niegrzeczna
Dołączyła: 18 Sie 2010 Posty: 244 Skąd: pl
Wysłany: 2010-12-09 Daihatsu Copen
Zabawka? O nie...a jeśli nawet to dla trochę większych chłopców. Malutki i słabiutki, ale atrakcyjny i dynamiczny. Taki jest kei-car roadster Daihatsu - Copen. Autko pierwszy raz zobaczyłam (nie, nie w Gran Turismo ) w kilkuletnim już katalogu samochodów świata, znalezionym przypadkiem podczas porządków w piwnicy. Podczas przeglądania stron o japońcach (a jakżeby inaczej ) w oczy rzucił mi się uroczy żółtek... Zechciałam dowiedzieć się o nim czegoś więcej niż mówiła skąpa notka, toteż zaczęły się niełatwe poszukiwania wiarygodnych informacji (polskie strony dość ubogie w temacie ) a o to efekt w postaci tegoż artykułu, gdyż pomyślałam, że warto spopularyzować to zabawne autko...
Daihatsu Copen to dwudrzwiowy roadster z aluminiowym, hydraulicznym dachem typu "hard top", dostępny w Japonii od 2002 roku, a w Europie od 2003 roku.
Zbudowany na skróconej, lekkiej płycie podłogowej Siriona Copen posiada napęd na przednie koła i niewielką wagę (850 kg). Rozwija maksymalną prędkość 180 km/h, a do "setki" rozpędza się w 9,5 sekundy. Produkowany jest z kierownicą po prawej stronie. Cechą charakterystyczną nadwozia Copena są krągłości, nadające mu sympatyczny wygląd, ale upodobniające nieco do przerośniętej dziecięcej zabawki. (http://www.motonews.pl/)
Małego roadstera Daihatsu po raz pierwszy, jeszcze w wersji koncepcyjnej, można było zobaczyć w 1999 r. na wystawie w Tokio. Na wersję produkcyjną trzeba było poczekać dwa lata, a od 2002 r. Daihatsu Copen jest produkowany i sprzedawany w Japonii. W Europie Copen pojawił się rok później (wystawa w Birmngham w 2002 r.), jednak na początku tylko w wersji z kierownicą po prawej stronie. Pozostali Europejczycy na tego małego kabrioleta z twardym dachem musieli poczekać do 2006, kiedy to na wystawie w Genewie swoją premierę miał Daihatsu Copen w wersji europejskiej. (http://www.samochody.mojeauto.pl/)
Zdjęcia Copena EU:
Wersje Daihatsu Copen :
2001 Daihatsu Copen
2002 Daihatsu Copen Active Top
2003 Daihatsu Copen 1.3 (EU)
2003 Daihatsu Copen Active Top (EU)
2003 Daihatsu Copen Sard Special
Daihatsu Copen - Dane techniczne
silnik / pojemność benzyna / 1298 cm³
rodzaj nadwozia Ro/2
liczba cylindrów 4RP
średnica cylindra / skok tłoka 72,0 / 79,7 mm
stopień sprężania 10
układ rozrządu DOHC
liczba zaworów na cylinder 4
rodzaj zasilania w
moc maksymalna 64 KW / (87 KM) / 000 obr/min
moment obrotowy 120 Nm / 3200 obr/min
zawieszenie przód / tył MP/OS
skrzynia biegów -/5 biegowa
prędkość maksymalna 170 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s
średnie zużycie paliwa 6 l/100km
dług. / szer. / wys. 3440x1475x1245 mm
rozstaw osi 2225 mm
rozstaw kół przednich / tylnych 1300/1290 mm
masa własna / dopuszczalna 1040/1100 kg
bagażnik w standardzie b.d. l
pojemność zbiornika paliwa 40 l
standardowe ogumienie 175/65R14
Daihatsu Copen (ver2) Active Top - Dane techniczne
silnik / pojemność benzyna / 659 cm³
rodzaj nadwozia Ro/2
liczba cylindrów 4RP
średnica cylindra / skok tłoka 61,0 / 56,4 mm
stopień sprężania 8,2
układ rozrządu DOHC
liczba zaworów na cylinder 4
rodzaj zasilania W
moc maksymalna 47 KW / (64 KM) / 000 obr/min
moment obrotowy 110 Nm / 3200 obr/min
zawieszenie przód / tył MP/OS
skrzynia biegów 4A/5 biegowa
prędkość maksymalna 160 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h b.d. s
średnie zużycie paliwa b.d. l/100km
dług. / szer. / wys. 3395x1475x1245 mm
rozstaw osi 2230 mm
rozstaw kół przednich / tylnych 1300/1290 mm
masa własna / dopuszczalna 820/1100 kg
bagażnik w standardzie b.d. l
pojemność zbiornika paliwa 40 l
standardowe ogumienie 165/50R15
niegrzeczna
Dołączyła: 18 Sie 2010 Posty: 244 Skąd: pl
Wysłany: 2010-12-09
Tuningowa wersja Copena na rynek Japoński: (skąpiradła... )
Daihatsu Copen Sard Special 2003
Daihatsu Copen Sard Spec. - Dane techniczne:
silnik / pojemność benzyna / 1298 cm³
rodzaj nadwozia Ro/2
liczba cylindrów 4RP
średnica cylindra / skok tłoka 72,0 / 79,7 mm
stopień sprężania 8,5
układ rozrządu DOHC
liczba zaworów na cylinder 4
rodzaj zasilania W
moc maksymalna 103 KW / (140 KM) / 6400 obr/min
moment obrotowy 177 Nm / 3200 obr/min
zawieszenie przód / tył MP/OS
skrzynia biegów 4A/5 biegowa
prędkość maksymalna 200 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h b.d. s
średnie zużycie paliwa b.d. l/100km
dług. / szer. / wys. 3395x1475x1245 mm
rozstaw osi 2230 mm
rozstaw kół przednich / tylnych 1300/1290 mm
masa własna / dopuszczalna 860/1150 kg
bagażnik w standardzie b.d. l
pojemność zbiornika paliwa 40 l
standardowe ogumienie 195/45R15
Artykuł mam zamiar rozwijać w miarę wynajdywania interesujących fot i info
Osobiście, jak nie lubię tej marki, jak i tzw babskich aut (a to w wersji stock w pewnym sensie można takim nazwać) autko - oczywiście w spec. Sard - mnie nawet nawet się podoba. Może to przez kult oryginalności, może ze względu na moją słabość do roadsterów hard top W każdym razie na miasto jak znalazł Powinno przypaść do gustu szczególnie fanom furaków w typie MX-5 czy Del Sol. Jako ciekawostka: ceny Copena to od ok. 40 tys. w górę...
ten silnik 1.3 to nie jest przypadkiem z rodziny HD?
_________________ size is nothing... boost is EVERYTHING
niegrzeczna
Dołączyła: 18 Sie 2010 Posty: 244 Skąd: pl
Wysłany: 2010-12-10
ciężko o szczegółowe info o tym Dai, ale z tego co udało mi się ogarnąć na podstawie jakiejś strony sklepu sprzedającego m.in świece Bosch, silnik Copena to K3-VE. w niektórych źródłach jest także wzmianka o jego turbodoładowaniu.
@RAPID23, stwierdzenie gokart jest w tym przypadku bardzo trafne, dzięki małej wadze i nisko położonemu środkowi ciężkości, ten furak ma analogiczne właściwości
a w Kraku, też jeden (o którym wiem) śmiga. srebrny z tego co pamiętam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum