Auto: T jet Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 722 Skąd: Wola Rtype
Wysłany: 2015-03-07
słupek BPX po 100 tys przelotu ponieważ mój ATD po 220 tys km stracił kompresje(próg na cylindrach, dziwnie odbarwiony pasek na każdym cylindrze) i szlag trafił wałek(wytarł sie, jak to w tdiiku).
w zasadzie nie wiadomo co sie stało z dołem motoru, bo na przegrzanie też to nie wyglądało.
ale zacisnąłęm zęby i posżło do słupka:
-nowy rorząd Continental(w starych słupku 2 letnia pompa hepu już ciekła - jako ciekawostka)
-nowe OEM uszczelki na pompkach
-nowe uszczelki pod tandem pompe, kolektory, portki, obudowe filtra oleju(jest inna niż w ATD) i wiele innych o których nie pamietam
-sprzęgło g60 Valeo (sztywne koło fabryczne), nowy grzybek i uszczelniacz skrzyni
-nowe małe tuleje wachaczy
-nowy płyn g13
-nowy aku
-nowy rezystor dmuchawy bo nagle 4 bieg tylko działał
-nowy napinacz paska klinowego
-nowe filtry oleju i powietrza
-nowa uszczelka pod główkę, bo słupek był na 2 czesci rozłożony(uszczelka Elring do ATD 95zł, BPX 185zł )
-zebrane z głowicy tyle, żeby wyrównać
-i wiele innych
przełożony cały stary osprzęt, turbo bez luzów, auto odpaliło od strzała.przejechana dla mojego widzi mi sie 200km na mineralu, zlane i zalany 5w40 pod norme.przejechane przez 2 miesiące 8 tys km, poborów olejowych oraz płynowych brak, auto odzyskało troche mocy, mimo, że na starym słupku na pierwszy rzut oka niczego mu nie brakowało, swobodnie rozpedziłem auto do 190km/h wg GPS'u, jeździ sie baaaardzo przyjemnie.w mrozy zapala przepieknie, nie ważne czy -15, czy -2.
kosztowało to nie mało, bo 1/3 wartości auta, ale dalej chciałem tym autem jeździć, wiec decyzja była prosta.przy okazji można było zrobić rewizje łap silnika, które nie wymagały jednak wymiany.zdjęć nie mam, bo nie było na to czasu.wszystko zajeło mojemu koledze 4 dni z przerwami bo czegoś w IC nie mieli, a to obudowe filtra musiałem kupić itp.
dół odkuwany, aż sie prosi teraz o duże turbo i nowe pompki
tak, warto było, nie, nie szkoda mi było kasy.
przez ten czas sporo sie zmieniło(auto dużo pracuje, potrzebne jest bardziej cywilizowany setup), z auta wyleciał gwint, powrócił Weitec Ultra GT, który za chwilę bedzie zmieniony na regulowane Koni + Eibach
zmienił sie również zestaw kół letnich.dragi będą jeździć w bardzo ładnej czarnej fabii rs, a do mojej póki co lecą bardzo budżetowe Enzo H w 16 calach, ale z bardzo spoko oponą Dunlop Sport MaXX 205/45.no i w końcu założyłem lekko odświeżony hebel 288mm.różnica mega zarówno w dozowaniu jak i skuteczności.
do tego odwiedziłem Apis power: 110km i 245 nm.jest zdrowo i bezdymnie.
autem jeździ sie naprawde super, nie sądziłęm, że taka padaka może dać tyle radości przy takich parametrach.ale uwielbiamy jeździć tym autem po trasach.150-160km/h i spalanie 6,3l robi swoje
moja cziewczyna też tak polubiła to auto, że teraz to ona jest prowoderem dalszych modyfikacji.
skoro tak, to w przyszłym tygodniu przyjedzie ori xenon, a na kwiecień planuje DP+końcowy przelot(dla wizualizacji)+IC z ibi FR+repro: egr out, twarda odcinka i mam nadzieje okolice 150 koni a potem zastanawiać sie bedziemy
trochę dokumentacji:
stary słupek:
widać dziwne odbarwienie.powyżej niego był bardzo wyczuwalny próg
wizyta na hamowni ze znajomymi:
krótkie podsumowanie tego dnia.
skoda + to co na zdjęciach + m3 e92.
3 osoby w tym Ja zadowolone, reszta już nie do końca.w szarym audi niestety odkręciła się śrubka od wirnika turbo i jebło wielką chmurą dymu.na szczęście była niezawodna skoda, która zholowała bidulkę spowrotem do SLG.
grande punto abarth: 165/277, auto seria
m5 e34: 341/411
czerwone b2 zagotowało cooler i wyszły bzdury(a 2 tygodnie wcześniej były okolice 480 koni przy -4 stopniach C )
szare b2 jw
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum