JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Suspension / Chassis Mods - Stabilizator do hondy?

lukiasz - 2008-02-24
Temat postu: Stabilizator do hondy?
hej, nie mogę się zdecydować jakiej firmy stabilizator kupić na tył, może ktoś z Was zmieniał i wie co dobre??

do wyboru mam: Tanabe, Neuspeed, Suspension Techniques ??

se7en - 2008-02-24

tanabe...
!markos - 2008-02-25

do jakiego samochodu to ma byc?
lukiasz - 2008-02-25

Civic / CRX wszystkie maja 20mm, u mnie w shuttlu nie było wcale seryjnie, kupiłem już nawet seryjny ale ma 15mm więc se olałem (do odsprzedania) i chce coś męskiego, czemu Tanabe?
!markos - 2008-02-25

zgaduje, ze dlatego, ze se7enowi podoba sie nazwa tanabe

czy do tego samochodu bedzie pasowal seryjny tylny stabilizator z itr? jesli tak - to nie szukaj dalej, kup wzmocnienie i zakladaj z itr. masz juz jakis przedni?

lukiasz - 2008-02-25

przedni mam seryjny póki co, będę też zakładał ale pod koniec sezonu pewnie, i odpowiadam na pytanie, żaden idealnie nie pasuje trzeba przerabiać ale ten z 4 gen podchodzi najlepiej ;)
!markos - 2008-02-25

a przypadkiem nie jest tak, ze od 4 do 6 gen konstrukcja zawieszenia i wymiary (dlugosci, punkty mocowania) stabilizatorow sa takie same?
rdk - 2008-02-25

!markos napisał/a:
a przypadkiem nie jest tak, ze od 4 do 6 gen konstrukcja zawieszenia i wymiary (dlugosci, punkty mocowania) stabilizatorow sa takie same?
a nie jest tak że dotyczy to się tylko roczników 92-00 czyli 5 i 6 gen ?
!markos - 2008-02-25

nie wiem na 100%, dlatego napisalem to w formie pytania
lukiasz - 2008-02-25

tak jak napisał kolega rdk , od 92 pasi w 4 gen nie do końca :(

a po ile są takie od ITR? i gdzie szukać?

!markos - 2008-02-25

brytyjski ebay, najblizej i relatywnie tanio. odezwij sie do uzytkownika integrastella, andy ma integry na czesci.

sprawdz najpierw pasowanie jakiegos seryjnego stabilizatora z 5gen.

lukiasz - 2008-02-25

to co nikt więcej nie zmieniał stabi?
!markos - 2008-02-26

na tym forum - watpliwe.. spytaj gdzie indziej.
Kevin - 2008-02-26

lukiasz napisał/a:
to co nikt więcej nie zmieniał stabi?


przeglądają różne polskie fora i różne projekty nie natknołem się na wzmianki, aby ktokolwiek posiadał stabilizator któregoś z wymienionych przez Ciebie producentów, więc uważam, że raczej nie ma osoby, która może odpowiedzieć na to pytanie, bo nikt nie testował tych gratów jednocześnie! w tym wypadku musisz być prekursorem! :)

ja wybrałbym tanabe! a czemu? choćby dlatego, że jest to produkt w 100% made in Japan, a takie uważam poprostu za lepsze od innych patrząc ogólnie na to jak wszelkie japońskie produkty testowane za mojego życia się prezentował na tle innych! jakość i wykonanie zawsze był najlepsze! :)

http://www.tanabe-usa.com/stabilizers/

!markos napisał/a:
na tym forum - watpliwe.. spytaj gdzie indziej.


na tym jak i na każdym innym! choćby z tego powodu co pisałem wyżej! jedyne co inni mogą pisać to spekulacje i tłumaczenia z hondatech usa! :P

lukiasz - 2008-02-28

kupiłem w tym tygodniu tanabe zobaczymy co przyjdzie :P
darek - 2008-03-14

Czy stabilizator 22mm (pochodzący z EK9 - całość na 22mm) do Civica 3D Ek3 99-2000 może powyrywać wahacze? Podobno krąży taka opinia. Bzdura, czy jest w tym coś prawdy. Markos zakładał ASR subframe aby wzmocnić tył?
rdk - 2008-03-14

no ja słyszałem ze stab od ITR'a do seryjnych wahaczy w np eg4 moze narobić zamieszania, mocno trzyma, ek9 jest chyba taki sam [nie pamiętam teraz :kwasny: ] więc raczej na twoim miejscu szukałbym od ek4
darek - 2008-03-14

Nie wiem ile słabsze są wahacze od EG (czy w ogóle są) ale tutaj bardziej chodzi o wahacze z mojej generacji. Czyli opinie się potwierdzają skoro i Ty słyszałeś. Z 19mm sway barem nie powinno być już chyba problemu?

edit:
doczytałem trochę, czyli przy montażu 22mm trzeba założyć wzmocnienie, taki właśnie subframe ASR lub inny

Qukie - 2008-03-16

Stabilizator nie wyrywa wahaczy, drze podwozie -> punkty mocowania wahaczy do budy. Jedyną skuteczną metodą przy grubych stabilizatorach jest ASR, zanotowano przypadki zniszczeń zarówno przy wzmocnieniach BEAKS'a jak i Comptech'a. O tak:

BEAKS



darek - 2008-03-16

EK4 miało seryjnie 19mm? Jeśli tak nie będzie potrzebne wzmocnienie. Myle się?
Qukie - 2008-03-16

Mylisz się, wzmocnienia nie potrzebuje tylko EK9 Type-R ;-)
darek - 2008-03-16

Qukie napisał/a:
Mylisz się, wzmocnienia nie potrzebuje tylko EK9 Type-R ;-)

To jak wygląda stabilizator w EK4? Nie do końca rozumiem. VTi EK4 ma seryjnie subframe?

!markos - 2008-03-16

ek9/dc2r maja grubsza blache tam gdzie inne dupowozy maja cieniutka blaszunie

stabilizator ek4 wyglada tak samo jak w ek9 (ma ten sam ksztalt), tylko jest cienszy/slabszy

darek - 2008-03-16

!markos napisał/a:
ek9/dc2r maja grubsza blache tam gdzie inne dupowozy maja cieniutka blaszunie

stabilizator ek4 wyglada tak samo jak w ek9 (ma ten sam ksztalt), tylko jest cienszy/slabszy


!markos dzięki za odpowiedź.

Miałem właśnie na myśli tą blachę, do której jest dokręcany. Nie byłem pewien jej wytrzymałości. W międzyczasie przejrzałem inne forum i ztcw wypowiedzi sugerują, że można montować sam stabilizator (wersja 19mm) ale bardziej do seryjnego zawieszenia, bo przy obniżanym *usztywnianym* sam stabilizator bez ramy wzmacniającej może narobić szkód, o których już było w tym wątku. Pytanie, które się nasuwa, to czy warto ryzykować i zakładać stabilizator 19mm do seryjnego zawiasu bez ramy, czy jednak poczekać trochę i wzmocnić tył ramą, niekoniecznie produktem ASR.

!markos - 2008-03-16

imo sztywnosc zawiasu nie ma nic do szkod, ktore moze narobic gruby stabilizator
powiem wiecej - na sztywnym zawiasie stabilizator pracuje mniej niz na miekkim (bo samochod mniej sie przechyla), wiec istnieja mniejsze szanse wyrwania go razem z kawalkiem budy

darek - 2008-03-16

Cytat:
imo sztywnosc zawiasu nie ma nic do szkod, ktore moze narobic gruby stabilizator
powiem wiecej - na sztywnym zawiasie stabilizator pracuje mniej niz na miekkim (bo samochod mniej sie przechyla), wiec istnieja mniejsze szanse wyrwania go razem z kawalkiem budy

Widocznie wyczytałem jakieś bzdury. Bo jeśli chodzi o wychylanie nadwozia na zakrętach, wiadomo które zawieszenie będzie bardziej to powodować. Wniosek jest prosty, bez frame-a raczej nie ma sensu się bawić w składanie klocków :roll:

!markos - 2008-03-16

bez mocnego przedniego stabilizatora tez. sztywny stabilizator do dupowozu tylko na tyl to srednio trafiony pomysl.
Qukie - 2008-03-16

Akurat tutaj !markos nie masz racji, każdy producent grubych stabilizatorów podaje, że trzeba wzmocnić budę jeśli jest mocno obniżona, a w przypadku serii można ryzykować, ale raczej skończy się to podobnie jak przy sportowym zawiasie tyle tylko, że może trochę później.
Masz rację co do grubego stabilizatora z tyłu do dupowozu -> totalny bezsens i zbyteczny wydatek.

darek napisał/a:
wzmocnić tył ramą, niekoniecznie produktem ASR.


ehh ziom, tak jak pisałem, nic innego nie daje 100% pewności...

wierzba - 2008-09-15

Odkopując temat zapytam:

1. jaką grubosc ma oem stabilizator na przód i tył z ek4 ???

2. czy do ej9 potrzebne jest jakieś ewentualne wzmocnienie na tył do seryjnego stabilizatora z ek4 ???

darek - 2008-09-15

wierzba napisał/a:
Odkopując temat zapytam:

1. jaką grubosc ma oem stabilizator na przód i tył z ek4 ???

2. czy do ej9 potrzebne jest jakieś ewentualne wzmocnienie na tył do seryjnego stabilizatora z ek4 ???


1.

ek4 (vti) przed liftem
===================
przedni stabilizator - 24mm
tylny stabilizator - 15mm

poliftowe ma grubszy przedni, 26mm

2. nie potrzeba wzmocnienia do seryjnego stab. z ek4

wierzba - 2008-09-17

Dzięki za wyczerpujące info :padam:
Piter - 2008-09-19

a czy stabilizator z EK podejdzie do EG
rdk - 2008-09-19

ztcw to nie podejdzie
wierzba - 2008-09-27

Czy przedni stabilizator z eg5 - 24mm podejdzie do ej9 ???
Edit:
Z tego co się przed chwilą dowiedziałem to biorąc stabilizator z EG potrzeba też wahaczy z EG... a czy te wahacze podejdą do ej9 - czy trochę rzeźba....

!markos - 2008-09-27

24mm to ma z przodu itr i delsol dohc..
wierzba - 2008-09-27

!markos napisał/a:
24mm to ma z przodu itr i delsol dohc..

Tak było w ogłoszeniu napisane - http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=28061

Wychodzi na to, że rzeźba aby podszedł - także po temacie...

!markos - 2008-09-27

http://www.jdmuniverse.co...p?pg=ekswaybars
wierzba - 2008-09-28

Dobry artykuł...
Dzięki...

rdk - 2008-09-28

a do innych roczników jest taki artykuł? bo jakoś nie mogłem znaleśc na tym forum :wstyd:
wierzba - 2008-09-29

Panowie a czy front stabilizator z Vti 5d - angol - podejdzie do ej9...
Matey - 2008-09-30

Raczej nie...
rdk - 2008-09-30

a właśnie że podobno podejdzie tylko musisz mieć łączniki od anglika
oraz musisz mieć miejsce w wahaczach

my bad - to co napisałem tyczy się tylko 5gen, w 6gen są inne sanki, więc może być inaczej :|

darek - 2008-09-30

rdk napisał/a:
my bad - to co napisałem tyczy się tylko 5gen, w 6gen są inne sanki, więc może być inaczej :|

Z anglika do jajka wlasnie podchodza. Do 6gen niestety nie.

gooffy - 2008-09-30

ale tez trzeba miec odpowiednie laczniki
rdk - 2008-09-30

gooffy napisał/a:
ale tez trzeba miec odpowiednie laczniki
nie wystarczą od anglika?
oraz
nie za gruby to stabilizator do seryjnych wahaczy?
czy istnieje coś takiego jak "za gruby" stabilizator?

!markos - 2008-09-30

"za gruby stabilizator" to pojecie, ktore zaczyna istniec kiedy wjezdzasz na kraweznik i podrywasz jedno kolo w powietrze :mrgreen:

seryjne, czy nieseryjne - nie ma zadnego znaczenia. szczegolnie, ze przednie wahacze (a raczej ich kawalek) produkuje tylko omni i malo kto ich uzywa..

ztcw laczniki moga byc od anglika

rdk - 2008-09-30

!markos napisał/a:
"za gruby stabilizator" to pojecie, ktore zaczyna istniec kiedy wjezdzasz na kraweznik i podrywasz jedno kolo w powietrze :mrgreen:
nie, nie - to się nazywa lans :mrgreen:
Cytat:
seryjne, czy nieseryjne - nie ma zadnego znaczenia. szczegolnie, ze przednie wahacze (a raczej ich kawalek) produkuje tylko omni i malo kto ich uzywa..
a tył?
!markos - 2008-10-01

tyl tez. zeliwa tak latwo nie wykrzywisz, predzej pusci jakis lacznik :lol: a aluminiowe sa supersztywne, wiec tez raczej nie do ruszenia.
rdk - 2008-10-01

kumam, dzięki za odpowiedź 8-)
mum666 - 2008-10-01

Kupiłem stabilizator razem z wahaczami na tył od ED7, oczywiście gumy sa w stanie... nie są w stanie w sumie :roll: . Do wahaczy przekładam ES, a co z gumami ze stabilizatora, kupić OEM czy jakieś poliuretanowe? Nie będzie to za sztywne wtedy?
!markos - 2008-10-01

jezeli laczniki wygladaja tak

to nie ma do nich zadnych poliuretanowych gumek. jedynie oem.

wierzba - 2009-04-03

Panowie mam pytanko - zakupiłem stabilizatory z ek4 - po pomiarze przód 26mm, tył 15mm - mam problem z kupieniem gum do mocowania stabów, mianowicie prosiłem znajomego (ma bliżej do aso) podając model czy przed czy po lifcie numer części jest ten sam - dziwne zważywszy że był 24mm i 26mm na przodzie....
prośba do kogoś kto ma 26mm z przodu i 15mm z tyłu z ek4 aby jak może podał numer części oem...byłbym wdzięczny za pomoc...

!markos - 2009-04-04

wierzba napisał/a:
prośba do kogoś kto ma 26mm z przodu i 15mm z tyłu z ek4 aby jak może podał numer części oem
przeciez na czesciach nie ma numerow :roll: na opakowaniach od nich - owszem..

powinno udac sie dopasowac cos z oferty kilku fim robiacych poliuretany

wierzba - 2009-04-04

!markos napisał/a:
na opakowaniach od nich - owszem..

to miałem na myśli oczywiście :-P

!markos napisał/a:
powinno udac sie dopasowac cos z oferty kilku fim robiacych poliuretany

wolałbym oem gumy...

Dokładnie chodzi o numer katalogowy gumy 2 i 29 pod dany wymiar stabilizatora




Jarcyn - 2009-04-05
Temat postu: Stabilizator
Ostatnio wymieniałem łączniki stabilizatora i te gumy z tyłu - (30 PLN sztuka, jak dobrze pamiętam). Numer seryjny tych gum to 52315-S04-N00.
A najlepiej jak podasz w Hondzie NIP JHMEK4360WS002215 oni po tym numerze identyfikują części do auta, dzięki temu dobiorą ci odpowiednie gumy na przód jak i na tył.
Pozdro

darek - 2009-04-05

:lol:

NIP

Jarcyn - 2009-04-05

YHM :mrgreen:

Numer Identyfikacyjny Pojazdu :-]

darek - 2009-04-05

Jarcyn napisał/a:
Numer Identyfikacyjny Pojazdu :-]


VIN, NIP, a co tam :mrgreen:

!markos - 2009-04-05

wierzba napisał/a:
wolałbym oem gumy
a widzisz jakas roznice? bo ja w takim miejscu nie widze zadnej.. moze prosciej bedzie kupic.
wierzba - 2009-04-06

!markos napisał/a:
a widzisz jakas roznice? bo ja w takim miejscu nie widze zadnej.. moze prosciej bedzie kupic.

w sumie to też racja - kolega zamówi te które są dostępne i pomierzy :-P

ps. sprawdzając po numerze części do coupe si 6 gen. gdzie też był na przód stabilizator 26mm numer dla gum się zgadza z tym z aso tak więc myślę, że będą dobre...

konstruktor - 2012-08-01

Odkop i odgrzanie kotleta, ale co mi tam.

Na przykładzie montowania staba 26mm z mb6 do EK3 (przedlift) 22mm:

przedni stabilizator z 5g, ITR'a, czy też, 'angielki' (np mb6) pasuje pod budę eJ9/6/8, Ek1/3/4 itd...
tak jak już markos podał info : http://www.jdmuniverse.co...p?pg=ekswaybars


co jest potrzebne aby wsadzić to do budy 6g JP :

1. wahacze z eg/mb/mc itp itp
2. widełki amortyzatorów z 5g/angielki
3. tuleja pod śrubę nr15 musi posiadać otwór na śrubę o gwincie m14(w 5g jest 12mm) - osobiście montowałem 'zółtki' ze strongflexu - wszystkie tuleje
http://www.japancars.ru/c...&nplblk=B__2710
4. tylna poduszka wahacza / oraz jej mocowanie pozostaje od 6g. CZęści nr 7,8,9,10,
5. łączniki stabilizatora : jak dla ITR'a
6. stabilizator z sngielki vti / itr'a pasuje tylko trzeba go połączyć z łącznikami pod wahaczem.
( jest to jedyny/największy minus całej operacji)

Tak to u mnie byglądało:

a) porównanie stabów:

b) elementy:

c) wahacze z eg/angilki na 'miejscu'

d) stab 26mm zamontowany :

e) w trakcie prac

f) no i zrobiło się nisko:

Loko - 2012-08-03

Ładnie odkopałeś :-D
Czy wymiana wahaczy i widełek była zrobiona jedynie w celu założenia tego staba? Ja taki stabilizator zamontowałem w 6gen bez żadnych przeróbek 8-)

konstruktor - 2012-08-05

Cytat:
Czy wymiana wahaczy i widełek była zrobiona jedynie w celu założenia tego staba

po części tak, ale także dlatego że te żeliwne/odlewane są mocniejsze od 'blaszanych' ,które były seryjnie montowane w hb i sedanie.
dla porównania:


Cytat:
Ja taki stabilizator zamontowałem w 6gen bez żadnych przeróbek

montowałeś stabilizator z mb6 czy ek4 (oba mają 26mm)
jeżeli z mb6, to u Ciebie też wisi on pod wahaczem?

Loko - 2012-08-10

Mam taki sam stabilizator i wisi podobnie, tyle że nie jest u mnie poniżej wydechu, no i mam mniejszą glebę.
Wygląda, że coupe się różni zawiasem od hatcha, bo u mnie są żeliwne wahacze i mają inne łączniki stabilizatora.

konstruktor - 2012-08-12

Cytat:
Mam taki sam stabilizator i wisi podobnie, tyle że nie jest u mnie poniżej wydechu, no i mam mniejszą glebę.

u mnie stabilizator także jest ponad wydechem - może to wina zdjęcia

mimo wszystko dzięki Loko za info

NouT - 2013-05-03

Odkopię temat bo mam pytanie. Posiadam EK3 przedlift, chciałbym założyć stabilizator 26mm z EK4. Co jeszcze prócz staba mam do wymiany??
Gumka23 - 2013-05-04

W EK4 nie bylo 26mm staba z przodu.

Ten link Ci sie przyda:

http://passwordjdm.pl/vie...?t=6485&start=0

fulek - 2013-05-04

mialem ek4 nawet przedliftowe i bylo 26mm
w polifcie kazdym jest 26

napewno gumy i mocowania beda potrzebne, laczniki w ek3 sa takie same

wierzba - 2013-05-04

Gumka23, proste, że były i to bez różnicy czy przed czy polift, obie wersje miały 26mm.
z tego co kojarzę to wahacze z uszami różnią się ek3 vs ek4...

Gumka23 - 2013-05-04

Ej *****... faktycznie pieprze glupoty, ale wydawalo mi sie ciagle, ze ma 24...
NouT - 2013-05-04

Dokładnie to powiem wam tak, że przedlifty miały tylko 24mm, a polifty miały 24 i 26mm, ale co gdzie jak dokładnie to nie wiem. Chcę założyć 26mm i chcę wiedzieć co jeszcze muszę zmienić.
To że mam zmienić mocowania i gumki mocować to wiem. Jeśli tak jak kolega wyżej pisze łączniki pasują z EK3 to po problemie bo nic dalej ruszać nie muszę.

fulek - 2013-05-04

powtarzam, mialem przedlifta i mial 26mm

lacznik w ek3 jak i w ek4 jest w ksztalcie litery "Z"

wierzba - 2013-05-04

Nie wiem ile razy trzeba to powtarzać, brałem z przedliftowego ek4 staba i miał 26mm, ponad to w aso gumy pod mocowania do budy są tylko na 26mm !
peja$ - 2013-05-24

Teraz panowie ja mam szybkie pytanie. Czy stabilizator tylny z EJ6/8 (coupe) podejdzie do budy EJ9 3d?
konstruktor - 2013-05-24

podejdzie :-D
(wszystkie 6g posiadają otwory w tylnych dolnych wahaczach pod łączniki, tylne sanki mają otwory 'montażowe' - zakładać i jeździć)

peja$ - 2013-05-24

A jak wyglada sprawa z kompatybilnoscia lacznikow (obejdzie sie bez rzeźby)?
konstruktor - 2013-05-24

łączniki stabów w 6g dla ej/ek są takie same , przypominają 'Z'
ot tak one wyglądają :






najważniejsze jest aby owy stabilizator posiadał mocowania : stab-buda/sanki
nr 8, łączniki 9,10





dla 5g są inne (mocowanie do sanek nie jest prostopadłe - posiada uskok)
przy okazji stab z 5g, del sol, 6g angielki , dc2 także pasuje

chaves - 2013-05-28

jeśli nie masz ASR, to pamiętaj, by kupić stab w komplecie z dwoma elementami nr 8
peja$ - 2013-05-28

Dzieki panowie. Bez ASRa nie mam zamiaru montowac.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group