|
JDM-Option.pl Forum Forum fanatyków Japanese Domestic Market. |
|
Suspension / Chassis Mods - Stabilizator do hondy?
lukiasz - 2008-02-24 Temat postu: Stabilizator do hondy? hej, nie mogę się zdecydować jakiej firmy stabilizator kupić na tył, może ktoś z Was zmieniał i wie co dobre??
do wyboru mam: Tanabe, Neuspeed, Suspension Techniques ??
se7en - 2008-02-24
tanabe...
!markos - 2008-02-25
do jakiego samochodu to ma byc?
lukiasz - 2008-02-25
Civic / CRX wszystkie maja 20mm, u mnie w shuttlu nie było wcale seryjnie, kupiłem już nawet seryjny ale ma 15mm więc se olałem (do odsprzedania) i chce coś męskiego, czemu Tanabe?
!markos - 2008-02-25
zgaduje, ze dlatego, ze se7enowi podoba sie nazwa tanabe
czy do tego samochodu bedzie pasowal seryjny tylny stabilizator z itr? jesli tak - to nie szukaj dalej, kup wzmocnienie i zakladaj z itr. masz juz jakis przedni?
lukiasz - 2008-02-25
przedni mam seryjny póki co, będę też zakładał ale pod koniec sezonu pewnie, i odpowiadam na pytanie, żaden idealnie nie pasuje trzeba przerabiać ale ten z 4 gen podchodzi najlepiej
!markos - 2008-02-25
a przypadkiem nie jest tak, ze od 4 do 6 gen konstrukcja zawieszenia i wymiary (dlugosci, punkty mocowania) stabilizatorow sa takie same?
rdk - 2008-02-25
!markos napisał/a: | a przypadkiem nie jest tak, ze od 4 do 6 gen konstrukcja zawieszenia i wymiary (dlugosci, punkty mocowania) stabilizatorow sa takie same? | a nie jest tak że dotyczy to się tylko roczników 92-00 czyli 5 i 6 gen ?
!markos - 2008-02-25
nie wiem na 100%, dlatego napisalem to w formie pytania
lukiasz - 2008-02-25
tak jak napisał kolega rdk , od 92 pasi w 4 gen nie do końca
a po ile są takie od ITR? i gdzie szukać?
!markos - 2008-02-25
brytyjski ebay, najblizej i relatywnie tanio. odezwij sie do uzytkownika integrastella, andy ma integry na czesci.
sprawdz najpierw pasowanie jakiegos seryjnego stabilizatora z 5gen.
lukiasz - 2008-02-25
to co nikt więcej nie zmieniał stabi?
!markos - 2008-02-26
na tym forum - watpliwe.. spytaj gdzie indziej.
Kevin - 2008-02-26
lukiasz napisał/a: | to co nikt więcej nie zmieniał stabi? |
przeglądają różne polskie fora i różne projekty nie natknołem się na wzmianki, aby ktokolwiek posiadał stabilizator któregoś z wymienionych przez Ciebie producentów, więc uważam, że raczej nie ma osoby, która może odpowiedzieć na to pytanie, bo nikt nie testował tych gratów jednocześnie! w tym wypadku musisz być prekursorem!
ja wybrałbym tanabe! a czemu? choćby dlatego, że jest to produkt w 100% made in Japan, a takie uważam poprostu za lepsze od innych patrząc ogólnie na to jak wszelkie japońskie produkty testowane za mojego życia się prezentował na tle innych! jakość i wykonanie zawsze był najlepsze!
http://www.tanabe-usa.com/stabilizers/
!markos napisał/a: | na tym forum - watpliwe.. spytaj gdzie indziej. |
na tym jak i na każdym innym! choćby z tego powodu co pisałem wyżej! jedyne co inni mogą pisać to spekulacje i tłumaczenia z hondatech usa!
lukiasz - 2008-02-28
kupiłem w tym tygodniu tanabe zobaczymy co przyjdzie
darek - 2008-03-14
Czy stabilizator 22mm (pochodzący z EK9 - całość na 22mm) do Civica 3D Ek3 99-2000 może powyrywać wahacze? Podobno krąży taka opinia. Bzdura, czy jest w tym coś prawdy. Markos zakładał ASR subframe aby wzmocnić tył?
rdk - 2008-03-14
no ja słyszałem ze stab od ITR'a do seryjnych wahaczy w np eg4 moze narobić zamieszania, mocno trzyma, ek9 jest chyba taki sam [nie pamiętam teraz ] więc raczej na twoim miejscu szukałbym od ek4
darek - 2008-03-14
Nie wiem ile słabsze są wahacze od EG (czy w ogóle są) ale tutaj bardziej chodzi o wahacze z mojej generacji. Czyli opinie się potwierdzają skoro i Ty słyszałeś. Z 19mm sway barem nie powinno być już chyba problemu?
edit:
doczytałem trochę, czyli przy montażu 22mm trzeba założyć wzmocnienie, taki właśnie subframe ASR lub inny
Qukie - 2008-03-16
Stabilizator nie wyrywa wahaczy, drze podwozie -> punkty mocowania wahaczy do budy. Jedyną skuteczną metodą przy grubych stabilizatorach jest ASR, zanotowano przypadki zniszczeń zarówno przy wzmocnieniach BEAKS'a jak i Comptech'a. O tak:
BEAKS
darek - 2008-03-16
EK4 miało seryjnie 19mm? Jeśli tak nie będzie potrzebne wzmocnienie. Myle się?
Qukie - 2008-03-16
Mylisz się, wzmocnienia nie potrzebuje tylko EK9 Type-R
darek - 2008-03-16
Qukie napisał/a: | Mylisz się, wzmocnienia nie potrzebuje tylko EK9 Type-R |
To jak wygląda stabilizator w EK4? Nie do końca rozumiem. VTi EK4 ma seryjnie subframe?
!markos - 2008-03-16
ek9/dc2r maja grubsza blache tam gdzie inne dupowozy maja cieniutka blaszunie
stabilizator ek4 wyglada tak samo jak w ek9 (ma ten sam ksztalt), tylko jest cienszy/slabszy
darek - 2008-03-16
!markos napisał/a: | ek9/dc2r maja grubsza blache tam gdzie inne dupowozy maja cieniutka blaszunie
stabilizator ek4 wyglada tak samo jak w ek9 (ma ten sam ksztalt), tylko jest cienszy/slabszy |
!markos dzięki za odpowiedź.
Miałem właśnie na myśli tą blachę, do której jest dokręcany. Nie byłem pewien jej wytrzymałości. W międzyczasie przejrzałem inne forum i ztcw wypowiedzi sugerują, że można montować sam stabilizator (wersja 19mm) ale bardziej do seryjnego zawieszenia, bo przy obniżanym *usztywnianym* sam stabilizator bez ramy wzmacniającej może narobić szkód, o których już było w tym wątku. Pytanie, które się nasuwa, to czy warto ryzykować i zakładać stabilizator 19mm do seryjnego zawiasu bez ramy, czy jednak poczekać trochę i wzmocnić tył ramą, niekoniecznie produktem ASR.
!markos - 2008-03-16
imo sztywnosc zawiasu nie ma nic do szkod, ktore moze narobic gruby stabilizator
powiem wiecej - na sztywnym zawiasie stabilizator pracuje mniej niz na miekkim (bo samochod mniej sie przechyla), wiec istnieja mniejsze szanse wyrwania go razem z kawalkiem budy
darek - 2008-03-16
Cytat: | imo sztywnosc zawiasu nie ma nic do szkod, ktore moze narobic gruby stabilizator
powiem wiecej - na sztywnym zawiasie stabilizator pracuje mniej niz na miekkim (bo samochod mniej sie przechyla), wiec istnieja mniejsze szanse wyrwania go razem z kawalkiem budy |
Widocznie wyczytałem jakieś bzdury. Bo jeśli chodzi o wychylanie nadwozia na zakrętach, wiadomo które zawieszenie będzie bardziej to powodować. Wniosek jest prosty, bez frame-a raczej nie ma sensu się bawić w składanie klocków
!markos - 2008-03-16
bez mocnego przedniego stabilizatora tez. sztywny stabilizator do dupowozu tylko na tyl to srednio trafiony pomysl.
Qukie - 2008-03-16
Akurat tutaj !markos nie masz racji, każdy producent grubych stabilizatorów podaje, że trzeba wzmocnić budę jeśli jest mocno obniżona, a w przypadku serii można ryzykować, ale raczej skończy się to podobnie jak przy sportowym zawiasie tyle tylko, że może trochę później.
Masz rację co do grubego stabilizatora z tyłu do dupowozu -> totalny bezsens i zbyteczny wydatek.
darek napisał/a: | wzmocnić tył ramą, niekoniecznie produktem ASR. |
ehh ziom, tak jak pisałem, nic innego nie daje 100% pewności...
wierzba - 2008-09-15
Odkopując temat zapytam:
1. jaką grubosc ma oem stabilizator na przód i tył z ek4 ???
2. czy do ej9 potrzebne jest jakieś ewentualne wzmocnienie na tył do seryjnego stabilizatora z ek4 ???
darek - 2008-09-15
wierzba napisał/a: | Odkopując temat zapytam:
1. jaką grubosc ma oem stabilizator na przód i tył z ek4 ???
2. czy do ej9 potrzebne jest jakieś ewentualne wzmocnienie na tył do seryjnego stabilizatora z ek4 ??? |
1.
ek4 (vti) przed liftem
===================
przedni stabilizator - 24mm
tylny stabilizator - 15mm
poliftowe ma grubszy przedni, 26mm
2. nie potrzeba wzmocnienia do seryjnego stab. z ek4
wierzba - 2008-09-17
Dzięki za wyczerpujące info
Piter - 2008-09-19
a czy stabilizator z EK podejdzie do EG
rdk - 2008-09-19
ztcw to nie podejdzie
wierzba - 2008-09-27
Czy przedni stabilizator z eg5 - 24mm podejdzie do ej9 ???
Edit:
Z tego co się przed chwilą dowiedziałem to biorąc stabilizator z EG potrzeba też wahaczy z EG... a czy te wahacze podejdą do ej9 - czy trochę rzeźba....
!markos - 2008-09-27
24mm to ma z przodu itr i delsol dohc..
wierzba - 2008-09-27
!markos napisał/a: | 24mm to ma z przodu itr i delsol dohc.. |
Tak było w ogłoszeniu napisane - http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=28061
Wychodzi na to, że rzeźba aby podszedł - także po temacie...
!markos - 2008-09-27
http://www.jdmuniverse.co...p?pg=ekswaybars
wierzba - 2008-09-28
Dobry artykuł...
Dzięki...
rdk - 2008-09-28
a do innych roczników jest taki artykuł? bo jakoś nie mogłem znaleśc na tym forum
wierzba - 2008-09-29
Panowie a czy front stabilizator z Vti 5d - angol - podejdzie do ej9...
Matey - 2008-09-30
Raczej nie...
rdk - 2008-09-30
a właśnie że podobno podejdzie tylko musisz mieć łączniki od anglika
oraz musisz mieć miejsce w wahaczach
my bad - to co napisałem tyczy się tylko 5gen, w 6gen są inne sanki, więc może być inaczej
darek - 2008-09-30
rdk napisał/a: | my bad - to co napisałem tyczy się tylko 5gen, w 6gen są inne sanki, więc może być inaczej |
Z anglika do jajka wlasnie podchodza. Do 6gen niestety nie.
gooffy - 2008-09-30
ale tez trzeba miec odpowiednie laczniki
rdk - 2008-09-30
gooffy napisał/a: | ale tez trzeba miec odpowiednie laczniki | nie wystarczą od anglika?
oraz
nie za gruby to stabilizator do seryjnych wahaczy?
czy istnieje coś takiego jak "za gruby" stabilizator?
!markos - 2008-09-30
"za gruby stabilizator" to pojecie, ktore zaczyna istniec kiedy wjezdzasz na kraweznik i podrywasz jedno kolo w powietrze
seryjne, czy nieseryjne - nie ma zadnego znaczenia. szczegolnie, ze przednie wahacze (a raczej ich kawalek) produkuje tylko omni i malo kto ich uzywa..
ztcw laczniki moga byc od anglika
rdk - 2008-09-30
!markos napisał/a: | "za gruby stabilizator" to pojecie, ktore zaczyna istniec kiedy wjezdzasz na kraweznik i podrywasz jedno kolo w powietrze | nie, nie - to się nazywa lans
Cytat: | seryjne, czy nieseryjne - nie ma zadnego znaczenia. szczegolnie, ze przednie wahacze (a raczej ich kawalek) produkuje tylko omni i malo kto ich uzywa.. | a tył?
!markos - 2008-10-01
tyl tez. zeliwa tak latwo nie wykrzywisz, predzej pusci jakis lacznik a aluminiowe sa supersztywne, wiec tez raczej nie do ruszenia.
rdk - 2008-10-01
kumam, dzięki za odpowiedź
mum666 - 2008-10-01
Kupiłem stabilizator razem z wahaczami na tył od ED7, oczywiście gumy sa w stanie... nie są w stanie w sumie . Do wahaczy przekładam ES, a co z gumami ze stabilizatora, kupić OEM czy jakieś poliuretanowe? Nie będzie to za sztywne wtedy?
!markos - 2008-10-01
jezeli laczniki wygladaja tak
to nie ma do nich zadnych poliuretanowych gumek. jedynie oem.
wierzba - 2009-04-03
Panowie mam pytanko - zakupiłem stabilizatory z ek4 - po pomiarze przód 26mm, tył 15mm - mam problem z kupieniem gum do mocowania stabów, mianowicie prosiłem znajomego (ma bliżej do aso) podając model czy przed czy po lifcie numer części jest ten sam - dziwne zważywszy że był 24mm i 26mm na przodzie....
prośba do kogoś kto ma 26mm z przodu i 15mm z tyłu z ek4 aby jak może podał numer części oem...byłbym wdzięczny za pomoc...
!markos - 2009-04-04
wierzba napisał/a: | prośba do kogoś kto ma 26mm z przodu i 15mm z tyłu z ek4 aby jak może podał numer części oem | przeciez na czesciach nie ma numerow na opakowaniach od nich - owszem..
powinno udac sie dopasowac cos z oferty kilku fim robiacych poliuretany
wierzba - 2009-04-04
!markos napisał/a: | na opakowaniach od nich - owszem.. |
to miałem na myśli oczywiście
!markos napisał/a: | powinno udac sie dopasowac cos z oferty kilku fim robiacych poliuretany |
wolałbym oem gumy...
Dokładnie chodzi o numer katalogowy gumy 2 i 29 pod dany wymiar stabilizatora
Jarcyn - 2009-04-05 Temat postu: Stabilizator Ostatnio wymieniałem łączniki stabilizatora i te gumy z tyłu - (30 PLN sztuka, jak dobrze pamiętam). Numer seryjny tych gum to 52315-S04-N00.
A najlepiej jak podasz w Hondzie NIP JHMEK4360WS002215 oni po tym numerze identyfikują części do auta, dzięki temu dobiorą ci odpowiednie gumy na przód jak i na tył.
Pozdro
darek - 2009-04-05
NIP
Jarcyn - 2009-04-05
YHM
Numer Identyfikacyjny Pojazdu :-]
darek - 2009-04-05
Jarcyn napisał/a: | Numer Identyfikacyjny Pojazdu :-] |
VIN, NIP, a co tam
!markos - 2009-04-05
wierzba napisał/a: | wolałbym oem gumy | a widzisz jakas roznice? bo ja w takim miejscu nie widze zadnej.. moze prosciej bedzie kupic.
wierzba - 2009-04-06
!markos napisał/a: | a widzisz jakas roznice? bo ja w takim miejscu nie widze zadnej.. moze prosciej bedzie kupic. |
w sumie to też racja - kolega zamówi te które są dostępne i pomierzy
ps. sprawdzając po numerze części do coupe si 6 gen. gdzie też był na przód stabilizator 26mm numer dla gum się zgadza z tym z aso tak więc myślę, że będą dobre...
konstruktor - 2012-08-01
Odkop i odgrzanie kotleta, ale co mi tam.
Na przykładzie montowania staba 26mm z mb6 do EK3 (przedlift) 22mm:
przedni stabilizator z 5g, ITR'a, czy też, 'angielki' (np mb6) pasuje pod budę eJ9/6/8, Ek1/3/4 itd...
tak jak już markos podał info : http://www.jdmuniverse.co...p?pg=ekswaybars
co jest potrzebne aby wsadzić to do budy 6g JP :
1. wahacze z eg/mb/mc itp itp
2. widełki amortyzatorów z 5g/angielki
3. tuleja pod śrubę nr15 musi posiadać otwór na śrubę o gwincie m14(w 5g jest 12mm) - osobiście montowałem 'zółtki' ze strongflexu - wszystkie tuleje
http://www.japancars.ru/c...&nplblk=B__2710
4. tylna poduszka wahacza / oraz jej mocowanie pozostaje od 6g. CZęści nr 7,8,9,10,
5. łączniki stabilizatora : jak dla ITR'a
6. stabilizator z sngielki vti / itr'a pasuje tylko trzeba go połączyć z łącznikami pod wahaczem.
( jest to jedyny/największy minus całej operacji)
Tak to u mnie byglądało:
a) porównanie stabów:
b) elementy:
c) wahacze z eg/angilki na 'miejscu'
d) stab 26mm zamontowany :
e) w trakcie prac
f) no i zrobiło się nisko:
Loko - 2012-08-03
Ładnie odkopałeś
Czy wymiana wahaczy i widełek była zrobiona jedynie w celu założenia tego staba? Ja taki stabilizator zamontowałem w 6gen bez żadnych przeróbek
konstruktor - 2012-08-05
Cytat: | Czy wymiana wahaczy i widełek była zrobiona jedynie w celu założenia tego staba |
po części tak, ale także dlatego że te żeliwne/odlewane są mocniejsze od 'blaszanych' ,które były seryjnie montowane w hb i sedanie.
dla porównania:
Cytat: | Ja taki stabilizator zamontowałem w 6gen bez żadnych przeróbek |
montowałeś stabilizator z mb6 czy ek4 (oba mają 26mm)
jeżeli z mb6, to u Ciebie też wisi on pod wahaczem?
Loko - 2012-08-10
Mam taki sam stabilizator i wisi podobnie, tyle że nie jest u mnie poniżej wydechu, no i mam mniejszą glebę.
Wygląda, że coupe się różni zawiasem od hatcha, bo u mnie są żeliwne wahacze i mają inne łączniki stabilizatora.
konstruktor - 2012-08-12
Cytat: | Mam taki sam stabilizator i wisi podobnie, tyle że nie jest u mnie poniżej wydechu, no i mam mniejszą glebę. |
u mnie stabilizator także jest ponad wydechem - może to wina zdjęcia
mimo wszystko dzięki Loko za info
NouT - 2013-05-03
Odkopię temat bo mam pytanie. Posiadam EK3 przedlift, chciałbym założyć stabilizator 26mm z EK4. Co jeszcze prócz staba mam do wymiany??
Gumka23 - 2013-05-04
W EK4 nie bylo 26mm staba z przodu.
Ten link Ci sie przyda:
http://passwordjdm.pl/vie...?t=6485&start=0
fulek - 2013-05-04
mialem ek4 nawet przedliftowe i bylo 26mm
w polifcie kazdym jest 26
napewno gumy i mocowania beda potrzebne, laczniki w ek3 sa takie same
wierzba - 2013-05-04
Gumka23, proste, że były i to bez różnicy czy przed czy polift, obie wersje miały 26mm.
z tego co kojarzę to wahacze z uszami różnią się ek3 vs ek4...
Gumka23 - 2013-05-04
Ej *****... faktycznie pieprze glupoty, ale wydawalo mi sie ciagle, ze ma 24...
NouT - 2013-05-04
Dokładnie to powiem wam tak, że przedlifty miały tylko 24mm, a polifty miały 24 i 26mm, ale co gdzie jak dokładnie to nie wiem. Chcę założyć 26mm i chcę wiedzieć co jeszcze muszę zmienić.
To że mam zmienić mocowania i gumki mocować to wiem. Jeśli tak jak kolega wyżej pisze łączniki pasują z EK3 to po problemie bo nic dalej ruszać nie muszę.
fulek - 2013-05-04
powtarzam, mialem przedlifta i mial 26mm
lacznik w ek3 jak i w ek4 jest w ksztalcie litery "Z"
wierzba - 2013-05-04
Nie wiem ile razy trzeba to powtarzać, brałem z przedliftowego ek4 staba i miał 26mm, ponad to w aso gumy pod mocowania do budy są tylko na 26mm !
peja$ - 2013-05-24
Teraz panowie ja mam szybkie pytanie. Czy stabilizator tylny z EJ6/8 (coupe) podejdzie do budy EJ9 3d?
konstruktor - 2013-05-24
podejdzie
(wszystkie 6g posiadają otwory w tylnych dolnych wahaczach pod łączniki, tylne sanki mają otwory 'montażowe' - zakładać i jeździć)
peja$ - 2013-05-24
A jak wyglada sprawa z kompatybilnoscia lacznikow (obejdzie sie bez rzeźby)?
konstruktor - 2013-05-24
łączniki stabów w 6g dla ej/ek są takie same , przypominają 'Z'
ot tak one wyglądają :
najważniejsze jest aby owy stabilizator posiadał mocowania : stab-buda/sanki
nr 8, łączniki 9,10
dla 5g są inne (mocowanie do sanek nie jest prostopadłe - posiada uskok)
przy okazji stab z 5g, del sol, 6g angielki , dc2 także pasuje
chaves - 2013-05-28
jeśli nie masz ASR, to pamiętaj, by kupić stab w komplecie z dwoma elementami nr 8
peja$ - 2013-05-28
Dzieki panowie. Bez ASRa nie mam zamiaru montowac.
|
|