Witam, przegladam rozne JDMowe fora i na zadnym nie ma zbyt wiele nt 300zx(Z31):( Auto wspaniale, o duzym potencjale, czemu tak zadko wybierane do projektow??
Tak sie zdarzylo ze bylem wlascicielem takiego autka:D '88 300zx turbo:D
moze to smiesznie brzmi ale auto bylo ....autem na budowe! 3.0l V6 turbo, naped na tyl, niska masa i tylko 2 siedzenia:] a do tego moje pierwsze wlasne auto w zyciu, kilka fotek jak to wygladalo:
a tutaj drugi Nissan(infiniti) w rodzinie:
prosze nie bijcie jesli post jest w nieprawidlowym miejscu.
Kwestia jest taka że zasadniczo ten model 300 nie był tak kultowy jak np ten fairlady
Osiągnięć jesli chodzi o sport też nie za wiele ten model nissana miał , niewątpliwie jednak w wersji JDM nie usdm pasować tematy o nim będą jak ulał .
Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do tworzenia nowych ciekawych tematów.
Ps. jak wrażenia z jazdy ? możesz opisać zachowanie tego auta ?
takie skromne foto
Trochę danych z wikipedii na temat JDM wersji
Japanese market
On the home market, the Z31 also came with a 2.0 liter motor. The 200Z, 200ZG, and 200ZS used the VG20ET motor while the 200ZR had the RB20DET. Other than the 300ZX, the only other factory Z31 variant to use the VG30DE engine is the 300ZR.[9] The Japanese 300ZX Turbo was not subject to the tough emissions regulations found in the US, allowing it to produce 230 hp (172 kW), outperforming not only its North American counterpart, but the 2.0 liter Z31s as well--their engines only made 170-180 hp. This was to "make the most of the local taxation laws."[4]
wrazenia z jazdy?:D
oczywiscie motor robi swoje, przy ostrym starcie NIE MA mozliwosci utrzymania auta w linii prostej, tylek chodzi od prawej do lewej:D
pomimo tylnego napedu auto zachowuje sie troche inaczej niz typowa tylno-napedowka; nie jest wcale tak latwo stracic przyczepnosc tylnych kol, aczkolwiek z drugiej strony auto tez nie zachwyca przyczepnoscia na zakretach pomimo seryjnych opon szerokosci 225(nie znaczy to ze sie wogole nie trzyma, moze to wynik bardzo malych gabarytow auta i wagi w stosunku do mocy, a moze waski rozstaw osi charakterystyczny dla tego modelu).
No i wszechobecna moc:] wlasciciele Hond(w tym ja) znaja uczucie niedosytu mocy w dolnych zakresach obrotowych, w Z31 tego nie znajdzizemy. Wysoki moment od najnizszych obrotow, a im wyzej tym...lepiej:) z tego co pamietam to Nissan mial odciecie jakos pod 8 tys obrotow(wydajac przy tym nieziemskie dzwieki).
Wnetrze: z jednej strony typowe dla amerykanskiego rynku:el.szyby,el.lusterka, klimatyzacja,tempomat,poduszki; a zdrugiej zadziwiajaco bogate i wysokiej jakosci materialy wykonczeniowe. Wszystko jest mieciutkie, zadnego plastiku, zero szarosci czy czerni(cale wnetrze jest koloru wisniowego). No i chyba najlpesza rzecz(szczegolnie w Californii) T-Top, czyli zdejmowane szklane polowki dachu(tworzy nam sie taki pseudo kabriloet). Ciekawa rzecza jest spalanie; moze to przez smieszna cene benzyny sprzedawana w GALONACH(3,8 l) a moze po prostu tak jest: auto bylo bardzo ekonomiczne.
Jesli chodzi o drugie auto Infiniti J30(na codizen uzytkowala je moja dziewczyna) to zdecydowanie co innego niz 300zx; duzy, komfortowy z aut.skrzynia, wszystko co mozliwe w skorze i elektryce, cichutki,plynny, komfortowy. I w sumie nie roznilby sie niczym od masy pozostalych limuzyn gdyby nie...no wlasnie, SILNIK. Auto jest wyposazone w 3litrowa V6 Nissana, lecz nie ta z MAximy a z 300zx Z32!
Silnik jest nowoczesniejszy niz ten w Z31 i pomimo iz w J30 jest automat to te 9tysiecy na obrotomierzu wcale nie jest bezuzyteczne:D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum