Wysłany: 2018-04-09 Zmiana wydechu w motocyklu :D 125ccm
Siema, czasami na forum zdarzają się jakieś rzeczowe konwersacje na tematy techniczne czy motoryzacyjne, więc zwracam się do forumowych specy o poradę.
Buduje sobie cafe racera na bazie hondy cg 125 - singiel OHV 4 suw, chłodzony powietrzem około 10KM.
Coś takiego:
Będę zmieniał wydech, nie w poszukiwaniu mocy, raczej kwestie stylistyczne.
Ale czytałem że często po zmianie tłumika na przelotowy prawdziwe motocykle pokazują mniej koni zyż normalnie. w tym przypadku hamownia odpada.
Chcę dać dużo krótszy wydech, coś w ten deseń:
A seryjny wydech wygląda tak:
Średnica wewnętrzna oryginalnego kolanka to 26mm, jeśli uda mi się je podgiąć to zostaje przy nim, jak nie to będę cały kolektor robił nowy.
I teraz pytania:
Potrzebował bym jakieś rady, jak to ogarnąć żeby nie pogorszyć osiągów, wiadomo że układ powinien mieć jakąś pojemność, sam wydech będzie krótszy.. puszka mniejsza. Nie mam oryginalnego tłumika żeby zajrzeć do środka.
Nowe kolanko zbudować na takiej samej średnicy, mniejszej, większej?
Długość ma tutaj niebagatelne znaczenie, jak masz bardziej szczegółowe dane tego silnika to mogę Ci to policzyć.
_________________ www.mg-eng.net „Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”
Claude Daugas
A może wzorować się na jakimś kartingowym wydechu?
kartingi to są przeważnie 2t 36 - 50 hp - raczej odpada
Autos Süchtig napisał/a:
zrób na takiej samej średnicy i już.
Długość ma tutaj niebagatelne znaczenie, jak masz bardziej szczegółowe dane tego silnika to mogę Ci to policzyć.
Liczyłem że się odezwiesz
No dobra - kolanko takiej samej średnicy, z tym że musi być krótsze.
Większą niewiadomą jest dla mnie puszka, szkoda że niemiałem seryjnego tłumika do porównania.
Jakie dane potrzebujesz i co jesteś w stanie wyliczyć?
tak jak powiedziałem jestem w stanie wyliczyć długość.
Potrzebuję długość dolotu, aż do zaworu silnika. Długość kanału wydechowego w głowicy. Średnice.
Najlepiej wzniosy zaworów w funkcji kąta obrotu wału korbowego, albo przybliżone dane na ten temat.
Nie zaszkodziłaby znajomość charakterystyki zewnętrznej czyli wykres z hamowni takiego silnika.
Qban napisał/a:
Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin
czyli mówisz, że kolektory wydechowe nie mają sensu?
Co to znaczy zdał egzamin? robiłeś weryfikacje na hamowni?
_________________ www.mg-eng.net „Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”
Claude Daugas
Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin
czyli mówisz, że kolektory wydechowe nie mają sensu?
Co to znaczy zdał egzamin? robiłeś weryfikacje na hamowni?
Nie chce ujmować nic Twojej wiedzy i kompetencji. Poprostu uważam, ze można zrobić byle przelot i nie odczuje się pod dupa różnicy. Co do hamowni to pewnie by coś wykazała, ale autor wątku zaznaczył, ze chodzi mu głównie o zmianę dźwięku. Nie jest to projekt gdzie trzeba walczyć o każdego km. Takie jest moje zdanie, ale jak masz czas i chęci to rób zaawansowane wyliczenia😉
Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin
czyli mówisz, że kolektory wydechowe nie mają sensu?
Co to znaczy zdał egzamin? robiłeś weryfikacje na hamowni?
Nie chce ujmować nic Twojej wiedzy i kompetencji. Poprostu uważam, ze można zrobić byle przelot i nie odczuje się pod dupa różnicy. Co do hamowni to pewnie by coś wykazała, ale autor wątku zaznaczył, ze chodzi mu głównie o zmianę dźwięku. Nie jest to projekt gdzie trzeba walczyć o każdego km. Takie jest moje zdanie, ale jak masz czas i chęci to rób zaawansowane wyliczenia😉
I tak i nie, jak w 100 konnym sprzęcie odejdzie ci 5hp to nawet nie poczujesz, tu jak by mi odeszło 2hp to była by spora strata i wolał bym tego uniknąć.
Tu nie ma co liczyć. Chyba, ze chcecie pobić pianę. Przerobiłem kilkanaście takich projektów i zawsze byle przelot zdał egzamin
czyli mówisz, że kolektory wydechowe nie mają sensu?
Co to znaczy zdał egzamin? robiłeś weryfikacje na hamowni?
Nie chce ujmować nic Twojej wiedzy i kompetencji. Poprostu uważam, ze można zrobić byle przelot i nie odczuje się pod dupa różnicy. Co do hamowni to pewnie by coś wykazała, ale autor wątku zaznaczył, ze chodzi mu głównie o zmianę dźwięku. Nie jest to projekt gdzie trzeba walczyć o każdego km. Takie jest moje zdanie, ale jak masz czas i chęci to rób zaawansowane wyliczenia😉
Twierdzisz, że skracając wydech 1 cylindrowego silnika nie odczuje się różnicy?
_________________ www.mg-eng.net „Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”
Claude Daugas
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum