JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Nasze auta i projekty - Toyota GX61 Mark II

Twisted - 2020-02-04
Temat postu: Toyota GX61 Mark II
Takiego wynalazku na tym forum jeszcze nie było,, więc chętnie się podzielę tym z wami. A może akurat, wpadnie w oko komuś, kto lubi stary, dobry i wciąż totalnie niedostępny w Polsce styl robienia aut z Japonii. :-D

Toyota Corona Mark II GX61 Zenki, 82'

SILNIK:1GFE

UKŁAD DOLOTOWY: seria

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD NAPĘDOWY: seria

ELEKTRONIKA: OBD2

ZAWIESZENIE: Custom zawieszenie gwintowane (w trakcie)

UKŁAD HAMULCOWY: OEM

KOŁA: SSR MK2, SSR MK1 lub SSR Starshark - w trakcie wybierania

BODY-KIT: Seria. W planach dużo (?)
ŚRODEK: ViolentFury dywaniki, Dildo gałka zmiany biegów, Car Audio Carrozzeria + TSX9 + Equalizer, Nardi Torino Classic 365mm

MOC: 155KM

Auto w moim posiadaniu od Listopada. Niestety wymagało wymiany silnika, a, że brak dostępności części seryjny 1GEU nie mógł zostać wyremontowany, został zastąpiony bliźniaczym 1GFE. Co ciekawe, ten silnik występował w 2 generacje późniejszej wersji Mark II.

Auto zostanie uruchomione jeszcze w tym tygodniu, więc pomyślałem, że to dobra pora na rozpoczęcie nowego wątku. :mrgreen:

W kwestii zawieszenia - nie mam nic do stracenia, więc wstępnie wzorujac się na postaci @showaracing z Japonii, spreżyny zostaną ucięte tak mocno jak to tylko możliwe, a w trakcie weźmiemy się za dorobienie i wyspawanie custom gwintu. Felgi - póki co była drobna przymiarka Hero Shuttle Racing.
Wnętrze wymaga kompleksowego prania, wymiany kilku drobiazgów oraz ucywilizowania. W międzyczasie zbieram graty. Kierownica wraz z nabą HKB, oryginalny emergency light firmy Stanley, dywaniki w kratkę, czy inne gadżety to dopiero początek długiej listy, w jakie należy wyposażyć ten wóz.

No co, zakasam rękawy i do roboty :mrgreen: :mrgreen:














Yaca - 2020-02-04

zajebisty klasyk ! bedzie gangsterka 8-)
Monster - 2020-02-05

świetny! jednak klasyczne sedany z Japonii robią robote!
kibicuję i czekam na wiecej fotek!

KubaJDM - 2020-02-05

Życzę wytrwałości :mrgreen:
Krychu - 2020-02-06

Fajny kanciak :ok:
Bajcarek - 2020-02-06

Piękne auto, zdecydowanie za mało takich cukierków mamy na forum. :oops:
Sylwek - 2020-02-06

Auto bomba ! dobre koło, nisko do ziemi i japonskie gadzety to jest to co lubię :-D
octane - 2020-02-06

Dobry krążownik i te welury w środku. Aż chce się usiąść.
Twisted - 2020-03-29

Po około miesiącu prac nad Toyotą, 1G-FE wpadł do komory silnika i zaczął niezmiernie cieszyć osiągami. Wydawać by się mogło, że IS200 to wolne auto, ale porównując z Civickiem B18C4 - W aerodecku nie robi roboty, ale już w wybebeszonym hatch'u ze skrzynią S80 robi się ciekawie. Tu jest dość podobnie, bo i różnica wagi między GX'em, a IS200 to ponad 250 kilogramów, do tego bardzo krótkie przełożenia.

Gdy auto ruszyło na drogi, natychmiastowo wpadła kierownica Nardi Torino Classic z nabą HKB prosto z Japonii. Wleciało także oryginalne, dedykowane radio z GX'a, pozostało jedynie dopasować głośniki.

Nadmiar prześwitu został zniwelowany póki co szlifierką. Zawieszenie było w tak tragicznym setupie, że dopiero ucięcie trzech zwojów z tyłu pozwoliło nowemu amortyzatorowi jako-tako pracować. Z przodu zostało ucięte 1,5 zwoja, ale docelowo dotnę jeszcze pół. Przy okazji zregenerowaliśmy zaciski hamulcowe. W przyszłości wleci jakiś customowy gwint.

Dodatkowo - szukam namiaru na jakiegoś sensownego elektryka w okolicach Wrocka. Udało się namierzyć oryginalny digital dash, czyste porno :evil:

Jedna para kół już na odprawie celnej, druga w trakcie renowacji - będzie typowo po Japońsku.

https://www.youtube.com/watch?v=YAinX_9pWQg - coś tam się przy niedzieli pobawiłem na deszczu 8-)

No, i pare fotek:




















carl0s - 2020-03-30

Twisted napisał/a:



U mnie masz podwójnego propsa, raz za street tak nietypowym autem przy obecnej sytuacji prawnej, dwa muzyka 8-)

eser - 2020-03-30

No ładny ładny :) FB kipi od tego.
Twisted - 2020-04-09

Założyłem sobie kółka ;-)




Karamba_DC2 - 2020-04-09

Noo, teraz jest git :mrgreen:
Yaca - 2020-04-09

pierwsze foto kosa!
Arkadio - 2020-04-10

koła siadły super, a auto wygląda niesamowicie na tle zwykłych samochodów z ulicy ;-)
Sylwek - 2020-04-10

Fele jeszcze o 2 cale poszerzyć i będzie full pure dzaapan 👌
Bajcarek - 2020-04-10

Jaram się, JDM 80's vibe na maksa. 8-)
Pit - 2020-04-10

Chyba Cie widziałem we Wrocławiu z miesiąc temu, możliwe to? Pomyślałem ze jakiś JDMowy swój chłop a tu proszę. :) Piękny klasyk.
Twisted - 2020-04-12

Pit napisał/a:
Chyba Cie widziałem we Wrocławiu z miesiąc temu, możliwe to? Pomyślałem ze jakiś JDMowy swój chłop a tu proszę. :) Piękny klasyk.


Hej, tak, oczywiście! Śmigam we Wro rano i popołudniu z pracy do domu, wybrałem sobie daily, nie ma co... :lol:


Trasa zrobiona, 450km do Koszalina, 7.5 na 100 - 1GFE to zajebisty silnik.
Szkoda, że tak popularny w kiepskiej, cięzkiej budzie z ciulową skrzynią biegów.

Mimo regeneracji zacisków, jeden postanowił nie odbić klocków 25km za Wrockiem, w wyniku czego zagotował się smar w łożysku. Ostatecznie puściło, ale dla pewności nie używałem hamulca przez resztę trasy. :lol:



Twisted - 2020-05-17

Cześć, dzisiaj chciałem zrobić całkiem fajnego upa na temat dostosowania amorów z MR2 SW20 na przód oraz pochwalić się praniem wnętrza, ale nie ma to obecnie sensu. Znajomy wjechał mi w tył.

Szkoda oczywiście będzie naprawiona z OC, jednak taki element jak klapa bagażnika, czy chromy jest nie do zdobycia. Ktoś z was pracuje w ubezpieczeniach, wie na co mam się szykować w przypadku wyceny szkody i na co sobie ewentualnie nie pozwolić? Nigdy nikt we mnie nie wjechał, zwłaszcza w tak unikatowe auto :-/ I co najlepsze, jak podejść do sprawy, w sytuacji w której 5 dni temu doszło do wiele mniejszej szkody, którą również zgłosiłem do ubezpieczalni? Czy to nie przysporzy żadnych komplikacji?


eser - 2020-05-18

Dżizas, ku*wa, ja pier*le...
grzybu - 2020-05-18

Twisted napisał/a:
Ktoś z was pracuje w ubezpieczeniach, wie na co mam się szykować w przypadku wyceny szkody i na co sobie ewentualnie nie pozwolić?
Obrazek


Możesz się z Zigi-m skontaktować - https://www.facebook.com/zigi.zigowski
albo przez grupę:
https://www.facebook.com/groups/217644119279742/

Karamba_DC2 - 2020-05-18

To jest największy minus unikatowych aut, współczuję :/
eithray - 2020-05-18

Od razu uderzaj do niezależnego rzeczoznawcy po indywidualną wycenę samochodu. Polecam zbierać paragony, faktury, przelewy, listę wsadzonych gratów itp. Cierpliwości przy okazji życzę ;-)
sebeck_ - 2020-05-19

Michał z S13 mi dawał numer do rzeczoznawcy, może to?
KubaJDM - 2020-05-19

To już mega pech :-( To dopiero znajomy :lol:
Sylwek - 2020-05-19

KubaJDM napisał/a:
To już mega pech :-( To dopiero znajomy :lol:




Teraz to juz chyba ex znajomy :)

Miniol - 2020-05-19

Mega szkoda, dlaczego ja wczeeśniej nie widziałem tego auta?

Mega Kodżiro. Brakuje tylko garnituru i kapelusza ala Jakuza 8-)

Twisted - 2020-06-15

Trafiłem na świetnych rzeczoznawców, dzięki czemu obyło się bez odwoływań i innych ceregieli - rzeczowa, uczciwa wycena, bardzo szybka akcja. Zaraz po tym wkroczył Pan W.Kasperek z Opola z dziełem blacharskim - prace trwały tydzień, obejmowały wyprostowanie klapy, pasa tylnego oraz polakierowanie dwóch błotników, zderzaka i klapy. Efekt przerósł moje oczekiwania, jest petarda







a tu z Sebkiem ;-)



z przodu wciaż jest potworna koza, ale to się szybko zmieni. Właśnie dotarł nowy fant z Japonii, stworzony pod GX61 - ultra ciężko znaleźć cokolwiek, co nie jest mierną rzeźbą i nadaje się do użytku, a przy okazji nie kosztuje tyle, co całe auto



Marker - 2020-06-16

no proszę.. fajne pociągnięcie tematu... :-)
a zapowiadały się żyletki;)

Twisted - 2020-06-21

O zakupie gwintu już wam mówiłem. Nie była to łatwa operacja i od listopada planowałem docelowo zmodernizować moją kolumnę, nadspawać nakładkę gwintowaną oraz dobrać amortyzator i sprężynę. Nie podobał mi się ten plan. Uważam, że coś takiego jak zawieszenie musi być zrobione przez kogoś, kto wie co robi. No i z pomocą przyszedł bardzo sympatyczny japończyk (instagram @masahiko67) z którym przegadałem dziesiątki godzin o tych furkach i przypadkiem trafił się na lokalnej aukcji w Japonii gwint.

No, to zgarnąłem go do Polski:




Zakupiłem ku mojemu zaskoczeniu loklanie, po drugiej stronie ulicy w osiedlowym sklepiku japońskie łożyska NSK do Toyoty Cressidy - wszystko pasuje plug & play. Do tego kilka tubek smaru i do dzieła:




Żeby założyć gwint, należy przerzucić tarcze i nowe łożyska na piastę zintegrowaną z kolumną. Łatwizna.




No i gotowe, przód siedzi jak należy.





Niestety kolumna choć miała być p&p okazała się nieco różnić. Jarzmo hamulca posiada różnice w otworach mocujących na około 12mm, więc jarzmo w tygodniu leci do tokarza, zostaną dorobione nowe otwory, hamulce wlecą na auto i będzie testowane. Przy okazji wyrzeźbimy osłonę miski olejowej i jeszcze co nieco zejdę w dół. :evil:

Bajcarek - 2020-06-21

Wygląda kozacko! Niżej bym już nie schodził, jest idealny '80 vibe, a tam nikt nie szurał brzuchem po ziemi. 8-)
Mareczuczek - 2020-06-21

No i pięknie :mrgreen:
eithray - 2020-06-21

Jest klasa :-) Z glebą również bym nie przesadzał.
KubaJDM - 2020-06-22

Klimat petarda 8-) Ogarnąć jeszcze te tulejki o których gadaliśmy i baja :mrgreen:
Twisted - 2020-07-18

Od czego by tu zacząć? Może od tego, że ja i kwestie mechaniki, a zwłaszcza dorabiania czegokolwiek i tworzenia customów - te równanie, które nie może się udać. Zastanawiam się więc cały czas, po co kupiłem sobie tak wymagający, trudny samochód, do którego nie wystarczy mieć nieograniczone środki na koncie i klikać jak popadnie na ebayu?

Bo czemu nie? :lol:

Kupujac gwint, byłem pewny, że kupuję dedykowaną rzecz. Jestem jednak jedynym posiadaczem jakiejkolwiek wiedzy na temat tego auta w obrębie zapewne tysięcy kilometrów, więc skąd miałem wiedzieć najważniejsze? Polift ma inne zaciski niż przedlift. Różnica wynosi zaledwie 10mm, w miejscu mocowania jarzma. I to co najlepsze, jedynie wersje 1GGTE 24valve miały inne zaciski, bo polift z innymi wersjami silnikowymi ma jeszcze inny rozstaw jarzma.

Teorie mądrych głów były różne. Od wiercenia, przerabiania zwrotnicy, po adaptacje zacisków z innej furki.
Wybrałem ostatnią z opcji i wpadłem na pomysł, że przecież tarcza hamulcowa z S13 wczesnej produkcji ma identyczny rozmiar co ta, w moim Marku. Nie szukałem długo. Gość z turbokillersów pomierzył mi pięknie jarzma - bingo. 100mm, tak jak trzeba. Zaciski przyszły, ale są za grube przy jarzmie. Zmarnowałem tydzień czekając, aż ktoś kto deklarował się, że utnie to profesjonalnie powie mi, że tego jednak nie utnie, bo nie ma jak sobie tego złapać. Okej. Nie jego wina. Wzięliśmy więc diaxa, szlifierkę stołową i co do milimetra udało nam się zejść odpowiednią szerokość.



Później już tylko pozdejmować wahacze, założyć, odpowietrzyć, dorobić dystans do jednego z klocka, aby przylegał bliżej oryginalnej tarczy - i wsio. Jeździ :)



...ale nie hamuje, a raczej zwalnia. Znajomy opowiadał wczoraj, kiedy byliśmy już dosć zmęczeni, żeby pamiętać o położeniu odpowietrznika. Taak.

- o czym to on tam gadał wczoraj?

pomyśleliśmy wszyscy. Naturalnie, że zamieniliśmy zaciski, prawy poszedł na lewy, a lewy na prawy, przez co jedynie zwalnia, bo jest zapowietrzone. Temat ogarniemy w poniedziałek, ale tak czy siak - sukces, działa.

Prędzej zresztą jeszcze szura po ziemii. Koniecznie muszę podjąć się jutro rolowania nadkoli, a następnie zamontować docelowe koła. Auto więc jeszcze nie pod blokiem, a nadal pod garażem. Do pracy znowu autobusem :lol:



Przy okazji okleiłem sobie na nowo listewki świeżą folią chromowaną. Poprzednia folia była połączeniem nieudolnego pędzla wraz z bezbarwną folijką rodem z siatki na bułki. Teraz jest jako tako.




:)



sebeck_ - 2020-07-20

No grubo. Na pocieszenie mimo wszytko powiem, że nawet jak nie hamuje, to wygląda przezajebiście :oops: Tylko lakieru nie popękaj rolką!
Twisted - 2020-07-22

Jako, iż nadal czekam na porządną opalarkę i dobry dzień do rolowania nadkoli - podjąłem się zaopatrzeniem w zadanie, które planowałem od zimy.

Oryginalne radio z GX'a jest przepiękne, ale niestety, poza tym, że ładnie świeci pozostaje niesprawne. Znalazłem speca, który jest w stanie zregenerować mi wszystkie napędy, dorobić paski i uruchomić chociaż element odpowiedzialny za odtwarzanie kaset. Nie zdzierżę jednak w środku sezonu posiadania dziury w kokpicie, a muzyki podczas jazdy sluchać lubię.

Od dłuższego czasu używam głośnika JBL Flip 5, więc czemu by nie użyć radia z BT i nie włożyć go do schowka? No i tak też zrobię. Miejsca w drzwiach mam bardzo mało, więc postawiłem na najpłytsze dostępne na allegro w przystępnej cenie do 300 ziko, głośniki Sinuslive.









Do tego dystanse uniwersalne z MDF'u, które wlecą pod tapicerkę i na to głośnik. Przejściówka oryginalnej instalacji na takie "nowoczesne" i będzie grane. :)

Przy okazji, od stania pod pracą na pełnym słońcu, z czasem zaczęła mi odchodzić jedna z listewek. Jako, że i tak miałem odnowić chrom jeszcze raz, a następnie przykleić je porządnie, uznałem, że zdejmę je wszystkie. Zainspirowany GX'em @showaracing z Japonii, nie musiałem długo czekać na zdanie, iż bez listewek jest kocur. No i tak zostanie :)







:mrgreen:

Twisted - 2020-08-12

Chciałem wam opisać co tam zmieniałem ostatnio, ale, niech fota mówi sama za siebie :mrgreen:


Wojtuuus - 2020-08-13

:bear3:
sebeck_ - 2020-08-13

A ja wszedłem z chęcią poznania szczegółów xD
Twisted - 2021-08-26

Cześć!

Odkurzę nieco pajęczynę w tym temacie. Nie da się ukryć - robienie takiego samochodu bez warunków oraz nabytych wcześniej umiejętności wiąże się jeżdżeniem od warsztatu do warsztatu. Na szczęście ja już mam jeden taki zaufany punkt, choć mało terminowy :mrgreen:

Auto pojechało na Japfest w 2020 roku i wygrało dwie nagrody:






Później, w drodze z Wrocławia nad morze ( odważny krok ) zaczęło palić na pięć garów, później na cztery, a po powrocie do domu przestało palić w ogóle. Wniosek był prosty - robimy elektrykę silnika od zera. Przy okazji zacząłem się nieco zbroić w części do zawieszenia, które ewidentnie wymagało kompleksowego remontu.

Auto postawiłem na jakiś czas pod jedną z galerii handlowych we Wrocławiu i czekałem na lepszy moment.




Woza przetransportowałem do serwisu i zaczeła się rozbiórka.




I tak oto kupiłem pierw skromnie sprężyny MTS Technik do AE86
Następnie amortyzatory TRD również do AE86





Później wysłałem do firmy PK Coliovers zawias gwintowany przedni na regenerację. Okazało się, że konstrukcyjnie jak na technologie użyte w latach 90, zawieszenie jest zrobione o tyle precyzyjnie, że warto to ratować zamiast budowania zestawu od zera, no i poszło:




Później zaopatrzyłem się w multum eksploatacyjnych dupereli jak wahacze, sworznie, łączniki, szczęki, cylinderki itp itd.






Wleciał drążek Panharda od Techno Toy Tuning z USA



A na deser wpadł komplet poliuretanów na całe zawieszenie od Strongflexa

Wiadomo, przy okazji komplet nowych łożysk, klocków, tarcz, wymiana olejów w moście, skrzyni, silniku i inne.

Auto zostało wypchnięte z warsztatu po półrocznym wiszeniu i czekaniu na części, aby postać pod chmurką kolejne trzy miesiące na najtrudniejsze - elektrykę




Zdjęć nie mam jeszcze, ale w zasadzie nie ma czego oglądać. Jest poprowadzona wiązka silnika odpowiadająca za zapłon i tym podobne od zera. Są nowe przekaźniki i bezpieczniki osadzone w nowej puszce, z nowymi kablami, omijając całkowicie pozostałości starej, przeciążonej wiązki.

Auto po roku stania umyłem, machnałem szmatą dwa razy i już mi sie nic nie chce przez najbliższe pół roku :lol:

Pojechałem jedynie na zbieżność, wiadoma sprawa


Przy wjeździe do tego miejsca spaliłem laka gościowi na kanale, bo zawisnąłem progiem jakieś 5 razy. Jak zjeżdżałem spaliłem laka ponownie.

Później już tylko w miasto i pocieszyć się wozem










Teraz chcę powoli zmierzać do wizualki, która mie sie podoba i nie ma nic wspólnego z wygodnym użytkowaniem auta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ale zanim to nastąpi, chcę zregenerować most, przekładnię oraz skompletować chromy oraz detale wnętrza, które odbiegają od moich widzimisie

Dzięki za uwagę!

Rudy Hiszpan' - 2021-08-30

Ale to auto jest kocurem. Jest tak skośne, że nawet polska sceneria nie psuje jego klimatu ja fotach
Yaca - 2021-08-31

Rudy Hiszpan' napisał/a:
Ale to auto jest kocurem.


amen! 8-)

Jacob_DSM - 2021-10-30

Wpadnij w końcu robić te detale i na ogarnięcie trochę pod maską :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group