JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Ankiety - Czy Honda "musi" być wolnossąca?

cy50 - 2010-08-29
Temat postu: Czy Honda "musi" być wolnossąca?
Ostatnio romawiałem z kolegą który jest fanem hondy i uważa że dobrze zrobili wycofując sie z produkcji CTR póki ma jeszcze jakąś pozycje wśród hot hatchy/hatchów i zeszli ze sceny ze swoją ideą mocy uzyskiwanej z wysokich obrotów a nie "kundlili" jej doładowaniem, ja uważam że mogliby skorzystać z technologi które stosują inne marki i mają z tego korzyści, ogólnie rozumię że tradycja zobowiązuje, ale czy porzucenie idei o budowie sportowych samochodów nie jest gorszym rozwiązaniem niż zmiana idei uzyskiwania w nich mocy.
Słowik - 2010-08-29

Ja to widzę tak.:
-Honda zostaje N/A
-Honda dalej buduje Type-R'y wszelkiej maści
-Ogień na Bruksele i wszelkie normy emisji spalin :lol:

Piter - 2010-08-29

Słowik napisał/a:
-Ogień na Bruksele i wszelkie normy emisji spalin :lol:


I ma zakaz sprzedaży swoich niespełniających norm TypeR`ów w Europie

se7en - 2010-08-29

no i dobrze, wkurza sie ludzie w europie i moze kiedyś bedzie lepiej.
co nie zmienia faktu ze wolałbym żeby te CTR ciągle byly w sprzedaży.
ja mam zamiar do końca życia jezdzic starymi nieekologicznymi autami, bo tak widzimisię a nie że tak ze łunia każe kupować nowe bo ekologiczne ;-) :-)

Grzesieek - 2010-08-29

se7en napisał/a:
no i dobrze, wkurza sie ludzie w europie i moze kiedyś bedzie lepiej.
co nie zmienia faktu ze wolałbym żeby te CTR ciągle byly w sprzedaży.
ja mam zamiar do końca życia jezdzic starymi nieekologicznymi autami, bo tak widzimisię a nie że tak ze łunia każe kupować nowe bo ekologiczne ;-) :-)

x2 :)

Mont - 2010-08-31

Grzesieek napisał/a:
se7en napisał/a:
no i dobrze, wkurza sie ludzie w europie i moze kiedyś bedzie lepiej.
co nie zmienia faktu ze wolałbym żeby te CTR ciągle byly w sprzedaży.
ja mam zamiar do końca życia jezdzic starymi nieekologicznymi autami, bo tak widzimisię a nie że tak ze łunia każe kupować nowe bo ekologiczne ;-) :-)

x2 :)

i bedziemy przez to bardziej ekologiczni niz te chuuje z unii

a tak wracajac do tematu
nowe clio rs moze byc wolnossace to mysle ze honda tez.
Zamiast ctr mogliby wprowadzic fita type r. Bylby lzejszy i dzieki temu slaszy silnik NA by starczal, ale to tylko moja wizja science fiction:D

cy50 - 2010-08-31

gdzies w necie widzialem fity/jazzy z k20, i komora silnika wygladala prawie jak z fabryki
Paco - 2010-09-01

Niestety, honda z powodu braku doładowania zostaje w tyle. Obecnie nie ma z kim konkurować, no może z clio, ale to segment B, i te jego 200KM robi wiatrak z cięższego CTRa.
Zastanawiam się, czy Honda nie mogłaby zbudować nowego silnika dla CTR, powiedzmy 2,5l ofc NA, który dysponowałby juz +/- 250KM i sporym niutem. Wtedy honda mogłaby konkurować z Golfami i Scirocco oraz Megane RS. Foka RS i tak jest poza zasięgiem, choć słabsze Megane depcze mu po piętach.

Słowik - 2010-09-01

Paco napisał/a:
Niestety, honda z powodu braku doładowania zostaje w tyle. Obecnie nie ma z kim konkurować, no może z clio, ale to segment B, i te jego 200KM robi wiatrak z cięższego CTRa.
Zastanawiam się, czy Honda nie mogłaby zbudować nowego silnika dla CTR, powiedzmy 2,5l ofc NA, który dysponowałby juz +/- 250KM i sporym niutem. Wtedy honda mogłaby konkurować z Golfami i Scirocco oraz Megane RS. Foka RS i tak jest poza zasięgiem, choć słabsze Megane depcze mu po piętach.


Masa, spalanie, podsterowność.

Baltosz - 2010-09-01

cy50 napisał/a:
ogólnie rozumię że tradycja zobowiązuje

To do czego w takim razie odnosi się "The Power of Dreams"?
Bo jeśli Honda sugeruje, że silniki NA robi dlatego, że taką ma tradycję, to chyba sama sobie przeczy, bo jej myśl przewodnia to podążać do przodu i rozwijać się a nie korzystać z przetartych schematów. Poza tym te słynne cytaty samego Soichiro Hondy?

bartolos11 - 2010-09-01

Focus ST też kończy karierę powód ten sam co CTR :)
Paco - 2010-09-01

ale ford ma w gamie też RSa, a St, nie był typowo sportowy, raczej miał sportowe zacięcie;)
@Słowik - spalanie chyba liczy sie najmniej jesli kupujesz auto sportowe, skoro stać cie na konia to i na siano powinno nieprawdaż? masa i podsterowność zależy od rozwiązań użytych do budowy auta. FOCUS rs prowadzi sie znakomicie(podobno) pomimo 5cylindrowego 2,5 i turbodoładowania.
fakt, ma zawieszenie revoknuckle. ale i honda słynie z dobrze prowadzących się fwd. Od tego są inżynierowie.

AriN H3M - 2010-09-03

Z tymi emisjami to już też przeginają... :/ Honda zawsze słynęła z wolnossaków, no ale jeżeli wymogi są takie to niech zbudują bardziej ekologiczną jednostkę doładowaną jakimś kompresorem czy czym kolwiek no ale niech Honda ma w sprzedaży jakieś sportowe auto, a nie że nic.... :/
!markos - 2010-09-06

brakuje mi tam odpowiedzi "honda powinna byc doladowana". sformulowanie "nie musi byc wolnossaca" jest za slabe.
woydi - 2010-09-10

Mały rodzynek http://www.youtube.com/watch?v=40GJKlEHJnk :lol:

Jeśli mówimy o nowych modelach Hondy, to dla mnie nie są to już sportowe N/A a turbo raczej nie wchodzi w grę, przykra sprawa, ale cóż...

flejm - 2010-09-20

nie musi. pierwsze turbo ze zmienną geometrią w legendzie z 89 roku. F1 sezony 86-88 gdzie w 88 roku hondowski RA168E 1.5 V6T wygrał 15 z 16 wyścigów. piękna historia aż szkoda, że z niej nie korzystają


gusbo - 2010-09-22

Masz rację Flejm. Ostatnio Lewis jeżdził MP4-4 z takim silnikiem. Maskaryczny potwór (zarówno Lewis jak i bolid :mrgreen: )
k20lover - 2010-09-26

:zalamany: ... Marzenie
Krychu - 2010-10-27

Acura nie musi (RDX) K23A1 turbo
ember - 2010-10-27

City turbo, Zest/Life, Legend Wing Turbo czy nawet CX500 tez nie musi, co nie zmienia faktu ze Honda kojarzy sie z NA.
Wojti - 2010-10-28

Co do tego Legenda, bo mnie osobiście zaciekawił - " Honda pioneered variable geometry turbo chargers." Oni chyba wszystko wymyślili.. :shock:
niegrzeczna - 2010-10-29

turbo is better, n/a is best ;-) wszystko zależy w jakiej hance. do kultowych modeli typu integra doładowanie jest profanacją, [H] ma się dla v tec'a i za to się je kocha...
Wojti, w końcu to honda, wszędołazy zwane quad też :-)

Grzesieek - 2010-10-29

przecież turbo nie wyklucza vtec-a :roll: Można mieć i jedno i drugie :-P
Kawus - 2010-10-31

Grzesieek napisał/a:
przecież turbo nie wyklucza vtec-a :roll: Można mieć i jedno i drugie :-P


Tak, a poza tym przykładowo to czy w ITR turbina czy NA to moim zdaniem kwestia przeznaczenia i przede wszystkim upodobań.

kieczmer - 2014-02-09

tor n/a, ulica turbo
Emre - 2014-02-09


Grzesieek - 2014-02-09

Na tym forum to bardziej powinno być "The Golden Shower Award" :lol:
AnimalXL - 2014-08-12

Złota szufla again!!! :D Ale bym cynił z taką łopaterom na ogrodzie haa :D
Bartek! - 2014-08-13

cieszymy się Twoim szczęściem !

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group