JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Suzuki / Daihatsu i Inne - Daihatsu charade GTti - ciekawostki

KAMILcom - 2010-01-14
Temat postu: Daihatsu charade GTti - ciekawostki
Dlaczego auto nie zdobyło w Polsce popularności? Bo wyprzedzało epokę! Wtedy modne było wsadzanie większego wolnossącego silnika do mniejszego auta – czytaj osławione volkswagenowskie VR’ki w golfach.

Fenomen Daihatsu charde GTti polega na tym że w aucie tym zainstalowano 3-cylindrowy silnik rzędowy o pojemność 993cm3, 12 zaworowy o dwóch walkach rozrządu, wielopunktowy wtrysk oraz dodatkowo zainstalowano turbinę! GTTI 87-93 wszystkie produkowane tylko i wyłącznie w Japonii w fabryce w Osace. Silnik w wersji CB80 i CB70 (ten drugi wychodził tylko na rynek japoński i praktycznie niczym się nie różnił) jest fabrycznie zakuty. I z 60KM zrobiło się ponad 100KM. Dokładnie 101KM i 130Nm. Auto to waży 770kg z pełnym wnętrzem czyli nie wiele. W połączeniu z tym silnikiem auto to nie jedzie... ono po prostu zapie...dala! 7,8s do 100km/h w serii i uczucie że silnik leży nam na kolanach! Czyli całkiem przyjemnie.

Dodatkowy atut tego samochodu to kosmetyczne różnice pomiędzy zwykłym daihatsu charde a daihatsu charde GTti. Od seryjnej charady inne było zawieszenie - na amorach gazowych i twardszych sprężynach dodatkowo z przodu stabilizator i rozpórki doł i góra. Układ hamulcowy tez zupełnie inny, przód tarcze wentylowane tył tarcze zwykłe. Środek zmieniony, inna tapicerka, fotele wyprofilowane ala kubełki, obrotomierz wyskalowany do 9000, i ta magiczna zielona kontrolka turbo :mrgreen:

Minus – brak zaplecza serwisowego! W Polsce nie ma żadnego ASO daihatsu. Najbliższe znajduje się w Niemczech. Od siebie dodam, bo sam przez to przechodziłem że do tego modelu części nad wymiarowe do remontu nie są produkowane, bo daihatsu ich nie przewidziało :-( Można dostać nieoryginalne tłoki, panewki, pierścienie lecz trzeba je sprowadzać z UK i jak sie ostatnio dowiedziałem z Argentyny, ale rzadko kto to robi, bo koszta są spore i trafienie w tej chwili na zadbane gtti w PL jest praktycznie niemożliwe. Do tego dochodzi korozja w naszych warunkach klimatycznych. Przede wszystkim korozja tylnych nadkoli, progi, wewnętrzne nadkola tył, klapa bagażnika to jest standard.

KAMILcom - 2010-01-14

Dane techniczne:
Silnik benzynowy, trzycylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu.
Turbosprężarka (maksymalne ciśnienie 0,75 bara), chłodnica powietrza.
DOHC, 4 zawory na cylinder.
Wtrysk jednopunktowy.
Pojemność skokowa 986 ccm. (różne źródła różnie podają)
Średnica cylindra x skok tłoka 76,0 x 73,0 mm.
Stopień sprężania 7,8.
Moc maksymalna 74kW (101 KM) przy 6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3500 obr./min.
Skrzynia 5-biegowa, napęd na koła przednie.
Zawieszenie niezależne: z przodu kolumny McPhersona, z tyłu kolumny resorujące, wahacze poprzeczne i wzdłużne; stabilizatory.
Hamulce tarczowe, przednie wentylowane.
Opony 185/60 R 14 H.
Pojemność zbiornika paliwa 40 l.
Pojemność bagażnika 173/537 l.
Masa własna 810 kg, ładowność maksymalna 380 kg.
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem 1000 kg. Rozstaw osi 2340 mm.
Wymiary dł./szer./wys. 3610/1612/1385 mm.








Miki - 2010-01-14

EDIT

W Polsce mamy serwis Daihatsu w Łodzi.

Zwykłe wersje w standardzie posiadają stabilizatory zarówno z przodu jak i z tyłu, jednak w Gtti są one grubsze.

Element silnika to wałek wyrównoważający.

KAMILcom - 2010-01-19



wyprzedzanie czołówki po zewnętrznej chyba odpowiednio pokazuje co to znaczy 200kg mniej w stosunku do swifta gti który ma też 101 koni :-)

KarQ - 2010-01-19

Fajne pchły :D

Swift (Cultus)
Charade
Micra
Starlet
Logo

co jeszcze?

Japoniec - 2010-02-05

Opisz jeszcze limitowaną wersję GTTI i odmiany tego modelu
KAMILcom - 2010-02-06

tzw? co masz na myśli, chodzi Ci o GTxx ?
Japoniec - 2010-02-07



Też ale ja mówię o tej krótkiej serii fabrycznie szerszej od zwykłego Gtti

O starszym modelu też mógłbyś napisać obszerniej ;) np o Daihatsu Charade DeTomaso





i o nowszej też








KAMILcom - 2010-02-11

Starałem sie znaleźć coś o modelu g100 detomaso, ale niestety informacje ogólnie na temat zwykłej charady gtti są trudno dostępne, a detomaso to już samochód na miarę legendy z opowieści najstarszych indian :-P
szczerze powiedziawszy nigdy mnie nie interesowały modele g2xx i g1x więc na temat detomaso tym bardziej nic nie napiszę.

Jeżeli chodzi o charade G100 GTxx to był to odpowiednik GTti na rynek tylko i wyłącznie japoński, nie była to żadna seria limitowana. różnic było niewiele, największa to seryjnie montowana klima której wersje na resztę świata nie posiadały, do tego pełna elektryka w standardzie. Poza tym termostat który się później otwierał. silnik nosił inną nazwę - CB70 i katalogowo miał 4 konie więcej od CB80, wydaje mi sie, że to wina inaczej zestrojonego ecu, bo silniki są identyczne oprócz tej klimy i termostatu. Więcej info też niestety nie znam, bo jednak gtxx to też spora rzadkość oczywiście nie aż tak jak detomaso...

Miki - 2010-02-27

Jako ciekawostkę dodam że w Argentynie Gtti było sprzedawane z pełnym wyposażeniem tak jak Gtxx jednak nie posiadały one bodykitu GtXX a jedynie standardową dokładkę przedniego zderzaka

Jeśli chodzi o poszerzone wersje gtti to wyprodukowano krotką serie takich aut.




Japoniec - 2010-03-01

O to mi chodziło
KAMILcom - 2010-03-02

z tym że te poszerzone wersje były robione przez niemieckiego tunera, a nie daihatsu lub detomaso...
KAMILcom - 2011-02-26

300 kuni z 1.0 ??? prosze bardzo:

http://issuu.com/gtti-club.gr/docs/may2010_t134

wał, tłoki (OEM nad wymiar), korby - seria. brak podtlenku :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group