|
JDM-Option.pl Forum Forum fanatyków Japanese Domestic Market. |
|
Nasze auta i projekty - Civic D15B Horizon Grey
Ma4Ti - 2022-01-18 Temat postu: Civic D15B Horizon Grey Patrząc na projekty w tym dziale jest bieda i nie bardzo wiem czy wrzucać tutaj czy lepiej do Szpan i Radosław, ale kit tam - ruch na forum się przyda
Mój pierwszy Civic, pierwszy japoński samochód ( ), kupiony z przypadku, kumpel wiercił mi dziurę w brzuchu dostatecznie długo, żeby mnie namówić do odkupienia. Miało być na chwilę, ale wszystko wskazuje na to, że zostanie na dłużej
MODEL: EJ2, 1996, coupe, oryginał Kanada(tak wnioskuję po oryginalnej instalacji pod obrysówki i francuskich opisach wewnątrz auta)
SILNIK: Fabrycznie był D15B7, obecnie D15B, panewki King Race
UKLAD DOLOTOWY: Parówa simoty, stożek Fujita
UKLAD WYDECHOWY: 4-2-1 chinol, cały wydech z kwasa
ELEKTRONIKA: Komp P30, odcinka wyżej, shiftlight, procedura
UKŁAD NAPĘDOWY: seria, skrzynia chyba od D15B, ale tak naprawdę to do końca nie wiadomo Oznaczeń brak.
ZAWIESZENIE: Gwint MTS, jakieś poli z tyłu gdzieniegdzie, stab 24 przód, stab z tyłu, magiel z delsolki, rozpórka dolna przednia, sanki z delsolki
UKŁAD HAMULCOWY: heble z MB6, tylne zaciski z Integry, przewody w oplocie
BODY-KIT: Ambery, clear Black z przodu(w planach wrzucenie seryjnych kierunków i lamp), Red&white z tyłu, dokładka VTi
ŚRODEK: Fotele z Preludy, skórzane wnętrze, długa konsolka
CAR-AUDIO: seria
ZDJĘCIA:
Fotka świeżo po zakupie:
Fotki z pierwszego upalanka, na którym B7 dokonało żywota:
Skórki oryginałki + fotele z pralki:
Gadżety, które czekały ponad 10 lat aż w końcu kupię jakąś Hondę
B7 wypadło...
A takie D15B sobie wpadło...
W środę D15B ożyło, a w czwartek już było na Time Attack Trophy i nawet jakiś wazonik się złapał
Następny był Track Day Trophy, wynik ostateczny był w sumie taki sam jak na Time Attacku
Jakieś randomowe fotki:
W Undergroundzie 3 ponoć ma być Civic coupe i mapa Torunia. SpyPhoto prosto od betatestera:
Takie fajne kółka z wydechu puszczała po wywaleniu UPG
https://youtu.be/NA0jFAbkL7U
Krótki film z uwiecznionym wybraniem papieża:
https://youtu.be/LgHQ2_wYxwI
przeziom - 2022-01-19
Widziałem na Toruniu na zywo, ciekawy kolor. Spec jak na dserie spokoloko
Bardzo mi sie podoba jak kółko puszcza z wydeszku
Ma4Ti - 2022-01-20
O proszę, na Time Attack'u widziałeś czy na Track Day'u?
Yaca - 2022-01-23
zawsze bede miał sentyment to tego wozu!
Ma4Ti - 2022-01-24
U mnie zakup też nieco podszyty sentymentem, nie będę ukrywał Niby staroć, ale w sumie fajny. Przy okazji znalazłem jeszcze fotkę na której widać zakres skoku zawieszenia MTS
RockyGTI - 2022-01-24
Kurde, fajna kandżuwa. Co do MTSa, aż taki zły? Bo chcę na tył do drugiego auta(Poloneza) wpakować MTSy z Astry G(obniżone zawieszenie tego wymaga, a z Asterki są nieco krótsze i pasują p&p) i się właśnie waham
Ma4Ti - 2022-01-24
Tak szczerze mówiąc - dużo osób jeździ na MTSie w jakichś kajtkach, ale moje osobiste zdanie na temat tego zawieszenia jest takie - jest dobre żeby sobie obniżyć auto i bez większych wymagań jeździć tym na codzień Ja chciałbym dopaść Maxpeedingrodsa, bo ma dużo możliwości regulacji, jest tani i rozbieralny w razie gdyby puściły uszczelnienia
johnnyg - 2022-01-31
wstaw no chociaż jakieś japońskie felgi .
