )
3 miejsce w asfaltowym pucharze toru Słomczyn
1 i 2 miejsce na Honda days w Bedarach

Parę onboradów





fulek - 2019-01-13

Dobry dzik!

Do zobaczenia na torze ;-)

Exiu - 2019-01-13

Sztos, co to za model Meistra ? do mnie juz tez leci :P Mam nadzieje cos poupalac razem w 2019 :P
krukowskid - 2019-01-13

szyberdach zaspawany?
qureku - 2019-01-13

fulek napisał/a:
Dobry dzik!

Do zobaczenia na torze ;-)

Przy Twoim to warchlak :lol:

Do zobaczenia !

Exiu napisał/a:
Sztos, co to za model Meistra ? do mnie juz tez leci :P Mam nadzieje cos poupalac razem w 2019 :P

Mesiter R ( 32 stopniowa regulacja twardości )
U mnie sprężyny 12 Kg przód i 8 tył
Jak tak samo mam nadzieje, tylko tam nie koksuj za bardzo swojego b16 :P

krukowskid napisał/a:
szyberdach zaspawany?

Tak zaspawany


PS. Waga na chwilę obecną to 955 KG, po kuracji odchudzającej mam nadzieje, ze osiągnę 910

fulek - 2019-01-14

Cytat:
na torze i w przyszłym roku też na trasach rajdowych


Jak chcesz połączyć rajdowanie z torowaniem? Będziesz zawias przekładał? :-P

xero - 2019-01-14

Siemasz Kuba :lol:

że tak powiem jak by auto mogłoby to by czasem krzyczało jak Kuba je ujeżdża :lol: nie ma zmiłuj!
widzimy się już niedługo w Białej 8-)

primox - 2019-01-14

kurde myślałem, że masz to już dawno opisane, ale to chyba na cvc
pakuj to b16b
kompromis TA/rajdy nie będzie łatwy, również w kwestii odchudzania auta

krukowskid - 2019-01-14

Jak wyszło to spawanie dachu - ilość kitu? Mieszkam w Warszawie i też mnie to czeka w crx, a nie chce się pozbywać, żeby kilo kitu dołożyć potem, więc szukam kogoś sprawdzonego na taką robotę
qureku - 2019-01-14

fulek napisał/a:
Cytat:
na torze i w przyszłym roku też na trasach rajdowych


Jak chcesz połączyć rajdowanie z torowaniem? Będziesz zawias przekładał? :-P


Wystarczy, że zmienię sprężyny z przodu na miększe i po temacie :)

xero napisał/a:
Siemasz Kuba :lol:

że tak powiem jak by auto mogłoby to by czasem krzyczało jak Kuba je ujeżdża :lol: nie ma zmiłuj!
widzimy się już niedługo w Białej 8-)


Siema siema !

No przyznać muszę, że te b16 u mnie łatwo nie ma :)

primox napisał/a:
kurde myślałem, że masz to już dawno opisane, ale to chyba na cvc
pakuj to b16b
kompromis TA/rajdy nie będzie łatwy, również w kwestii odchudzania auta

Najpierw wycisnę ostanie poty z b16a2 i będę wtedy łądował b16b :)

Co do wagi to robię to rozważnie, tak żeby BK w rajdach przejść bez problemu. Cel to 910-920 KG

krukowskid napisał/a:
Jak wyszło to spawanie dachu - ilość kitu? Mieszkam w Warszawie i też mnie to czeka w crx, a nie chce się pozbywać, żeby kilo kitu dołożyć potem, więc szukam kogoś sprawdzonego na taką robotę

Wyszło całkiem spoko, zwłaszcza że to nie ja robiłem :P
Kupiłem już samochód z zaspawanym. Jak się ocepli, to będę wpadał na treningi koła młodych , to wtedy będziesz mógł dokłądnie zobaczyc :)

krukowskid - 2019-01-15

Wpadnę wtedy na pewno, nawet autobusem, to na prawy mnie weźmiesz :mrgreen:
carl0s - 2019-01-15

primox w dziale ogólnym jest temat o TA, mógłbyś dodać swoje 3 grosze, zwłaszcza interesuje mnie opinia o Rozecie o której kiedyś rozmawialiśmy.

qureku na trening koła młodych można przyjechać "z ulicy" czy trzeba się gdzieś zgłaszać i być członkiem AK?

krukowskid - 2019-01-15

trzeba być członkiem AK, trzeba być członkiem koła i trzeba się w nim udzielać, żeby pojeździć
qureku - 2019-06-02

Więc w koncu nadeszła gigantycznie upragniona chwila i Honda po serwise w JHM była w koncu gotowa, żeby coś pojedzić w tym roku. W porównaniu do zeszłego sezonu nie zmieniło się praktycznie nic, prócz wyliczonego dolotu pod B serię ( fajnie teraz chodzi na Vtecku :D ) oraz tylnej lotki carbonowej ( +10 pkt do mocy i agresowności ;) . Niestety kolektor wydecchowy jest mocno wgnieciony i będzie musiał zostac szybko wymieniony

W sobotę udałem się na afaltowy puchar toru słomczyn. Fajna impreza relatywnie niedaleko mojego domu ( ok 40KM), składająca się z 5 przejazdów, których łaczny czas się liczył.
1 przejazd pojchałem zapobiegawczo, żeby zobaczyć jak po tak długiej przerwie się jedzi, a jezdziło sie mega spoko co wystarczyło na na przyzowity czas, dający 2 miejsce w klasie ze stratą trochę ponad 0,5 sekundy do lidera. Kolejne próby to albo minilane wygrane w klasie, albo minilane straty i tak przed ostanią próbą byłem 2, ze stratą 0,34 sekudny do 1 ( jechał moj znajomy w narawdę spoko przygotowanym saxo ). Zdecydowałem, że oczywiście zatakuje :D , ale tym razem pojadę wszystsko również na kawałku szutry ( ostanie 2 zakrety były na aslacie porytym szutrem), bo stwierdziłem że tam on na pewno odpuści. Niestety mój genialny plan, trochę pokrzyzował kawałek betonu o który się otarłem :P i niestety nie udało się nadgonić. Sumarycznie :

2 miejsce w klasie na 12
4 miejsce w przednim napędzie na 55
12 miejsce w klasyfikacji generalnej na 106

Niestety ucierpiał trochę bok Hondy i geometria. Poniżej onboard ( z nie najszybszego przejazdu, ale za to coś widac )






I filmik z ujęciami z zewnątrz


qureku - 2019-07-29

W weekend udałem sie na 4 rundę pucharu toru Słomczyn. Po prawie 2 miesięcznej przerwie w jakiekolwiek jezdzie ( wypadek na rowerze, dwie pekniete kosci ), to był mój pierwszy start. Przed wyjazdem na tor, zrobiłem geometrię i okazało się ze prawa zwrtonica jest niestety krzywa :/
Zawsze przed rozpoczeciem zawodów, obochodzę próbę na piechotę zeby wszytsko dokładnie przeanalizwoac, a ze chodzić jeszcze tak sobie mogę, to zrobiłem zapoznanie na skróty.. I tym sposobem na pierwszej próbie zawróciłem o jeden pachołek na wcześnie... Wtedy też zdecydowałem, ze kolejne przejazdy jadę max attack, planowo przesadzając z prędkością, bo miałem mega ciśnienie żeby się wyjezdzic. Niestety padał równiez przekaznik paliwa ( pare razy podczas próby silnik zgasł ) i tym sposobem, dopiero 5 i ostanią próbę moglem przejach normalnie. Uzyskałem na niej chyba całkiem spoko wynik, bo 2 w klasie ( strata 0,4 sekundy ) i 11 miejsce w generalce.
Widać maaase błędów, ale jak na nie jezdzenie przez dwa miesiące strasznej tragedii nie ma

Filmik z ostaniego przejazdu. Nieproszony gosc, to kawałek tasmy ;)



Przy okazji wymiany dolnych wahaczy wpadły uniobole :)

qureku - 2019-08-25

Po ponad 2 miesięcznej przerwie zdecydowałem, że jadę na ułeż na zawody organizowane przez Raceday, a że na tą rundę wybierał się również znajomy z którym w zeszłym roku cielismy sie na żylteki, to wiedziałem że będzie fajna rywalizacja. Niestety okazało się inaczej, gdyż po koniec pierwszej sesji seryjne, stare szpilki powiedziały ze mają dość. Chciałem dotoczyć się do zjazdu, ale niestety się nie udało.
Szczęscie w nieszczęściu, jedna przetrwała dzięki czemu udało sie jakoś zapakować samochód na lawetę.
Na otarcie łez pozostaje wynik, gdyż udało się wykrecic 2 czas w klasie, choć tym razem było tylko 5 zawodników, wiec trudno to zakwalifikować jako sukces.. Szkoda, bo głód jazdy był naprawdę spory

Jakieś szpilki polecacie ?



nikesonmyfeet - 2019-08-26

Ale, że jak? :shock:

Nie to, że polecam bo sam nigdy nie miałem ale mi tylko ARP z aftermarketowych przychodzi do głowy. Plus jak weźmiesz przedłużone to zawsze będziesz miał możliwość montażu dystansów.

MuzykVrt - 2019-08-26

Ten ręczny w zakręcie nie potrzebny, dużo na tym tracisz.
eithray - 2019-08-26

Co to za szpilki tam siedziały, że je zerwało?
no_name21 - 2019-08-28

Polecam szpilki z gitcar
Tommi01 - 2019-09-04

wtf ????

czy dokręcałeś koła z odpowiednim momentem ??

ja mam zwykłe szpilki i już są katowane 4 rok milwaukee .. tyle że zawsze dokręcane z momentem
jedyne co to zmieniam nakrętki co roku bo mają dość

qureku - 2020-05-29

Czas wrócić do gry :cool:

Niestety, ale zeszłoroczny wypadek na rajdzie gdzie jechałem jako pilot, okazał się poważniejszy w skutkach ( choć początkowo wydawało się, że będzie wszystko ok, więc następnego dnia po wypadku zapisałem sie na kolejne zawody :D ) i musiałem przeleżeć prawie 1.5 miesiąca w łóżku, bez jakiegokolwiek ruchu ( 2 razy do kibla dziennie, to były moje jedyne spacerki ;) , . Na szczęście po tym czasie kręgosłup zaczął się ładnie goić, ale i tak miałem zakaz na jakiekolwiek starty przez parę ładnych miesięcy.




Najbliższy start do Vtec Cup na Modlinie ( 7 czerwca ). DO tego czasu samochód przejdzie pełen serwis w JHM i mała kurację odchudzająco-odłmłądzającą :cool:
- Wymienione zostały klocki przód tył ( DS2500/premier )
- Wszystkie płyny ( olej w skrzyni, silniku itd )
- Zwrotnica prawa, bo by była krzywa
- Tulejki w zawieszeniu
- Nowe sworznie

Do zrobienia w przyszłym tygodniu pozostaje :
- wymiana na motocyklowy akumulator. wybór u mnie padł na agm-ytx20hl
- Maska carbonowa
- Tylna burta laminat
- Podmiana łap silnika na lżejsze + poduszki pouliretan
- deska flok
- usunięcie nagrzewnicy i wentylatora
- ogarniecie wiązki
- wymiana kolektora wydechowego, bo obecny jest podgięty
- Kupienie slicków
- i zmiana oklejenie ( na razie tylko maska, burta i dach )
- Corner Balance

Mam nadzieje, że po tych zmianach waga spadnie do 910 ( z obecnych 955 KG )


Wstępny projekt poniżej ( motywem przewodnim ma być Honda Autowitolin :)
Jakby ktoś miał inną propozycję oklejenie, to bardzo chętnie zobaczę :)



xero - 2020-06-01

Kuba, fajnie, że wracasz :) widzimy się na torze w tym sezonie :)
qureku - 2020-06-06

Honda odebrana od JHM.

Dodatkowo wpadły :
- przednie wahacze skunk2, które dodatkowo zostały obspawane
- Tyle camber kit hardrace
- ustawianie wag

Sumarycznie wyszło -35 KG i finalna waga to 920 kg ( myślę, że jeszcze te 20-30 kg jest do urwania ).
Wczoraj pojechałem jeszcze na gometrię i na trening AK polskiego na bemowie. Poduszki silnika powodują dość hardcorowe wibracje, ale generalnie Honda prowadzi się *****iście :) . Brakowało mi tego, bo to w sumie pierwsze jazdy nią od prawie roku..

Teraz czas na zasłużone mycie i jutro start na vtec cup :)



qureku - 2020-06-07

Po prawie roku od nie jeżdżenia w końcu wybrałem się na jakieś zawody- Vtec Cup na torze Modlin. Same zawody było turbo *****iste ( wszystko mega sprawnie wyszło jak na pierwszy raz ) Duże brawa w tym miejscu dla organizatorów.

Co do jazdy, to jeździło się bardzo spoko, choć dopiero 2 sesje przed końcem ogarnąłem, że tylne zawieszenie było ustawione na max miękko :rolleyes:. Po zmianie twardości, samochód dokazał się genialny w prowadzeniu i stwierdziłem, że zaryzykuję i mocno przycisnę, choć do pierwszego miejsca i tak nie miałem szans ( IV gen 220km i 780 KG- gdyż klasa to byłą sumarycznie cała gama silników b serii ). Pomimo festiwalu błędów z mojej strony tabela klasyfikacji generalnej wygląda tak. Finalnie II miejsce w klasie B serii i VI w generalce ( niestety kikster w type-r X gen na slicku wyprzedził mnie w ostatniej sesji ;)




Generalnie jest bardzo zadowolony, bo po tak długiej przerwie samochód spisuje się bez zarzutu, a czucie samochodu jest całkiem spoko, pomimo wielu błędów :)
Poniżej onboard z najszybszego przejazdu :)


qureku - 2020-06-26

W zeszłym tygodniu wybrałem się na superspirnt challenge połączony z interia cup. Zawody odbyły się na Słomczynie ( 5 przejazdów po 3 okrążenia )
Na te zawody wrzuciłem na tył super miekki hankook, a na przód hankook w średniej mieszance. Okazało się, że te połączenie jest chuuujoowe potwornie. Totalny brak przyczepności na tyle, nie dało się tym przejechać żądnego zakrętu. Na szczęście miałem jeszcze dwie sztuki mocno już dojechanych michelinów, które wrzuciłem na przód. Nie wiedząc jak to będzie kleiło, pierwszy przejazd pojechałem dość zachowawczo i na dzień dobry dostałem 3 sekundy od lidera naszej klasy. Na szczęście opony kleiły całkiem spoko, więc próbowałem kąsać lidera ( tez civic b16, ale na kłówce ), ale niestety raz brakowało 0,5 sekundy, kolejny raz jedynie 0,2 sekundy, a ostatni przejazd pojechałem zachowawczo.
Pomimo na szczęście nie dużych błędów udało się uzyskać :
- 2 miejsce w klasie na 12
- 20 miejsce w generalce na 127 startujących

Z wyniku i czasów jestem zadowolony, z jazdy jako tako

Onboard z jednego z przejazdów ( ten spory drift to niestety wina mojej ułańskiej fantazji, bo myślałem, że nagrzany tor spowoduje, że tylne opony szybko zaczną kleić i postawiłem trochę przyspieszyć :cool:





qureku - 2020-06-30

Nie zwalniając tempa, kolejny tydzień i kolejne zawody :-D

Tym razem pojechałem na mój ulubiony ułeż i połączone zawody vtec cup i race day.
Trasa byłą zajebiście szybka ( udało się w końcu zamknąć skrzynię, czyli okolice 174km/h )

Pie3rwszą sesję chciałem pojechać w miarę delikatnie i dobić stare micheliny, które mega słabo kleiły. Dodatkowo numer startowy z chipem się odkleił i nie miałem żadnego czasu. Zonkiem niestety okazało się to, że nie było ODS, więc musiałem znaleźć w necie mobilną wulkanizację i nakłonić ich na przyjazd ( udało się w końcu, ale przyjechali dopiero po 14)

Na kolejną sesję musiałem zrobić roszady oponowe i wrzuciłem na przód hankooka w średniej a na tył dunlopa. Efekt był taki, że dupa po 1 okrążeniu już znacznie latała, ale samochód był nadal przewidywalny. Jechało się całkiem całkiem.
Onboard poniżej jak opona z tyłu już pływała ( całkiem fajne uczucie przy ponad 130-150 km/h :mrgreen: )


Później na szczęście przyjechała wulkanizacja i na przód wrzuciłem dość świeżego miechelina, na tył hankooki. Spoko setup, jechało się mi mega, ale nie moglem złamać bariery 2.55.
Kolejne trzy najlepsze czasy miały między sobą różnice jedynie 0.25 sekundy
00:02:55.302
00:02:55.380
00:02:55.527

Generalnie udało się zając 2 miejsce w klasie 1600 oraz 3 w b serii. Fun z jazdy miałem niesamowity, czucie samochodu też spoko, więc weekend zaliczam do mega udanego :)

onboard z ostatniej sesji :)


Exiu - 2020-06-30

Mega fajnie sie oglada jak napierdalasz biegami :) 100% wycisniete z b16, wkladaj tam jakiegos potwora :D moze k20 ;p a ja zaopiekuje sie biegami :P

Dzieki za ogarniecie wulkanizacji bez tego bylbym w dupie i ***** pojezdzil nja limicie :P

airman - 2020-07-01

Ale tu jest walka :shock: Gratki ogarnięcia :-o

Ja miałem pełne gacie robiąc moje 3:11s :mrgreen:

xero - 2020-07-01

Gratki Kuba, napierdalales srogo tym b16 8-) ja juz w 3 okrazeniu pierwszej sesji wykrylem problem z biegami i nie poprawilem juz czasu z 2 okrazenia.
Yaca - 2020-07-01

szybka jazda! dobrze sie to ogląda :)
qureku - 2020-07-05

Exiu napisał/a:
Mega fajnie sie oglada jak napierdalasz biegami :) 100% wycisniete z b16, wkladaj tam jakiegos potwora :D moze k20 ;p a ja zaopiekuje sie biegami :P

Dzieki za ogarniecie wulkanizacji bez tego bylbym w dupie i ***** pojezdzil nja limicie :P


HYHY, zostaje na pewno przy b16 :) a biegu tutaj robią mega robotę, to muszę przyznać.

airman napisał/a:
Ale tu jest walka :shock: Gratki ogarnięcia :-o

Ja miałem pełne gacie robiąc moje 3:11s :mrgreen:

Civic stał się naprawdę mega przewidywalny, więc można atakować :mrgreen:

xero napisał/a:
Gratki Kuba, napierdalales srogo tym b16 8-) ja juz w 3 okrazeniu pierwszej sesji wykrylem problem z biegami i nie poprawilem juz czasu z 2 okrazenia.


A i tak zrobiłeś mega czas !
Yaca napisał/a:
szybka jazda! dobrze sie to ogląda :)


Dzięki ! :)

Niestety, ale wczorajszy puchar toru Modlin nie będę pomiatał jako " wspaniała to była impreza, nie zapomnę jej nigdy" a raczej jako piosenkę budki suflera, to nie tak miało być :(

Pierwszy przyjazd pomimo prawie pomylonej trasy i zastanawiania się przy szykanie gdzie mam dalej jechać udało się nie stracić dużo i do pierwszego miejsca miałem ok 2 sekundy. Drugi przejazd już miałem przyzwoity i poprawiłem się o prawie 5 sekund, wbijając się czasowo na 10 miejsce w klasyfikacji generalnej na tej próbie.


i nastąpiła 3 sesja, gdzie stwierdziłem, ża atakuje męsko od początku. Zaczęło się od grubej wizyty na trawie, a skończyło na spinie na jednym z kolejnym zakrętów ( może jakieś trawę miałem na oponie, nieistotne ). Mega ***** licząc szybko, wiedziałem że już mam spokojnie z 7-10 sekund w plecy, wiec stwierdziłem, że trzeba cisnąć.
Niestety, ale na końcu próby padła PANEWKA :shock: :cry: :cry: . Cieżko powiedzieć, co się dokładnie stało, bo silnik w ciągu praktycznie sekundy, dwie zgasł.

Ech. zobaczymy co dalej, ale na pewno wpadnie kolejne B16.
Swoją drogą myślę,że ten silnik faktycznie miał 308 tys km przebiegu nie był nigdy otwierany, a wygięty u mnie kolektor wydechowy i to tak strasznie ( 2 runnery z 4 miały prawie zerową przepustowość ) na pewno nie pomogły.

No nic mega szkoda, ale jak to mówią w Czechach to je really :)

Później wrzucę onboard




nikesonmyfeet - 2020-07-05

O Panie nie masz Ty farta ostatnio :-?

Możliwe, że ta ostatnia Ułeż też silnikowi pomogła w ostatniej drodze. Warunki były jednak ciężkie.

Chcesz zostać przy B16, żeby być klasyfikowanym w klasie do 1600 cm3 w zawodach jak PTS, czy jeszcze jakiś inny powód?

qureku - 2020-07-06

Silnik miał już 308 tys KM przebiegu i nigdy nie był otwierany. Nie licząc wymiany uszczelek, smoka, a moje radosne redukcje na pewno nie poprawiały kondycji tego silnika, nie mówiąc o hardcorowo wygiętym kolektorze wydechowym, który na pewno zabierał moc/grzał silnik/zaburzał przepływ spalin.

nikesonmyfeet napisał/a:
O Panie nie masz Ty farta ostatnio :-?

Możliwe, że ta ostatnia Ułeż też silnikowi pomogła w ostatniej drodze. Warunki były jednak ciężkie.

Chcesz zostać przy B16, żeby być klasyfikowanym w klasie do 1600 cm3 w zawodach jak PTS, czy jeszcze jakiś inny powód?


Tak chce zostać przy b16, z paru powodów :
- widzę mega potencjał jeszcze do wykorzystania z tego silnika- uważam, że jeszcze sporo muszę się nauczyć, żeby z niego wyciskać max możliwości
- Jest bardzo konkurencyjny, a muszę zaznaczyć. że u mnie słupek był totalnie seryjny, wiec dodanie wałków z itra + strojenie da spokojnie z 20km względem tego co miałem dotychczas ( o ironio- miałem pojechać po tych zawodach na hamowanie, żeby zobaczyć ile obecnie miałem )
- sporo fajnych załóg pojawiło się w klasie 1600, więc będzie z kim rywalizować :)

qureku - 2020-07-22

Wstępna diagnoza okazała się słuszna- urwał się zawór i niestety zrobił mielonkę w silniku :(

Na szczęście udało się znaleźć słupek b16a2, który odbieram w najbliższy weekend. Dodatkowo ogarnę kolektor wydechowy, który był hardcorowo wgnieciony oraz zrobię inspekcję skrzyni biegów, bo 2 bieg zaczął czasami wypadać.

Plan jest taki, żeby wyrobić się na VTEC CUP w łodzi, który odbędzie się 2 sierpnia.

Pewnie już się teraz nie wyrobię, ale planuje kupić wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju Auto Gouge ( model AGOPCL-60PK-R ). Jakieś opinie na ich temat ?



airman - 2020-07-23

Fajnie że już wracasz :D

Ja mam kilka lat wskaźniki Auto Gauge steper motor z peak i warning, zero awarii, wskazania ok. Ten od ciśnienia oleju to nawet z drugiej ręki od Furiosa jak sprzedał integre.

qureku - 2020-08-04

Czas wrócić do gry, zwłaszcza po tym jak napatrzyłem się jak chłopaki upalają na Vtec Cupie w Łodzi 8-) .

Po maskę wpadnie, kupiony w ten weekend seryjne b16a2 ( które jak twierdził poprzedni właściciel jest po generalnym remoncie ). W silniku jest już lekkie koło pasowe oraz regulowane kółka skuna 2 ( po wsadzeniu pojadę na hamownię, żeby zobaczyć czy trzyma serię )
Dodatkowo stwierdziłem, że po prawie 3 latach warto zrobić rewizję skrzyni, bo parę razy zdarzyło mi się, że wypadł 2 bieg. Po wstępnych oględzinach, zostało wymienione synchro 2 biegu i wpadnie oczywiście nowy olej. Prócz tego, naprawiłem w końcu kolektor wydechowy ( bo kupienie nowego/używanego pod b16 graniczy z cudem ). Owinę jeszcze go taśma.



qureku - 2020-08-17

Czas na dłuższe podsumowanie :)

Silnik w zeszłym tygodniu został włożony, prócz tego ;
- została zrobiona rewizja skrzyni ( wymienione synchro, nowy olej )
- Kupione opony extreme przód/ tył
- Kolektor wydechowy naprawiony, owinięty bandażem
- nowe uszczelki i inne pirdoły :)

W sobotę udałem się na race day na Jastrzebiu- Z racjio tego, że samochód odebrałem w czwartek wieczorem, zrobiłem po mieście jakieś 40 km, bez większych przyód.
Na zawody jechałem niestety bez dobrych opon ( brak na rynku slicków 200/540 michelinów :( ). Zabrałem ze sobą dojechane hankooki 180/540/13, micheliny 200/540/13 w przyzwoitym stanie oraz hankooki 240/570/13 w mega stanie.
Zawody generalnie przebiegały sprawnie, choć miałem problemy z silnikiem- nie chciał odpalać, krztusił się na wolnych, ale jadać pełnym ogniem było git :mrgreen:
Na pewno czeka mnie strojenie, bo spalanie wyszło prawie 40l na 100 ~!. Co miłe, to samochód od momentu złożenia przejechał prawie 130 km, w tym jakieś 60 pełnym ogien i nie zauważyłem jakiegokolwiek ubytku oleju

Co do zawodów, to opona 240 na przodzie w seryjnym b16, to totalnie nieporozumienia. Czuć, że samochód nie chce się napędzać, a w zakręcie nie ma już takiej walki jak przy 200.
Cały dzień popełniałem drobne błędy, choć spinałem się strasznie :mrgreen: :lol:
Sumarycznie udało się zając :
2 miejsce w klasie na 13 ( 1 miejsce zajął z przewagą 0.5 sekundy Tomek Lewczuk, pokazując ile można jednak wycisnąć z b16 :)
3 miejsce w przednim napędzie na 26
12 miejsce w klasyfikacji generalnej na 71






nikesonmyfeet - 2020-08-17

Mega jazda jak zawsze, i gratulacje wyników :)
qureku - 2020-10-09

Czas odgrzebać trochę temat :)

Po ostatnich zawodach w jastrzębiu nastąpiła przerwa, aż do momentu startu na torze Kielce w ramach Interia cup/ rally sprint challenge.
Start tam był moim debiutem na tym torze, więc obiecałem sobie że tym razem nie będę się napinał na wynik, zwłaszcza że trasa miała być w dół słynnego lasu.
Zawody startowały w sobotę, ale w piątek wieczorem można było sobie potrenować ( oczywiście trasa była totalnie inna niż na zawodach )
Sobotnie zawody rozpoczynały się od dwóch przejazdów zapoznawczych ( z racji tego, że mam słabą przyswajalność trasy, muszę się mega mocno skupić )
Pierwszy przejazd- mega spokojnie, poznawanie trasy
Drugi przejazd - stwierdziłem, że jednak przycisnę i nie odpuszczę gazu na wyjściu z lasu. Efekt był taki, że wyspinowało mnie przy jakiś 150-160 km./h :D . Najgorsze było to, że podniszczyłem tym samym moje jedyne opony na te zawody.

Pierwsze trzy przejazdy - przyzwoite czasy, w okolicy 4 miejsca.
Stwierdziłem, że jednak warto by było przycisnąć i powalczyć o 3 miejsca, zwłaszcza że strata była naprawdę mała. Niestety, ale na końcu trasy nie chiał mi wejść bieg i w beznadziejnie głupi stylu zahaczyłem tylnym kołem o barierkę. Na szczęście udało się to wyprowadzić, ale straciłem okolice 2 sekund.
Wstyd się przyznać, ale samochód jeszcze nie był strojony- czuć, że szarpie czasami silnikiem i powinien się trochę lepiej zbierać

Finalnie

19 w generalce na 114
5 w klasie na 10 ( do 4 niecała sekunda straty, do 3 miejsca ok 5 sekund na okolice 9:30 minut jazdy )

Z siebie jestem jako tako zadowolony. Czułem, że mógłbym trochę lepiej, ale każdy mnie ostrzegał żebym za bardzo nie kazaczył

Onborad oraz z film z zewnątrz

A już w tą niedziele możliwe, że ostatni start w tym roku- vtec cup na jastrzębiu




qureku - 2020-11-11

Po ostatnich startach stwierdziłem, że nie warto męczyć nie wystrojonego silnika, bo pomimo że jest seryjny, to mocno się krztusił i dusił

Dobrą stroną tej sytuacji jest to, że kupiłem już :
- Kolektor od Nouda pod b18, który przerobię pod b16
- Kolektor ssacy skunk pro + przepustnica skunka 70 nm ( wydaje mi się, że nie ma potrzeby wsadzania tak dużej, i pewnie kupię 66 NM. Co o tym sądzicie ?
- Sprężynki b18c6

Brakuje jedynie wałków do pełni szczęścia. Planuje b18c6 lub b16b, a celuje w realistyczne 185km i 170nm :) :mrgreen:
Jakieś porady ?

nikesonmyfeet - 2020-11-12

Też mam dylemat, tylko do B18C4 :P Niby kolektor ma większy "wlot" wiec fajnie byłoby go wykorzystać, ale z drugiej strony nie planuje zmieniać wałków, wiec całe to dodatkowe powietrze chyba nie wiele zmieni ;)
fulek - 2020-11-13

No myślę, że nie ma potrzeby szaleć z wielkością ale... chinol 70 kosztuje 300 z hakiem więc i tak można wsadzić, może za wiele to nie da ale nie zaszkodzi i jest to zwyczjnie tanie i dobre rozwiązanie

Szkoda, ze wczeniej nie widziałem bo miałem do sprzedania jeden kpl wałków c6

Dobre mody i napewno trochę odetkają motor ;-)

seremaq - 2020-11-14

Jak szukasz wałków to skontaktuj się z https://www.facebook.com/remigiusz.jakowski
Wiem, że ma do sprzedania wałki b16b.

Odnośnie przepustnicy i kolektora ostatnio rozmawiałem z JHM. Kupiłem taki zestaw do swojego ek4. Remek powiedział, że przepustnicę można sobie odpuścić. Sprawdzali to kiedyś i mówi, że różnice są dosłownie kosmetyczne w przypadku zastosowania średnicy 70mm. Zdecydowanie lepiej przeznaczyć te pieniądze na obróbkę kolektora ssącego, lub kupno regulowanych kółek rozrządu. Kręcenie wałkiem wydechowym i porting kolektora da zdecydowanie większe korzyści niż montaż większej przepustnicy.

fulek - 2020-11-14

Tak zgadzam się, ale 70mm to najtańsze rozwiązanie :-D
qureku - 2020-11-24

seremaq - dzięki śliczne za namiar, ale udało się już kupić inne :)

Co do przepustnicy, to zgadzam się z Wami. Ja po prostu kupiłem już z ssacy z tą przepustnicą, dlatego z czystego lenistwa nie będę jej już zmieniał :mrgreen: . Chyba, że ktoś ma mniejszą do sprzedania ? :)

To jeszcze fajne porównanie z ostatnich zawodów w Kielcach

Ja vs najszybszy kierowca Civica w klasie 1600, który dodatkowo jechał na szerszej oponie ( slick z przodu 240 ). Linię mamy dość podobną, choć moje wyjście z Lasu było tragiczne, tak samo jak dochowanie do pierwszego zakrętu po lesie. Wydaje mi się, że jest różnica w przyspieszeniu, w momencie kiedy mój Civic musi się napędzić z małych prędkości. Mam nadzieje, że mój pakiet mocy i strojenie ( nie był silnik strojony, ani nawet kolkami nie kręciliśmy :p), spowoduje miłą odmianę :D



Samochód jedzie w tym tygodniu na zabezpieczenie antykorozyjne ( KROWN - ktoś ma jakieś doświadczenie ?), plus ja do tego czasu poszaleję trochę z druciakiem żeby oczyścić z rdzę. Później będę się zastanawiał gdzie zrobić nadkola i chyba jeden prób ( ktoś ma jakiś zakład do polecenie w Warszawie ? )

Zagwozdkę mam, gdyż chciałbym wrzucić jakiś lżejszy i lepszy zacisk na przód i tył ( mam OEM 262 i 260 tył ), tak żeby mieścił się pod felgę 13'. Zastanawiam się nad zakupem Winrace A, chyba że komuś coś innego przychodzi do głowy ?
odnośnie zacisków, to są dedykowane Wilwood Forged DynaPro, ale powierzchnia nacisku na klocek jest mniejsza niż oem. Komuś przychodzi jakiś inny zacisk, który by wchodził na felgę 13 i tarczę 262 ( adaptery, to dorobi mi JHM, kwestia tego też żeby była klocki dostępne )

airman - 2020-11-25

Krown to może i dobry jak chcesz zabezpieczyć nowe/zdrowe auto. Nie wiem jak u Ciebie pod spodem fura wygląda ale może być potrzebne trochę czyszczenia z korozji, czy oni się w to bawią?

Ja bym zrobił wpierw akcje blacharskie a potem zabezpieczenie całości.

nikesonmyfeet - 2020-11-26

qureku napisał/a:


Zagwozdkę mam, gdyż chciałbym wrzucić jakiś lżejszy i lepszy zacisk na przód i tył ( mam OEM 262 i 260 tył ), tak żeby mieścił się pod felgę 13'. Zastanawiam się nad zakupem Winrace A, chyba że komuś coś innego przychodzi do głowy ?
odnośnie zacisków, to są dedykowane Wilwood Forged DynaPro, ale powierzchnia nacisku na klocek jest mniejsza niż oem. Komuś przychodzi jakiś inny zacisk, który by wchodził na felgę 13 i tarczę 262 ( adaptery, to dorobi mi JHM, kwestia tego też żeby była klocki dostępne )


Hondowski zacisk pod 280 wchodzi na Intry 13tki, ale trzeba go sporo zeszlifować i dać 5 mm dystansu :) Także jeśli nie myślisz o wiekszej średnicy to chyba będzie najtańsze rozwiązanie ;)

Z Wilwoodem to chyba jeden z głównych problemów to właśnie to, że nie ma do niego innych klocków niż te od Wilwooda. Karamba chyba wspominał kiedyś o tym.

Z zacisków pod adaptery to ludzie ładują Brembo z Clio III (są nowe na Allegro, po 700 zł sztuka) albo z Porsche Boxtera 986 (widziałem używki po 1000 zł za komplet). Honed ma nawet kit adapterów pod zaciski z porsche, pewnie da się zrobić jakiś "reverse engineering" :P

Hondata - 2020-11-26

nikesonmyfeet napisał/a:
Z Wilwoodem to chyba jeden z głównych problemów to właśnie to, że nie ma do niego innych klocków niż te od Wilwooda. Karamba chyba wspominał kiedyś o tym.

Bez problemu są dostępne klocki różnych firm. Sam miałem Ferodo DS3000.

Exiu - 2020-11-26

Dokladnie ds3000 kosztuje 250zl, dsa 2.11 mozna miec za 400-500zl takze klockow jest pelno :)
nikesonmyfeet - 2020-11-27

Ok, to sorry za rozsiewanie błędnego info :P
Hondata - 2020-11-27

Z cenami to jest róznie , w zależności od modelu zacisku. Do mojego modelu Dynalite klocki były śmiesznie tanie ale z kolei do innych modeli juz takie tanie nie są.
Jako ciekawostkę dodam , że klocki kupowałem przez Intercars.

qureku - 2020-11-27

nikesonmyfeet napisał/a:
qureku napisał/a:


Zagwozdkę mam, gdyż chciałbym wrzucić jakiś lżejszy i lepszy zacisk na przód i tył ( mam OEM 262 i 260 tył ), tak żeby mieścił się pod felgę 13'. Zastanawiam się nad zakupem Winrace A, chyba że komuś coś innego przychodzi do głowy ?
odnośnie zacisków, to są dedykowane Wilwood Forged DynaPro, ale powierzchnia nacisku na klocek jest mniejsza niż oem. Komuś przychodzi jakiś inny zacisk, który by wchodził na felgę 13 i tarczę 262 ( adaptery, to dorobi mi JHM, kwestia tego też żeby była klocki dostępne )


Hondowski zacisk pod 280 wchodzi na Intry 13tki, ale trzeba go sporo zeszlifować i dać 5 mm dystansu :) Także jeśli nie myślisz o wiekszej średnicy to chyba będzie najtańsze rozwiązanie ;)


Zgadza się, to jest najtańsze rozwiązanie, tylko zaciski są chyba 3-4 kg cięższe niż oem z eg6 i tu jest główny problem.

[quote="nikesonmyfeet"]
qureku napisał/a:



Z zacisków pod adaptery to ludzie ładują Brembo z Clio III (są nowe na Allegro, po 700 zł sztuka) albo z Porsche Boxtera 986 (widziałem używki po 1000 zł za komplet). Honed ma nawet kit adapterów pod zaciski z porsche, pewnie da się zrobić jakiś "reverse engineering" :P


Tylko pytanie brzmi czy będą pasować pod 13 cali. Jestem skłonny kupić nawet felgi Braida, które są już podobno wytrzymalsze niż poprzednie generacje, a chyba mieszczą więcej niż intry.

Exiu napisał/a:
Dokladnie ds3000 kosztuje 250zl, dsa 2.11 mozna miec za 400-500zl takze klockow jest pelno :)

qureku - 2020-11-27

nikesonmyfeet napisał/a:
qureku napisał/a:


Zagwozdkę mam, gdyż chciałbym wrzucić jakiś lżejszy i lepszy zacisk na przód i tył ( mam OEM 262 i 260 tył ), tak żeby mieścił się pod felgę 13'. Zastanawiam się nad zakupem Winrace A, chyba że komuś coś innego przychodzi do głowy ?
odnośnie zacisków, to są dedykowane Wilwood Forged DynaPro, ale powierzchnia nacisku na klocek jest mniejsza niż oem. Komuś przychodzi jakiś inny zacisk, który by wchodził na felgę 13 i tarczę 262 ( adaptery, to dorobi mi JHM, kwestia tego też żeby była klocki dostępne )


Hondowski zacisk pod 280 wchodzi na Intry 13tki, ale trzeba go sporo zeszlifować i dać 5 mm dystansu :) Także jeśli nie myślisz o wiekszej średnicy to chyba będzie najtańsze rozwiązanie ;)


Zgadza się, to jest najtańsze rozwiązanie, tylko zaciski są chyba 3-4 kg cięższe niż oem z eg6 i tu jest główny problem.

[quote="nikesonmyfeet"]
qureku napisał/a:



Z zacisków pod adaptery to ludzie ładują Brembo z Clio III (są nowe na Allegro, po 700 zł sztuka) albo z Porsche Boxtera 986 (widziałem używki po 1000 zł za komplet). Honed ma nawet kit adapterów pod zaciski z porsche, pewnie da się zrobić jakiś "reverse engineering" :P


Tylko pytanie brzmi czy będą pasować pod 13 cali. Jestem skłonny kupić nawet felgi Braida, które są już podobno wytrzymalsze niż poprzednie generacje, a chyba mieszczą więcej niż intry.

Exiu napisał/a:
Dokladnie ds3000 kosztuje 250zl, dsa 2.11 mozna miec za 400-500zl takze klockow jest pelno :)


Hondata napisał/a:
nikesonmyfeet napisał/a:
Z Wilwoodem to chyba jeden z głównych problemów to właśnie to, że nie ma do niego innych klocków niż te od Wilwooda. Karamba chyba wspominał kiedyś o tym.

Bez problemu są dostępne klocki różnych firm. Sam miałem Ferodo DS3000.


Dokładnie, to jest duży plus :) . Hondata a jak twoje wrażenia, bo rozumiem że miałeś ten zacisk ?
Na jakiej tarczy ?

fulek - 2020-11-27

nie wiem czy to jest gra warta świeczki, relanie ile na tym zyskasz na minucie? a ile to sosou wliczając briady lub inne szerokie 13

WINCYJ MOCY lepiej! :mrgreen: :lol:

Hondata - 2020-11-28

qureku napisał/a:
Hondata a jak twoje wrażenia, bo rozumiem że miałeś ten zacisk ?
Na jakiej tarczy ?


Ja miałem cały kompletny kit Dynalite od Wilwooda.

https://zapodaj.net/26232a78c8078.jpg.html

Tarcza miała tam średnicę 11" czyli niecała 280mm.
Problem tych tarcz polegał na tym , że ich grubość to niecałe 21mm (dokładnie 20.5mm ) :lol: :lol:
Nawet ich tarcze o średnicy 310mm też są tak samo cienkie :-/

Szkoda bo tarcza wydawała się naprawdę fajna i była baaardzo lekka.
Mi się oczywiście pogięła :-( I to w pierwszym roku.

Ratowałem się zakładając tarcze 282mm x 25mm z MG.
Zaznaczę jednak , że wewnątrz tego zacisku miejsca jest praktycznie na tarczę 25mm i kartkę papieru :-| Dlatego trzeba rzeźbić żeby to jakoś pasowało. Gdzieś mam zdjęcia tych "spasów" na starym dysku.

Jeśli chodzi o o to jak hamowały to nie miałem zastrzeżeń. Sprawowały się bardzo dobrze.
Myślę że top 2 spośród wszystkich bbk jakich miałem.

Aha , bo to też może być ważne. Żeby móc założyć kit z tarczą 280mm , trzeba posiadać zwrotnicę z wersji z najmniejszymi tarczami z przodu (małe łożysko) 240mm.

Łap tutaj kilka zdjęć z różnym felgami. Wszystkie 15".

https://zapodaj.net/a58d92ccfc4f2.jpg.html

https://zapodaj.net/5f158f80c32dc.jpg.html

https://zapodaj.net/a48f93518e17b.jpg.html

https://zapodaj.net/0ca7f94cc5451.jpg.html




Tutaj wspomniana tarcza z MG

https://zapodaj.net/2e4fefcd736a6.jpg.html


PS. Znowu coś sie pier@li z dyskiem google i nie da się normalnie linku wstawić...Zaraz mnie rozj#bie

lukas4 - 2020-11-28

Największym bulem :mrgreen: Wilwooda jest brak setu pod zwrotnice 262. Ja finalnie pociąłem swoją i ogarnąłem to bo nie chciałem małego łożyska, ale brałbym teraz zaciski montowanych "od gory". Ich tarcza nie ma dobrych opini, ale są już w pl magicy ogarniający lekki dzwoń pod inne tarczę. Teraz latam na MG i na chwile obecna objechałem 3x silesia 1x Brno, nic się nie dzieje.
Klocki za tyle co OEM prawie, wiec jest opcja na fajny hebel

Edit.
Trzeba kupić serwer na zdjęcia bo już ktoorwa nie wiem gdzie wrzucać....

qureku - 2020-11-30

Hondata, wielkie dzięki za odpowiedz ! :)
Będę się mocno zastanawiał

lukas4 napisał/a:
Największym bulem :mrgreen: Wilwooda jest brak setu pod zwrotnice 262. Ja finalnie pociąłem swoją i ogarnąłem to bo nie chciałem małego łożyska, ale brałbym teraz zaciski montowanych "od gory".

Właśnie jest wilwoodowy zacisk pasujący P&P pod tarczę 262 :) . Kwestia tylko żeby go upchnąć po 13 :D

A co dokładnie u siebie wyrzeźbiłeś ?


Tymczasem, nastał czas kupowania fantów do Hondy :mrgreen: :mrgreen:
- Kupiłem toe kit, by w końcu ustawić tylny zawias, bo ciągle brakowało regulacji

- Wskaźniki temp i ciśnienia oleju 52 z nowej serii New Auto Gauge

- nowa gaśnica 2kg z załącznikowym mocowaniem

Hondata - 2020-11-30

Już prawie 2 lata leży mi w pudełkach taki sam set od Hardrace.
Nie jest lekki ale za to czuć , że jest to solidnie wykonane.

lukas4 - 2020-12-01

qureku napisał/a:

lukas4 napisał/a:
Największym bulem :mrgreen: Wilwooda jest brak setu pod zwrotnice 262. Ja finalnie pociąłem swoją i ogarnąłem to bo nie chciałem małego łożyska, ale brałbym teraz zaciski montowanych "od gory".

Właśnie jest wilwoodowy zacisk pasujący P&P pod tarczę 262 :) . Kwestia tylko żeby go upchnąć po 13 :D

A co dokładnie u siebie wyrzeźbiłeś ?



kurla który?

ucięcie uszu zwrotnicy od starego zacisku zrobienie nowych uszu (frezowanie na grubość starych) bliżej łożyska + adapter

qureku - 2020-12-01

[quote="lukas4"]
qureku napisał/a:

lukas4 napisał/a:
Największym bulem :mrgreen: Wilwooda jest brak setu pod zwrotnice 262. Ja finalnie pociąłem swoją i ogarnąłem to bo nie chciałem małego łożyska, ale brałbym teraz zaciski montowanych "od gory".

Właśnie jest wilwoodowy zacisk pasujący P&P pod tarczę 262 :) . Kwestia tylko żeby go upchnąć po 13 :D

A co dokładnie u siebie wyrzeźbiłeś ?



kurla który? /quote]

O taki Zacisk 4 tłoczkowy Wilwood Forged DynaPro Honda Civic 262mm
http://ra-ce.pl/p/389/101...-hamulcowy.html

Hondata - 2020-12-01

Łap takie zdjęcie ode mnie. Może się przyda ;-)


qureku - 2020-12-13

Hondata napisał/a:
Łap takie zdjęcie ode mnie. Może się przyda ;-)

Dzięki ! Ten zacisk ze zdjęcia, to chyba jakiś poprzedni model. Ten co wybrałem jest minimalnie większy

[QUOTE=nitro2112;2948806]Co do hamulców z ciekawości - ile masz miejsca z tyłu teraz na tym heblu 260? [/QUOTE]
Zapominam tego sprawdzić, ale podejrzewam że tyle samo co z przodu- czyli parę mm

Dumałem nad lżejszym i większym zaciskiem pod 13 i chyba wydumałem- Wspomniane wcześniej wilwoody .
Wychodzi na to, że będą pasować na styk ( w najbliższym czasie się o tym przekonamy ). Wtedy też dokłądnie i precyzyjnie sprawdzę jaki będzie zysk wagowy
( strzelam, że gdzieś okolice 2,5 kg na zacisk). DO tego wlatują klocki ds 1.11 ). Zobaczę też ile ważą seryjne intry.


Co niestety bardziej niepokojące ( choć nastawiałem się, że tak będzie ), to stan lewej strony samochodu ( po prawej stronie jest tylko widoczna na zdjęciu mała dziurka ). Lewa strona niestety wygląda jak wygląda..
Dlatego postaram się jeszcze przed świętami oddać go do naprawy, bo być może pierwsze starty w nowym roku, będą już w styczniu..


lewa
prawa

no_name21 - 2020-12-28

Nie mam doświadczeń z rudą szmatą w eg, ale po tych fotach to ta buda jest fatalna- serio jest tam co ratować ? patrząc po fotach wgłąb progu to obawiam się że tylko klatka to trzyma w jednym kawałku
fulek - 2020-12-29

qureku napisał/a:
Zobaczę też ile ważą seryjne intry.


ciężkie 6,5kg


Przetrzesz szlaki jeżeli chodzi o hebel pod 13 :P

jeżeli chodzi o felgi można spróbować z Compomotive, są montowane na Westfieldzie

https://autoracing.pl/p/119/30714/felga-compomotive-cxr-8-5x13-compomotive-felgi-felgi-akcesoria-koce.html

team dynamics pro race 1.2 tez chyba można dostać 13/8

braida osobiście bym sobie darował już :-?

krukowskid - 2020-12-29

podobno blacharza znalazłeś? ;-)
qureku - 2020-12-29

no_name21 napisał/a:
Nie mam doświadczeń z rudą szmatą w eg, ale po tych fotach to ta buda jest fatalna- serio jest tam co ratować ? patrząc po fotach wgłąb progu to obawiam się że tylko klatka to trzyma w jednym kawałku


Naprawę nie ma aż takiego dramatu. Podłoga jest mega zdrowa, tak samo jak mocowanie każdego wahacza. Od spodu nawet nie ma żadnej dziury, no ale żeby być 100% pewien, że robię to słusznie, to oddałem Civica w ręcę osoby, która zajmuje się budowaniem civiców do sportu.

fulek napisał/a:
qureku napisał/a:
Zobaczę też ile ważą seryjne intry.


ciężkie 6,5kg


Przetrzesz szlaki jeżeli chodzi o hebel pod 13 :P

jeżeli chodzi o felgi można spróbować z Compomotive, są montowane na Westfieldzie

https://autoracing.pl/p/119/30714/felga-compomotive-cxr-8-5x13-compomotive-felgi-felgi-akcesoria-koce.html

team dynamics pro race 1.2 tez chyba można dostać 13/8

braida osobiście bym sobie darował już :-?


Faktycznie mało nie ważą. Już od dawna zastawiałem się nad team dynamics, bo po kształcie ramion wyglądają tak jakby miały bez problemu zmieścić zacisk, ładnie wyglądają :D i pewnie można jeszcze gdzieś je upolować w sensownej cenie. Dodatkowo całkiem fajnie ważą. prawie 4 kg łącznie (w porwaniu do intr) mniej na masie wirującej

Mam nadzieje, że Civica odbiorę do połowy stycznia i od razu zawożę go do jhm na ogarnięcie mechaniki. Dodatkowo zważymy obecnie drzwi i zobaczymy czy jest sens wkładać laminatowe od Jusiaków

A zmian trochę będzie :

- kolektor wydechowy od Nouda zamiast dc sporta z wyjściem 2 cale
- Kolektor ssacy skunk pro + przepustnica, ale to jeszcze sprawdzimy czy daje realny wzrost względem seryjnego ssacego
- montaż wałków b18c6
- strojenie
- montaz toe kit
- ogarnięcie wiązki ( bo lata po samochodzie,a zawsze to też zbędne kilogramy )
- Montaż zacisków przód
- montaż zegarów temp i ciśnienia
- wymiana oleju skrzynia/silnik i wymiana płynów w układzie hamulcowym itd itp

W międzyczasie kombinuje nad oklejeniem całego samochodu :) )

krukowskid napisał/a:
podobno blacharza znalazłeś? ;-)


I dodatkowo osobę, którą przygotuje komp pod strojenie :D

qureku - 2021-01-17

Mała aktualizacja z postępów

zostały wymienione progi oraz nadkola, a spód samochodu został cały zabezpieczony. Tak mi się spodobał ten lakier, że chyba pomaluje go całego :mrgreen: ( pierwotny plan zakładał oklejenie samochodu ). Zważymy jeszcze obecne drzwi i może zastąpię je laminatowymi. W międzyczasie kupiłem nowe pasy xrx 6pkt pod hansa, oraz nabę momo i kierownicę sparco.

Odnośnie zacisku, to ze wstępnym przymiarek wychodzi, że na intry bez dużego dystansu nie ma szan żeby się zmieściło. Za jakieś 2 tygodnie max samochód ląduje w JHM i będziemy kombinować :mrgreen:






qureku - 2021-01-23



Jednak zdecydowałem się pomalować całość :) . Jakbym planował, że tak wyjedzie to bym się pokusił o bardziej finezyjny kolor :)

Dodatkowo wpadną laminatowe drzwi o Jusiaków. Liczę na, że waga spadnie do 890

fulek - 2021-01-24

No i dobrze, że nie kombinowales z kolorem :-P
Yaca - 2021-01-24

świeży czerwony jest super!
airman - 2021-04-08

Co tam w temacie? Sprawdzałeś willwody? :)
qureku - 2021-05-03

airman napisał/a:
Co tam w temacie? Sprawdzałeś willwody? :)

Zamontowane i sprawdzone na torze już :D


Czas na trochę dłuższe podsumowanie :)

W ostatnim tygodniu wystąpiłem na pierwszej rundzie Race Day w ułęzy. Uwielbiam ten obiekt, bo jest zawsze mega szybko, dość technicznie i trochę nierówno.
Samochód tak naprawdę odebrałem dzień wcześniej, więc o jakichkolwiek testach nie było mowy.
Całość zabiegów odchudzających, dała już całkiem przyjemny rezultat, bo sumarycznie samochód gotowy do jazdy waży 895 KG.



W trakcie przygotowań został również wystrojony ( wsadzone wałki od C6 oraz wydechowy od Nouda). Niestety, ale kolektor dolotowy skunka i przepustnica do tego musi poczekać na kolejne strojenie

Pierwsza sesja to w miarę spokojna jazda, tak żeby wyczuć samochód po zmianach ( głownie chodziło o to jak będzie działał nowy zacisk willwoda z klockami ds 1.11 oraz twardsze sprężyny na przodzie).
Czasy całkiem przyzwoite, jazda taka sobie.
Kolejna sesja to już próby atakowania ( szkoda tylko, że w czasie jeden sesji można było zrobić max 2 pełne okrążenia). Strategia była zatem prosta :)
Puszczałem przed siebie szybsze samochody i starałem się je gonić. Czasy trochę lepsze, ale nadal popełniałem drobne błędy.
Problem było dla mnie wyczucie hamulca w pasach 4 pkt, gdyż przy mocnym hamowaniu, czułem że trochę się przesuwam w fotelu ( 6pkt czekają na montaż)
4 sesja zaczęło padać + miałem problem z mocowaniem kierownicy, które się poluzowało :)
5 sesja- nic nie zmieniła, bo można było zrobić tylko jeden przejazd
6 sesja, ostania ( wrzuciłem świeższe opony na przód ). Wczułem się już dość mocno i udało się poprawić czas o prawie 2 sekundy

Onborad niestety nie pokazuje najszybszego przejazdu gdyż kombinowałem z mocowaniem kamery i praktycznie nic się nie nagrało. Zdano ! jeszcze raz dzięki za te mocowanie :)





Finalnie udało się uzyskać :
1 miejsce w klasie 1600
7 w FWD
19 w generalce




Po zawodach miałem mieszane uczucia, bo czułem że jeszcze z 1-2 sekundy można było spokojnie wycisnąć, ale finalnie nie wyszło tak żle.
Co na +
- nowe klocki ( ds 1.11, pozwalają agresywnie hamować. Problem jedynie w tym, że jest strasznie miękki pedał ( pompę mam 1 cal) jakieś rady, jak "utwardzić pedał "
- Strojenie dużo dało, gdyż w końcu czuć że tak nie puchnie. Ciśnienie oleju też super, bo na cieplnym silniku jest powyżej 2 var
- Pomimo 2 okrążeń ( ok 10km) temp oleju nie przekraczała 105 stopnii

CO na -
- 16 kg sprężyna, to trochę za twarde rozwiązanie na ułeż. Chyba bym wolał 14, lub 12 jak było wcześniej
- Precyzja zmiany biegów- to trzeba koniecznie ogarnąć, bo jest słabo z precyzją




No i mały bonus = > kawałek przejazdu na którym zaczęła się ruszać kolumna kierownicza. Początkowo myślałem, że to kierownica się luzuje, ale szkoda mi było się zatrzymywać, bo byłem już pod koniec okrążenia :D


Tommi01 - 2021-05-16

900kg jest z czego schodzić :mrgreen:
qureku - 2021-05-24

Tommi01 napisał/a:
900kg jest z czego schodzić :mrgreen:


Już 120 zrzucone zostało :D

Czas na małe podsumowanie weekendu :)

Wybrałem się na II rundę toru Modlin. Pogoda nie zachęcała, ale finalnie wszystkie przejazdy odbyły się w słonecznej pogodzie ( no może ostatni przejazd był lekko wilgotny ).
Jadąc na zapoznanie trasy nagle straciłem wszystkie biegi- okazało się, że patyk od skrzyni biegów spadł. Na szczęście na zawodach był osoby, które mi szybko naprawili :) Robert mega dzięki !

Puchar składał się z 5 przejazdów tej samej trasy. Wynik stanowi sumę wszystkich przejazdów
1 przejazd. Kwadratowo, sporo niepewności ( delikatnie zmieniałem biegi) oraz miałem za niskie ciśnienie w oponach, co skutkowało tym, że przód samochodu słabo się słuchał. czas na mecie- zaskakująco przyzwoity
Kolejne przejazdy, to poprawa czasów.
Ostatni, dość nerwowy i momentami zbyt agresywny ( spóźnione momenty hamowani itd), ale czas mega !. 6 miejsce w generalce wśród subaraków, Evo czy Meganek, naprawdę ucieszyło
Finalnie :
1 miejsce w klasie
7 w generalce jest dla mnie życiowym osiągnięciem :) ( liczba załóg była w okolicy 100 )

Jestem tym bardziej zadowolony, że pomimo zmuszałem się do przekraczania swoich jakiś tam granic i pomimo dość kwadratowej jazdy z błędami, udało się osiągnąć mega wynik, mając dodatkowo super feeling samochodu :)










I jeszcze taki krótki filmik z zewnątrz :)


qureku - 2021-06-25

Czas podsumować ostatni start na ułeżu, który był łączoną rundą Vtec Cup oraz Time attack Poland

Samochód odebrałem w piątek i od razu pojechałem na geometrię, gdzie stwierdzono, że jest ona totalnie nieustawiona. Zdjęcia poniżej jak było, a jak ustawili.



Jak to usłyszałem, to wpierw byłem zadowolony, bo stwierdziłem, że jak wcześnie spoko mi się jeździło, to teraz będzie jeszcze lepiej.
Nic bardziej mylnego- samochód na pierwszej sesji prowadził się TRAGICZNIE. Tył samochodu żył swoim życiem, zero precyzji, a w szynkach robiło się naprawdę niebezpiecznie. Hamując praktycznie na wprost samochód tańczył. Na całe moje szczęście Rem z Jhmu wpadł w połowie zawodów i na oko i pozmieniał. Było od razu duuuużo lepiej, tak że od razu czasy było prawie 5 sekund lepsze !. Moje "szczęście " skończyło się na 3 okrążeniu tej sesji, gdyż niestety padł chyba panewka... Dlaczego tak się stało jeszcze nie wiem- rozbierzemy silnik i będziemy wiedzieć ( temp max był ok 115, olej był )

Onboard z pierwszej sesji później wrzucę, nie mam niestety z ostatniej i najszybszej. Pomimo problemów udało się zając :
1 miejsce w klasie w Time attack
3 miejsce w klasie B serii w Vtec CUp ( nie ma podziału na pojemności )

Szkoda, bo byłem strasznie nagrzany żeby wycisnąć z samochodu ostanie poty, a niestety nie dane mi to było ( nawet po zmianie geometrii na oko, samochód prowadził się jako tako )


qureku - 2021-06-29

To jeszcze krótkie dwa filmy. Pierwszy onborad z pierwszej sesji, gdzie jechałem na spokojnie. Pod koniec filmu widać jak samochód się prowadził :roll:



Trochę ujęć z zewnątrz



A tymczasem zobaczymy co się w silniku stało i zaczynamy myślenia nad nowym serecem :) Zostaje na pewno B16 :)

qureku - 2021-09-28

Niestety, ale w tym roku już nie było sensu wystartować. Głównie z tego powodu, że poszukiwania silnika się przedłużały i nic się nie udawało znaleźć. Żałuje strasznie tej awarii, bo chęci na jazdę w tym roku były gigantyczne, a tak to wyszły tylko 3 starty, w tym jeden z mega problemami i awarią na koniec :(

Finalnie udało się kupić już zbudowane b16 z pewnymi smaczkami, czyli :)
Blok b16a2
Tłoki B16b
Wałki Skunk turner 2
talerzyki i sprężynki skunk Aplha
regulowane kołka rozrządu AEM
Sssacy fake skunk 2 + przepustnica skunk ( tutaj pewnie zrobię podmiankę na ori skunka z przespunicą 70 mm skunka Aplha )
Kolektor wydechowy od Nouda 4-2-1 z wyjściem 2,5

truskawką na torcie jest opcja, która powoli się będzie budować czyli... ORI B16B :eek::D
W silniku ( posiadam na razie tylko doł silnika ) tym musieliśmy wymienić tuleje na oraz tłoki. Od czasu do czasu będę dokopiowywał kolejne fanty :)

qureku - 2021-12-20

Nowy silnik już w samochodzie, został nawet wystrojony :
Finalny setup :
Blok b16a2
Tłoki B16b
Wałki Skunk turner 2
talerzyki i sprężynki skunk Aplha
regulowane kołka rozrządu AEM
Sssacy skunk 2 + przepustnica 70 nm Alpha skunk
Kolektor wydechowy od Nouda 4-2-1 z wyjściem 2,5
VTEC 5700rpm, odcina 8600 ( bezpiecznie ustawiłem dość nisko, a niestety Vtec musiał być tak wysoko, bo wcześnie nie było sensu )

na hamownię pojadę pewnie już w przyszłym roku, teraz został na szczęście pierdoły do ogarnięcia :
- Śruby kolka AEMa do wymiany
- Dodatkowe mocowania pasa na dla 6 pkt
- Zamocować ładnie wskaźniki
- Ogarnąć przewody elektryczne w środku samochodu
- Polakierować środek
- Ogarnąć kubełek
- wymienić pasy i kierownicę
- dodać przegrody do miski
- przed sezonem nowe płyny
- nawiewy na hamulce
- odgrodzenie stożka





Ma4Ti - 2021-12-21

Pierdoły nie pierdoły, zawsze wydaje się, że "to tylko parę drobnostek", a czasowo schodzi kupa czasu :mrgreen: U mnie też "kilka" rzeczy do ogarnięcia, a nie wiem czy zimy starczy :lol:

A co do silnika - setup wydaje się być bardzo przyjemny, będę czekał na wykres ;-)

qureku - 2022-03-09

No to czas na małe podsumowanie :)

Samochód po prawie poł roku w końcu wyjechał. Na rozprostowanie kości pojechałem na I rundę pucharu toru Słomczyn. Dzień przed ustawiłem geometrię i pojeździłem chwilę wokół warszawy, żeby dotrzeć nowe tarcze ( stare okazało się, że miał mega dużo mikropęknięć)
Z racji tego, że pogada miała być dupowoato zimna, to kupiłem pirelli DS na przód i P2G Michelina na tył ( deszczówki ).



Zawody składały się z 5 przejazdów + zapoznanie. Już właśnie na samym zapoznaniu okazało się, że coś jest potwornie mocno ociera o przednią felgę, tak że hałas był masakryczny, więc zapoznania praktycznie nie zrobiłem. Zjechałem z toru, a że do startu zostało niecałe 10 minut, to na szybko podniosłem samochód do góry. Nie widząc dokładnie co się stało, byłem przekonany że to pewnie nowa tarcza inaczej się ułożyła i zacisk obciera. Dlatego też bezlitośnie zaciski wilwooda dostały solidne strzały z młotka :cool: :D . Po całej operacji okazało się, że trze jak tarło, więc nie pozostało mi nic innego stwierdzić, że najwyżej coś się z*****, ale wystartować trzeba.

Pierwszy przejazd był całkiem całkiem, pomimo mega nerwowości i nasłuchiwania czy nie odpadnie koło. Finalnie okazało się, że to nowo założone nawiewy na hamulce, więc jedna sesja młotkowania i było po sprawie :cool:
Kolejne przejazdy to spoko czasy ( okolice 5 miejsca w generalce oraz 1 w klasie ), jednak w połowie zawodów okazało się, że prawie połowa zawodników w tym ja za bardzo cieli według nich zakręt w związku z czym dostają taryfę. Tym sposobem spadłem na 4 miejsce w klasie i nie zostało mi nic innego jak wkuriowny atakować ile się da. Finalnie udało się na ostatnim przejeżdzie poprawie swój przejazd o ponad 2 sekundy i zając na tym odcinku 3 miejsce w generalce ! Przed ogłoszeniem wyników okazało się, że znowu dostałem taryfę ( posypało się ponad 30 kar i było mega zamieszanie ).



Generalnie jestem turbo zadowolony, bo Honda prowadzi się mega, a dołożenie 6 pkt pasów spowodowało, że w końcu się nie ruszam w fotelu.

Poniżej onborad niestety nie z najszybszego przejazdu, na który dostałem taryfę ( 1 zakręt w lewo )



Ma4Ti - 2022-03-19

Trochę dziwna organizacyjnie kwestia jeśli chodzi o te kary. Jeśli zaoednicy nie mają ciąć w danym miejscu to się stawia pachołek i już. Tak czy owak gratulacje, tempo było bardzo dobre jak widać ;)
qureku - 2022-05-06

Po przetarciu bojowym na Torze słomczyn, pojechałem na II rudnę Vtec Cup na modlinie. Do tego czasu zrobiliśmy małe poprawki w Hondzie :
- Odcinka przesunięta na 8800
- Wymienione wszystkie mocowanie pasów na te załącznikowe
- I jakieś tam drobne pierdoły serwisowe

Próba na Modlinie miała się składać z mniejszej pętli toru, gdzie byłem dwa lata temu i uzyskałem czas 1:02,78. Od tego czasu sporo się zmieniło, więc w głowie ustawiłem sobie czas 1:01,5, który powinien być ok.
W pierwszej sesji trochę żle dobrałem ciśnienia, miałem lekkie problemy z temp oleju ( po 2-3 obrażeniach pomimo chłodnicy oleju, temp wskakiwała na poziom 125 stopni ), jednak udało się uzyskać czas 1:02.307. Czas nie był zły, bo nawet dawał chwilowe 3 miejsce w generalce, ale odczucia z jazdy były takie sobie ( głównie za sprawą opon ). Z pozytywnym nastawieniem ruszyłem na kolejną sesję, gdzie nie za bardzo mogłem złożyć czystego kółka, a w 3 sesji odezwała się panewka :( . Echh.. Samochód odstawiony do JHM, może w poniedziałek będzie wiadomo, czy wał jest cały. Jak okażę się, że nic się nie stało to zakładamy nowe panewki, docieramy i lecimy na puchar toru modlin.

Awaryjnie na półce leży dół b16b, ale złożenie na tej głowicy co jest może być problematyczne, bo :
- Silnik oczywiście trzeba dotrzeć
- Wystroić
- Obawiam się, że wałek stage 2 skunk turner będzie za ostry w stosunku do CR, które by było w tym silniku

Grzecznie składam rączki do modlitwy i czekam, czy coś się uda uratować z tego silnika :)
Onboard jakiś wrzucę na dniach

Ma4Ti - 2022-05-07

Trzymam kciuki żeby wał ocalał, ale w sumie chyba nikłe szanse... Zdecydowanie prościej byłoby użyć tego bloku z B16B i przerzucić tłoki z nowymi pierścionkami jeśli to one są problemem w kontekście CR.
qureku - 2022-05-24

Ma4Ti napisał/a:
Trzymam kciuki żeby wał ocalał, ale w sumie chyba nikłe szanse... Zdecydowanie prościej byłoby użyć tego bloku z B16B i przerzucić tłoki z nowymi pierścionkami jeśli to one są problemem w kontekście CR.


Co do silnika, to niestety nasi tam byli. Okazało się, że wał jest po szlifie... Szkoda, bo zbierał się naprawdę zacnie, a przez tą krótkie chwile w moich rękach nawet kropelki oleju nie wziął.

Co do samych zawodów, to byłem strasznie zawiedziony. Raz, że nie pojeździłem za dużo, dwa że przez ten krótki okres na torze nie zrobiłem fajnego czasu, a po trzecie - silnik. Jednak po czasie mam taką krótką refleksję, że chyba trochę żle na to patrzę, bo od czerwca 2021 samochodem zrobiłem łącznie może z 20 KM na ostro, więc ciężko miecz wyczucie samochodu od pierwszego metra. Dodatkowo nie miałem zapasowych opon, więc musiałem przednie w miarę rozsądnie traktować. Wniosek, więc jest prosty - nie mazać się, szybko składać silnik i upalać ile się da



Na szczęście okazało się, że wał z poprzedniego silnika jest ok, więc :
- Zostaje wysłany do dziaka na lekkie odchudzanie oraz wyważanie całego układu
- Sprawdzona zostanie pompa oleju
- Zamawiam też na większą chłodnicę oleju. Było 9 rzędów a wsadzę 13 rzędów ( na Modlinie grzał się dość olej, po paru krótkich kołkach temp przekraczała ponad 120)
- Panewki wlatują OEM na szczęście są dostępne od ręki
- Wymienimy też profilaktycznie olej w skrzyni

Zastanawiam się nad śrubami ARP- faktycznie warto wsadzać ?

Dodatkowo zastanawiam się nad kupieniem jakieś lepszej kamerki do onbordu, która będzie ogarniać telemetrię. Może być używana- coś polecacie ? ( obecnie mam gopro 3 hero silver )


I zacznie się walka z czasem, żeby na 4 czerwca samochód był gotowy na II rundę pucharu modlin. Może się uda

krukowskid - 2022-05-27

Z tego co pamiętam to wsadziłem Ci bluetooth do kompa. Jak masz mapę z crome gold albo HTS to bez problemu zapiszesz telemetrię po bluetooth i nałożysz na dowolne wideo :) a co do ARP to jak to jak planujesz kupić nowe OEM to sens jakiś jest - będą bardziej odporne na późniejsze odkręcanie i ponowne skręcanie jak ten silnik wyzionie ducha :mrgreen:
qureku - 2022-08-04

krukowskid napisał/a:
Z tego co pamiętam to wsadziłem Ci bluetooth do kompa. Jak masz mapę z crome gold albo HTS to bez problemu zapiszesz telemetrię po bluetooth i nałożysz na dowolne wideo :) a co do ARP to jak to jak planujesz kupić nowe OEM to sens jakiś jest - będą bardziej odporne na późniejsze odkręcanie i ponowne skręcanie jak ten silnik wyzionie ducha :mrgreen:


Pamiętam, jeszcze raz dzięki ! Tylko sam niestety nie wiem, którą wersją croma stroiliśmy.

Ogólnie, to pacjent przeżył, zabieg się udał :eek: Silnik docierałem przez ok 260 km
Stroiliśmy na Hamowni, która raczej nie zawyża wyników ( nie jest to słynna warszawska hamownia :)
Odcinka ustawiona jest na równo 9 tys :cool: . Tak wysoka odcina będzie jedynie ustawiona na zawody w poznaniu. Docelowo odcięcie, będzie trochę niżej, czyli można przyjąć że silnik ma 210km i 185 NM :) :) :) :) :D :cool: :eek:.
Szkoda jedynie, że stare regulowane kołka AEM nie chciałby współpracować i nie można było za dużo nimi pokręcić ( kiedyś podmieni się na skunk2, które grzecznie leżą w piwnicy )


Niestety, ale YT nie daje możliwości, żeby wstawić tutaj krótki film, więc przesyłam link do filmu = >
http://www.youtube.com/shorts/-UJRpy0o1ig


Samochód jest praktycznie gotowy na Poznań. Zostało dużo duperelków, ale najważniejsze rzeczy są już ogarnięte ( z ważniejszych rzeczy, to ogarnąć klocki oraz półosie na zapas ) a

Żeby w końcu ogarnąć temat onbordów wpadnie Gopro 7 hero black oraz garmin glo 2 ( chyba, że ktoś ma coś innego do polecenia ? )

Jaram się :cool:

qureku - 2022-08-09

Czas na dłuższe podsumowanie ostatniego weekendu, który składał się z dwóch imprez ( sobota track master, a niedziela Vtec Cup )
Sobotnie dzień miał być testem przed niedzielą. Testem samochodu i siebie, bo praktycznie ostatnie solidne upalanie odbyło się około roku temu.
Początki jazdy nie obyły się bez przygód- otwierająca się maską, a na kolejnej sesji kompletnie odfrunęła ( dlatego zrobiliśmy dodatkowe otwory na niej i zapiliśmy na wiele tyrtytek :cool: )
Trzecia sesja to pierwsza możliwość sprawdzenia samochody, czasy bardzo mocno średnie, Kolejna czwarta sesja, to problemy z klockami, które się już po prostu skończyły. Szybka wymiana opon, docieranie klocków, a w międzyczasie okazało się, że 5 i 6 sesji już nie będzie z powodu oleju na torze. Wieczorem na spokojnie odpaliłem racechorno, które jest dla mnie genialnym urządzeniem ( pierwszy raz je zainstalowałem wraz z odbiornikiem GPS ).

Niedziela miała już być pełnym atakiem od pierwszej sesji i tak też było :) ( chociaż musiałem uważać na opony, bo miałem tylko jeden komplet na przód z racji braku wulkanizacji na torze ).
Pierwsza sesja i już jak dla mnie rewelacyjny czas 1.48.9xx. Kolejna sesja to 1.48.3, by finalnie uzyskać 1,47,97 !! Czwarta sesja, to już totalny atak, który zakończył się spinem i zajechaniem opon

Wydaje mi się, że to jest najlepszy czas osiągnięty przez a grupowego Civica 1600 na poznaniu. Trzeba oczywiście jasno powiedzieć, że mój Civic nie jest zbudowany dokładnie według homologacji ( np waga 895 vs 910 zgodnie z homologacją z tego co pamiętam ).
Największą bolączką jest skrzynia biegów z VMAX na poziomie 177-178 km/h oraz pewne zakręty, które jechałem zdecydowanie za wolno. Może za rok spróbuje pojechać na 15 ' :)

Generalnie jestem turbo zadowolony z wyniku oraz z samochodu. ;)



Jeszcze logi z racechrono i zdjęcie ślicznotki :) ( teraz może w końcu nadejdzie czas, by ogarnąć samochód wizualnie



Yaca - 2022-08-17

gratuluje wyniku!! szkoda ze skrzynia nie pozwoliła na więcej :-/
Tommi01 - 2022-08-21

bardzo dobry czas !
qureku - 2023-06-22

Czas trochę odkurzyć temat :D

Z ciekawych rzeczy, to kupiłem magnezowe felgi, które czekają jeszcze na roztoczenie otworu centrującego :)
13x7 które waży tylko 2,5 KG :mrgreen:



Czas na małe podsumowanie I II rundy Puchar Toru Modlin

I runda poszła dość gładko, bez większych problemów. Udało się uzyskać :
- 1 miejsce w klasie na 11
- 10 miejsce w generalce na 84

II Runda

Z racji tego, że prognoza przed zawodami pokazywała, że ma być sucho i słonecznie, to nastawienie było bardzo bojowe 🙂
Niestety, ale pod koniec pierwszej próby po wyjściu z jednej szykan dosłownie nie wiedziałem jak jechać ( a było tam mały przesmyk, który nie byłem w stanie zauważyć w ferworze walki ). Skończyło się na tym, że musiałem czekać na załogę za mną, przez co strata wyniosła ponad 40 sekund 😕
Nie pozostało mi więc nic innego jak mocno zatakować bez żadnych kalkulacji na kolejnych próbach. Już na 2 odcinku udało się zając zaskakujące 4 miejsce w generalce. Kolejne przejazdy były naprawdę przyzwoite plasujące mnie na podium generalki, więc na przedostatnim odcinku zdecydowałem, że przeginam i atakuje naprawdę mocno 🙂 Jechało się fantastycznie, choć niestety nie ustrzegłem się głupiego błędu na hamowaniu i na zablokowanych kołach musiałem cofać. Straciłem parę cennych sekund, ale i tak udało się uzyskać 2 czas w generalce !!.
Szkoda strasznie tego pierwszego przejazdu na którym tak dużo straciłem czasu, bo była naprawdę historyczna dla mnie szansa żeby wbić się na podium generalki 🙂 Tak czy inaczej jestem bardzo zadowolony, bo finalnie udało się uzyskać

- 1 miejsce w klasie na 7
- 12 miejsce w generalce na 61

Onboard z przedostatniego przejazdu z przestrzelonym miejsca do hamowania 🙂 = >





Ujęcia z zewnątrz = >

Ma4Ti - 2023-06-22

Z taką stratą wygrać... Musiałeś ładnie tam klepać w klasie wszystkich ;) Gratulacje, pokaż co to tam za felgi, waga jak koło od roweru :mrgreen:
qureku - 2023-06-22

Starałem się jak mogłem :-o

A felga całkiem zacna :)


Ma4Ti - 2023-06-22

Łoooo, gdzieś Ty to dorwał!
Tommi01 - 2023-07-29

13 cali ?
krukowskid - 2023-08-03

Patrząc na napisy to felgi z formuły student. Z tego co pamiętam tam były 13tki
qureku - 2023-11-03

tak, męskie 13 :mrgreen:

Czas trochę odkurzyć temat


Czas na małe podsumowanie III i IV rundy Puchar Toru Modlin. W międzyczasie wybrałem się na Poznań w ramach Vtec Cup, ale już na pierwszej sesji padło sprzęgło :(
Finalnie wpadło nowe exedy stage 1, organiczne, które całkiem spoko daje sobie radę


III Runda

Prognoza przed zawodami pokazywała, że ma być sucho i słonecznie, to nastawienie było bardzo bojowe 🙂
Jechało się naprawdę fanatycznie, bez żadnych problemów, a czy osiągane były więcej niż zadowalające.
Niestety od 3 próby aparat zapłonowy zaczął szwankować i niektórych momentach samochód tracił totalnie moc, ledwo się tocząc.
Tym samy straciłem całą przewagę i finalnie skończyłem na 2 miejscu w klasie




Obiecałem sobie, że ostatnią rundę pojadę trochę ostrzej, bez patrzenia na ewentualne kary za potrącenia, czy pomylenie trasy.

pierwszy przejazd był jeszcze po lekko mokrym asfalcie, gdzie było sporo niepewności z mojej strony. Dodatkowo prawie udało mi się zrobić misshift i zdezorientowany potraciłem słupek w głupim miejscu.
Drugi przejazd już był po praktycznie suchym, a czas całkiem przyzwoity.
trzecia próba to z mojej strony już atak, dzięki czemu dało się uzyskać najlepszy czas w ośce i 7 w generalce.
Kolejne dwa były tak samo udane, więc przed ostatnią próbą miałem miałem prawie 50 sekund zapasu nad drugim civickiem w klasie.

Niestety na ostanim przejeździe, silnik ****ął :( :( okazało się, że zawór się urwał...

onbord niestety bez dzwięku



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group