|
JDM-Option.pl Forum Forum fanatyków Japanese Domestic Market. |
|
Suzuki / Daihatsu i Inne - Isuzu Piazza / Impulse
Krychu - 2007-07-27 Temat postu: Isuzu Piazza / Impulse Zaciekawił mnie ten samochód więc postanowiłem dowiedziec sie o nim troche więcej
Isuzu Piazza (w Ameryce Isuzu Impulse) jest to 3-drzwiowy hatchback produkowany w latach 1981-1992.
Występował w dwóch generacjach:
1st gen (1981-1989, w Kanadzie do '93)
Pierwsze modele trafiły w Japonii na sprzedaż pod koniec 1981 roku. Wszystkie modele tej generacji miały napęd na tył (RWD). Były dostępne z silnikiem 2.0 SOHC I4 o mocy 120hp lub z 2.0 DOHC I4 o mocy 135hp; skrzynia manualna 5-biegowa lub autoamatyczna 4-biegowa. W 1985r. wypuszczono model z jednostką turbodoładowaną (SOHC I4 o mocy 180hp), a nieuturbione (NA/Naturally Aspirated) DOHC zostały wycofane. Oferowane były z trzema zestawami zawieszenia: standard, Irmscher oraz Lotus.
Na rynek amerykański trafił w 1983r. jako Isuzu Impulse. Modele z '83 i '84 oferowane były tylko z silnikiem 2.0 SOHC I4 o mocy 90hp. Model turbodoładowany został wprowadzony w 1985r. z silnikiem 2.0 SOHC I4 z mocą 140hp. Model '88 miał kilka zmian, m.in. większy tylny spojler czy też zmienione przednie lampy. 2-litrowa nieuturbiona jednostka została zastąpiona silnikiem 2.3 SOHC I4 o mocy 110hp (silnik ten oferowany był tylko na rynku amerykańskim).
W 1988r. wszystkie Impulsy otrzymały zawieszenie od Lotus'a (Lotus-tuned suspension).
W Europie i Australii były sprzedawane jako Piazza. W Europie zostały wprowadzone w 1985 roku, zaś w Australii dopiero w 1986r (tutaj oferowano tylko modele uturbione).
2nd gen (1990-1992)
Model '90 oferowany był tylko z napędem FWD i z silnikiem 1.6 DOHC I4 o mocy 130hp. W '91 wprowadzono model turbodoładowany z napędem na wszystkie koła (AWD). w '91 wprowadzono również model 'wagonback' z nieuturbionym silnikiem o poj. 1.6L. W 1992 zaprzestano wypuszczać jednostki uturbione, zastąpiły je silniki 1.8 o mocy 140hp. W '92 obie wersje nadwoziowe były kontynuowane, lecz niewiele modeli już wyprodukowano.
Modele z napędem na przód ważyły 1094 kg, a te z napędem na wszystkie koła 1239 kg; turbodoładowany silnik i napęd AWD był znakomitym połączeniem.
Wszystkie Impulsy tej generacji posiadały zawieszenie modyfikowane przez Lotus'a.
Na rynek Kanadyjski były podobne modele z mniej ważnymi zmianami, sprzedawano modele '90 i '91, nie było tu modelu '92.
W 1993r. był model sprzedawany jako Asüna Sunfire, oferowany tylko w wersji nadwoziowej hatchback i z silnikem o pojemności 1.8L.
Na rynku japońskim były sprzedawane jako Piazza od 1991 do 1992, tutaj oferowane były tylko z silnikiem o poj. 1.8 oraz z napędem na przód. Wszystkie Piazzy tej generacji również miały zawieszenie zmodyfikowane przez Lotus'a.
źródło informacji: http://en.wikipedia.org/w...81.E2.80.931989
Kevin - 2007-07-27
Pierwsze co rzuca się w gały to ten strasznie długi przód! Auto całkiem, całkie, choć królową piękności nie jest! Na jednej fotce przypomnia mi z przodu Mustanga, a czsem też Saba!
pavo - 2007-07-27
Wyglada ladnie linia troszke jak AE86 Toureno, a w drugim genie to tak jak napisal Kevin reasumujac auteczko na plus
Cino - 2007-07-27
Bez kitu , te zdjecie bordowego na pierwszy rzut oka przypomina Mustnag . Czy ciekawe autko? Moze troche, ale jednak mi sie raczej nie podoba. Wnetrze niestety tez z d..y.
Japoniec - 2007-07-27
Swietny post
Deox - 2007-07-27
Brawo Krychu. Takie posty lubimy. Pierwszy raz widzę auto na oczy, ale podoba mi się. Oryginalne.
Krychu - 2007-07-27
niektórym tu przypomina Mustanga, moze cos w tym jest
moje główne skojarzenia jesli chodzi o 1st gen były z Delorean'em! podobna bryła, no i ten przód
Krychu - 2007-07-27
Krychu - 2007-07-27
ten już troche zmodyfikowany
bob - 2010-09-18
niegrzeczna - 2010-09-19
no no, pogratulować wytropienia ciekawej zdobyczy widzę, sporo skojarzeń wobec niego, z którymi się zresztą zgodzę, choć mnie w pierwszej chwili corrado przyszło na myśl, ale może to wina mojej słabości do korków... bryła fajna, klasyczna, ale dynamiczna. no i długa maska, i like it. autko ma polot, a już po modach...mniam
Marc1n - 2010-09-19
W starym światła z przodu jak DMC DeLorean'ie ;p
l3mur91 - 2010-09-19
Deox napisał/a: | Pierwszy raz widzę auto na oczy |
W Gran Turismo nie grałeś ?
A autko samo w sobie bardzo git. Mega oryginalne. Ale to coś dookoła kierownicy kosmiczne i jednocześnie jedyny element który mi się ani trochę nie podoba
FACIO OD KRABÓW - 2010-09-19
Jak dla mnie genialny i właśnie znalazł się na mej prywatnej wantliście. Uwielbiam bezsensowne samochody, które w swoich czasach były znienawidzone przez większość-ten, choć taki nie jest, ze względu na oryginalność byłby cudownym ukoronowaniem kolekcji.
Instrumentarium przy kierownicy niczym w starych Citroena, przezayebista sprawa. I'm in love.
niegrzeczna - 2010-09-19
autko, a zwłaszcza design 2gen'a mnie mega zajawił, toteż zaciekawiło mnie jak wygląda w akcji. wśród wielu filmów znalazłam takie oto dwa, warto zobaczyć
test drogowy impulse'a '90
http://www.youtube.com/wa...feature=related
reklama tv impulse'a '80
http://www.youtube.com/watch?v=Ic0UejzZDZ8
FACIO OD KRABÓW - 2010-09-19
Z tą reklamą to ładnie ich fantazja poniosła, chyba BMW lekko się nimi inspirowało przy reklamie M5 E39
Simel - 2010-12-20
Ta Piazza to takie połączenie corrado z 86
BlindNomad - 2012-08-04
Auto w rzeczywistosci robi o wiele lepsze wrazenie, widziełem je przedwczoraj w Solvesborgu, jak zgram zdjecia to wrzuce Musi byc z tego mała bestia,jeszcze zawieszenie lotusa:) Miodzio!!
|
|