Powodzenia w modach etc itp
Ma4Ti - 2022-04-17
Mały up, wpadło 5x114.3 i ITRowe Enkeie.
RockyGTI - 2022-04-17
Szczerze, to ten samochód zasługuje na inne felgi. Jakoś biednie mi tu leżą integrowe felgi. Chociaż, źle też nie jest.
fulek - 2022-04-18
Nie spoko, bardzo ładnie czysto i schludnie
I jak rozwiązałeś przejście na 5x114 z tyłu?
Ma4Ti - 2022-04-18
Lepiej by leżały gdyby auto było białe, ale mam pewien plan co zrobić żeby zaczęło to wyglądać Jestem świadomy że potencjał tego koła jest znacznie większy
Jeśli chodzi o piasty to tył jest ultra prosty jeśli ma się zwrotnice z 5D/Aero. Piasty z Prelude VTi pasują P&P
Yaca - 2022-04-18
koła w gunmetal i bedzie super
Ma4Ti - 2022-04-18
Tak, jest to jedna z opcji którą rozważam, na zimę na pewno koła pójdą do odmalowania i wtedy będę musiał wybrać ostatecznie kolor Generalnie zawsze chciałem białe koła, ale na tym aucie potrzeba kilku innych pierdół, do których ten kolor felg mógłby spasować Po za tym muszę jeszcze znaleźć dekielki - o OEM nie będzie łatwo, a nawet jak się znajdą będą pewnie kosztować tyle co same felgi dlatego postaram się znaleźć coś co pasuje i wygląda jak OEM
fulek - 2022-04-19
Yaca napisał/a: | koła w gunmetal i bedzie super |
+1
Ma4Ti napisał/a: |
Jeśli chodzi o piasty to tył jest ultra prosty jeśli ma się zwrotnice z 5D/Aero. Piasty z Prelude VTi pasują P&P |
a wiesz jak to jest przy zestawie eg6/ek4 czyli seryjnie 240 4x100? też mnie to czeka bo przechodzę na 5 śrub
Ma4Ti - 2022-04-19
W sumie to popełniłem taką bardzo dokładną instrukcję przejścia na 5x114.3, możesz sobie ją zobaczyć pod tym linkiem - https://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11152856#p11152856
Jeśli katalogi nie kłamią to c5g seryjnie ma z tyłu czop 28mm, a potrzebny jest 30mm żeby piasty od pralki zamontować
Edit - zaraz, przecież Ty masz 6gena Do Ciebie piasty od Prelude siądą P&P C6G też ma 30mm czop
fulek - 2022-04-24
Ma4Ti napisał/a: | Edit - zaraz, przecież Ty masz 6gena Do Ciebie piasty od Prelude siądą P&P C6G też ma 30mm czop |
czyli, że eg6 się rózni od ek4?
narazie przerabiam przód a tył w sumie w 4x100 jest lżejszy
Ma4Ti - 2022-04-24
Wg katalogów na to wychodzi. Niby wszystkie c5g mają 28mm czop z tyłu
Ma4Ti - 2022-08-18
Dawno nic nie wrzucałem, a coś tam się nawet podziało
W maju zaliczyłem pierwszą rundę Grudziądzkiego Mistrza Kierownicy, było fajnie, zdecydowanie więcej adrenaliny niż na torze - słupy, płoty, torowisko, dziury, krawężniki i latarnie działały na wyobraźnię, ale udało się zakończyć zawody bez przygód Przed zawodami zakupiłem nowe opony, wpadły RGC TD02 w mieszance średniej i cóż mogę napisać - była różnica pomiędzy nimi, a starymi R1R Zmieniłem też skrzynię na S40 z FD 4.4
Po tych zawodach Civic czekał sobie na kolejną rundę GMK - znów po ulicach, tym razem z łącznikiem szutrowym! Trasa była świetna, w większości po świeżym asfalcie i chyba przez to nieco poniosła mnie fantazja
Prędkość była dobra, ale pachołki za wąsko porozstawiane Skończyło się pogiętym bezpowrotnie Enkeiem, krzywym wahaczem, uszkodzoną końcówką drążka, drążkiem i łącznikiem stabilizatora. Ale na zapasówce dojechałem do końca zawodów Tempo żółwie żeby nic się nie rozpadło, ale w klasyfikacji byłem ujęty
Naturalną koleją rzeczy jest tuning po dzwonie więc na przód oprócz elementów, które musiałem wymienić wpadły poliuretany, na tył wpadły regulowane Górne wahacze i również poli na małe wahacze od zbieżności Dokupiłem również dwie sztuki ITRowych felg, a żeby w razie czego uszkadzać tańsze koła dokupiłem komplet stalówek 15tek Niestety to dosyć srogie uderzenie w krawężnik udowodniło miękkość budy Civica, dlatego jeśli się uda to zimą buda zostanie sklatkowana. Kubły, szelki, hydrołapa i kilka innych rajdowych fantów leżą na strychu więc możliwe, że to ostatni rok tego auta w cywilnym wydaniu
suuus - 2022-08-19
pachołki są zawsze za wąsko ustawione ale ta pierwsza fota to jest sztos konkretny, ja bym to w ramkę oprawiła! i powodzenia z przebudową, czekam na updaty
Tommi01 - 2022-08-21
Ma4Ti napisał/a: | Niestety to dosyć srogie uderzenie w krawężnik udowodniło miękkość budy Civica, dlatego jeśli się uda to zimą buda zostanie sklatkowana |
oj w takim rajdowaniu może się przydać klatka
RockyGTI - 2022-09-16
Dzięki Tobie nabrałem ochoty też spróbować takiej streetowej pojezdżawki 😄
Ma4Ti - 2022-09-16
Polecam, choć trzeba się liczyć że stratami jeśli się przegnie Warto jednak z trochę bardziej chłodną głową startować, to jest mój cel na najbliższą niedzielę. Dojechać do mety bez kar i uszkodzeń
Ma4Ti - 2022-10-19
W ostatnich dwóch miesiącach udało się coś pojeździć - we wrześniu odwiedziłem ostatnią rundę Grudziądzkiego Mistrza Kierownicy, imprezę dojechałem bezstratnie, oczywiście musiałem odwalić jakąś głupotę tj objechać pachołek na nawrocie ze złej strony za co dostałem taryfę Na szczęście udało mi się zdobyć wystarczającą ilość punktów żeby obronić trzecią pozycję w generalce
W ostatnią niedzielę z kolei wybrałem się na 19. Rajd Włocławski, bardzo fajna impreza, szybkie odcinki. Był to mój pierwszy start w tego typu zawodach, jazda na opis (czasami oderwany od rzeczywistości), do tego dużo nauki rajdowych formalności, ale przede wszystkim świetna zabawa. Udało się nawet skleić jakiś filmik
https://youtu.be/2JW0JDF48nA
Pawlo91 - 2023-04-15
Witam.
Sorry za zaśmiecanie tematu. Jak z jakością tych regulowanych tylnych wahaczy ? Masa jest różnych opinii, dlatego wolę podpytać. Chodzi mi głownie o regulację , czy śruby nie obrabiają się już przy pierwszym montażu?
krukowskid - 2023-04-15
widziałem takie z zerwanym gwintem, nie polecam do jazdy
Ma4Ti - 2023-04-16
Póki co nic się nie obrobiło i przeżyły dwa KJSy, zobaczymy co będzie dalej, sam się zastanawiam Wożę ze sobą seryjne wahacze tak na wszelki wypadek i myślę czy samemu po prostu nie zrobić takich wahaczy Sprawa banalna w sumie do ogarnięcia Będzie czas to pewnie sobie pokombinuję, póki co składam K20
Pawlo91 - 2023-04-17
Ma4Ti napisał/a: | Póki co nic się nie obrobiło i przeżyły dwa KJSy, zobaczymy co będzie dalej, sam się zastanawiam Wożę ze sobą seryjne wahacze tak na wszelki wypadek i myślę czy samemu po prostu nie zrobić takich wahaczy Sprawa banalna w sumie do ogarnięcia Będzie czas to pewnie sobie pokombinuję, póki co składam K20 |
Dzięki za info. Powodzenia w budowie K2O, to mega rozwojowy silnik. To co dokładnie będziesz dłubał w K serii ?
Ma4Ti - 2023-04-17
Składam K20 ze śmieci, których nikt nie chce, zobaczymy co z tego wyjdzie
Ma4Ti - 2023-05-27
K20 ze śmieci których nikt nie chce wisi w budzie. Generalnie wszystko robię po swojemu, łącznie z mocowaniami silnika. Zobaczymy co z tego wyjdzie - może będzie działać, a może wyjdzie jedna wielka klapa
|
|