Przedstawie Wam po krotce znany silnik Nissana montowany w glownie w R32 i R34.Wersja JDM.
Orginalnie R32 Skyline GT-R planowano ,ze bedzie to 2,4 L RB24DET (pojedyncze turbo) comialo starczyc na wystepy w klasie 4000cc Grupa A.Inzynierowie Nismo postanowili jednak zmienic system na AWD to R32 co spowodowalo,ze samochod stal sie ciezszy i mniej przewidywalny.Dlatego Nissan zadecydowal o stworzeniu nowej jednostki 2,6 L twinturbo-RB26DETT dla klasy 4500cc.
Pierwsze 2.6L RB26DETT w Nissanie R32 generowalo moc 276HP (206 kW) @ 6800 rpm i 260 ft lbs (353 N·m) @ 4400 rpm.W serii R34 podciagnieto nieco osiagi 280 PS (206 kW) @ 6800 rpm ze zwiekszonym momentem 289 ft·lb (392 N·m) @ 4400 rpm.
Ciekawostka jest ze na dyno podciagnieto ten silnik z konikami do 320HP.Zatem jaki jest powod ,ze RB26DETT nie jest montowany w takiej opcji?a no taki ,ze wynika on z ostrych restrykcji odnosnie ochrony srodowiska w Japonii.Kazdy samochod produkowany na JDM niemoze przekraczac konikami 276HP.Oczywiscie wersje non-jdm maja 320hp.Bardzo latwo to uzyskac sciagajac kilka limiterow.
Aftermarketowe firmy jak HKS czy Tomei sprzedaja mnostwo czesci jak walki,kolka dla RB26 ,ktore podnosza moc tego silnika.W ekstremalnej wersji RB32 moze produkowac 1 megawatt lub 1,340 HP.
Silnik generalnie jest strasznie podatny na modyfikacje i dlatego jest tak poszukiwany i lubiany w roznego typu projektach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum