Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
S2000 AP1 '03 - carl0s
Autor Wiadomość
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2020-06-17   

potrzebne są takie szerokie z przodu ? np w mr szerokie opony z przodu wtedy tył nic nie klei
_________________

 
 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-21   

Tommi01 napisał/a:
potrzebne są takie szerokie z przodu ? np w mr szerokie opony z przodu wtedy tył nic nie klei


Generalnie najbardziej optymalny układ kół/opon w S2000 to taki sam rozmiar x4. W połączeniu ze stabilizatorami, geometrią itp daje całkiem neutralne auto. Optymalnie jest polecane 255/40r17 ale tutaj może powstać pytanie jakiej marki są to opony bo co innego opis producenta a co innego faktyczna szerokość. VR2 zgodnie z ich specyfikacją techniczna mają 260mm:




Tak wiec jeśli chodzi o szerokość to wydaje mi się, ze jestem w granicy "optimum" Różnica w wysokości pomiędzy R17 40 a R18 35 to zaledwie parę milimetrów, więc też nie powinno to być czynnikiem dyskwalifikującym felgi i opony R18. Jak chciałbyś trochę poczytać o modyfikowaniu S2000 pod kontem sprawdzonych rozwiązań torowych to polecam tą stronę: https://robrobinette.com/S2000TrackEvolv.htm (sam czerpię garściami z sugerowanych tam rozwiązań).
_________________

Ostatnio zmieniony przez carl0s 2020-06-21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomac 


Auto: V8 BiTurbo
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 2676
Skąd: że
Wysłany: 2020-06-21   

Carlos nie masz odczucia że tak szerokie opony zamulają auto? Jeżdziłeś na fabrycznych rozmiarach 17"? Masz jakiś punkt odniesienia? Bo może się okazać że przyczepność przyczepnością, zakręty zakrętami ale możesz tracić na przyspieszeniach (szerokość opony + waga całego koła tj większa felga i opona = większa masa nieresorowana).. może warto dać możliwie lekkie 17" i dobrze klejącą oponę. W swojej nie mam problemu z trakcją mimo rozmiarów OEM.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=CfjPbOqnxps
 
 
Jarusnet 


Auto: MR2 TypeR :)
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 67
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2020-06-23   

Tommi01 napisał/a:
potrzebne są takie szerokie z przodu ? np w mr szerokie opony z przodu wtedy tył nic nie klei


S2000 ma 50/50 rozklad masy wiec inna sytuacja i nie ma az takiego klopotu ;-)
Co do MR'y rowny rozmiar opon powoduje po proostu wiecej trakcji na przodzie a nie zmniejszenie tej na tyle :D
_________________
jarusnet.pl aktualna oferta czesci
http://www.facebook.com/Jarusnet
 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-05   

Tomac napisał/a:
Carlos nie masz odczucia że tak szerokie opony zamulają auto? Jeżdziłeś na fabrycznych rozmiarach 17"? Masz jakiś punkt odniesienia? Bo może się okazać że przyczepność przyczepnością, zakręty zakrętami ale możesz tracić na przyspieszeniach (szerokość opony + waga całego koła tj większa felga i opona = większa masa nieresorowana).. może warto dać możliwie lekkie 17" i dobrze klejącą oponę. W swojej nie mam problemu z trakcją mimo rozmiarów OEM.


Nie miałem możliwości jeździć inną S2000 niż moja. Nie mam odczucia, że te koła ją zamulają. Porównując do innych, to na ostatnim dużym spocie dynamicznie jeździliśmy po mieście/trasie i żadna jakoś wybitnie nie odstawała a były praktycznie wszystkie wersje, które Honda wypuściła z fabryki (Ap1/2 polifty/przedlifty). Bezpośrednio ścigałem się z miejsca z darzon - AP2 z modyfikacji na pewno miał CAI i odjeżdżałem mu do o długość mniej więcej od przedniego zderzaka do przedniego koła, a pamiętajmy, że zakładając że obaj mamy seryjne przełożenie dyfra to AP2 ma krótsze 5 pierwszych biegów w skrzyni. Czytałem ostatnio taki temat na S2k gdzie rozważano jaki wariant jest najlepszy: F20/22 skrzynia przedlift/polift i wszelkie kombinacje z przełożeniem dyfra i w sumie nie było jednego wniosku. Dość regularnie latamy z kubaa po mieście i może on bardziej obiektywnie napisze swoje odczucia, bo ma z różnymi S2000 o wiele więcej doświadczeń niż ja.

W tak zwanym międzyczasie dużo się działo. kubaa zorganizował mega spot klubowiczów z forum S2000, który był ogromnym sukcesem frekwencyjnym (gratulacje super robota). Parę przebitek:







Swoją drogą Tomac trzeba było się pojawić, bo przybili ludzie nie tylko z Warszawy i okolic, ale np jedno auto przyjechało specjalnie z Łodzi :-)

Oczywiście pojechałem na kolejną rundę VCP na Ułęży. Parę zdjęć z oficjalnej galerii:







Najlepszy czas jaki udało mi się uzyskać dał mi ponownie 2 miejsce w klasie (tak wiem, że stoję na poniższym zdjęciu na 3 ale okazało się, że kolega z 2 nie spełniał wymagań klasy street+ więc wskoczyłem na jego miejsce w oficjalnych wynikach).



Parę słów o moim czasie. Najlepszy to 3:02.557 - do pierwszego zabrakło mi 0:00.915 sekundy - na tak długiej trasie to jest minimalna różnica. Starałem się złamać barierę 3 minut i moje suczka spokojnie by ją pokonała, gdyby tylko kierowca był lepszym "fachowcem" - trzeba więcej ćwiczyć. Sama trasa była długa i bardzo szybka. Parę razy zapinałem na niej 4. Zupełnie inny poziom jazdy niż na małych torach. Opony dzielnie zniosły "słynną" nawierzchnię Ułęży i będę je dalej męczyć. Jak na razie wybór średniej mieszanki wydaje się optymalny do masy tego samochodu. Spotkałem wielu znajomych nie tylko z tego forum i wszystkim polecam odwiedzić zawody VCP jeśli nie jako zawodnik to towarzysko. Wojtuuus i kubaa również podjechali, poniżej parę fotosów od tego ostatniego:







Na filmie (jak go poskładam) będzie porównanie z kierowcą czarnego S2000:



Wynik w klasie wygląda nieźle, ale jeśli wspomnie się że było łącznie tylko 4 zawodników to jest już gorzej. W klasyfikacji generalnej VCP byłem 27 na 43 czyli w drugiej połówce. Wyniki w klasach Race Day były następujące - RWD do 2500cc 6 na 12 (w tym ponownie 2 biorąc pod uwagę auta które były zakwalifikowane do klasy street w ramach tej pojemności i napędu - to uważam za całkiem dobre osiągnięcie biorąc pod uwagę jak mocno była obstawiona ta klasa i z jak pomodzonymi autami się ścigałem - do pierwszego miejsca w klasie RWD 2500 brakowało mi 0:09.251 sekund i tak jak powyżej napisałem to z dobrym kierowcą za sterami (np instruktorem, który udzielał rad) uważam, że było to w możliwościach tego auta). W Race Day-owej klasie Street 12 z 24.

Z ciekawostek napiszę jeszcze, że na zawodach (ale nie na torze) pojawił się nowy właściciel w ex Karamba_DC2 S2000. Na moje pytanie kiedy przyjedzie się pościgać na pętli tylko się skrzywił i mówił coś o utracie wartości i tym podobne rzeczy :roll: ...



Pojechałem też na bardzo klimatyczny spot w ramach stołecznej sceny JDM. Parę przebitek:









I parę filmików do obejrzenia (raczej się tam nie pojawiam, ale materiał jest bardzo ciekawy i go polecam):





_________________

 
 
Starstruck 


Auto: WRX "Bugeye"
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-05   

Fajne spocki, faktycznie filmiki klimatyczne!
 
 
octane 


Auto: Datsun 280z Porsche 718S 72'riviera
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-07-06   

Pracowity tydzień. Też mieliśmy okazję poznać się na rundzie Race day ;-)
Gratulacje pudła.
 
 
airman 

Auto: EG4 D15VTEC+CU2-S
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-07   

Fajna relacja :) Co ciekawe miałbym 3cie miejsce w street + :mrgreen:
 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-11   

Starstruck napisał/a:
Fajne spocki, faktycznie filmiki klimatyczne!

Jak miałeś DC2 to od czasu do czasu gdzieś się wynurzałeś a teraz z Subaru to coś słabo. Zapraszam na następną edycję - dam znać :-)

octane napisał/a:
Pracowity tydzień. Też mieliśmy okazję poznać się na rundzie Race day ;-)
Gratulacje pudła.

Chciałem więcej pogadać, ale ustawiłeś się tak daleko, że nie udało mi się podjeść kolejny raz. Czas też wykręciłeś spoko, dla zainteresowanych->02:56.875. Do zobaczenia na kolejnym obiekcie/imprezie.

airman napisał/a:
Fajna relacja :) Co ciekawe miałbym 3cie miejsce w street + :mrgreen:

Trzeba jeszcze dodać, że w D pro miałbyś 2 miejsce ;-)

Kolejne zdjęcia z oficjalnej galerii:







A tu fotograf chyba uznał, że felgi dobrze siedzą na S2000 :-D





I jeszcze zdjęcie z parkingu na MOP podczas długiego powrotu:



W końcu udało mi się znaleźć czas aby poskładać filmik, więc zapraszam na pokład:



Takie przemyślenie na szybko - muszę usnąć ten wiszący zapaszek z JF (który i tak już nie pachnie) bo zasłania sporą część trasy.
_________________

 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-23   

Przed 3 rundą VCP planowałem wykonanie testów na Torze Łódź, aby sprawdzić ile dają opony i czy jestem konkurencyjny w klasie. Namawiałem wielu zawodników, ale finalnie pojechali tylko nikesonmyfeet i Michał FK8 (pierwszy na Ułęży). Poza tym z samochodów przerobionych kompleksowo do sportu były RX-8 z ST20DET, Audi TT, EvoX na sliku, nowe raczej seryjne Porsche Cayman i tak zwane "pikniki". Wiele zdjęć nie zrobiłem bo zająłem się jazdą więc mam tylko tyle:





Tabela czasów wygląda tak (mój numer to 7):



Jak widać udało mi się zająć drugie miejsce za RX-8, które też jechało na VR2. Mój najlepszy czas to 1:02.294 czyli poprawa w stosunku do poprzedniego PB o 3,9 sekundy. Czuje, że auto w tym setupie jest w stanie pojechać wysokie 1:01. Porównując to do czasów jakie uzyskał dotychczas top klasy Street+ to z tego co udało mi się ustalić Jarusnet 1:02.207, ZdanoG6 1:02.455 Michał od FK8 1:02.650, Maciek (czerwone EP3 z którym ścigał się ZdanoG6 na Jastrzębiu) 1:02.450 *na sliku który jest tej klasie nie dopuszczalny. Łącznie na VCP na 3 rundę jest zapisanych 14 zawodników w klasie Street+ a ja znam raptem czasy 6 (w tym ja) więc pozostali również mogą zaskoczyć. Pewnie nie próżnują i myślą co zrobić aby wykręcić lepszy wynik.

Poskładałem też filmik:



Tymczasem, z modyfikacji o których zapomniałem napisać, to pedał hamulca przed rundą na Ułężu zrobił się miękki. Myślałem że skoczyły się klocki i wykorzystałem kupon który wygrałem na 1 rundzie - kupiłem StopTech Sport. Ale to nie rozwiązało problemu, dlatego suczka pojechała do JHM na wymianę płynu i odpowietrzenie układu hamulcowego.



Myśląc o mojej konkurencyjności w klasie, jeszcze na przełomie maja/czerwca trafiła się dobra okazja i kupiłem przełożenie do dyfra 4.62. Z tego co wyczytałem na S2k to mój setup czyli F22+skrzynia przedlift+4,62 powinien być całkiem optymalnym zestawem do pojedynków torowych - jak wszytko będzie poskładane po testujemy i zobaczymy ile to jest warte.



Jak widać nie tylko ja się przygotowuje ;-) na placu stoją auta przynajmniej 6 zawodników VCP.

_________________

 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2020-07-23   

Ja mam 1:03:080 potwierdzone na Federalu na 100% bo mam video, a na ten 1:02:4 nie mam filmu i takiego czasu chyba nie było tylko raczej jakiś błąd pomiarowy. Jeździłem wtedy na RaceGC.
Od poniedziałku stoi w JHM bo coś zawieszeniowego popsułem po Kielcach. Nic nie modzę, kończą się klocki ale nie ruszam tego w ogóle.
_________________

 
 
airman 

Auto: EG4 D15VTEC+CU2-S
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-23   

Jak zawsze dobra relacja, rano sieknąłem onboard na TV :mrgreen:
 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-23   

ZdanoG6 napisał/a:
Ja mam 1:03:080 potwierdzone na Federalu na 100% bo mam video, a na ten 1:02:4 nie mam filmu i takiego czasu chyba nie było tylko raczej jakiś błąd pomiarowy. Jeździłem wtedy na RaceGC.
Od poniedziałku stoi w JHM bo coś zawieszeniowego popsułem po Kielcach. Nic nie modzę, kończą się klocki ale nie ruszam tego w ogóle.


Nie bądź taki skromy. Już parę razy pokazałeś jaki masz potencjał zwłaszcza, że to jest Tor Łódź 8-)

airman napisał/a:
Jak zawsze dobra relacja, rano sieknąłem onboard na TV :mrgreen:


Cieszę się, że ktoś czyta te napisy, które tworze po nocy jak już mój syn zaśnie, aby sprawić, żeby filmik nie był tak strasznie nudny. ;)
_________________

 
 
Wojtuuus 
EF enthusiast


Auto: EE9 / JZS160
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-24   

Po pierwsze, gratulacje !!! :ok:

Po drugie, tak jak już pisałem - Krystyna Czubówna powinna czytać tą transkrypcję :mrgreen:

Po trzecie, chciałem pojechać z Wami, ale zbyt późno się ogarnąłem i pluje sobie w twarz :roll:
_________________
Honda Civic Ferio 6th Generation

Drogi są niebezpieczne, dlatego trzeba jeździć szybko, by czas przebywania na drodze skrócić do minimum.
 
 
 
octane 


Auto: Datsun 280z Porsche 718S 72'riviera
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-07-24   

Duża poprawa czasu, tak trzymaj. Dobry wybór klocków, ja na tych stoptechach jeżdżę od paru lat i nigdy nie było problemów. Do zobaczenia jutro w Ułęży :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna