Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Eg4 B16 Time Attack
Autor Wiadomość
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-24   

Tommi01 napisał/a:
900kg jest z czego schodzić :mrgreen:


Już 120 zrzucone zostało :D

Czas na małe podsumowanie weekendu :)

Wybrałem się na II rundę toru Modlin. Pogoda nie zachęcała, ale finalnie wszystkie przejazdy odbyły się w słonecznej pogodzie ( no może ostatni przejazd był lekko wilgotny ).
Jadąc na zapoznanie trasy nagle straciłem wszystkie biegi- okazało się, że patyk od skrzyni biegów spadł. Na szczęście na zawodach był osoby, które mi szybko naprawili :) Robert mega dzięki !

Puchar składał się z 5 przejazdów tej samej trasy. Wynik stanowi sumę wszystkich przejazdów
1 przejazd. Kwadratowo, sporo niepewności ( delikatnie zmieniałem biegi) oraz miałem za niskie ciśnienie w oponach, co skutkowało tym, że przód samochodu słabo się słuchał. czas na mecie- zaskakująco przyzwoity
Kolejne przejazdy, to poprawa czasów.
Ostatni, dość nerwowy i momentami zbyt agresywny ( spóźnione momenty hamowani itd), ale czas mega !. 6 miejsce w generalce wśród subaraków, Evo czy Meganek, naprawdę ucieszyło
Finalnie :
1 miejsce w klasie
7 w generalce jest dla mnie życiowym osiągnięciem :) ( liczba załóg była w okolicy 100 )

Jestem tym bardziej zadowolony, że pomimo zmuszałem się do przekraczania swoich jakiś tam granic i pomimo dość kwadratowej jazdy z błędami, udało się osiągnąć mega wynik, mając dodatkowo super feeling samochodu :)










I jeszcze taki krótki filmik z zewnątrz :)

_________________

 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-25   

Czas podsumować ostatni start na ułeżu, który był łączoną rundą Vtec Cup oraz Time attack Poland

Samochód odebrałem w piątek i od razu pojechałem na geometrię, gdzie stwierdzono, że jest ona totalnie nieustawiona. Zdjęcia poniżej jak było, a jak ustawili.



Jak to usłyszałem, to wpierw byłem zadowolony, bo stwierdziłem, że jak wcześnie spoko mi się jeździło, to teraz będzie jeszcze lepiej.
Nic bardziej mylnego- samochód na pierwszej sesji prowadził się TRAGICZNIE. Tył samochodu żył swoim życiem, zero precyzji, a w szynkach robiło się naprawdę niebezpiecznie. Hamując praktycznie na wprost samochód tańczył. Na całe moje szczęście Rem z Jhmu wpadł w połowie zawodów i na oko i pozmieniał. Było od razu duuuużo lepiej, tak że od razu czasy było prawie 5 sekund lepsze !. Moje "szczęście " skończyło się na 3 okrążeniu tej sesji, gdyż niestety padł chyba panewka... Dlaczego tak się stało jeszcze nie wiem- rozbierzemy silnik i będziemy wiedzieć ( temp max był ok 115, olej był )

Onboard z pierwszej sesji później wrzucę, nie mam niestety z ostatniej i najszybszej. Pomimo problemów udało się zając :
1 miejsce w klasie w Time attack
3 miejsce w klasie B serii w Vtec CUp ( nie ma podziału na pojemności )

Szkoda, bo byłem strasznie nagrzany żeby wycisnąć z samochodu ostanie poty, a niestety nie dane mi to było ( nawet po zmianie geometrii na oko, samochód prowadził się jako tako )

_________________

 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-29   

To jeszcze krótkie dwa filmy. Pierwszy onborad z pierwszej sesji, gdzie jechałem na spokojnie. Pod koniec filmu widać jak samochód się prowadził :roll:



Trochę ujęć z zewnątrz



A tymczasem zobaczymy co się w silniku stało i zaczynamy myślenia nad nowym serecem :) Zostaje na pewno B16 :)
_________________

 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-28   

Niestety, ale w tym roku już nie było sensu wystartować. Głównie z tego powodu, że poszukiwania silnika się przedłużały i nic się nie udawało znaleźć. Żałuje strasznie tej awarii, bo chęci na jazdę w tym roku były gigantyczne, a tak to wyszły tylko 3 starty, w tym jeden z mega problemami i awarią na koniec :(

Finalnie udało się kupić już zbudowane b16 z pewnymi smaczkami, czyli :)
Blok b16a2
Tłoki B16b
Wałki Skunk turner 2
talerzyki i sprężynki skunk Aplha
regulowane kołka rozrządu AEM
Sssacy fake skunk 2 + przepustnica skunk ( tutaj pewnie zrobię podmiankę na ori skunka z przespunicą 70 mm skunka Aplha )
Kolektor wydechowy od Nouda 4-2-1 z wyjściem 2,5

truskawką na torcie jest opcja, która powoli się będzie budować czyli... ORI B16B :eek::D
W silniku ( posiadam na razie tylko doł silnika ) tym musieliśmy wymienić tuleje na oraz tłoki. Od czasu do czasu będę dokopiowywał kolejne fanty :)
_________________

 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-20   

Nowy silnik już w samochodzie, został nawet wystrojony :
Finalny setup :
Blok b16a2
Tłoki B16b
Wałki Skunk turner 2
talerzyki i sprężynki skunk Aplha
regulowane kołka rozrządu AEM
Sssacy skunk 2 + przepustnica 70 nm Alpha skunk
Kolektor wydechowy od Nouda 4-2-1 z wyjściem 2,5
VTEC 5700rpm, odcina 8600 ( bezpiecznie ustawiłem dość nisko, a niestety Vtec musiał być tak wysoko, bo wcześnie nie było sensu )

na hamownię pojadę pewnie już w przyszłym roku, teraz został na szczęście pierdoły do ogarnięcia :
- Śruby kolka AEMa do wymiany
- Dodatkowe mocowania pasa na dla 6 pkt
- Zamocować ładnie wskaźniki
- Ogarnąć przewody elektryczne w środku samochodu
- Polakierować środek
- Ogarnąć kubełek
- wymienić pasy i kierownicę
- dodać przegrody do miski
- przed sezonem nowe płyny
- nawiewy na hamulce
- odgrodzenie stożka




_________________

 
 
Ma4Ti
Sej maj nejm Bicz!


Auto: EJ2/CN2/R21/330d
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 858
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-12-21   

Pierdoły nie pierdoły, zawsze wydaje się, że "to tylko parę drobnostek", a czasowo schodzi kupa czasu :mrgreen: U mnie też "kilka" rzeczy do ogarnięcia, a nie wiem czy zimy starczy :lol:

A co do silnika - setup wydaje się być bardzo przyjemny, będę czekał na wykres ;-)
 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-09   

No to czas na małe podsumowanie :)

Samochód po prawie poł roku w końcu wyjechał. Na rozprostowanie kości pojechałem na I rundę pucharu toru Słomczyn. Dzień przed ustawiłem geometrię i pojeździłem chwilę wokół warszawy, żeby dotrzeć nowe tarcze ( stare okazało się, że miał mega dużo mikropęknięć)
Z racji tego, że pogada miała być dupowoato zimna, to kupiłem pirelli DS na przód i P2G Michelina na tył ( deszczówki ).



Zawody składały się z 5 przejazdów + zapoznanie. Już właśnie na samym zapoznaniu okazało się, że coś jest potwornie mocno ociera o przednią felgę, tak że hałas był masakryczny, więc zapoznania praktycznie nie zrobiłem. Zjechałem z toru, a że do startu zostało niecałe 10 minut, to na szybko podniosłem samochód do góry. Nie widząc dokładnie co się stało, byłem przekonany że to pewnie nowa tarcza inaczej się ułożyła i zacisk obciera. Dlatego też bezlitośnie zaciski wilwooda dostały solidne strzały z młotka :cool: :D . Po całej operacji okazało się, że trze jak tarło, więc nie pozostało mi nic innego stwierdzić, że najwyżej coś się z*****, ale wystartować trzeba.

Pierwszy przejazd był całkiem całkiem, pomimo mega nerwowości i nasłuchiwania czy nie odpadnie koło. Finalnie okazało się, że to nowo założone nawiewy na hamulce, więc jedna sesja młotkowania i było po sprawie :cool:
Kolejne przejazdy to spoko czasy ( okolice 5 miejsca w generalce oraz 1 w klasie ), jednak w połowie zawodów okazało się, że prawie połowa zawodników w tym ja za bardzo cieli według nich zakręt w związku z czym dostają taryfę. Tym sposobem spadłem na 4 miejsce w klasie i nie zostało mi nic innego jak wkuriowny atakować ile się da. Finalnie udało się na ostatnim przejeżdzie poprawie swój przejazd o ponad 2 sekundy i zając na tym odcinku 3 miejsce w generalce ! Przed ogłoszeniem wyników okazało się, że znowu dostałem taryfę ( posypało się ponad 30 kar i było mega zamieszanie ).



Generalnie jestem turbo zadowolony, bo Honda prowadzi się mega, a dołożenie 6 pkt pasów spowodowało, że w końcu się nie ruszam w fotelu.

Poniżej onborad niestety nie z najszybszego przejazdu, na który dostałem taryfę ( 1 zakręt w lewo )


_________________

 
 
Ma4Ti
Sej maj nejm Bicz!


Auto: EJ2/CN2/R21/330d
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 858
Skąd: Toruń
Wysłany: 2022-03-19   

Trochę dziwna organizacyjnie kwestia jeśli chodzi o te kary. Jeśli zaoednicy nie mają ciąć w danym miejscu to się stawia pachołek i już. Tak czy owak gratulacje, tempo było bardzo dobre jak widać ;)
 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-06   

Po przetarciu bojowym na Torze słomczyn, pojechałem na II rudnę Vtec Cup na modlinie. Do tego czasu zrobiliśmy małe poprawki w Hondzie :
- Odcinka przesunięta na 8800
- Wymienione wszystkie mocowanie pasów na te załącznikowe
- I jakieś tam drobne pierdoły serwisowe

Próba na Modlinie miała się składać z mniejszej pętli toru, gdzie byłem dwa lata temu i uzyskałem czas 1:02,78. Od tego czasu sporo się zmieniło, więc w głowie ustawiłem sobie czas 1:01,5, który powinien być ok.
W pierwszej sesji trochę żle dobrałem ciśnienia, miałem lekkie problemy z temp oleju ( po 2-3 obrażeniach pomimo chłodnicy oleju, temp wskakiwała na poziom 125 stopni ), jednak udało się uzyskać czas 1:02.307. Czas nie był zły, bo nawet dawał chwilowe 3 miejsce w generalce, ale odczucia z jazdy były takie sobie ( głównie za sprawą opon ). Z pozytywnym nastawieniem ruszyłem na kolejną sesję, gdzie nie za bardzo mogłem złożyć czystego kółka, a w 3 sesji odezwała się panewka :( . Echh.. Samochód odstawiony do JHM, może w poniedziałek będzie wiadomo, czy wał jest cały. Jak okażę się, że nic się nie stało to zakładamy nowe panewki, docieramy i lecimy na puchar toru modlin.

Awaryjnie na półce leży dół b16b, ale złożenie na tej głowicy co jest może być problematyczne, bo :
- Silnik oczywiście trzeba dotrzeć
- Wystroić
- Obawiam się, że wałek stage 2 skunk turner będzie za ostry w stosunku do CR, które by było w tym silniku

Grzecznie składam rączki do modlitwy i czekam, czy coś się uda uratować z tego silnika :)
Onboard jakiś wrzucę na dniach
_________________

 
 
Ma4Ti
Sej maj nejm Bicz!


Auto: EJ2/CN2/R21/330d
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 858
Skąd: Toruń
Wysłany: 2022-05-07   

Trzymam kciuki żeby wał ocalał, ale w sumie chyba nikłe szanse... Zdecydowanie prościej byłoby użyć tego bloku z B16B i przerzucić tłoki z nowymi pierścionkami jeśli to one są problemem w kontekście CR.
 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-24   

Ma4Ti napisał/a:
Trzymam kciuki żeby wał ocalał, ale w sumie chyba nikłe szanse... Zdecydowanie prościej byłoby użyć tego bloku z B16B i przerzucić tłoki z nowymi pierścionkami jeśli to one są problemem w kontekście CR.


Co do silnika, to niestety nasi tam byli. Okazało się, że wał jest po szlifie... Szkoda, bo zbierał się naprawdę zacnie, a przez tą krótkie chwile w moich rękach nawet kropelki oleju nie wziął.

Co do samych zawodów, to byłem strasznie zawiedziony. Raz, że nie pojeździłem za dużo, dwa że przez ten krótki okres na torze nie zrobiłem fajnego czasu, a po trzecie - silnik. Jednak po czasie mam taką krótką refleksję, że chyba trochę żle na to patrzę, bo od czerwca 2021 samochodem zrobiłem łącznie może z 20 KM na ostro, więc ciężko miecz wyczucie samochodu od pierwszego metra. Dodatkowo nie miałem zapasowych opon, więc musiałem przednie w miarę rozsądnie traktować. Wniosek, więc jest prosty - nie mazać się, szybko składać silnik i upalać ile się da



Na szczęście okazało się, że wał z poprzedniego silnika jest ok, więc :
- Zostaje wysłany do dziaka na lekkie odchudzanie oraz wyważanie całego układu
- Sprawdzona zostanie pompa oleju
- Zamawiam też na większą chłodnicę oleju. Było 9 rzędów a wsadzę 13 rzędów ( na Modlinie grzał się dość olej, po paru krótkich kołkach temp przekraczała ponad 120)
- Panewki wlatują OEM na szczęście są dostępne od ręki
- Wymienimy też profilaktycznie olej w skrzyni

Zastanawiam się nad śrubami ARP- faktycznie warto wsadzać ?

Dodatkowo zastanawiam się nad kupieniem jakieś lepszej kamerki do onbordu, która będzie ogarniać telemetrię. Może być używana- coś polecacie ? ( obecnie mam gopro 3 hero silver )


I zacznie się walka z czasem, żeby na 4 czerwca samochód był gotowy na II rundę pucharu modlin. Może się uda
_________________

 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-27   

Z tego co pamiętam to wsadziłem Ci bluetooth do kompa. Jak masz mapę z crome gold albo HTS to bez problemu zapiszesz telemetrię po bluetooth i nałożysz na dowolne wideo :) a co do ARP to jak to jak planujesz kupić nowe OEM to sens jakiś jest - będą bardziej odporne na późniejsze odkręcanie i ponowne skręcanie jak ten silnik wyzionie ducha :mrgreen:
 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-04   

krukowskid napisał/a:
Z tego co pamiętam to wsadziłem Ci bluetooth do kompa. Jak masz mapę z crome gold albo HTS to bez problemu zapiszesz telemetrię po bluetooth i nałożysz na dowolne wideo :) a co do ARP to jak to jak planujesz kupić nowe OEM to sens jakiś jest - będą bardziej odporne na późniejsze odkręcanie i ponowne skręcanie jak ten silnik wyzionie ducha :mrgreen:


Pamiętam, jeszcze raz dzięki ! Tylko sam niestety nie wiem, którą wersją croma stroiliśmy.

Ogólnie, to pacjent przeżył, zabieg się udał :eek: Silnik docierałem przez ok 260 km
Stroiliśmy na Hamowni, która raczej nie zawyża wyników ( nie jest to słynna warszawska hamownia :)
Odcinka ustawiona jest na równo 9 tys :cool: . Tak wysoka odcina będzie jedynie ustawiona na zawody w poznaniu. Docelowo odcięcie, będzie trochę niżej, czyli można przyjąć że silnik ma 210km i 185 NM :) :) :) :) :D :cool: :eek:.
Szkoda jedynie, że stare regulowane kołka AEM nie chciałby współpracować i nie można było za dużo nimi pokręcić ( kiedyś podmieni się na skunk2, które grzecznie leżą w piwnicy )


Niestety, ale YT nie daje możliwości, żeby wstawić tutaj krótki film, więc przesyłam link do filmu = >
http://www.youtube.com/shorts/-UJRpy0o1ig


Samochód jest praktycznie gotowy na Poznań. Zostało dużo duperelków, ale najważniejsze rzeczy są już ogarnięte ( z ważniejszych rzeczy, to ogarnąć klocki oraz półosie na zapas ) a

Żeby w końcu ogarnąć temat onbordów wpadnie Gopro 7 hero black oraz garmin glo 2 ( chyba, że ktoś ma coś innego do polecenia ? )

Jaram się :cool:
_________________

 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-09   

Czas na dłuższe podsumowanie ostatniego weekendu, który składał się z dwóch imprez ( sobota track master, a niedziela Vtec Cup )
Sobotnie dzień miał być testem przed niedzielą. Testem samochodu i siebie, bo praktycznie ostatnie solidne upalanie odbyło się około roku temu.
Początki jazdy nie obyły się bez przygód- otwierająca się maską, a na kolejnej sesji kompletnie odfrunęła ( dlatego zrobiliśmy dodatkowe otwory na niej i zapiliśmy na wiele tyrtytek :cool: )
Trzecia sesja to pierwsza możliwość sprawdzenia samochody, czasy bardzo mocno średnie, Kolejna czwarta sesja, to problemy z klockami, które się już po prostu skończyły. Szybka wymiana opon, docieranie klocków, a w międzyczasie okazało się, że 5 i 6 sesji już nie będzie z powodu oleju na torze. Wieczorem na spokojnie odpaliłem racechorno, które jest dla mnie genialnym urządzeniem ( pierwszy raz je zainstalowałem wraz z odbiornikiem GPS ).

Niedziela miała już być pełnym atakiem od pierwszej sesji i tak też było :) ( chociaż musiałem uważać na opony, bo miałem tylko jeden komplet na przód z racji braku wulkanizacji na torze ).
Pierwsza sesja i już jak dla mnie rewelacyjny czas 1.48.9xx. Kolejna sesja to 1.48.3, by finalnie uzyskać 1,47,97 !! Czwarta sesja, to już totalny atak, który zakończył się spinem i zajechaniem opon

Wydaje mi się, że to jest najlepszy czas osiągnięty przez a grupowego Civica 1600 na poznaniu. Trzeba oczywiście jasno powiedzieć, że mój Civic nie jest zbudowany dokładnie według homologacji ( np waga 895 vs 910 zgodnie z homologacją z tego co pamiętam ).
Największą bolączką jest skrzynia biegów z VMAX na poziomie 177-178 km/h oraz pewne zakręty, które jechałem zdecydowanie za wolno. Może za rok spróbuje pojechać na 15 ' :)

Generalnie jestem turbo zadowolony z wyniku oraz z samochodu. ;)



Jeszcze logi z racechrono i zdjęcie ślicznotki :) ( teraz może w końcu nadejdzie czas, by ogarnąć samochód wizualnie


_________________

 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2636
Skąd: Mielec
Wysłany: 2022-08-17   

gratuluje wyniku!! szkoda ze skrzynia nie pozwoliła na więcej :-/
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna