JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Ankiety - NA is the best or Turbo is better?

Deox - 2007-03-27
Temat postu: NA is the best or Turbo is better?
Którą drogę byście obrali modyfikując własne auto?

Opcja numer jeden - Naturally Aspirated. Kosztowna i bardziej precyzyjna zabawa wymagająca cierpliwości i czasu w dopieszczaniu końcowego efektu. :mrgreen:

czy....

Opcja numer dwa - Turbo. Moroczna i bardziej kusząca część tuningu swoja prostotą i potęgą. :lol:

Którą drogę obierzesz Ty młody padwanie? :mrgreen:

UPADTE:

Wiseguy popsuł mi plan i musze updatować. :mrgreen: Doszła Opcja numer 3 - Kompresja.

Wiseguy - 2007-03-27

Numer 3 - kompresor :mrgreen:
Deox - 2007-03-27

Wiseguy napisał/a:
Numer 3 - kompresor :mrgreen:


Dobra dodamy opcję numer 3. :-D

kamilos - 2007-03-27

NA all the way baby :)
Kevin - 2007-03-27

NA! :mrgreen:
.::SCR::. - 2007-03-27

Tak przy okazji N/A --> Naturally Aspirated

Wszystko zależy od auta ;-)
Najogólniej mówiąc FWD N/A i RWD Turbo. Honda to tylko N/A.

Deox - 2007-03-27

Dzięki. :mrgreen: :oops: Już poprawiam.

.::SCR::. napisał/a:


Wszystko zależy od auta ;-)
Najogólniej mówiąc FWD N/A i RWD Turbo. Honda to tylko N/A.


Jest w tym racja.

kamilos - 2007-03-27

dla scislosci to nie N/A tylko NA :)
GaRaż - 2007-03-28

Deox zagarneles moje teksty :-P , NA is only way , NA chyba tak naprawde wlasnie daje poczuc silnik, szczegolnie jak juz jest ostro nadlubany , ta jego twarda praca na wolnych jak ma dowalone CR, dzwiek hehe, zupelnie inny swiat i nie ma chyba co porownywac do turbo hehe
Deox - 2007-03-28

Garaż czerpałem wenę z rozmowy z Toba na gg. :mrgreen:
raceboarder - 2007-03-28

Naturally Aspirated rulez !

zagłosowane :-P

Japoniec - 2007-03-28

Wsiadam rano do auta przekrecam kluczyk , auto lekko mruczy , silnik sie nagrzewa , jade do pracy spokojnie , gdy temp stabilna , wciskam gaz 3 , 4 , tys obr 5 VTEC w pelni krece do 7 z hakiem , przez kolektor leca spaliny wala w tlumik jak oszalale , ryk , dolot , pokonuje zakrety , redukcje , przepiecia ... tak jednak wole NA ;-)

Jednak turbo daje nieporownywalnie wieksze mozliwosci.
Kiedys dawno temu w Best Motoring byl taki wyscig scigaly sie auta na torze NA i Turbo w tym NA integra i tak jezdzily te grubo tuningowane fury po tym torze , auta z turbo na poczatku na przedzie ale z okrazenia na okrazenie coraz bardziej slably , doszlo to takiej sceny ze koles w ITR z rykiem smiechu na gebie mijal RX7 ktory mial przewage nad nim spora ale po 6 okrazeniach auta turbo zaczely slabnac to dosc czesty minus jesli chodzi o auta turbo poprostu po ilus tam okrazeniach na torze przy pelnym bucie turbo silniki grzeja sie bardziej niz NA i tu rosnie przewaga NA nad Turbo jesli chodzi o tory. Oczywiscie sa rozne klasy aut tak wiec nie ma co odnosic sie do kazdego przypadku tak samo.

Ja wole osobiscie NA bo daje mi wiecej frajdy krzesanie konikow nawet tych kilku niz dmuchnac odrazu wiecej . Eksperymentuje sobie z dolotami w wydechami , sprzeglami itp . Turbo napewno chcialbym miec ale nie wiem czy starczy mi checi i zapalu wogule by sie bawic jeszcze w hondy to raz dwa chyba wole nie patrzec na poziom paliwa przez palce i udawac że sp.. masakrycznie , kanapowcem nie zostane bo mysle o wladcy pierscieni OOOO S3 lub TDI A3 mocno zgrzebanej w swoim czasie , jednak jesli chodzi o frajde to NA w Hondzie daje mi nieporownywalnie wiecej niz jakbym mial teraz jeszcze spalac sie robota przy turbie.

Wiseguy - 2007-03-28

Ja jestem alternatywny :mrgreen:
Kompresor rulez :lol:

bobas - 2007-03-29

heh widze że większość za NA, ja nie byłem w tej kwestii inny :mrgreen:
WestSSJDM - 2007-03-29

zdecydowanie NA
SAMAEL - 2007-04-15

hmmm za dużo tu hond zdecydowanie :P czuję sie jak na streetshadows :P ....
"wrum pssshhht ! wrum pssshhht !"
"whos there ??"
"turbo baby"
;-) ;-) ;-)

hondy są fajne, i mają vtec, ale fajniejsze są hondy, co mają i vtec i turbo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

by the way..... DSM POWER GUYS :-P

Kevin - 2007-04-15

SAMAEL napisał/a:
hmmm za dużo tu hond zdecydowanie :P


dlatego ludzie pracujta nad tym, żeby tu byli ludzie z innej beczki! :mrgreen: SAMAEL jak masz ziomków swoich co lubią Japońcką motoryzację, to zaproś ich do Nas!

SAMAEL - 2007-04-18

postaram sie trochę rozrelkamować forum.
Deox - 2007-04-18

SAMAEL napisał/a:
postaram sie trochę rozrelkamować forum.


No to spuer. :-D

Kevin - 2007-05-07

Ja zapraszam nowych do czytania ankiet! :P Kto jeszcze lubi NA, a kto turbo? :)
the_havran - 2007-05-07

Jeśli RWD to tylko NA 8-)
rdk - 2007-05-07

ja tam sam niewiem... chyba bede musiał mieć dwa auta, jedno NA drugie Turbo i wtedy powiem :-P
Peter - 2007-05-07

Turbo, turbo i jeszcze raz turbo nawet z boost-cut`em. :lol:
kashmere - 2007-05-07

the_havran napisał/a:
Jeśli RWD to tylko NA 8-)


:shock:

Kevin - 2007-05-07

kashmere napisał/a:
the_havran napisał/a:
Jeśli RWD to tylko NA 8-)


:shock:


havran chciał chyba napisać FWD, ale mu się literki pomyliły! :D

rdk - 2007-05-07

Peter napisał/a:
Turbo, turbo i jeszcze raz turbo nawet z boost-cut`em. :lol:
nawet jak się kręci silnik tylko do 4tyś :mrgreen:
adrian - 2007-05-07

only NA 8-)
the_havran - 2007-05-07

Kevin napisał/a:
kashmere napisał/a:
the_havran napisał/a:
Jeśli RWD to tylko NA 8-)


:shock:


havran chciał chyba napisać FWD, ale mu się literki pomyliły! :D




O kur**** ale strzeliłem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Oczywiście że chodziło mi o FWD :]

Chociaż miałem FWD Turbo i było spoko :roll:

Krychu - 2007-08-26

NAturalnie opcja nr. 1, ale tylko w FWD. W przypadku RWD i AWD wolałbym jednak turbo :-D
(no moze dla S2K i NSX'a wyjatek, niech pozostaną NA jak na [H] przystało)

OLO - 2007-08-26

Nie mam zbytnio rozeznania ale chyba NA daje więcej frajdy bo nie jest tak łatwo jak w przypadku Turbo... W NA żeby zrobić więcej koni trzeba się pobawić w dolot, wydech, wałki, ecu itd. a w przypadku Turbo podpinasz się na chwile do kompa i masz np. 50KM więcej. Jest to znacznie tańczy sposób ale chyba nie ma się z tego takiej radochy. Przynajmniej ja bym chyba nie mial :-P


pzdr.

rdk - 2007-08-26

dla mnie każdy tuning to frajda i każde podnoszenie mocy to frajda, więc trudno się mi okreslić - NA jest fajne do pewnego stopnia. później jest uciążliwe i sobie nie pobrykasz. tzn pobrykasz ale po bułki nie pojezdzisz. ciężko wyczuć co bym chciał bardziej, tzn którą drogę obrać :-P
huzar105 - 2007-08-27

Najlepsze są silniki Wankla!
Spinache - 2007-08-28

Szczególnie biorąc pod uwagę koniecznosć wymiany apex seals co drugi miesiąc :lol:

Co do tematu zaś: N/A, bo najbardziej odpowiada mi reakcja na gaz i sposób rozwija nia mocy przez co auto jest użyteczne. Zaraz potem kompresor jako podbicie do potęgi ntej charakterystyki N/A. Turbo to nie moja bajka, miałem i już nie chcę.

huzar105 - 2007-08-28

Spinache napisał/a:
Szczególnie biorąc pod uwagę koniecznosć wymiany apex seals co drugi miesiąc :lol:

Co do tematu zaś: N/A, bo najbardziej odpowiada mi reakcja na gaz i sposób rozwija nia mocy przez co auto jest użyteczne. Zaraz potem kompresor jako podbicie do potęgi ntej charakterystyki N/A. Turbo to nie moja bajka, miałem i już nie chcę.


To spróbuj się kiedyś przejechać auto z bi turbo... Lag jest tam praktycznie pojęciem niewystępującym...

Spinache - 2007-08-28

Przyjmij do wiadomości że jeździłem i nadal nie chcę mieć takiego auta. Takie mam zdanie, takie mam upodobania i nic na to nie poradzisz.
huzar105 - 2007-08-29

Spinache napisał/a:
Przyjmij do wiadomości że jeździłem i nadal nie chcę mieć takiego auta. Takie mam zdanie, takie mam upodobania i nic na to nie poradzisz.


Nie obchodzą mnie Twoje upodobania. Po prostu nie lubie jak ktoś herezji sieje :!:

Majstor - 2007-08-29

Troszke chłopaki sie wyluzujcie po co sie tak spinacie :) To i to ma swoje zalety .
Wiseguy - 2007-08-29

Ja zmieniam zdanie w obecnym samochodzie w gre wchodzi tylko NA, reszta to zło :mrgreen: :lol:
kashmere - 2007-08-29

Majstor napisał/a:
Troszke chłopaki sie wyluzujcie po co sie tak spinacie :) To i to ma swoje zalety .


chyba chciales napisac po co sie tak spinache :-P

N/A -> ponizej 3,0L padaka
Turbo-> ponizej 2500RPM padaka
Kompresor-> daje rade :mrgreen:

Krychu - 2007-08-29

Cytat:
NA -> ponizej 3,0L padaka

:shock: :-> :lol:

huzar105 - 2007-08-29

kashmere napisał/a:
Majstor napisał/a:
Troszke chłopaki sie wyluzujcie po co sie tak spinacie :) To i to ma swoje zalety .


chyba chciales napisac po co sie tak spinache :-P

N/A -> ponizej 3,0L padaka
Turbo-> ponizej 2500RPM padaka
Kompresor-> daje rade :mrgreen:


hehe dobre :zalamany:

Najlepiej jak kompresor z turbo... W stanach są takie projekty ciekawe jak to jeździ :-P

Spinache - 2007-08-29

Cytat:
Nie obchodzą mnie Twoje upodobania. Po prostu nie lubie jak ktoś herezji sieje


Może i mam inne zdanie ale nie byłem wobec Ciebie niemiły, tak jak Ty teraz jesteś wobec mnie. Weź proszę na wstrzymanie, nie widzę w swoim zdaniu żadnej herezji, nie lubię turbo i nie widzę dlaczego komukolwiek miało to przeszkadzać. Mam swoje zdanie w tym temacie i nie zamerzam znosić jakichś wrzutów bo ośmielam się myśleć inaczej niż Ty. Bardzo chwalono mi to forum jako przyjazne miejsce, może dasz radę się dostosować? Pozostawiam pod rozwagę, tak na chłodno.

pavo - 2007-08-29

Ja bym chcial i jedno i drugie z bardzo wielu powodow o ktorych mozna by pisac i poisac ale nie stac mnie na chwile obecna na dwa wozki wiec pozostaje tylko N/A :)
kashmere - 2007-08-30

huzar105 napisał/a:
kompresor z turbo..


w Polsce tez takie cos jezdzi:
http://moto.wp.pl/kat,159...ml?ticaid=145f0

rdk - 2007-08-30

Panowie... jest miło i ma tak zostać - nie zmuszajcie administracje do usuwania postów
huzar105 - 2007-08-30

kashmere napisał/a:
huzar105 napisał/a:
kompresor z turbo..


w Polsce tez takie cos jezdzi:
http://moto.wp.pl/kat,159...ml?ticaid=145f0


Widziałem to już kiedyś, aczkolwiek pewnie ma się nijak do silnika w imprezie :roll:

Majstor - 2007-08-30

A ja widzialem tego golfa jakos do mnie nie przemawia taka dłubanina ciekawe ile to pojezdzi pewnei sie szybko wysra tak jak traktowanie nieieckich disli bez wyczucia :)
Cino - 2007-08-30

Poczatkowo bylem za Turbo, jeszcze jak kilka trojmiejskich hond wyjechalo z ssg to wogole jaralem sie tym turbo. jednak z czasem cos mnie przyciagalo w kierunku NA , i obecnie tylko i wylacznie NA, jak czytam, przegladam projekty tylu aut, czas , serce i siano wlozone w te auta to jednak NA chyba daje wieksza satysfakcje. Takze jesli chodzi o mnie NA
kashmere - 2007-08-30

Jednak turbo jest najlepsze :mrgreen: W dodatku polaczone z podtrzymaniem turbo :
http://youtube.com/watch?v=WTAPpsL2xOU

A tak zapytam:
Ile z tych 19 osob, ktore zaglosowalo na N/A jezdzilo kiedys samochodem z turbo zeby sie wypowiadac? Sadze ze ankieta malo miarodajna bo N/A to jezdzil chyba kazdy majacy prawo jazdy, a turbo to juz gorzej ;-)

Ale ze mnie brutal :-P


edit: N/A nigdy wam tego nie da: http://youtube.com/watch?...related&search=

Krychu - 2007-08-30

N/A = not avaible
NA = Naturally Aspirated ;-)

jak ktos chce jakies "N/A" to musi chyba silnik wyciagnąć :lol:

kashmere - 2007-08-30

Krychu napisał/a:
N/A = not avaible
NA = Naturally Aspirated ;-)

jak ktos chce jakies "N/A" to musi chyba silnik wyciagnąć :lol:



http://en.wikipedia.org/w...spirated_engine

bedzie mnie tu pouczac 8-)

Lubczan - 2007-08-30

kashmere napisał/a:
http://youtube.com/watch?...related&search=



O KU*WA
:shock:

Krychu - 2007-08-30

kashmere napisał/a:
bedzie mnie tu pouczac

bede bede 8-)
Cytat:
N/A Not Applicable
N/A Not Available
N/A Naturally Aspirated (non-turbocharged/non-supercharged engine)
N/A Never Again
N/A No Answer
N/A Non Action
N/A Non Alcoholic
N/A Non-Aspirated (engine)
N/A North America
N/A Not Acceptable

dla mnie jedynym poprawnym skrótem jest NA, a n/a to z głupoty zaczeli używać i sie tak z błędem rozprzestrzeniło ;-)
ogladasz specyfkacje auta: klima - n/a, abs - n/a (...) engine aspiration - n/a ?! no jak ^&%@# n/a, albo NA albo Turbo :]

kashmere - 2007-08-30

Krychu, oczywiscie znam inne znaczenia N/A

Krychu napisał/a:
N/A Naturally Aspirated (non-turbocharged/non-supercharged engine)


sam sie wkopales :-P

Krychu - 2007-08-30

zadna wpadka, wiem co wklejam
niektórzy piszą N/A i niektórzy piszą V-TEC :lol:
ja wole NA VTEC ;-)

huzar105 - 2007-08-30

JA tam najbardziej lubie swój rower! Razem z nim sobie pedałuje i nie mam takich problemów jak Wy! :mrgreen:
rdk - 2007-08-30

kashmere napisał/a:
Ile z tych 19 osob, ktore zaglosowalo na N/A jezdzilo kiedys samochodem z turbo zeby sie wypowiadac? Sadze ze ankieta malo miarodajna bo N/A to jezdzil chyba kazdy majacy prawo jazdy, a turbo to juz gorzej ;-)
a ja się zapytam:

Czy trzeba skończyć szkołe filmową i nakręcić 20 filmów pełnometrażowych aby zostac krytykiem filmowym? ;-)

kashmere - 2007-08-30

rdk napisał/a:
kashmere napisał/a:
Ile z tych 19 osob, ktore zaglosowalo na N/A jezdzilo kiedys samochodem z turbo zeby sie wypowiadac? Sadze ze ankieta malo miarodajna bo N/A to jezdzil chyba kazdy majacy prawo jazdy, a turbo to juz gorzej ;-)
a ja się zapytam:

Czy trzeba skończyć szkołe filmową i nakręcić 20 filmów pełnometrażowych aby zostac krytykiem filmowym? ;-)

eh te wasze czepialskie przyklady.
film mozna ocenic po obejrzeniu, tak samo jak samochod turbo po przejechaniu sie nim.
To tak jak bys powiedzial ze wolisz komedie od horrorow, ale nigdy zadnego nie ogladales

huzar105 - 2007-08-30

kashmere napisał/a:
rdk napisał/a:
kashmere napisał/a:
Ile z tych 19 osob, ktore zaglosowalo na N/A jezdzilo kiedys samochodem z turbo zeby sie wypowiadac? Sadze ze ankieta malo miarodajna bo N/A to jezdzil chyba kazdy majacy prawo jazdy, a turbo to juz gorzej ;-)
a ja się zapytam:

Czy trzeba skończyć szkołe filmową i nakręcić 20 filmów pełnometrażowych aby zostac krytykiem filmowym? ;-)

eh te wasze czepialskie przyklady.
film mozna ocenic po obejrzeniu, tak samo jak samochod turbo po przejechaniu sie nim.
To tak jak bys powiedzial ze wolisz komedie od horrorow, ale nigdy zadnego nie ogladales
JA lubie thillery :mrgreen:
rdk - 2007-08-30

kashmere napisał/a:
eh te wasze czepialskie przyklady.
film mozna ocenic po obejrzeniu, tak samo jak samochod turbo po przejechaniu sie nim.
To tak jak bys powiedzial ze wolisz komedie od horrorow, ale nigdy zadnego nie ogladales
nie czepiam się poprostu uważam że nie ma co tak wszystkie odbierać, bo nie wiesz czym kto jeździł, choc masz duzo racji w tym co mówisz :)
Majstor - 2007-08-30

Audi co jest w N/A wygrało z SUBRU :)

http://youtube.com/watch?v=Yzjr19F5nHE

kashmere - 2007-08-30

Majstor napisał/a:
Audi co jest w N/A wygrało z SUBRU :)

http://youtube.com/watch?v=Yzjr19F5nHE


oczywiscie ze wygralo bo ma duzo wiecej koni

glupie to Twoje porownywanie. Ale jak chcesz to masz: http://youtube.com/watch?v=WVye8P4VBrU

pavo - 2007-08-30

Panowie nie ma co sie przekonywac czy to lepsze czy tamto kazdy ma swoje zdanie na ten temat, a porownan w postaci filmikow kazdy moze pokazac setki.
Najwazniejesze w tym jest to zebysmy My byli z tego czym jezdzimy zadowoleni i ot cale meritum ... chyba ;-)

Wiseguy - 2007-08-31

pavo napisał/a:
Panowie nie ma co sie przekonywac czy to lepsze czy tamto kazdy ma swoje zdanie na ten temat, a porownan w postaci filmikow kazdy moze pokazac setki.
Najwazniejesze w tym jest to zebysmy My byli z tego czym jezdzimy zadowoleni i ot cale meritum ... chyba ;-)


Dobrze gada polać mu :zdrowko:

kashmere - 2007-08-31

Wiseguy napisał/a:
Dobrze gada polać mu


no to jako moderator rusz tylek i pokasuj niepotrzebne posty tutaj :mrgreen:

Wiseguy - 2007-08-31

Ja moreduje Subaru i Honde to nie moje podwórko :D
Fawor - 2007-09-11

Ten kto raz przejechał sie autem turbo nie chce już wrócić do NA. Na mnie nie zrobiła dużego wrażenia nawet przyjażdżka 800kg B18C NA.. 8-)
Wiseguy - 2007-09-11

Fawor napisał/a:
Ten kto raz przejechał sie autem turbo nie chce już wrócić do NA. Na mnie nie zrobiła dużego wrażenia nawet przyjażdżka 800kg B18C NA.. 8-)


Nie zgadzam się. :-P

Kasik - 2007-09-11

ja tez sie nie zgadzam.. moze jestem inna ale trubo jakos nie robi na mnie wrazenie.. jedyne co mi sie podoba to pssss... :D
huzar105 - 2007-09-11

wolnossące 300 koni musi super jeździć :mrgreen:
Majstor - 2007-09-11

A tutaj cały czas to samo :) ja sie zgadzam z Kasikiem pssssssssssss jest super ...:) dalje w dyskusje nie wchodzę :p
pavo - 2007-09-11

Fawor napisał/a:
B18C NA.. 8-)

czy to napewno byl ten silniczek ??

Fawor - 2007-09-11

Wiem, co mowie :) Silniczek siedzi w jednym z fajniejszych autek JDM w Polsce.
Majstor - 2007-09-11

b18c6 moze to było ???????????/
Fawor - 2007-09-11

Nikt mi nie wierzy :-( ..... :lol:
mighty - 2007-09-11

mialem najpierw N/A, teraz mam turbo i wole bezapelacyjnie turbo :D
pavo - 2007-09-12

Fawor napisał/a:
Nikt mi nie wierzy :-( ..... :lol:

To nie tak ze nikt nie wierzy tylko ze sprowadzenie tego silnika z JAPAN jest strasznie kosztowna sprawa i nie wiem czy oplacalana. Za taki silnik zaplacilbym tyle co za moja BB wiec wiesz, no ale sa tez ludzie ktorzy z kaska nie maja co robic i sprowadzaja sobie takie cuda :)

huzar105 - 2007-09-12

pavo napisał/a:
Fawor napisał/a:
Nikt mi nie wierzy :-( ..... :lol:

To nie tak ze nikt nie wierzy tylko ze sprowadzenie tego silnika z JAPAN jest strasznie kosztowna sprawa i nie wiem czy oplacalana. Za taki silnik zaplacilbym tyle co za moja BB wiec wiesz, no ale sa tez ludzie ktorzy z kaska nie maja co robic i sprowadzaja sobie takie cuda :)


Tak ogólnie to nie jestem w temacie o co chodzi? Co to za wyjątkowy silnik? :-P

pavo - 2007-09-12

huzar105 napisał/a:
Tak ogólnie to nie jestem w temacie o co chodzi? Co to za wyjątkowy silnik? :-P

B18c

Majstor - 2007-09-12

poprostu z tym wierzeniem przyjmujmy pewnien margines błedu.:) wszystko jest mozliwe ..
Fawor - 2007-09-12

Użytkownikiem auta jest Arv, znany z CKPL. Wrzucił silnik na dzień przed imprezą w Grądach, której byłem jednym z głównych organizatorów. Engine siedzi w CRXie ee8, całość bardzo fajnie przygotowywana w kierunku różnego rodzaju track days'ów i lap race'ów. Koniec OT, bo i tak nie jest lepsze niż turbo :mrgreen:
barteq - 2007-09-12

NA is best
turbo is shit

:mrgreen:

adrian - 2007-09-12

barteq napisał/a:
NA is best
turbo is shit

:mrgreen:



polac mu :mrgreen:

czarna mamba - 2007-09-12

jezdziłem pare NA i mam kolejne T i głosuje za T

PS miałem B18C przed ARV hehe :mrgreen:
pozdr

Fawor - 2007-09-13

nie nie, to pan wyżej mówi dobrze - jemu trzeba polać :P

A tak serio to zabawny jest właśnie ten podział między 'wolnossaczy' i 'turbiarzy' :-D

Mati79 - 2007-09-14

jeżdziłem NA, pózniej miałem Turbo :mrgreen: a tera znowu mam NA :-( .... ale już niedługo :lol:

turbo jest jak zaraza ... z tego sie nie można wyleczyć :-P

PAT - 2007-09-14

T jak T ale i tak T jest T :mrgreen:
tomba - 2007-10-03

tak tak TURBO rules :evil:
se7en - 2007-10-03

chory na turbo... jestem...
Majstor - 2007-10-03

A w Audi 1.8 T mozna wstawić blow off ??? :)
Proti - 2007-10-03

se7en napisał/a:
chory na turbo... jestem...


podpisuje sie pod tym, ale fwd hondy bym zaturbionej nie chciał ;-)

Matey - 2007-10-03

Majstor napisał/a:
A w Audi 1.8 T mozna wstawić blow off ??? :)


A czemu nie moznaby bylo ?

PAT - 2007-10-03

Proti napisał/a:
dpisuje sie pod tym, ale fwd hondy bym zaturbionej nie chciał


nie marudz, daja rade!!

Proti - 2007-10-04

ziomie nie twierdze ,że nie, jak mnie mamba przewiuzł mało sie nie posikałem :mrgreen:

ale balbym sie tak na codzien... no wiesz :oops:

PAT - 2007-10-04

Cytat:

ziomie nie twierdze ,że nie, jak mnie mamba przewiuzł mało sie nie posikałem


to i tak nie jest szybki civic haha :mrgreen:

!markos - 2007-10-05

Matey napisał/a:
Majstor napisał/a:
A w Audi 1.8 T mozna wstawić blow off ??? :)

A czemu nie moznaby bylo ?

bo niektore silniki niespecjalnie dobrze to znosza i obawiam sie, ze 1.8t jest jednym z nich. ztcw tylko dv.

Majstor - 2007-10-05

no walsnie wiem i dlatego zadałem takowe pytanko ... :)
Deox - 2008-02-05

Może ktoś nowy zagłsuje? :]
adino1 - 2008-02-05

no ta ja...NA ! ! !
Tomek - 2008-02-05

Jakos tej ankiety nie zczailem :mrgreen:

NA is the best. ;-)

ember - 2008-02-05

NA, NA i tylko NA


(ew. w ostateczności alternatywa :D )

Paco - 2008-02-05

NA NA zagłosowałem :D
Wojti - 2008-02-05

NA, ale dobre T nie jest złe !! :mrgreen:
daniel86 - 2008-02-07

Każda opcja ma swoje zalety, ale ja mówię turbo is better :mrgreen:
wojtek_dc5 - 2008-02-07

NA albo kompresor, dwie opcje moim zdaniem sa ok, kazda ma plusy i minusy. W NA krecisz do oporu, trzymasz na obrotach i do daje ci radoche w kompresorze masz plynny ciag przez caly zakres obrotow i tez jest cool. W NA masz radoche z dlubanie i wydawanie duzej kasy na mody, szukania paru koni, kompresor od razu daje tobie + 60
czarna mamba - 2008-02-28

wojtek_dc5 napisał/a:
NA albo kompresor, dwie opcje moim zdaniem sa ok, kazda ma plusy i minusy. W NA krecisz do oporu, trzymasz na obrotach i do daje ci radoche w kompresorze masz plynny ciag przez caly zakres obrotow i tez jest cool. W NA masz radoche z dlubanie i wydawanie duzej kasy na mody, szukania paru koni, kompresor od razu daje tobie + 60


w turbo tez zakrecisz sobie pod 10krpm i bedzie radocha z kręcenie
NA to przede wszystkim tuning "na raty" a nie duza kasa ...( w 98% przypadków ;) )
a w Turbo musisz miec od razu kase na wszystko...

a grube T bedzie drozsze niz Grube NA...

carlose - 2008-03-11

mój głos również poszedł, oczywiści supercharger/kompreesor jeżeli chodzi o 100% przyrost mocy, mamy ciągle krzywą NA a przyrost niemożliwy dla NA :)
Matey - 2008-03-11

carlose napisał/a:
mój głos również poszedł, oczywiści supercharger/kompreesor jeżeli chodzi o 100% przyrost mocy, mamy ciągle krzywą NA a przyrost niemożliwy dla NA :)


Ostatnio poczytalem temat z autem Carlose na CKPL i tez sklaniam sie do kompressora :) Moze i keidys u mnie zagosci.. Cos takiego jak ma Carlose.

Tomac - 2008-03-11

FWD do 250KM to tylko NA.
Jeśli Turbo to tylko powyżej 300KM i 4WD.

Japoniec - 2008-03-19

Przecież nowy RS ma mieć 280 koni
!markos - 2008-03-19

Tomac napisał/a:
FWD do 250KM to tylko NA.
Jeśli Turbo to tylko powyżej 300KM i 4WD.
powiedzial doswiadczony kierownik, ktory smigal juz wszystkimi kombinacjami

ja wybieram kompresor. dlaczego? zero laga, duza moc, charakterystyka zblizona do seryjnego silnika, przyzwoity stosunek $/hp.

em - 2008-03-19

Tez obstaje ze kompresor to najfajniejsza opcja do naszych wysokoobrotowych NA
Jaqb - 2008-03-19

moim zdaniem najfajniejsze jest NA, dzwiek ostrych walkow powala na kolana i powoduje slinotok, do tego pozniej mozna isc w dol i robic strokera i przy z 200hp w k20 robi sie 280 :mrgreen:

tylko niestety stosunek $/hp powala na kolana i bardzo nie wielu sie na to decyduje bo za pol tej kasy mozna miec 2x wiecej hp, ale moc przeciez nie jest najwazniejsz :mrgreen:

Tomac - 2008-03-20

Jaqb napisał/a:
moim zdaniem najfajniejsze jest NA, dzwiek ostrych walkow powala na kolana i powoduje slinotok, do tego pozniej mozna isc w dol i robic strokera i przy z 200hp w k20 robi sie 280 :mrgreen:

tylko niestety stosunek $/hp powala na kolana i bardzo nie wielu sie na to decyduje bo za pol tej kasy mozna miec 2x wiecej hp, ale moc przeciez nie jest najwazniejsz :mrgreen:



Świete słowa :-D

Pati - 2008-03-20

na ulice do jazdy codziennej tylko turbo. najwiecej frajdy z jazdy.
Wiseguy - 2008-03-20

Przy S2000 tylko NA :)
HołekTH - 2008-03-26

Jeśli miałbym wybirać to w FWD może być NA bo lepiej sie to czuje.
Ale w RWD i AWD turbo ... a jeśli S2000 to duża turbina też poprawia frajde ;D ... chociaż nie zaprzecze że i tak w niej dużo potencjału już drzemie ;D

Bishop - 2008-04-15

Zawsze bylem za NA, dopoki nie przesiadlem sie na turbo :mrgreen: . Kompresorem nie mialem okazji nawet sie przejechac, ale wydaje sie to bardzo ciekawa alternatywa dla w/w - moze bedzie mi kiedys dane sprawdzic i ta opcje ;-)
kashmere - 2008-04-21

Bishop napisał/a:
Zawsze bylem za NA, dopoki nie przesiadlem sie na turbo :mrgreen:


hehe ostatnio jak kolega odbył jazdę próbna Imprezą to również stwierdził że turbo rządzi :mrgreen:

Deox - 2008-12-17

Zachęcam do głosowania. 8-)
czarna mamba - 2009-04-17

!markos napisał/a:
Tomac napisał/a:
FWD do 250KM to tylko NA.
Jeśli Turbo to tylko powyżej 300KM i 4WD.
powiedzial doswiadczony kierownik, ktory smigal juz wszystkimi kombinacjami

ja wybieram kompresor. dlaczego? zero laga, duza moc, charakterystyka zblizona do seryjnego silnika, przyzwoity stosunek $/hp.


dobrze ze sie ogarnąles ... :mrgreen:

Deox - 2009-04-18

czarna mamba napisał/a:
!markos napisał/a:
Tomac napisał/a:
FWD do 250KM to tylko NA.
Jeśli Turbo to tylko powyżej 300KM i 4WD.
powiedzial doswiadczony kierownik, ktory smigal juz wszystkimi kombinacjami

ja wybieram kompresor. dlaczego? zero laga, duza moc, charakterystyka zblizona do seryjnego silnika, przyzwoity stosunek $/hp.


dobrze ze sie ogarnąles ... :mrgreen:



Buhahah. Markos musisz sprostować. :mrgreen:

!markos - 2009-04-18

lol! :lol: :lol: :lol:

a swoja droga to tez mysle, ze dobrze, ze sie ogarnalem :mrgreen:

Youtro - 2010-01-29

zawsze mialem auta NA, pare razy jezdzilem turbo i powiem tak
jeśli miałbym auto o tej samej mocy z silnikiem NA i turbo to:

na tor wolałbym mocne NA (jest poprostu szybsze w aucie FWD)
na codzień do jazdy wziałbym również NA (mniej delikatne)
jedynie w trasy przydałoby się turbo ze względu na elastyczność.
wynik: NA rządzi :-)

k20lover - 2010-01-29

lekki Koltecik Panie, ale dziękujemy za podzielenie sie swoich przeżyc związanych z tematem
NA vs Trubo :roll:

Youtro - 2010-01-29

no chyba od tego jest ten temat :-P
capt66 - 2010-02-01

duża pojemność i kompresor.

albo twin turbo :lol:

gaseb - 2010-02-07

Youtro napisał/a:
jedynie w trasy przydałoby się turbo ze względu na elastyczność.
dużą elastyczność osiągniesz dużą pojemnością więc K24 albo 3.2 V6 też da radę.

dla mnie tylko NA

Youtro - 2010-02-07

gaseb napisał/a:
Youtro napisał/a:
jedynie w trasy przydałoby się turbo ze względu na elastyczność.
dużą elastyczność osiągniesz dużą pojemnością więc K24 albo 3.2 V6 też da radę.

dla mnie tylko NA

co kto lubi, zarówno 3.2 v6, jak i k24 będzie więcej paliło niż kute d16t w trasie a jeździło podobnie lub gorzej...

ptyk05 - 2014-08-27

Turbo :D
Japoniec - 2014-08-28



:-x

TorquedMad_Mind - 2014-08-28

jak typ chciał nabić sobie posty to co się dziwisz ;)
Japoniec - 2014-08-29

A napisałem gdzieś że się dziwie ?
Pankracy - 2014-08-29

Kurde, ale dobrze gościu zrobił. Tak dla beki przeczytałem temat od początku, co tu sie działo :D
Japoniec - 2014-08-29

I wyszło na to że NA jest najlepsze. :lol:
Krychu - 2014-08-30

burbo najlepsze i huj, chociaz gdybym mial wolnossaka to wciaz mialbym sprawne auto :lol:
Sylwek - 2014-08-31

Turbo pałer!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group