Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Honda S2000
Autor Wiadomość
Autos Süchtig


Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 402
Skąd: Europa
Wysłany: 2017-07-17   

Tomac napisał/a:
Autos Süchtig napisał/a:
johnyg to co mówi Tomac ma sens. ;-)

Muszę sobie kiedyś policzyć o ile takie powietrze może się nagrzać.


W lato nawet o 30 stopni Celsjusza może wzrosnąć temperatura powietrza w nieodizolowanym dolocie..

ale to pewnie na postoju, gdy przepływ jest mały, a pod maską brak wentylacji.
Poza tym za mało danych, żeby mnie ta odpowiedź satysfakcjonowała. :D
_________________
www.mg-eng.net
„Les lois de la concurence font qu’un moteur qui ne double pas de
puissance en 12 à 15 ans meurt et l’entreprise qui le fabrique – aussi”

Claude Daugas

Flowbench, obliczenia układów dolotowych, wylotowych, customowe części, modelowanie 3D...
 
 
Tomac 


Auto: V8 BiTurbo
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 2676
Skąd: że
Wysłany: 2017-07-17   

Autos Süchtig napisał/a:
Poza tym za mało danych, żeby mnie ta odpowiedź satysfakcjonowała. :D


Miałem tego świadomość.. :ok:
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5759
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2017-07-17   

ale dolotu się nie owija bandażem, tylko materiałem, który "odbija" ciepło. Takie maty jak na ścianę grodziową, czy maskę. Są znacznie skuteczniejsze w tym.
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
sti-wrx 


Auto: matic Accord
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-17   

widać, że tomac nie masz pojęcia o tym o czym piszesz. podczas jazdy powietrze w dolocie przemieszcza się z tak dużą prędkością, że nie ma szans na nagrzanie się o kilka stopni nie wspominając o przytoczonych przez ciebie wyssanych z palca wartościach. jeśli dolot zimnego powietrza jest dobrze doprowadzony to takie owijanie jest dobre dla gimbazy.

oraz tak jak bio napisał do owijania stosuje się taśmy lustrzane które odbijają ciepło i są cieniutkie.
 
 
Tomac 


Auto: V8 BiTurbo
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 2676
Skąd: że
Wysłany: 2017-07-18   

Bio napisał/a:
ale dolotu się nie owija bandażem, tylko materiałem, który "odbija" ciepło. Takie maty jak na ścianę grodziową, czy maskę. Są znacznie skuteczniejsze w tym.


Takie maty też dobra opcja :ok:

Poniżej zacytowane ze strony jednej ze stołecznych, znanych i szanowanych firm tuningowych - pewnie się nie znają:

"Nawet chwilowy postój, powoduje, że nieodizolowany układ dolotowy znajdujący się w komorze silnika podnosi temperaturę powietrza o ok. 10-15*C, a w lato może to być nawet 20-30*C. Bardzo ważną sprawa jest także efektywność dolotu jeśli chodzi o schładzanie nagrzanego powietrza tzn. ile czasu potrzebujemy, aby po postoju i nagrzania powietrza w dolocie np. do 40*C móc schłodzić powietrze do 15*C. Jedne doloty potrzebują na to ok. 180 sekund inne tylko 60".

Także wszystko o czym pisałem wcześniej zgadzałoby się tj.
Tomac napisał/a:
Spieszę z wyjaśnieniem.. po kilku dniach od owinięcia mogę stwierdzić następującą poprawę: w upalny dzień podczas jazdy w korku auto nie dławi się łyknięciem gorącego powietrza stojącego w CAI (podczas postoju przy zamkniętej przepustnicy). Na chwilę obecną to tyle i wg mojej oceny warto owinąć CAI chociażby dlatego.


Oraz to tylko taśma którą w każdej chwili mogę bez wahania wywalić i zastąpić czym innym.. jednak skoro działa to po co zmieniać.. i nie ma co się grzać ;-)
 
 
grafix 


Auto: DC2 B18C6
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 279
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-07-18   

Kolektor wydechowy.
Owija się go, aby trzymał temperaturę. Ma być zajebiście gorący-większa temp-szybszy przepływ gazów wylotowych. Efektem dodatkowym jest zmniejszenie temp. w komorze silnika.

Dolot
Jeśli zastosujemy rurę dolotową z cienkiego alu jak już wspomniano lustrzanego - to nagrzeje nam się szybko i szybko odda ciepło jak zacznie przez niego przepływać powietrze. Wystarczy kilka razy otworzyć przepustnicę i zacznie się schładzać. W tym czasie powietrze nie ma szans aby w tak krótkim czasie się nagrzało.

Jak owiniemy go bandażem to - wolniej się nagrzeje i wolniej odda ciepło.
Kluczem do całej zabawy jest dostarczenie świeżego zimnego powietrza do puszki.

Jeśli tego nie będzie to temperatury w dolocie na poziomie nawet 50stopni w czasie jazy to norma. Wtedy zazwyczaj wskakujemy już w korektę czyli -1-/-2 stopnie zapłonu ;/

Pozdro.
_________________

 
 
 
Tomac 


Auto: V8 BiTurbo
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 2676
Skąd: że
Wysłany: 2017-07-18   

grafix napisał/a:
Kolektor wydechowy.
Owija się go, aby trzymał temperaturę. Ma być zajebiście gorący-większa temp-szybszy przepływ gazów wylotowych. Efektem dodatkowym jest zmniejszenie temp. w komorze silnika.

Dolot
Jeśli zastosujemy rurę dolotową z cienkiego alu jak już wspomniano lustrzanego - to nagrzeje nam się szybko i szybko odda ciepło jak zacznie przez niego przepływać powietrze. Wystarczy kilka razy otworzyć przepustnicę i zacznie się schładzać. W tym czasie powietrze nie ma szans aby w tak krótkim czasie się nagrzało.

Jak owiniemy go bandażem to - wolniej się nagrzeje i wolniej odda ciepło.
Kluczem do całej zabawy jest dostarczenie świeżego zimnego powietrza do puszki.

Jeśli tego nie będzie to temperatury w dolocie na poziomie nawet 50stopni w czasie jazy to norma. Wtedy zazwyczaj wskakujemy już w korektę czyli -1-/-2 stopnie zapłonu ;/

Pozdro.


I wszystko :ok:
 
 
bonczek 


Auto: Różne
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-18   

Czyli wiemy już ze owijać.
Teraz pytanie - bandażem jak kolektor wydechowy czy ta folia termiczna?
_________________
ED9 K20A2 NA 249HP/246Nm @ 863kg
JDM:O -> Klik!
FB -> Honda CR-X Race Car

 
 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2017-07-19   

Widziałem za granicą całe puszki z rurą oklejone termiczną/lustrem :)
_________________
 
 
Gorlis 


Auto: Civic B18C4
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 1089
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-07-19   

Karamba_DC2 napisał/a:
za granicą


Na "zachodzie" :lol: 8-)
_________________
www.facebook.com/CivicGorlis/
 
 
Pilar 


Auto: S2K AP1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 3706
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-07-19   

Yaca też ma oem puche oklejoną złotą taśmą dei.
_________________
www.pilarposters.etsy.com
 
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2640
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-07-19   

dokładnie, mam seryjny dolot oklejony taśmą Dei, sworznie które są blisko ukł. hamulcowego też są oklejone :->





_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
Bakuu0 


Auto: GT+
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 413
Skąd: EZD
Wysłany: 2017-07-19   

w wersji budżetowej spełni swoją rolę taśma alu:


BQ.
_________________
Life on Track | rad-sat.com.pl
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2017-07-20   

były kiedyś obliczenia, nie chce mi sie już ich szukac. Powietrze płynące przez dolot w autach wolnossących to około 100-130g/sekundę. Z taka prędkością przejmuje ono od ścianek dolotu ŚLADOWE ilości temperatury. Tak, jak Tomac napisał - można odczuć róznicę po ruszeniu z postoju w gorący dzień. W to uwierzę. Wtedy na pewno auto zachłyśnie się gorącym powietrzem. Jednak wpływ na generalny performance dolotu czyli przejazd WOT owinięcie dolotu ma marginalny. Najważniejsze jest jakie powietrze zostanie zassane przez sam filtr - to, co napisał Grafix. Gdybym miał podzielić wpływ temp powietrza zasysanego w stosunku do przejmowania ciepła z komory to postawiłbym na stosunek 95% do 5ciu % - w kierunku powiększania się pierwszej wartości...można, ale daje więcej placebo niż reala :) O wiele skuteczniejsze jest psiknięcie wody na IC - jeśli ktoś ma ;)
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
hot_rider 


Auto: #Zeto
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 3025
Skąd: kraj kwitnącej lipy
Wysłany: 2017-07-20   

też owinąłem bandażem dolot , na pewno nie zaszkodzi
temp. na obudowie filtra coś ok. 55 stopni była jak dobrze pamiętam po 5km przejechanych i temp otoczenia 30C
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna