Auto: Ferio Access Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 2003 Skąd: FG-FMI-PZ
Wysłany: 2019-06-12
Pora zarzucić jakimś up'em
W kwietniu przyszła paczka z nowymi OEMami:
-mieszek EK9
-podstawka pod akumulator
-dekle tylnych piast pod tarcze
-boczne naklejki DOHC VTEC(tak przyszłościowo póki jeszcze są w magazynach )
oraz topowy model odtwarzacza CD do Civic’a EK, czyli Gathers CS-404F
Pod koniec kwietnia przyszły wspomniane kwadratowe halogeny... w stanie jak nowym
W międzyczasie przyszła jeszcze paczka z nawigacją od przedlifta Niestety z powodu braku wiązki do niej, która jest integralną częścią wiązki deski rozdzielczej nie trafi do Ferio.
W połowie maja zacząłem akcję "automatyczna klima". Spod deski rozdzielczej wymontowałem wentylator oraz "zaślepkę parownika", założyłem wiązkę od automatycznej klimatyzacji, bez wyciągania nagrzewnicy zamontowałem blaszkę oraz silniczek sterujący klapami "ciepło/zimno", wszystko działa perfekcyjnie bez najdrobniejszej rzeźby. Na ostatnim zdjęciu(nie było czasu zrobić lepszych) widać założone kwadratowe halogeny, dekielki od TE37 oraz z renowacji wróciła dokładka, która została odnowiona w oryginalną strukturę Hondy.
Następnie z regeneracji wróciła sprężarka klimy, zostało wymienione łożysko oraz wszystkie uszczelniacze:
Teraz przejdźmy do najciekawszej rzeczy, którą udało mi się zrobić w ostatni weekend.
W końcu zamontowałem w pełni działający panel od automatycznej klimatyzacji!
System samodiagnostyczny pokazuje zero błędów. Roboty było sporo, ale finalny efekt bardzo cieszy. Generalnie bez wszystkich potrzebnych elementów nie ma szans na poprawne działanie całego systemu. Było trochę cięcia, wiercenia i piłowania
Z „rzeźby” oraz ciekawych rozwiązań można wymienić:
1. wiercenie otworu w stelażu deski rozdzielczej potrzebnego do prawidłowego montażu wspornika od panelu automatycznej klimatyzacji
2. skrócenie jednego górnego mocowania od panelu(jest to lustrzane odbicie względem panelu LHD)
3. rozpiłowanie otworu w obudowie wentylatora na tranzystor od automatycznej klimatyzacji
4. przeciąganie wiązki od czujnika nasłonecznienia cynowym drutem bez ściągania deski rozdzielczej
5. zmiana kolejności pinów kostek od silniczka sterowania trybami nawiewu oraz silniczka ciepło/zimno
Dodatkowo musiałem dorobić wiązkę od czujnika zewnętrznej temperatury, na szczęście miałem oryginalną kostkę.
Zmieniłem również uszczelkę maski na nową, od razu lepiej się układa i „feeling” otwierania jest o wiele lepszy
Kilka fotek z montażu, nie miałem siły robić całej relacji
Być może to nic wielkiego jak swap silnika itd. ale cała operacja dała mi ogromną satysfakcję, każdą najdrobniejszą rzecz przy tym samochodzie robię sam i w sumie nie dałbym niczego zrobić komuś innemu, no chyba, że nabicie klimatyzacji, które mnie czeka za chwilę haha
Jeszcze jedna rzecz odnośnie klimy. Parę dni temu przyszła paczka z nowym, oryginalnym skraplaczem, szukałem takiego ponad rok aż w końcu się udało go dorwać(w normalnej cenie)
Wyprodukowany dla Hondy przez firmę Showa Denko, która jest numerem jeden w Japonii.
Można powiedzieć, że na oko 80% klimatyzacji będzie nowa, mam nadzieje, że będzie to w miarę spoko "chodzić" przy tych 35 stopniach na dworze
Na pewnych forum przeczytałem, że oryginalny skraplacz jest do dupy i zamienniki typu Hella itd. są lepsze, ale skoro Showa Denko robi skraplacze również do Lamborghini na pierwszy montaż to chyba nie będzie tragedii.
Przez to całe zamieszanie z automatyczną klimą nie miałem czasu nawet umyć Hondy i zrobić jakiś porządnych fotek. Postaram się to nadrobić w najbliższy weekend.
Great work, robota chyba bardziej satysfakncjonujaca od swapa
AKtualnie jestem na etapie czyszczenia całego układu wentylacyjnego w rexie, czy na tym sterowaniu klapek już były takie uszczelki? czy sam kupowałeś nowe i montowałeś?
pozdro
_________________ Czasami na drodze spotyka sie szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.
Auto: Ferio Access Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 2003 Skąd: FG-FMI-PZ
Wysłany: 2019-06-13
Hondata zobaczymy czy klima da radę w te upały
Limon ja się bardzo ciesze, że ogarnąłeś te przyciski haha
johnyg kurde pora kupić jakiegoś Lexus’a LS
Miniol chodzi Ci o parownik? Byłeś EE8 na Poznańskich Klasykach? Bo tak mi się zdawało że skądś znam tego CR-Xa wpadasz dzisiaj?
Predator!!
Na prawdę szacun.
To teraz bak do pełna i do Chorwacji. Tam mozna sprawdzac wydajność klimy
Mi to się marzy taki wypad youngtimerami właśnie do takiej Chorwacji, przejechać kilka państw z noclegami, na kilka aut ekipa, ale tutaj ludzie nad polskie morze nie mogą się zgrać, a co dopiero taki wypad
Auto: Ferio Access Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 2003 Skąd: FG-FMI-PZ
Wysłany: 2019-08-06
Jeszcze w czerwcu cyknąłem parę zdjęć wnętrza:
Na samym początku lipca udało mi się w jeden dzień założyć klimatyzację, potem okazało się, że muszę wymienić łożysko rolki napinającej oraz jeden przewód. Wszystko udało mi się zrobić parę dni przed Japfestem, ale powiem Wam, że było warto oj było W drodze do Legnicy musiałem skręcać klimatyzację bo było już za zimno w środku, a temperatura na dworze wynosiła powyżej 30 stopni, więc stary Civic z 1.4 też potrafi mieć dobrą klimę.
Japfest jak zawsze na mega poziomie, jedynie to wszechobecne dżapan rejsingi raziły w oczy no ale jakoś to przeboleję. W sumie stwierdziłem, że to koniec projektu, jedynie pozostało mi polakierować od nowa cały prawy bok razem ze zderzakami + zrobić od nowa konserwację podwozia i założy hamulce tarczowe na tył(które czekają już na półce 2 lata ) Pora zbierać na S2000, miałem okazję się przejechać dzięki uprzejmości Karamby i jest ogień.
Kilka zdjęć:
Wywiadzik pod sceną
Zapraszam do oglądania moich zdjęć z Japest'u:
JAPFEST 2K19
Auto robi tak samo dobre wrażenie, jak nie lepsze, od ostatniego razu kiedy je widziałem
I ten tekst który krążył po JF, ejj Jakub do tego Ferio już nie ma co sprowadzić z Japonii, bo wszystko co można już wsadził
Co do Ski, fakt chyba się spodobało
A przejechał może 200m
Starstruck, trochę czasu to trwa, ale da się kupić za normalne pieniądze, też sądziłem że trzeba tyle wydać jak czytałem forum S2K, a tu proszę, nikt od nich nie zebrał się żeby pojechać na Litwę zobaczyć,jakoś 80km od polskiej granicy, i wyrwałem za 10.800euro zdrowy egzemplarz, silnik i skrzynia nie otwierane, przebieg 101tys, da się tylko trzeba chcieć
70tys za S2K to dla mnie przesada niestety i szukał bym czegoś innego bez dwóch zdań.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum