S15 to już siódma odsłona tylno napędowego, sportowego coupe. Premiera odbyła się w styczniu 1999 roku i auto przeznaczono tylko na rynek Japoński. Najmłodsza Silvia napedzana jest cztero cylindrowym, doładowanym silnikiem SR20DET o pojemności 2.0 litra, a chłodzeniem tego wszystkiego zajmuje się pokaźny intercooler. Auto dysponuje mocą 250 koni mechanicznych, co przy wadze 1460 kg daje nam stosunek mocy do wagi niższy niż 5kg/PS. Jako ciekawostkę podam, że sam motor SR20DE bez literki T, czyli Turbo generuje moc 165 koni. Za przeniesienie napędu odpowiada nowa sześcio biegowa, manualna skrzynia, a specjalnie ulepszony system wydechowy dostarcza przyjemnych wrażeń dźwiękowych.
S15 w środku, jak i na zewnątrz prezentuje sie bardzo agresywnie i patrząc na nie od razu wiemy, że mamy doczynienia z pojazdem, o nie przeciętnych osiągach. Duże wloty powietrza z przodu, niskie zawieszenie i lekkie, sportowe koła dopełniające obrazu całości. S15 było dostępne w dwuch wersjach silnikowych: Spec-S (bez turbo) i Spec-R (turbo). Oczywiście my koncentrujemy się na wersji Spec-R, która była znacznie lepiej wyposażona.
W lipcu 2000 roku wprowadzono na rynek model Silvia Convertible Varietta. Był to model z otwieranym dachem i dostosowanym wnętrzem na potrzeby tylko czterch pasażerów. Następnie w październiku tego samego roku rozpoczęto sprzedaż S15 w pakietach "B" i "L". "B" był to zwykły seryjny model sprzedawanyc dotychczas, a "L" wyposażonow szereg gadżetów takich jak: rozbudowany panel konsoli, ozdobny gril nawiewu powietrza, aluminiowe pedały, wskażniki i tp. W styczniu 2002 roku zostaje jeszcze wprowadzony pakiet "V", który miał takie bajery jak Xenonowe lampy, bardziej szykowne sportowe fotele, sprzęt Audio MD/CD.
Produkcje S15 zakończono w sierpniu 2002 roku, a Nissan skoncentrował sie na innch swoich platforamch samochodów sportowych, takich jak seria Fairlady, Skyline, czy Infiniti G35.
Driver SRS air bag system Standard
Passenger SRS air bag system Standard
Driver & Passenger SRS side air bag system - Option
ABS Standard
Brake assist system Standard
Rear Viscous LSD (Standard)
Rear Helical LSD Standard
High mounted stop lamp Standard
Side door beam Standard
Interior:
Leather wrapped SRS steering wheel Red
stitching Silver
stitching Red
stitching
Leather wrapped shift knob & parking brake Standard
Exclusive interior - Standard -
Silver meter (titanium finisher) Standard - Standard
Silver meter (black finisher) -
A pillar meter Boost
Ozone safe full auto air conditioning Standard
Power window Standard
Center door locks Standard
Aluminum Pedals - Standard -
Keyless entry system Standard
Power steering Standard
Front seats Tricot Leather Jersey
fabric
Exterior:
Xenon headlights (low beam with levelizer) Standard -
Projector headlights - Silver Standard
Front bumper foglamps Option Standard
Rear spoiler with high mounted stop lamp - Standard
Side sill protector Option Standard
Aero bumper Option
Privacy glass Option
Alloy wheels 16 x 6.5
UV cut glass Standard
Electric colored door mirrors Standard
Mechanism:
Sports turned suspension Standard
Sports turned body Standard
Nismo Tower bars Option
Front facing 4 piston brake Standard
HICAS - Option
Other:
Front stabilizer Standard
Rear stabilizer Standard
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum