UKŁAD WYDECHOWY: kolektory spawane z kwasa pod turbiny ,od turbin wydech przelot z kwasa aż do tylnego orginalnego tlumnika
ELEKTRONIKA: sporo modyfikacji oparte na seryjnym ecu ekumaster det 3 specjalnie robiony soft do ekumastera na potrzeby projektu, wskażniki egt , bost, szerokopasmowy afr z wyjściem korecyjnym do det, temperatura oleju
założenie było takie że ma działać esp tempomat kontrola trakcji obecnie w fazie uruchamiania procedury startu
UKŁAD NAPĘDOWY: całkowicie seryjne nietrzeba nic poprawiać na obecnym etapie
ZAWIESZENIE: całkowicie seryjne
UKŁAD HAMULCOWY: calkowice seryjny dodam tylko ze mam w seri juz zestaw brembo czyli tarcze 324 4 tłoczkowe zaciski przód a na tyle 300mm i 2 tłoczkowe zaciski
BODY-KIT: pakiet stylistyczny nissmo
ŚRODEK: fotele, seria z drobnymi wstawkami hydrografiki ala carbon
CAR-AUDIO: po co mi to ale jest, w seri 7 glosników wraz z subowoferem firmy bosse
MOC: seryjna moc 286 moc po modyfikacjach planuje na ten sezon okolice 400 km pompuje teraz 0,8 bar
Auto z 2004r, wersja europejska z silnikiem VQ35DE, hamulce Brembo, szpera, nawigacja, pakiet stylistyczny NISMO.
Auto zakupiłem w sierpniu 2012r. Pierwsze wrażenie w czasie jazdy próbnej (mimo że właściciel się zachwycał przyśpieszeniem auta) to auto w ogóle nie jedzie. Jednak wtedy się nie zdecydowałem na jego zakup, bo cena była wysoka. Auto choć mechanicznie w dobrym stanie to miało malowane przednie błotniki i zderzak. Po jakimś czasie cena zeszła do akceptowalnej wartości i go nabyłem.
Nadal brakowało mocy, więc zacząłem szukać info na temat uturbienia. W Polsce za bardzo nie ma doładowanych 350z. Znam 2 Nissany 350z turbo, jednak oba zostały uturbione gotowym zestawem. Cena takiego set'u turbo była za wysoka jak na moje możliwości (kosztowało by to tyle ile całe auto). Mam spore doświadczenie z uturbianiem innych samochodów zdecydowałem się na własny projekt soft biturbo i zacząłem gromadzić fanty, aż nadeszła zima- wtedy prace ruszyły. Auto pojechało na spawanie kolektorów wydechowych pod turbiny. Następnie wróciło do mnie. Sporo się napracowałem przy nim.
Zmiany w silniku i układzie sterowania i paliwowym:
zewnętrzna chłodnica oleju silnika,
podstawka termostatyczna pod filtrem oleju,
nowa większa chłodnica wspomagania
pompa paliwa walbro255
wtryski Siemens 470ccm3
mega wielki intercooler
2 turbiny z bmw TD04- 13g
2 kolektory wydechowe z kwasa
przelotowy układ wydechowy 2,5cala z kwasa
dolot 3 cale z kwasa
wskaźniki EGT, boost, szerokopasmowy afr ze wskaźnikiem i wyjściem korekcyjnym
EcuMaster DET3
zawór upustowy- podróba HKS'a
dużo złączek silikonowych od FMIC.pl
2 filtry stożkowe
regulator ciśnienia paliwa z wskaźnikiem
węże olejowe i paliwowe z teflonu w oplocie stalowym
pewnie jeszcze parę rzeczy by się znalazło. Wszystkiego nie jestem w stanie zapamiętać.
Obecnie auto jeździ , ale jest nie wystrojone. Wydaje się że nawet bez strojenia jest OK. Jedynie co to wycofałem zapłon o 15 stopni dla bezpieczeństwa.
Docelowo to 400HP i okolice 600Nm
jeżeli się temat spodoba wżuce wiecej fot i filmików
_________________ 350z
Ostatnio zmieniony przez gaseb 2013-07-18, w całości zmieniany 1 raz
jarek i 4 jedynki...ten od calibry? Na początku westchnąłem myślać głosno "nastepny home made realista", a tu na prawdę kroki juz poczynione i auto prawie gotowe - bardzo fajnie! Ile wytrzymuje ten słupek w serii bez otwierania?
_________________ doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
no tak tak to ja ten od calibry 3,0v6 turbo haldex niestety calibra już nieistnieje było ją trzeba rozkręcić i sprzedać w częściach bo nie szło sprzedać 400konnego auta z napedem na 4 koła i robiącego na 1/4 12,7 s za 14 tyś zł polskie realia niestety
wracając do nissana
ja robie na ten sezon soft turbo , znam projekty 350z które na seryjnym dole w tej wersi silnika
wytrzymują ponad 400km tak naprawde robiłem to troche z duszą na ramieniu bo nikt w polsce nie robił wcześniej samoróby do 350 znam 2 nissany uturbiane ale gotowcami z usa
największym wyzwaniem była elektronika tego auta elektroniczna przepustnica i wszystkie systemy bezpieczeństwa z których niechciałem zrezygnować , udalo sie wszystko dzała jak w seryjnym aucie
co do lpg tak oczywiście jest instalacja przystosowana do mocy ok 450km
oczywiście nie jest tak że auto wogule jest nie strojone , jest przezemnie ale napewno da sie lepiej
będe to stroił u lamików już niebawem mają odrazu hamownie to bedzie wykresik
co do planów
wymiana korb na kute i przejście na paliwo e 85
Auto: SkylineR33 Bee-R LHD
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 395 Skąd: północny wschód S8
Wysłany: 2013-07-17
jarek1111
same korby kute? zapewne tłoki, panewy ACL-a uszczela głowy, ARP + inne support mody ?
Jaki masz docelowy target na moc?
Przy zmianie na E85 czeka cię chyba wymiana przewodów paliwowych gumowych na teflony ?
korby to najsłabszy elemęt , tłoki hmmm właśnie tu niema info ile taki tłok znosi
przewody paliwowe już w 2/3 mam teflonowe
problem jednak leży w aluminiowym bloku i tulejach cylindrowych
jednak mam troche pozytywów znam ludków co ogarniają e85 w pl w sposób mistrzowski dosłownie wygrywają wszystko w 1/4 i dzielą sie wiedzą
mam kontakt do alanosa to on jako pierwszy w pl zrobił 600km w 350z
dziśaj wjechały nowe tarcze hamulcowe i klocki
ciekawostką jest to że 350z m,a takie same klocki hmulcowe co ferrari 550
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum