Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Honda Civic EG6 zasilana wodorem
Autor Wiadomość
Autos Süchtig


Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 402
Skąd: Europa
Wysłany: 2016-07-14   Honda Civic EG6 zasilana wodorem

Taka ciekawostka już w sumie sprzed 5 lat :D

Belgijska firma HyEngine Solutions nv, która zajmowała się (chyba już niestety nie istnieje) silnikami spalania wewnętrznego zasilanymi wodorem, uruchomiła projekt HyRacer. Miał on na celu stworzenie lekkiego samochodu sportowego zasilanego wodorem. Partnerami były Dynetek Industries Ltd., Uniwersytet w Gandawie oraz, ExZtra Motorsport. Projekt został dofinansowany przez IWT (Belgijska instytucja ds. innowacji), PMV (Belgijska instytucja wspierająca nowe przedsiębiorstwa).


Jako baza do przeróbki posłużyła Honda Civic eg6. Jej silnik B16A2 przerobiono na zasilanie wodorowe, uzyskując maksymalną moc 82 KM przy 5500 rpm i maksymalny moment 136 Nm przy 2500 rpm. Przy oryginalnych parametrach silnika nie jest to dużo, ale dla porównania podobne silniki innych firm:

Skompresowany wodór magazynowany jest w 35 MPa w 74 litrowym zbiorniku Dynetek, oprócz tego samochód wyposażony jest w 10 litrowy bak paliwa.
Problem niepożądanych zapłonów w układzie dolotowym rozwiązany został flanszą separującą przepływ wodoru i powietrza.

Szyna paliwowa pracuje przy ciśnieniu 3 bar, które redukowane jest stworzonym przez HyEngine Solutions reduktorem.


Firma podaje, że średnie zużycie paliwa to 1.3 kg H2/100 km.
Dla poprawy bezpieczeństwa na pokład zawitała klatka bezpieczeństwa i system gaśniczy OMP. O ergonomię kierowcy dba fotel kubełkowy oraz kierownica SPARCO oraz datalogger AIM Pista.

By poprawić prowadzenie samochód wyposażony jest w hamulce pochodzące z Hondy Integry Type R wraz z przewodami w stalowym oplocie oraz gwintowane zawieszenie firmy Koni. Opony o nieco zmniejszonej średnicy w porównaniu do oryginału to popularne 195/50/15, założone na felgi aluminiowe również pochodzące z Integry

Projekt zaprezentowano w maju 2011 roku na imprezie Clean Week odbywającej się na Circuit of Zolder


Czy to ma sens? Może nie, ale osobiście wolę taki napęd niż ogniwa paliwowe.

Opracowane na podstawie materiałów HyEngine Solutions oraz netinform.net przez Mateusz Gandyk Engineering: www.mg-eng.net
_________________
www.mg-eng.net
„Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”

Claude Daugas

Flowbench, obliczenia układów dolotowych, wylotowych, customowe części, modelowanie 3D...
 
 
gaseb 


Auto: FN2 & SB3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 7432
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-14   

Z heblem od ITR to pojechali trochę ;)
_________________

 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2016-07-14   

Takiego potwora trzeba czymś wyhamować :D
_________________
 
 
Autos Süchtig


Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 402
Skąd: Europa
Wysłany: 2016-07-14   

tez na to zwrocilem uwage :D no ale jezdzi też na benzynie.
znalazłem jeszcze film z hamowni
_________________
www.mg-eng.net
„Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”

Claude Daugas

Flowbench, obliczenia układów dolotowych, wylotowych, customowe części, modelowanie 3D...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna