JDM-Option.pl Forum
Forum fanatyków Japanese Domestic Market.

Nasze auta i projekty - mazda mx-5 NC

matpilch - 2011-01-09
Temat postu: mazda mx-5 NC
czesc!

@edit
zeby bylo legalnie ;)

MODEL: mx-5, 2006, wersja Sport
SILNIK: MZR 2.0 R4
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: tymbardziej seria
UKŁAD NAPĘDOWY: 6mt + torsen LSD
ZAWIESZENIE: seria, bilstein b6
UKŁAD HAMULCOWY: seria, tu nie trzeba nic zmieniac :mrgreen:
BODY-KIT: przod i tył Mazdaspeed, brakuje progów
ŚRODEK: seria, natomiast zastanawiam sie nad obszyciem alcantara kluczowych elementow :mrgreen:
CAR-AUDIO: Bose, ale najchetniej bym wywalil
INNE: oem 17' felgi lakierowane proszkowo na czarno, półmat
MOC: seria (prawdopodobnie), 47.000 przebiegu, 160km/190Nm

plan:
- progi Mazdaspeed
- eibach pro kit
- konserwacja podwozia

Kupujac samochod wspolpracowalem z Panem Bartkiem z carpasja.pl. Bylo bardzo milo, sprawnie a samochod, wedlug mechanika, ktory robil przeglad jest w przecudownym stanie i sam by sobie to kupil - no ochy i achy. No co tu duzo mowic, polecam, p. Bartek i p. Andrzej to fachowcy.





Bartek! - 2011-01-09

oststanie zdjęcie miszcz ;]
czapka na głowie ale dach w dole :lol:

Deox - 2011-01-09

Bartek! napisał/a:
czapka na głowie ale dach w dole :lol:


Lans ponad wszystko. ;-)

Mazda bardzo fajna.

Czekamy na mody i jakieś normalne zdjęcia.

Bartek! - 2011-01-09

lans lansem ale jeździć cabrio w czapce to żenua lekka imo.

a mazda fajna, podpisuje się pod tym obiema rękami.
dawaj jakąś fajną sesje bo autko ciekawe i żadko spotykane :)

matpilch - 2011-01-09

dajcie spokoj, to pazdziernik byl i zimno mi bylo w czerep :p




to dla rownowagi - bez czapki i dachu.




aa, przedni zderzak jest zle pomalowany i zle zalozony - poprzednia wlascicielka przed sprzedaza malowala, bo byl caly porysowany. olewam, bo za 2 miesiace i tak bedzie epicki mazdaspeedowy =)


i druga sprawa, mx-5 3ciej generacji (NC) sa u nas dokladnie 194.

Bartek! - 2011-01-09

jak było Ci zimno to wystarczyło zamknąć dach i włączyć klime :mrgreen:
aro - 2011-01-09

zgrabne autko :-) pojdzie na ziemie i bedzie bajka :super:



błotnik auta obok miszcz :hurra:

matpilch - 2011-01-09

pojdzie, pojdzie, tylko jeszcze nie wiem jak bardzo, gdyz uzywam miaty na codzien, wiec poza shoł musi byc tez goł :p


trubomiata należaca do grzesia, 170PS/220Nm - 0.3Bar

PaBBlos - 2011-01-09

Mistrz Songo rzadzi :mrgreen: Madzia całkiem całkiem, rzadko spotykany ten model na drogach ;-)
Chbr - 2011-01-09

PaBBlos napisał/a:
Mistrz Songo rzadzi :mrgreen: Madzia całkiem całkiem, rzadko spotykany ten model na drogach ;-)


a szkoda;) powodzenia w modach i do zobaczenia w Ułęży

ravestation - 2011-01-09

Bartek! napisał/a:
jak było Ci zimno to wystarczyło zamknąć dach i włączyć klime :mrgreen:

jak nie posiadałeś na własność nigdy żadnego bezdasznika, to nie zrozumiesz klimatu... bo tu nie chodzi o szpan, czy lans...

Bartek! - 2011-01-09

ravestation napisał/a:
Bartek! napisał/a:
jak było Ci zimno to wystarczyło zamknąć dach i włączyć klime :mrgreen:

jak nie posiadałeś na własność nigdy żadnego bezdasznika, to nie zrozumiesz klimatu... bo tu nie chodzi o szpan, czy lans...


jeszcze nie miałem przyjemności posiadać roadstera/cabrio ale zamierzam nadrobić ten brak na pewno :)

Wiseguy - 2011-01-10

Cytat:
- prawdopodobnie obnizenie setem springow od eibacha, ale to na wiosne

To nie jest dobry pomysl, radze kupic gwint

matpilch - 2011-01-10

Wiseguy napisał/a:
To nie jest dobry pomysl, radze kupic gwint


moglbys przedstawic jakis argument?
uderzam w springi poniewaz jest to idealny dla mnie sposob. set eibacha za ~170 euro, czyli relatywnie malo, wystarczy zamontowac, ustawic geometrie i po sprawie.

zle mysle?

Bartek! - 2011-01-10

chodzi pewnie o to że seria amor nie jest przystosowany do pracy z krótszą sprężyną.
poza pozytywnym efektem wizualnym, będą same negatywy. auto na nierównościach będzie skakać jak piłka.

KAMILcom - 2011-01-10

bez przesady, jeżeli amory są świeże to powinno być wsio OK. wolał bym springi za 170ojro niż chiński gwint za 2x tyle
irakleo - 2011-01-10

obstawiam że fabryka zamontowała w Twojej NC Bilsteiny B6 (łatwo to sprawdzić - skręć przednie koła i powinieneś zobaczyć żółte amory). Jeśli masz B6 to delikatnie niższa sprężyna nie powinna kolidować z tym amorem - tak przynajmniej twierdzą fachowcy z firmy Zerkopol, którzy zajmują się na co dzień serwisem tych amortyzatorów. Nowy, markowy gwint będzie kosztował sporo....bez kilku tys.zł nie masz czego szukać ;-) Polecam kompletny zestaw Teina Super Street ze sterowaniem EDFC z kabiny :lol:
matpilch - 2011-01-10

tak tak, to wersja sport i sa zolte bilsteiny. nie mam zamiaru wydawac kilka tys na teiny, to nie moj kierunek. zastanawiam sie tylko czy -30/35 to nie bedzie za duzo... jak myslicie?
Youtro - 2011-01-10

druga fotka bardzo klimatyczna :)

marzyłem kiedyś o mx5 ale chyba już niezdążę zrealizować tego marzenia...

Bartek! - 2011-01-10

Youtro napisał/a:
druga fotka bardzo klimatyczna :)

marzyłem kiedyś o mx5 ale chyba już niezdążę zrealizować tego marzenia...


jakieś choróbsko Cię dopadło? :roll:
współczuje :-|

irakleo - 2011-01-10

matpilch napisał/a:
zastanawiam sie tylko czy -30/35 to nie bedzie za duzo... jak myslicie?

sam się przekonasz ile dróg po takim modzie będzie dla Ciebie nieprzejezdnych :mrgreen: Miata ma i tak bardzo mały prześwit....3-4 cm w dół i każdy "leżący policjant" zaatakuje podłużnice Twojego auta ;-) Po pół roku jazdy na niskim zawiasie widok samochodu od dołu na podnośniku przyprawia o dreszcze.

matpilch - 2011-01-10

irakleo napisał/a:

sam się przekonasz ile dróg po takim modzie będzie dla Ciebie nieprzejezdnych :mrgreen: Miata ma i tak bardzo mały prześwit....3-4 cm w dół i każdy "leżący policjant" zaatakuje podłużnice Twojego auta ;-) Po pół roku jazdy na niskim zawiasie widok samochodu od dołu na podnośniku przyprawia o dreszcze.


chyba nie mowisz o NC :mrgreen: przeciez wszyscy mnie objezdzaja 'co to takie wysokie' i 'wez to obniz' a na jdmst to wogole z obrzydzeniem na takie cuda patrza, haha.

a mowiac powaznie, wlasnie dlatego zastanawiam sie czy -20 nie bedzie kompromisem

Youtro - 2011-01-10

Bartek!, nie tylko problem w tym, że mx5 to mało rodzinny samochód ;)
Bartek! - 2011-01-10

Youtro napisał/a:
Bartek!, nie tylko problem w tym, że mx5 to mało rodzinny samochód ;)


wiem wiem, domyślam się o co chodzi :)
dlatego ja teraz kupuje wszystkie dziwne auta i realizuje marzenia bo pozniej nie bedize możliwości

Krychu - 2011-01-10

no troche kozica jest, -35mm to minimum jesli ma byc w ogole widac jakiekolwiek obnizenie
Wiseguy - 2011-01-13

Przy gwinice, masz pełną regulacje, amor zawsze chodzi w odpowiednim zakresie pracy, przychodzi zima to np. podnosisz samochód, jedziesz poszaleć skręcasz amory na maxa itd
A tu wsadzasz spręzyuny do seryjnych amorów, one w tym momencie chodzą w zakresie jakiego nie przewidział producent, samochód dziwnie się zachowuje, jedho trakcja się pogarsza itd.
Amor dostaje szybo po dupie, traci na sprawności z za chwile masz wydatek.

Co z tego że to B6, są dwa rodzaje do seryjnych i obniżanych zawieszeń.

ember - 2011-01-13

Wiseguy napisał/a:
Co z tego że to B6, są dwa rodzaje do seryjnych i obniżanych zawieszeń.

do obnizanych jest B8. B6 jest utwardzony do seryjnej wysokosci.

gaseb - 2011-01-13

ładna ta maździocha, fajny kolorek! rób -35mm i nie marudź ;)
matpilch - 2011-01-13

czyli mam 2 wyjscia.
1. kupuje np teina + sprezyny -30mm = wydaje kupe kasy na cudowny sprzet ktory znacznie poprawi trakcje auta i look, ale bede sie o niego trzasl na kazdej gorszej drodze, a nawet tu na slasku takich jest kilka. dodam ze obecnie nie stac mnie na ta opcje... poza tym srednio mi sie podoba wydawanie takiej kasy na zawias.

2. kupuje sprezyny -20/30 + seryjny zawias = wydaje ledwo ~170 euro i ryzykuje ze kiedys tam wykrzaczy mi sie b6. po drugie, koledzy miatowcy uwazaja ze -30 nawet to nie tak duzo i bilstein to zniesie. pamietajcie ze ma ledwo 30k po niemieckich drogach a i teraz te ~9k jest w wiekszosci po autostradach.

imo, pojde w bramke numer 2 a pozniej sie zobaczy ;d

ravestation - 2011-01-13

już nie przesadzaj, że będziesz trząsł się w obawie o zawias... ja u siebie, w NA, która jest o niebo niższa serynie od NC mam opuszczony zawias na maxa w dół i jeżdżę po tych równych i tych mniej równych drogach i jakoś zawias już 2 sezony przeżył... zawias to akurat jedna z tych rzeczy, na które warto wydać więcej

ale nie sądzę, by takie -35mm specjalnie zajechały Ci seryjne amory, więcej jak nie masz kasy kup springi, najwyżej za jakiś czas kupisz nowy zawias ;-)

KAMILcom - 2011-01-14

B6 z tego co sie orientuje można regenerować. przy tej operacji warto oddać to komuś kto ogarnia temat i poprosić żeby je utwardzić, bo masz sportowe springi.
Lukas G - 2011-01-15

Bartek! napisał/a:
lans lansem ale jeździć cabrio w czapce to żenua lekka imo.


Hmmm a to zastanawiajace... Ja niby w czapce nie jezdze bo i na codzien nie nosze ale w szaliku jak najbardziej! Po to ten dach sie sklada zeby byl zlozony. :mrgreen:

matpilch napisał/a:
czyli mam 2 wyjscia.
1. kupuje np teina + sprezyny -30mm = wydaje kupe kasy na cudowny sprzet ktory znacznie poprawi trakcje auta i look, ale bede sie o niego trzasl na kazdej gorszej drodze, a nawet tu na slasku takich jest kilka. dodam ze obecnie nie stac mnie na ta opcje... poza tym srednio mi sie podoba wydawanie takiej kasy na zawias.

2. kupuje sprezyny -20/30 + seryjny zawias = wydaje ledwo ~170 euro i ryzykuje ze kiedys tam wykrzaczy mi sie b6. po drugie, koledzy miatowcy uwazaja ze -30 nawet to nie tak duzo i bilstein to zniesie. pamietajcie ze ma ledwo 30k po niemieckich drogach a i teraz te ~9k jest w wiekszosci po autostradach.

imo, pojde w bramke numer 2 a pozniej sie zobaczy ;d


O zawias teina nie musisz sie bac o inne pewnie tez bo na szczescie wiekszosc da sie regenerowac lub kupowac wklady. Ogolnie gwint jest dobra opcja ze wzgledu na mozliwosci ustawien.

matpilch - 2012-04-13

co się zmieniło:
- body Mazdaspeed, przedni i tylny zderzak - brakuje progów, które zamówie w ciągu miesiąca i lipa na klape, który mi sie nie podoba
- springi Eibach, powinienem dostać w ciągu tygodnia

na liczniku stukneło 50k.

poza tym..... MAM FUN!





http://youtu.be/0e3sqMLuPzI

PS
da się tu embeddowac fylmy z jutuba?

Sivus - 2012-04-13

fajna miejscówa. gdzie to?
matpilch napisał/a:
da się tu embeddowac fylmy z jutuba?


[youtube]link[/youtube] ;-)

Yarek - 2012-04-13

:ok: Widzę że wykorzystujesz Mx-5tke zgodnie z przeznaczeniem, bo nie chodzi o prędkość ale o frajdę.
Emre - 2012-04-14

a od kiedy przeznaczeniem roadsterów jest jazda po śniegu? :-P
spyker66 - 2012-04-15

Świetna sprawa! btw gdzie to jest ?
Krychu - 2012-04-15

Z video wynika, że w Zakopanem.
matpilch - 2012-04-15

to jest droga z zakopanego do łysej polany, czyli przejscia granicznego na slowacje. bardziej znana jako trasa dojazdowa do szlaku na morskie oko.
PJ - 2012-04-15

Trasa znana i lubiana zwłaszcza zimą :mrgreen:
matpilch - 2012-09-22

update
prawdę mówiąc, zupełnie zapomniałem tutaj zauktualizować postępy mx'owe, mimo, ze na forum często zaglądam.

no to jedziem:
- springi Eibach ProKit, 30/35mm
- progi Mazdaspeed, dopełniające body kit (profesjonalnie montowane trytytkami)




tak, mnie też martwi, że mam 3 różne kolory na mazdzie. i nie, to że jest brudna już mnie tak nie martwi ;-)

potem były kielce






i to na razie tyle. kwestia kolejnych modów pozostaje otwarta, o tyle, że jeśli pojawi się jakaś okazja to pewnie z niej skorzystam. z drugiej jednak strony, może lepiej odwiedzić nurburgring i/lub brno za te pieniądze?

pozdrawiam

Hikiel - 2012-09-22

Zajebiście się prezentuje tylko dalej wysoko stoi.
$$Honda Fan$$ - 2012-09-22

Piękna ;-) Tam w serwisie GT-R stoi?
matpilch - 2012-09-22

Hikiel napisał/a:
dalej wysoko stoi.


myślę, że jest to rozsądny kompromis, bo mazda nabrała proporcji a nadal nie ma problemu z krawężnikami czy dziurami.

$$Honda Fan$$ napisał/a:
Tam w serwisie GT-R stoi?


to jest 4turbo, owszem stoi tam gt-r, ale tam zwykle stoi 15 sti/evo, kilka gtr, jakies porschawki, focusy etc
moj znajomy tam pracuje, czekając na niego cyknąłem te 2 fotki, ot co.

adino1 - 2012-09-22

Kolor dobierany po VIN'ie czy ktoś z łapy go robił? Ogólnie body MS jest zajefajne, też kiedyś o takim myślałem...ale u mnie na czarnym to by wszystko znikło. A co do obniżenia myślę że jest ok, jak na same springi...bo ogólnie NC na seryjnym zawiasie stoi jak srająca koza na łące :lol: fajnie że idziesz ciągle do przodu z autkiem ;-)

Pzdr. A

matpilch - 2012-10-27

tor lublin, tydzień temu.







2 filmiki z czasówek i klip który zmontowałem 2 dni temu

http://youtu.be/-Hll4ix5eUw
http://youtu.be/OdmzuJ7vYqM

http://youtu.be/AW9P1cxecBY

z klipu nie jestem do końca zadowolony, ale jak na pierwszy raz z sony vegas to chyba nie wyszło tak źle, poćwiczę i będzie lepiej :mrgreen:
miałem nadzieje, że gopro złapie trochę mnie wiatru, ale trudno, lepsze to niż jakiś music

rdk - 2012-10-27

w tej kolorystyce i na tych felgach wygląda męsko i bojowo, nie spodziewałbym się że mx może tak fajnie wyglądać.

edit: odpaliłem pierwszy filmik i mówię "co to kurva za podsufitówka" :lol:
przejazdy spokojne, rozumiem ze obawiałeś się o auto? skręt dość spory i nawet na niezbyt ostrych łukach musiałeś mocno krzyżować ręce

Dareko - 2012-10-27

extra wygląda nawet brak gleby nie rzuca sie tak w oczy, ale z 3 cm gdyby opuścić bylo by pieknie :mrgreen:
johnnyg - 2012-10-27

Dareko napisał/a:
nawet brak gleby nie rzuca sie tak w oczy,


Chyba na przedostatniej fotce :mrgreen:

Nawet chociaż 2 cm byłoby dużo lepiej

Gumka23 - 2012-10-27

Dla mnie to auto w ogole nie potrzebuje gleby...
rdk - 2012-10-27

Gumek, Ty masz interes w tym, żeby propagować takie herezje :lol:
Gumka23 - 2012-10-27

No kurde, co mu brakuje na pierwszej focie? To jak kolo nie chowa sie w nadkole to znaczy, ze stoi jak koza? Moje stoi jak koza, a moze nawet wyzej, ale ta Miata tutaj wyglada bardzo dobrze. Bedzie troszke nizej tez bedzie fajnie, ale w obecnym stanie naprawde nie kluje w oczy.
adino1 - 2012-10-27

moja NC po zdemontowaniu TEIN'a wygląda obrzydliwie :roll: istna terenówka, wszystko to Mazda zrobiła by zdobyć więcej punktów w testach bezpieczeństwa
matpilch - 2013-05-30

teaser z brna
http://youtu.be/lbjvJJK69_8





dzisiaj ogarnę cały materiał i, mam nadzieje, wieczorem wrzucę juz kolejne filmy i zdjęcia.
jesli ktos jest zainteresowany takim wyjazdem, to stay tuned, wszystko niedługo opisze.

matpilch - 2013-05-31

dobra, zajęło to 2 dni ale w końcu się udało to wszystko wbić na jutuba :mrgreen:
jak ktoś lubi czytać, to zapraszam na Podwójną Ciągłą, jest też trochę więcej zdjęć.

tor jest świetny. nawierzchnia super, infrastruktura tez, dojazd bardzo dobry.
mazda spisała się wyśmienicie, dowiozła nas na tor, nic sobie nie robiąc z tragicznej czeskiej autostrady, potem znosiła dzielnie moje miss-shifty. na hamulcach 4 dohamowania ze ~160-180km/h na każdym okrążeniu nie robiły najmniejszego wrażenia, ale zapobiegawczo środkową część obu sesji poświęcałem na 2-3 okrążenia chłodzące.
opony, czyli Kumho Ku31, spisały się moim zdaniem całkiem nieźle, jak na cywile, dodatkowo z charakterystyką na deszcz.
cały tor pokonywałem na 3 i 4tym biegu, pare razy eksperymentowałem z redukcją do 2, ale nie był to chyba dobry pomysł. niestety, moja linia wyścigowa była, krótko mówiąc, do dupy.

dobra, bo się rozpisałem. polecam każdemu taki wyjazd, bo to najlepszy obiekt na jakim jeździłem. i tyle.

najpierw zdjęcia:







potem filmy:

1. pierwsze szybsze okrążenie, podczas pierwszej sesji
http://www.youtube.com/watch?v=MZ07o2hGGrI
2. jazda za caterhamem, prawdopodobnie repliką
http://www.youtube.com/watch?v=l2AKkFsTzfk
3. pełen ogień pod koniec drugiej sesji
http://www.youtube.com/watch?v=nnPxQVQ-rnA
4. najgłośniejszy samochód dnia, ferrari f430
http://www.youtube.com/watch?v=m6qkKagIoC0

Bio - 2013-05-31

na 2 tiry się zabierałeś? :mrgreen:
Sznaps - 2013-06-01

kurcze dobry obiekt. fajne materiały :ok:
Chaty - 2013-06-03

piękna mazda, fajnie jeździ :-D
matpilch - 2013-07-31

x-lecie klubu mx-5 w kielcach, ponad 150 załóg, z tego 98 wzięło udział w próbie sportowej.
panowie z sjs ułożyli nam fajną trasę, szybszą niż zwykle podczas superoesów.

przed zlotem udało mi się jeszcze założyć staby z rx8, wersje yellow, przód jest mniej więcej 2x grubszy niż oem, z tyłu już nie ma takiej różnicy.

nowe opony w tym sezonie, kumbo ku31, w standardowym rozmiarze (205/45/17).

najpierw dwa filmy:
http://youtu.be/soSgjxOjHTw
http://youtu.be/9RRqHZxBxrI

a teraz zdjęcia:








a oto wynik tej zabawy, ja w yyyy środku :mrgreen:

BeNeK - 2013-07-31

Widziałem was jak przejeżdżaliście obok Lotniska w Masłowie :P Domyśliłem się że musiała być jakaś pojeżdżawka , bo fchooj było tych mx-5'tek , na prawdę ładne samochody no i RWD :oops:
Wiseguy - 2013-08-02

Nie myślałeś by złozyć coś szerszego, w esce 245 na tyle dupy nie urywa jeżeli chodzi o trakcję
matpilch - 2013-08-03

na śliskich kielcach nie było problemu żeby kilka miejsc przechodzić z butem w podłodze, na przykład ten ich potrójny prawy, za pierwszym apexem, ide ogniem i wychodzi na czysto.

zresztą, trochę funu od czasu do czasu musi być :mrgreen:

btw, 410 konna turbo NC od fiveopac'a jeździ na 235 z tyłu

Krzyh00 - 2013-08-03

auto uzytkowane zgodnie z przeznaczeniem, ladna jazda, graty pucharu ;)

ps. na pierwszym filmie widac grymas na kasku jak drugi zakret w lewo troche przestrzeliles :mrgreen:

matpilch - 2014-03-28

co ja się naszukałem mojego tematu :mrgreen:

update po SuperOesie Kielce, runda III, dla mnie pierwsza.
pogoda dopisała, mocno obawiałem się mokrych kielc.
rano odbiór, bk i odprawa, a potem na koń: 1-2 przejazdy zapoznawcze, 1 przejazd treningowy już na ostro ale bez pomiaru czasu a potem główny punkt programu - czasówki. udało się rozegrać 4 kolejki, moje czasy to:
1. 2:25.82
2. 2:23.38
3. 2:22.19
4. 2:20.85
co wystarczyło na jedyne w swoim rodzaju 17 miejsce w klasie, tuż za liderem w hondzie crx (przez 'tuż' mam oczywiście na myśli niecałe 15 sekund)
krótko mówiąc, bez slicka czy chociaż semi-slicka nie ma tam czego szukać, ale trasy są bardzo ciekawe i szybkie. oczywiście, skill mnie w paru momentach zawiódł, ale konkurencja była bardzo mocna.
za 110zł na pewno warto się wybrać, mimo, że stosunek czekania do jeżdżenia jest słaby :mrgreen:

najpierw zdjęcia:






potem filmy:
przejazd drugi http://www.youtube.com/watch?v=IwU6m_boeu8
trzeci http://www.youtube.com/watch?v=Jq2NfpFie3Y
czwarty http://www.youtube.com/watch?v=earWYMtewno

jak widać w podpisie, pokusiłem się o małą relacje, dostępną o tutaj
:arrow: http://podwojnaciagla.blo...sie-w-kielcach/
kilka zdjęć więcej i jeden dodatkowy film, jeśli to kogoś zainteresuje.
generalnie, tak jak pisałem wyżej, moim zdaniem warto się wybrać, nawet mimo stosunkowo krótkiego czasu na torze to jednak możliwość zmierzenia się z naprawdę dobrymi kierowcami jest kusząca. choć patrzenie na tablicę wyników boli, to lepszej formy nauki nie ma ;-)

nyndz - 2014-03-29

matpilch napisał/a:
za 110zł na pewno warto się wybrać, mimo, że stosunek czekania do jeżdżenia jest słaby


Oj tam, to tak specjalnie żeby taktykę na następne kółko był czas opracować lub alternatywnie jakiś barszczyk z uszkami opędzlować w stołowce :lol:


A tak na poważnie to fajnie, że kolejna osoba zachorowała na chorobę zwaną "miedzianką" :-)

matpilch - 2014-06-14

przedstawiam wam MMC, czyli naszą amatorską serię Miata miniChallenge.
mamy 8 rund, podzielonych na kwalifikacje West oraz East, i zakończonych finałem w Jastrzębiu.
ja biorę udział w west, gdzie do tej pory odbyły się 2 ścigania - Kamień Śląski i Bydgoszcz, czeka mnie jeszcze Rakietowa za tydzień (ostatnią rundę odpuszczam).

oczywiście, podczas MMC walczymy z czasem - jest to typowy time trial. może w ciągu kilku lat coś większego się z tego Challenge urodzi, zobaczymy. na razie jesteśmy krok dalej niż w zeszłym roku, na każdej rundzie są służby bezpieczeństwa, mamy obowiązkowe kaski, od przyszłego roku również rollbary (choć i teraz 75% samochodów jest w nie wyposażona).

poniżej filmy z Bydgoszczy, śmiechowe są bo trakcje ewidentnie zostawiłem na śląsku, razem z moją formą.





a na koniec, zainspirowany naszym nadwornym drifterem Ślubą , spróbowałem czegoś nowego. sprzęgło się ucieszyło, nie ma co

Tomac - 2014-06-14

Parę dni temu widziałem trzy oklejone Miaty na trasie E7... jechały razem i fajnie to wyglądało ponieważ były to trzy różne generacje.. fajny widok :)
matpilch - 2014-09-10

update tym razem trochę niezwiązany z mazdą, ale myślę, że was zaciekawi..

...nurburgring :mrgreen:
4 okrążenia w wypożyczonym swifcie, masa radochy ale też trochę stresu.
opisałem swoje pierwsze okrążenie: http://podwojnaciagla.blo...oj-nurburgring/
niedługo opisze przygotowania, koszty i sam samochód, bo pewnie jest tu kilka osób mocno taką wycieczką zainteresowanych.

a plan jest taki, żeby za rok wrócić tam mazdą na 3 dni jeżdżenia (i wrócić cało do kraju..) :mrgreen:

anyway, poniżej filmiki.
pierwsze okrążenie w dwóch ujęciach, potem kilka sekund grozy z czwartego kółka




Arni_EG6 - 2014-09-10

Bardzo fajna relacja, jak i cały wypad, tylko pozazdrościć! :) Opisz wszystko tor, przygotowania, ceny, samochód, wrażenia ;-)
Pankracy - 2014-09-10

Czekamy! Te Swifty to tam muszą dostać po piździe :D
matpilch - 2014-09-10

'mój' miał przejechane 37kkm.
dodam tylko, że z wypożyczalni na tor jest niecały kilometr..

lukas4 - 2014-09-10

ahhh zazdraszczam :)
Gorlis - 2014-09-10

Fajny wyjazd, dla wielu wizyta na Nurburgringu to punkt na liscie rzeczy do zrobienia przed smiercia 8-)
Co do chwil grozy - eee tam, bys widzial moje "o kurva" z poznania :lol:

lukas4 - 2014-09-10

Gorlis, to zdecydowanie ten pkt który należy odhaczyć i si enie pierdolyć :mrgreen: ,
od siebie mogę napisać, że różnica wysokości i wszystkie hopy, wciśnięcia w asfalt na dole zjazdu robią straszną robotę, dla mnie chyba nawet większa niż same zakręty :oops:

octane - 2014-09-13

Fajna sprawa, koniecznie opisz jakie są koszty takiej wyprawy
Yaca - 2014-09-13

zazdrosz jak cholera!! :-P

ps. jak pewnie nie jedna osoba tutaj tez chce sie wybrać ... może nastepny sezon pozwoli znaleść wiecej czasu ;-)

matpilch - 2014-11-18

opisałem przygotowania i koszty: Nurburgring - przed szlabanem

jakby ktoś miał jakieś pytania to walcie śmiało. mam zamiar w przyszłym roku wybrać się mazdą :mrgreen:

wisnia8686 - 2014-11-18

matpilch napisał/a:
opisałem przygotowania i koszty: Nurburgring - przed szlabanem

jakby ktoś miał jakieś pytania to walcie śmiało. mam zamiar w przyszłym roku wybrać się mazdą :mrgreen:

bardzo fajny opis przygody z torem :zdrowko:

eithray - 2014-11-18

Przy odrobinie szczęścia wypad na ring może sporo kosztować :mrgreen:

Już wcześniej zdarzało mi się zajrzeć na blog :-)

matpilch - 2014-11-18

eithray napisał/a:
Przy odrobinie szczęścia wypad na ring może sporo kosztować :mrgreen:

Już wcześniej zdarzało mi się zajrzeć na blog :-)


dzięki dzięki ;-)

przepraszam, jeśli nakreśliłem trochę pesymistyczny obraz takiej wycieczki. uznałem, że muszę napisać co się może stać, to zresztą część legendy ringu, najtrudniejszego i najbardziej wymagającego toru na świecie.
to nie jest miejsce do przeginania pałki i tyle. ale jak już pokonasz pierwsze okrążenie to mhhmmmmm senna kto

Limon - 2014-11-18

Świetny tekst, fajnie się czytało. Podesłany do kilku znajomych. ;-)
yakuza.mce - 2014-11-18

Mega fajnie pisane !! czyli nie jest tak jak się mi wydawało " kiedy pojadę to i tak pojeżdżę". A powiedz mi jest szansa jechać swoim samochodem i wykupić u nich jakieś dodatkowe ubezpieczenie na tor jak nasze nie obejmują ??
matpilch - 2014-11-18

niestety, rozmawiałem z kilkoma agentami ubezp. i żadne polskie TU nie obejmuje nurburgringu, mimo że to faktycznie jest 'płatny odcinek niemieckiego autobahnu'. ani OC nie zadziała, ani żadne ubezpieczenie od szkód etc
primox - 2014-11-19

jakoś dopiero teraz znalazłem Twój temat :-P a akurat superoes, który opisałeś to ten, na którym poszła mi panewka w b16, co zaowocowało przesiadką do klasy 4, gdzie również toczyłem nierówną walkę z żywiołem

mam nadzieję, że spotkamy się na zawodach w przyszłym sezonie, ja planuję start od kwietniowej rundy

Bio - 2014-11-19

A nie powinno być to traktowane jako wypadek na publicznej drodze? Zielona karta i gotowe, samochód w który walnęliśmy ma być naprawiany. Przecież nurb to oficjalnie zwykła, publiczna droga.
Emre - 2014-11-19

Bio, zawsze możesz iść z tym do Strasburga...

TU nie są głupie i wiedzą co to Nurburgring...

matpilch, fajny tekst! szkoda, że taki krótki... 8-)

Bio - 2014-11-19

Emre napisał/a:
Bio, zawsze możesz iść z tym do Strasburga...

TU nie są głupie i wiedzą co to Nurburgring...

Tak, ale na papierze, zgodnie z prawem, to jest publiczna droga. Nie ma czegoś takiego jak "wiemy że to tor, więc w dupie mamy Twoje OC".

Emre - 2014-11-19

równie dobrze mogliby napisać w regulaminie, że nie wypłacają szkód w bielsko-białej... i co im zrobisz?
Bio - 2014-11-19

Emre napisał/a:
równie dobrze mogliby napisać w regulaminie, że nie wypłacają szkód w bielsko-białej... i co im zrobisz?

To wtedy zmieniam TU, które nie ogranicza mi pobytu na drogach publicznych...
Twój argument jest inwalidą...

Pankracy - 2014-11-20

Jesteś na wykopie! :)
no_fear - 2014-11-20

8 post -> http://www.racingforum.pl...showtopic=99603 ;)
Bio - 2014-11-20

... a nie mówiłem... :-|

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group