r888 ma twarde ścianki a płynie momentalnie,
extreme VR2 to nalewka a trzyma spokojnie 15 min. na poznaniu
CUP 2 ma miękką ściankę a się nie przegrzewa
Kiedy jak, w jakim samochodzie, opinie wyrwane z kontekstu. Jednemu będzie trzymać, innemu popłynie. Tylko jeden ma auto 1200kg na ulicę, a drugi 1500kg i jeździ po torze.
Jednakowoż - zapewne jest to stosunek twardości i mieszanki, r888 może mieć miękką gumę i twardą ściankę, a cup2 miękką ściankę ale twardszą gumę (domysły). 15 minut po poznaniu to 7 okrążeń, nie jest to zbyt wiele
Krzyh00, niestety nie zgodzę sie z Tobą
1 - są nalewkami z miękką gumą.
2 - cena cena cena cena cena
3 - kwestia karkasu jest super mega istotna. Właśnie dlatego większość nalewek się nie nadaje do prawdziwego sportu
Jednak zgodzę się w 100% z tym co napisałeś później - dopasowanie do konkretnych warunków. Są warunki w których nalewki się sprawdzają a ich wady są mniej istotne. Do tych warunków należą - niskie temperatury, deszcz, śnieg - tam większe znaczenie ma mieszanka niż karkas. W odwrotnych warunkach - wysokich temperatur, przeciążeń decydowanie nalewki przegrywają poprzez ich konstrukcję i niepewny karkas.
I kolejny raz się zgodzę że na krótkie odcinki gdzie wymagana jest od razu wysoka przyczepność nalewki mają swoje zalety, które jak wspomniałeś są bardziej istotne od wad.
Jednakże. Wracam do argumentu ceny - opona Avon. ma jakieś 20 mieszanek, w tym mieszanki do wyścigów górskich. Przebija nalewkę we wszystkim, ma super miękką gumę, działa od zera, jest leciutka, sztywna, jest najlepszą oponą do wyścigów górskich na rynku i żadna nalewka jej nigdy nie dorówna. Jednak dlaczego jeździsz na nalewce a nie na avonie? bo avon kosztuje 1500zł sztuka. CENA.
Czy kajto wygrał barbórkę na michelin P2G czy na nalewce? Jednak czemu jeździsz na nalewce a nie na p2g? CENA CENA CENA
Nalewki są super kompromisem, opona oferująca dobrą przyczepność za bardzo niską cenę. Dlatego są super popularne i wcale się temu nie dziwię. Jednak w prawdziwym sporcie, tam gdzie liczą się dziesiąte sekund, nie używa się nalewek. Never. Ever. Sam fakt że jest o 1-2 kg cięższa je dyskwalifikuje - na 5km podjeździe w gsmp stracisz na tym około sekundy w samochodzie o normalnej mocy. Do tego dochodzą kwiatki jak odrywanie bieżnika, nierówne obwody, miękkie karkasy i masz odpowiedź dlaczego w profesjonalnym sporcie nikt nie ryzykuje jazdy na takich oponach.
I żeby nie było - jak nie znajdę p2g używanych to na 90% kupię nalewki jako deszczówki. Po prostu nie stać mnie na nowe P2G
A na suche - niestety, uzywany slik, albo kupiłem sobie takie najmiękksze avony używane.. To jest kosmos, z resztą wynik na drive cup Modlin w listopadzie 2018 mówi sam za siebie, przy 5 stopniach atomowa przyczepność od startu.
Ok, niby objechał mnie wtedy gość na extremach.. tylko ja mam 190 koni / tonę wagi, a on 400 w evo X
Czy ktoś z Szanownych miał może styczność z Nankang NS-2R? Wychodzi cenowo podobnie, a czasem nawet lepiej od Federala 595 rs-rr (195/50R15). Przeznaczenie to głównie jazda po torze, plus ewentualnie dojazd na tor do 200 km bo nie chce mi się zmieniać kół na torze
Będę wdzięczny za jakieś opinie od szanownej społecznośći
Mam 205/50R15. Doświadczenie na torze znikome bo jeden wyjazd do Brna zaliczyły ale dały radę w seryjnym eg6, kleiły bardzo dobrze, nie zauważyłem spadku przyczepności po kilku kółkach. Znajomy też je miał w 6g b18c5 i również zachwalał. Na ulicy dają radę bez problemu choć trochę głośne są ale nie tak głośne jak RS-RR
Na mokrym się nie wypowiem bo nie jeżdżę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum