JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Subaru - Subaru Impreza P1

Japoniec - 2007-03-05
Temat postu: Subaru Impreza P1
Subaru Impreza P1 jest limitowanym modelem wykonanym przez firme Prodrive w ilosci 500 sztuk
Auto było dostepne w jedynym kolorze sonic blue , posiada delikatnie zmieniony zderzak przedni wraz z halogenami , oraz tylni spojler opracowany przez Petera Stevena.
P1 używa większej turbosprężarki niż standardowa Impreza Turbo, dostarczając nie więcej ciągu, ale w zamian nie przestając dawać ciągu w zakresie wyższych obrotów. Przy 6000 obrotów Impreza traci oddech, podczas gdy P1 dokręca bliżej 7000, rozciągając zakres obrotów, by zapewnić spory wzrost mocy do 280 KM z maksymalnym momentem 345 Nm przy 4000 obrotów, ale wzrastającym od 1000 i pozostającym w mocy do maksimum mocy przy 6500 obrotów. To oznacza wspaniały wzrost osiągów bez zbytniego poświęcania elastyczności. Używa on wyścigowych tłoków o obniżonej masie, wytrzymalszego wału korbowego i bardziej agresywnych profili wałków rozrządu, dając mu osiągi prawdziwego super samochodu (identycznie jak w silniku Sti). Jednak silnik Sti nie spełnia europejskich wymogów czystości spalin i poziomu głośności. Prodrive przemapował jednostkę sterowania i wymienił dwa katalizatory na jeden, co sprawiło, że P1 jest zgodna z europejskimi normami.
Centralny mechanizm różnicowy dzieli napęd 50:50, podobnie jak w Turbo. Z Imprezy Turbo zostały także: tylny mechanizm różnicowy o zmniejszonym poślizgu i hamulce z ABS. Geometria przedniego zawieszenia została zmieniona, by zapewnić dobrą kontrolę nad kołami, jest ona też wspomagana przez karbonową belkę usztywniającą kolumny w komorze silnika. Reagujący na prędkość system wspomagania kierownicy jest dodatkowo wyostrzony przez zastosowanie szybszego przełożenia Sti. Geometria tylnego zawieszenia również została zmieniona w P1. Tylny system kolumn Imprezy umocowany za pomocą ramienia prowadzącego i podwójne boczne łączniki posiada pewien zakres samosterowania, ustawiając się pod obciążeniem, aby wspomóc stabilność na zakrętach. ta funkcja została poprawiona, by uporać się ze zwiększonym potencjałem P1, jeśli chodzi o pokonywanie zakrętów. Cały potencjał przenoszony jest na 10-szprychowe, 17 calowe, z lekkich stopów koła OZ.

Silnik: 4-cylindrowy, 16-zaworowy, boxer, z wielopunktowym wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o pojemności 1994 cm sześciennych
Przyspieszenie 0-100 km/h: około 4,5 s
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Moc maksymalna: 280 KM przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm przy 4000 obr./min
Napęd: stały na cztery koła
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręczna
Hamulce: tarczowe wentylowane z ABS
Zużycie paliwa: mieszane - 17 l/100 km
Zbiornik paliwa: 60 l

Dane ze strony :

http://www.subaruimpreza....preza1&tresc=p1

















filmik pogladowy :
p1 vs Evo VI
http://youtube.com/watch?v=kccP4tglQeg

P1 vs Evo VI tommy makinen ed

mbo - 2011-08-12

Miało być 500szt, zrobiło się 1000szt.
kudlaty. - 2011-08-13

nie ma sie czym podniecac, to tylko z ubozony type-r, bez DCCD z dokladka innym skrzydlem, swiatlami przeciwmglowymi i fajnymi felgami.

Japoniec, nie wiem skad wynalazles ten opis, ale to taki stek bzdur, ze az sie nie chce tego czytac. :-/

Gyraf - 2011-08-13

kudlaty. napisał/a:
Japoniec, nie wiem skad wynalazles ten opis, ale to taki stek bzdur, ze az sie nie chce tego czytac. :-/

tez to chciałem napisać - drażni ten tekst

kashmere - 2011-08-13

I ja! I ja!

Przy okazji napiszę, że oprócz braku dccd brak mu także ic spray i klimatronika.
Przerabianie type r na p1 zajmowało dwa dni.
Faktycznie wyszło 1000 szt P1 w związku z dużym zainteresowaniem.
P1 kosztowało 31,500 funtów.

Dostępna była również wersja P1 WR

Gyraf - 2011-08-14

kashmere, P1 WR ? co to ? o tym nie słyszałem...
rastle - 2011-08-14

Gyraf napisał/a:
kashmere, P1 WR ? co to ? o tym nie słyszałem...


Na ibaju stoi takie cos, niby WR, ale nie widze roznicy na zdjeciach

http://www.ebay.co.uk/itm...D-/320656780191

kashmere - 2011-08-14

Gyraf, jeśli dobrze pamiętam to różniła się tym co widać na fotach od rastle:
felgi 18, prodrive BBK, inne fotele, pewnie inna mapa.

Wiseguy - 2011-08-14

A to może panowie spece od subaru napiszą poprawny opis P1 a admin go podmieni.
kashmere - 2011-08-14

Wiseguy, też chciałeś miec subaru - Ty napisz :mrgreen:
Wiseguy - 2011-08-15

Ja nie jestem specem :) a po drugie już nie chce :-P
mbo - 2011-08-15

Nie ma żadnej wersji P1 WR. Z P1 jest jak z 22B lepiej wygląda niż jeździ.
kashmere - 2011-08-16

ok, źle sie wyraziłem- do P1 dostepny był pakiet WR. Teraz ok?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group