Wysłany: 2012-02-17 Odchudzanie koła zamachowego - zyski, straty???
Czy przez zmniejszenie masy koła zamachowego zyskuje się dodatkowe konie/moment?
A może jest to zabieg, tylko wpływający na elastyczność i przyspieszenie (mniejsza masa wizrująca) ale wartości moc na silniku i kołach zostaje taka sama?
Wysłany: 2012-02-17 Re: Odelżanie koła zamachowego - zyski, straty???
Kleju napisał/a:
Czy przez zmniejszenie masy koła zamachowego zyskuje się dodatkowe konie/moment?
A może jest to zabieg, tylko wpływający na elastyczność i przyspieszenie (mniejsza masa wizrująca) ale wartości moc na silniku i kołach zostaje taka sama?
Lżejsze koło zamachowe nie daje koni/momentu, ale powoduje że silnik szybciej wkręca się na obroty a co za tym idzie szybciej przyspiesza , ale też silnik szybciej też wytraca te obroty(skuteczniej hamuje silnikie), jak za mocno zejdziesz z masy to silnik może wpadać w wibracje i mieć problemy z wolnymi obrotami
Auto: wolne
Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 1313 Skąd: ze wsi
Wysłany: 2012-02-17
Hamowałem ale w tym samy czasie zmieniłem wydech więc nic Ci nie podpowiem co z moca sie stało. Słabiej idzie z niskich obrotów i pod górkę nie ma siły.
Jeżeli tym linkiem chciałeś pokazać, że Emre nie ma racji to lekko mówiac dałeś D
Zobacz jakie są jednostki mocy - WHP czyli podana jest moc na kołach. Od początku debaty jest mówione, że mocy silnikowi nie dodaje, tylko zmniejsza straty albo jak kto woli zwiększa moc na kołach. U nas mieszy się i podaje moc na silniku a tam na kołach.
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5759 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2012-02-19
lozek napisał/a:
Zobacz jakie są jednostki mocy - WHP czyli podana jest moc na kołach. Od początku debaty jest mówione, że mocy silnikowi nie dodaje, tylko zmniejsza straty albo jak kto woli zwiększa moc na kołach. U nas mieszy się i podaje moc na silniku a tam na kołach.
może się nie znam... ale czy jedzie się czasem tym co ma się na kołach?
Czyli przez lżejsze koło rośnie moc/moment na kołach, ale na silniku zostaje taka sama. Dobrze kombinuje?
lozek napisał/a:
...U nas mieszy się i podaje moc na silniku a tam na kołach.
Nie wiem czy byłeś kiedyś na hamowni, ale u NAS poza tym że podają moc na silniku, podają też moc na kołach (lub straty). U mnie np wyszło 163KM na silniku i na kołach 133KM (pomiar 5-ty bieg). I mierzy, nie mieszy
Słabiej idzie z niskich obrotów i pod górkę nie ma siły.
Hmm...nie powinno być odwrotnie?
Jeździłem i z seryjnym kołem i odelżonym+bardzo lekka tarcza sprzęgła (spiek bez tłumików)
Zmiany są zdecydowanie na plus,zwłaszcza w szybkiej,dynamicznej jeździe.
Polepszona reakcja na gaz,silnik szybciej osiąga wysokie obroty przez zmniejszenie masy wirującej.
Jedynym minusem przy takiej zmianie jest jazda po mieście.Zmieniając biegi przy spokojnej jeździe,przy lekkim kole zamachowym obroty szybciej spadają i trudniej jest utrzymać płynność.
Emre napisał/a:
lekkie koło nie daje mocy...
Ale zabiera je (finalnie na kołach) mniej niż cięższe,seryjne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum