Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
nissan 350z BI TURBO
Autor Wiadomość
jarek1111 

Auto: nissan 350z
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 11
Skąd: zabrzeg
Wysłany: 2013-07-15   nissan 350z BI TURBO

Witam wszystkich , jako że jestem tu nowy chce przedstawić mojego nissanna 350Z BITURBO.

nissan 350z wersja eu rok 2004 , najwysza wersja z kseonami szperą itp

SILNIK: 3,5v6 VQ seryjna moc 286km, uturbiony własnym zestawem bi turbo - Status w trakcie strojenia

UKŁAD DOLOTOWY: 2 filtry stożkowe 2 turbiny td04 13-g zawór upustowy intelculer

UKŁAD WYDECHOWY: kolektory spawane z kwasa pod turbiny ,od turbin wydech przelot z kwasa aż do tylnego orginalnego tlumnika

ELEKTRONIKA: sporo modyfikacji oparte na seryjnym ecu ekumaster det 3 specjalnie robiony soft do ekumastera na potrzeby projektu, wskażniki egt , bost, szerokopasmowy afr z wyjściem korecyjnym do det, temperatura oleju
założenie było takie że ma działać esp tempomat kontrola trakcji obecnie w fazie uruchamiania procedury startu

UKŁAD NAPĘDOWY: całkowicie seryjne nietrzeba nic poprawiać na obecnym etapie

ZAWIESZENIE: całkowicie seryjne

UKŁAD HAMULCOWY: calkowice seryjny dodam tylko ze mam w seri juz zestaw brembo czyli tarcze 324 4 tłoczkowe zaciski przód a na tyle 300mm i 2 tłoczkowe zaciski

BODY-KIT: pakiet stylistyczny nissmo

ŚRODEK: fotele, seria z drobnymi wstawkami hydrografiki ala carbon

CAR-AUDIO: po co mi to ale jest, w seri 7 glosników wraz z subowoferem firmy bosse

MOC: seryjna moc 286 moc po modyfikacjach planuje na ten sezon okolice 400 km pompuje teraz 0,8 bar





Auto z 2004r, wersja europejska z silnikiem VQ35DE, hamulce Brembo, szpera, nawigacja, pakiet stylistyczny NISMO.

Auto zakupiłem w sierpniu 2012r. Pierwsze wrażenie w czasie jazdy próbnej (mimo że właściciel się zachwycał przyśpieszeniem auta) to auto w ogóle nie jedzie. Jednak wtedy się nie zdecydowałem na jego zakup, bo cena była wysoka. Auto choć mechanicznie w dobrym stanie to miało malowane przednie błotniki i zderzak. Po jakimś czasie cena zeszła do akceptowalnej wartości i go nabyłem.
Nadal brakowało mocy, więc zacząłem szukać info na temat uturbienia. W Polsce za bardzo nie ma doładowanych 350z. Znam 2 Nissany 350z turbo, jednak oba zostały uturbione gotowym zestawem. Cena takiego set'u turbo była za wysoka jak na moje możliwości (kosztowało by to tyle ile całe auto). Mam spore doświadczenie z uturbianiem innych samochodów zdecydowałem się na własny projekt soft biturbo i zacząłem gromadzić fanty, aż nadeszła zima- wtedy prace ruszyły. Auto pojechało na spawanie kolektorów wydechowych pod turbiny. Następnie wróciło do mnie. Sporo się napracowałem przy nim.

Zmiany w silniku i układzie sterowania i paliwowym:
zewnętrzna chłodnica oleju silnika,
podstawka termostatyczna pod filtrem oleju,
nowa większa chłodnica wspomagania
pompa paliwa walbro255
wtryski Siemens 470ccm3
mega wielki intercooler
2 turbiny z bmw TD04- 13g
2 kolektory wydechowe z kwasa
przelotowy układ wydechowy 2,5cala z kwasa
dolot 3 cale z kwasa
wskaźniki EGT, boost, szerokopasmowy afr ze wskaźnikiem i wyjściem korekcyjnym
EcuMaster DET3
zawór upustowy- podróba HKS'a
dużo złączek silikonowych od FMIC.pl
2 filtry stożkowe
regulator ciśnienia paliwa z wskaźnikiem
węże olejowe i paliwowe z teflonu w oplocie stalowym
pewnie jeszcze parę rzeczy by się znalazło. Wszystkiego nie jestem w stanie zapamiętać.

Obecnie auto jeździ , ale jest nie wystrojone. Wydaje się że nawet bez strojenia jest OK. Jedynie co to wycofałem zapłon o 15 stopni dla bezpieczeństwa.
Docelowo to 400HP i okolice 600Nm


jeżeli się temat spodoba wżuce wiecej fot i filmików
_________________
350z
Ostatnio zmieniony przez gaseb 2013-07-18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gumka23 
DDTC in progress...


Auto: EG5 & CW3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 6513
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-15   

Koniecznie opisz temat wg wzoru podanego w tym temacie: http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=11

Po drugie dobre auto i mody :)
_________________
 
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2013-07-15   

Opisz według wzoru ;)

Ile dmuchasz teraz i ile chcesz docelowo?
_________________

 
 
boyler 


Auto: SkylineR33 Bee-R LHD
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 395
Skąd: północny wschód S8
Wysłany: 2013-07-15   

lubię takie home-made-y :->
dobrze idziesz, ale musisz wystroić jakoś ten wóz by nie skończyło się otwieraniem bloku :P
trzymam kciuki za dalsze mody
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2013-07-15   

jarek i 4 jedynki...ten od calibry? :) Na początku westchnąłem myślać głosno "nastepny home made realista", a tu na prawdę kroki juz poczynione i auto prawie gotowe - bardzo fajnie! Ile wytrzymuje ten słupek w serii bez otwierania?
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
Nastek


Auto: DC2.0
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 273
Skąd: 05-660
Wysłany: 2013-07-16   

To jest ten z lpg?
 
 
otis 

Auto: ATR
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-07-16   

Nareszcie jakiś powiew świeżości. Mało Zetek na forum. Brawo!
BTW nie haczy Ci ten kwasiak pod spodem?
 
 
rdk 
me against the world


Auto: służbowe
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 10509
Skąd: Miasto Aniołów
Wysłany: 2013-07-16   

lubię takie projekty! kibicuję!
 
 
 
pr00 


Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 3165
Skąd: Łdz
Wysłany: 2013-07-16   

graty, 400km trochę mało jak na twin ale kibicuję bardzo.
_________________
 
 
hot_rider 


Auto: #Zeto
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 3025
Skąd: kraj kwitnącej lipy
Wysłany: 2013-07-16   

400KM to przede wszystkim bezpieczna moc
_________________

 
 
jarek1111 

Auto: nissan 350z
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 11
Skąd: zabrzeg
Wysłany: 2013-07-16   

no tak tak to ja ten od calibry 3,0v6 turbo haldex niestety calibra już nieistnieje było ją trzeba rozkręcić i sprzedać w częściach bo nie szło sprzedać 400konnego auta z napedem na 4 koła i robiącego na 1/4 12,7 s za 14 tyś zł polskie realia niestety
wracając do nissana
ja robie na ten sezon soft turbo , znam projekty 350z które na seryjnym dole w tej wersi silnika
wytrzymują ponad 400km tak naprawde robiłem to troche z duszą na ramieniu bo nikt w polsce nie robił wcześniej samoróby do 350 znam 2 nissany uturbiane ale gotowcami z usa
największym wyzwaniem była elektronika tego auta elektroniczna przepustnica i wszystkie systemy bezpieczeństwa z których niechciałem zrezygnować , udalo sie wszystko dzała jak w seryjnym aucie
co do lpg tak oczywiście jest instalacja przystosowana do mocy ok 450km
oczywiście nie jest tak że auto wogule jest nie strojone , jest przezemnie ale napewno da sie lepiej
będe to stroił u lamików już niebawem mają odrazu hamownie to bedzie wykresik

co do planów
wymiana korb na kute i przejście na paliwo e 85
_________________
350z
 
 
 
bydle 


Auto: 350z
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 95
Skąd: SześćDwa
Wysłany: 2013-07-16   

Dlatego Jarku po wakacjach usmiechne sie do Ciebie w nadzieji o jakies porady :)
 
 
boyler 


Auto: SkylineR33 Bee-R LHD
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 395
Skąd: północny wschód S8
Wysłany: 2013-07-17   

jarek1111
same korby kute? ;) zapewne tłoki, panewy ACL-a uszczela głowy, ARP + inne support mody ?
Jaki masz docelowy target na moc?
Przy zmianie na E85 czeka cię chyba wymiana przewodów paliwowych gumowych na teflony ?
 
 
jarek1111 

Auto: nissan 350z
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 11
Skąd: zabrzeg
Wysłany: 2013-07-17   

korby to najsłabszy elemęt , tłoki hmmm właśnie tu niema info ile taki tłok znosi
przewody paliwowe już w 2/3 mam teflonowe
problem jednak leży w aluminiowym bloku i tulejach cylindrowych
jednak mam troche pozytywów znam ludków co ogarniają e85 w pl w sposób mistrzowski dosłownie wygrywają wszystko w 1/4 i dzielą sie wiedzą
mam kontakt do alanosa to on jako pierwszy w pl zrobił 600km w 350z
dziśaj wjechały nowe tarcze hamulcowe i klocki
ciekawostką jest to że 350z m,a takie same klocki hmulcowe co ferrari 550
_________________
350z
 
 
 
tarjei86 

Auto: Octavia 3FL 1.5TSI
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 422
Skąd: Kraków/Bytom
Wysłany: 2013-07-18   

jarek1111 napisał/a:
ciekawostką jest to że 350z m,a takie same klocki hmulcowe co ferrari 550


pewnie dlatego OEM heble podobnie kosztują :-)
_________________
Było: Accord CH6 H22A7/A8 - R.I.P
Było: Accord CM2 TypeS K24A3 - SOLD
Jest: Octavia 3FL Business 1.5TSI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna