Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Black Cartel Honda S2000
Autor Wiadomość
Pawlo91 

Auto: Honda Civic V Coupe
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: Mielec/Radomyśl Wlk.
Wysłany: 2023-04-21   

Może się uda nagrać jakiś filmik jak auto zapodaje , albo chociaż jak brzmi? Chodź wiadomo na żywo to musi być potwór, mam nadzieję że będzie okazja zobaczyć furę w akcji. Powodzenia w następnym starcie 👍
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2640
Skąd: Mielec
Wysłany: 2023-05-21   

dzięki! niestety na razie nie ma było czasu na nagrywki ;-)

---


ostatnio poświęciłem sporo czasu m.in na zabawe ze skrzynią, niestety żeby ją wyciągnąć trzeba odkręcił kolektor wydechowy i najlepiej sciągnąć cały wydech, odkręcić alternator żeby dostać sie do rozrusznika bo jedna ze śrub mocujących scala też skrzynie z blokiem silnika, odkręcić układ dolotowy, odkręcić przednie amortyzatory i rozpiąć przednie górne wahacze, (w seryjnym samochodzie, przy dużyum skoku zawieszenia nie jest to konieczne), standardowo odkręcić wysprzęglik, rozpiąć wiązke, odkręcić lewarek z kabiny oraz od spodu, rozpiąć wał, łape skrzyni, kolumne kierowniczą i przechodzimy do deseru czyli odkręcenie przednich sanek i spuszczenie całego silnika z zawieszeniem i ukochaną skrzynią o 75mm żeby móc marzyć o połamaniu ręki w 7 miejscach i dostaniu się do ostatnich dwóch srub mocujących skrzynie do silnika ...

podsumowując skrzynia wymieniona (Robert dzięki za pomoc!! :zdrowko: ) ale jeszcze nie miałem okazji ją mocniej potestować, problem z zawieszeniem i obcieraniem przedniego dolnego sworznia o tarcze przy skręcie również jest rozwiazany, home made snorkel z doprowadzenim zimnego powietrza do ukłądu dolotowego zamontowany, dyfuzory splittera zamontowane, ustawiona na nowo geometria i zbierzność, wymieniony jeden czujnik od ABSu, w między czasie wpadł Arek w poszukiwaniu rozwiązania problemów z brakiem wspomagania i ABS-em i tutaj na razie nie wiemy co jest grane :(

foto kronika :lol:

temat poprawionych dyfuzorów splittera ver2 ogarnięty, (powiekszony, przeprojektowany lekko kształt vs. ver1) ale już widze kilka kolejnych poprawek które musze zrobić



















end plate-y też bedą jeszcze lekko zmodyfikowane w ver.2





doprowadzenie powietrza do dolotu (Mugen konstruując ten układ dolotowy zaprojektował zderzak który miał dopasowany otwór z którego powietrze bezpośrednio trafia do dolotu, wymyśliłem sobie coś innego żeby nie ciąć zderzaka i psuć jego linii) :















foto ze strojenia w siedzibie Ecumaster:





zgromadzone moduły ABSu z różnych roczników do poszukiwań źródła problemu:



ps. wyjazd na TrackMasters odpuściłem, 3 dniowa ulewa skutecznie przekreśliła testy na drodze, za 2 tygodnie wyjazd na Slovakia Ring wiec trzeba ten czas wykorzystać a relanie mam możliwość pracować przy samochodzie tylko w soboty i niedziele wiec czasu bardzo mało :/


up z dziś - wkońcu pogoda pozwoliła na sprawdzenie kilku rzeczy i wygląda na to że udało się usunąć problem z ABS-em i co mnie bardzo cieszy znalałem przyczynę braku wspomagania i podmiana na inny moduł przyniosła efekt, poza tym zrobiło się gorąco (25'C) i potwierdziła konieczność robienia nawiewu na miske i zakładania chłodnicy która w sumie byłą już w tym samochodzie przed odbudową ale stwierdziłem ze na razie nie bede się z tym piepszył bo wiadomo utrudnia wymiane oleju a zależało mi żeby pierwsze uruchomienia silnika i spuszczanie oleju z weryfikacją miski były bez dodatkowej roboty..

stay tuned :)



_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
Pawlo91 

Auto: Honda Civic V Coupe
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: Mielec/Radomyśl Wlk.
Wysłany: 2023-05-24   

Najważniejsze, że udało się naprawić usterki i można ruszyć dalej z tematem. Znajomość budowy całego samochodu przyspiesza takie akcje. Dobrze mieć przy takim projekcie Arka , którego zaangażowanie i wiedzę cały czas jest tu widać. Lubię ten wątek na forum bo nie ma tu fuszerki . Honda mam nadzieję po takim dopieszczeniu odwdzięczy się poprzez dobry fun i wyniki.
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2023-06-08   

profi robota !

Pawlo91 napisał/a:
Dobrze mieć przy takim projekcie Arka , którego zaangażowanie i wiedzę cały czas jest tu widać


arek działa wszędzie :mrgreen:
_________________

 
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2640
Skąd: Mielec
Wysłany: 2023-06-18   

update - Slovakia Ring / Track Masters

był to kolejny wyjazd gdzie prace wtwały do ostatnich godzin, ok. 20 wieczorem siedziałem jeszcze w kanale ustawiając geometrie następnie cała noc samotnej jazdy lawetą i w sumie spałęm 30min zanim wsiadłem do wozu :rolleyes:

generalnie samochód zrobił 2 pełne sesje a w trzeciej na pierwszy pomiarowym kółku doszło do otwarcia się maski na prostej startowej przy ok. 200km/h (weryfikowałem zapięcie sie maski przed każdą sesją), na szczęście bez dużych konsekwencji, pękła szyba czołowa, maska połamana, zawiasy lekko pogięte ale sa to stosunkowo małe straty biorąc pod uwagę że sytuacja dośc niebezpieczna, nie ufałem tym zapinkom do końca, pamiętam ze nawet byłem przez kogoś przestrzegany ale teraz już wiem ze był to błąd.

dwie pierwsze sesje to nadal było badanie samochodu czy wszystko pracuje włąścicwie, poza 1 kółkiem na Silesii był to pierwszy mocny chrzest dla tego wozu, temperatura 30'C też dawała mocno w kość, zdemontowałem podłoge i splitter bo brak odizolowanego ukł. wydechowego powodował szybkie nagrzewanie się oleju - generalnie nie było usterek, wycieków, ani nic niepokojącego... tylko jeździć i zbierać doświadczenie, tor świetny, 6km, baaardzo szybki, sporo wymagających zakrętów, szkoda że zrobiłem może 10 kółek i trzeba było wracać :(

stan na dziś - zdemontowany jest cąły układ wydechowy ze względu na izolacje, szyba powinnna być jutro, maska może uda się uratować, wzmocnić węglem plus dodatkowa wentylacja :rolleyes: poza tym bawiłęm sie corner balance na wagach, cieżko mi nawet policzyć ile razy rozkręcałem zawias robiąc korekty, przygotowałęm sobie przednie nadkola z węgla, tylne "osłony" wystających opon zlicowane z podłogą, zamontowane i połączone sa nawiewy na hamulce z przedniego zderzaka, wszystkie sworznie zostały zabezieczone osłoną termiczną, poza tym jakieś duperele czyli klamki na drzwi z wegla, osłony klatki itd...

stay tuned



























update - ukł. wydechowy ogarnięty















update - pierwsze obserwacje i pomiary

kolektor i wydech założony, po odpaleniu mam wrazenie że wyciszył się cały ukłąd a jednoczesnie jest mniej metaliczny a bardziej basowy czy coś takiego, no inny...

całość odparowała po 5-10min, motor dogrzany do 75-80'C, niestety nie mam pomiarów kamerą z gołym układem wiec na razie wyniki nie mają punktu odniesienia, teoria mówi tak że 9mm mata ceramiczna która jest pod tą folią 0,1mm wytrzymuje 1400'C i taka osłona powinna redukować o 60-80% temp., sprawnośc jej rośnie wykładniczo wiec im cieplej tym "lepeij pracuje"

30min pracy silnika, pokreciłęm się na parkingu, ale bez jazdy jakiejś szybszej, po wyłaczeniu silnika można łapać za kolektor w grubszej rękawicy typu mechanix czy milwaukee 8-10sek. można trzymać, wróciłęm z kawą po równo 10min i można już mocno trzymać runner kolektora na załamaniu cały czas, bez problemu.. wiec chyba jest spoko :)






_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5759
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2023-06-19   

Yaca
Na następny wypad na SK ring - walnij mi PW. Będziesz miał nędznego fotografa :mrgreen:
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Ma4Ti
Sej maj nejm Bicz!


Auto: EJ2/CN2/R21/330d
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 858
Skąd: Toruń
Wysłany: 2023-06-20   

Ja to bym prosił żebyś chociaż jedną rzecz zrobił na odp...dol, bo nie ma się do czego przyczepić :lol:
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5759
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2023-06-21   

Ma4Ti napisał/a:
Ja to bym prosił żebyś chociaż jedną rzecz zrobił na odp...dol, bo nie ma się do czego przyczepić :lol:

spokojnie - jestem na straży - już 2 rzeczy mu wypomniałem :lol:
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Ma4Ti
Sej maj nejm Bicz!


Auto: EJ2/CN2/R21/330d
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 858
Skąd: Toruń
Wysłany: 2023-06-22   

Kurde, całe szczęście. Jakby co to też będę szukał do czego się przyczepić :lol:
 
 
Pawlo91 

Auto: Honda Civic V Coupe
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: Mielec/Radomyśl Wlk.
Wysłany: 2023-07-02   

Jak widziałem na insta filmik to aż przykro było patrzeć, a było potem widać przód bez zderzaka to myślę nie jest źle . Wiadomo boli mega lecz mogło być gorzej. Po wyjazdach auto cały czas jest dopracowywane , szacun.
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2640
Skąd: Mielec
Wysłany: 2023-08-08   

TorquedMad_Mind napisał/a:
Yaca
Na następny wypad na SK ring - walnij mi PW. Będziesz miał nędznego fotografa :mrgreen:


:zdrowko:

update:

odkopie troche temat bo mimo ciszy każdy weekend i urlop wakacyjny spędziłem przy samochodzie <facepalm> :

w dużym skrócie pare rzeczy zostało zrobione/poprawione:

- zamontowana wkońcu chłodnica oleju Mocal 16-rzedowa heavy duty z custom mocowaniami, termostat wymieniłem z 72'C na 92'C (chyba pomyłka produceta podczas montażu albo na magazynie) wraz z dodatkowym miejscem pod czujniki, przewody, końcówki, AN10 Fragoli, niestety przewody nie są poprowadzone tak jak bym chciął i będe tutaj jeszcze kombinował inne rozwiązanie,
- karbonowy cooling plate, przerobiony i wycięty pod obecny ukł. dolotowy,
- air ducty wraz z przewodami pod studzenie hamulców podpięte i przetestowane, dodatkowo zamontowałem kratki w zderzaku żeby nie zassać kawałków gumy, kamieni itd,
- nowe mocniejsze mocowania splittera, wycięty dodatkowy otwór + dorobiony został nawiew (wydruk 3D) na miskę olejową w spliterze + termoizolacja, całość obniżona o ok. 10mm, dodatkowa uszczelka między zderzakiem a splitterem, zmodyfikowany został też kształt bocznych end-plate-ów, dolna cześć pogrubiona, wzmocniona i wydrukowana na 3D,
- wymienione półosie, jedna guma puściła przy opasce i zaczeła ciapać tylne sanki więc wymieniłem komplet który była w rezerwie,
- podstopnica z aluminium, otwory zwiększające sztywność, paski antypoślizgowe,
- puszka dolotowa oklejona taśmo termoizolacyjną, odizolowana od chłodnicy wody i gorącego powietrza z pod wentylatorów,
- wzmocniona i sklejona maska, dodatkowo wycięte kolejne "wywiewy", całość pomalowana w kolor, pogięte zawiasy maski wymienione, zapięcie na aerocatch,
- wymieniona szyba przednia,
- zamontowałem rozpórkę przednich kielichów,
- PMU wysłane na serwis celem sprawdzenia bo samochód kilkukrotnie mi zgasł bez żadnych innych objawów - podmina na inny PMU rozwiazała problem,

Arek, Robert dzięki za pomoc!

po poprzednich dwóch wypadach na tor i przejechanych może 50km przyszedł czas na Poznań na którym jeszcze nigdy nie byłem i mimo że byłem mega wolny, to jestem bardzo zadowolony że nareszcie przejechałem wszystkie sesje bez problemów, nie licząc dokręcenia jednego przewodu olejowego który się przypocił samochód spisywał się b. dobrze.

nie będe się usprawiedliwiał i wypisywał wymówek ale czas to tylko nędzne 1:59 xxx ale przyznam szczerze że dopiero po 3 sesji przestałęm mieć giga stresa że coś zaraz odpadnie lub się wysra : P

z pozytywów, chłodzenie oleju przy zamkniętej podłodze pod silnikiem działało bardzo dobrze, nie miałem czasu jeszcze dokładnie przeanalizowac całości logów ale max temp na czujniku w kanapce to 110'C a na misce z dodatkowym nawiewem 98-100'C, izolacja termiczna zrobiła tutaj dobrą robotę, dodatkowo wydech pluje teraz marchewami non stop, tłumnik końcowy który teraz został jako jedyny element nieizolowany miął taką temp że zmienił kolor 3 razy i non stop strzelał, miałem kamere termo ale jeszcze nie zgrałem pomiarów, hamulec mega, mój mózg nie ogarnia totalnie jak mocno można opóźniać w tym wozie hamowanie, zero jakiegokolwiek puchnięcia, zawieszeniowo samochód mega klei, dopiero w ostatniej sesji nabrałem więcej odwagi żeby próbować wyjśc na zewnętrzne tarki, tempo jak widać po czasie miałem słabe ale samochód był bardzo stabilny w zakręcie, zero nerwowości, uciekania przodu lub tyłu, myśle że dobry driver mógłby zrobić sensowyny czas :)

na koniec dodam że nitka Poznania bardzo mi się spodobała, zawsze omijałem Poznań, limity głośności, daleko, drogo, infrastruktura z PRLu... ale naważniejsze że tor wynagradza całą reszte!

za 1,5 tygodnia BRNO, połowa września powrót na Poznań i już się doczekac nie mogę!

Dzięki za zbite piątki na JAPFEST! świetna impreza, szkoda że udało sie przygotować samochodu na wyścig endurance, stay tuned.

















































_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5759
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2023-08-09   

:shock: ładniusio - podejrzewam, że termostat 72C był żeby wcześniej juz cała chłodnica pracowała niż "za późno". Bo jak jest otwarcie 72C, to płyn jeszcze zdąży się dogrzać te kilka C na torze, zanim się wymiesza z tym chłodniejszym na pełnym obiegu. I zależnie od warunków - te kilka C to może uratować od miejscowego przegrzania. Ale to by musiał być jakiś czujink temp na bloku z logowaniem i podmianką między sesjami, żeby zobaczyć w miarę w tych samych warunkach.


ale dobra, bo ktoś musi: te paski griptape to mogłeś ładniej przykleić :lol:
ew. (żeby Ci dodac roboty, bo widzę że masz jej mało z samochodem :mrgreen: ) może zmiana na szeroki pas z do deskorolek?
Dla przykładu: https://www.decathlon.pl/...xelo/_/R-p-5902
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
  
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2023-08-09   

auto jest tak dojebane że strach tym jezdzić :lol:
ciekawe jak będzie z temperaturami gdy odkręcisz na maxa . bo ja robiać 1.48 mam olej 110 a jak jadę 1.41 to mam 135 :shock:
_________________

 
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2640
Skąd: Mielec
Wysłany: 2023-08-09   

TorquedMad_Mind napisał/a:
:shock: ładniusio - podejrzewam, że termostat 72C był żeby wcześniej juz cała chłodnica pracowała niż "za późno". Bo jak jest otwarcie 72C, to płyn jeszcze zdąży się dogrzać te kilka C na torze, zanim się wymiesza z tym chłodniejszym na pełnym obiegu. I zależnie od warunków - te kilka C to może uratować od miejscowego przegrzania. Ale to by musiał być jakiś czujink temp na bloku z logowaniem i podmianką między sesjami, żeby zobaczyć w miarę w tych samych warunkach.


ale dobra, bo ktoś musi: te paski griptape to mogłeś ładniej przykleić :lol:
ew. (żeby Ci dodac roboty, bo widzę że masz jej mało z samochodem :mrgreen: ) może zmiana na szeroki pas z do deskorolek?
Dla przykładu: https://www.decathlon.pl/...xelo/_/R-p-5902


Dzięki! warto pamiętać że przy 72'C osiąga pełne otwarcie a puszcza już znacznie wcześniej i mimo że testowałem termostaty tylko w gorącej wodzie to jednak rozwiązanie z 92'C wydaje się sprawdzać,

griptape słabo przyklejony, zgadza się, punkt dla Ciebie :mrgreen:

Tommi01 napisał/a:
auto jest tak dojebane że strach tym jezdzić :lol:
ciekawe jak będzie z temperaturami gdy odkręcisz na maxa . bo ja robiać 1.48 mam olej 110 a jak jadę 1.41 to mam 135 :shock:


thx! cykor jest bo człowiek kilka lat jedził tylko jakimś tapczanem po bułki :lol:

tez mnie ciekawi temat temperatury bo teraz było chłodno jak na letnie warunki, z drugiej strony to pierwszy raz kiedy cała podłoga pod silnikiem byłą zamknięta, na pewno chce dorobić jeszcze kierownice na chłodnice oleju i moze wentylator jako wspomagacz.. i testy, testy, testy :)
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-10   

Niesamowicie miło jest zobaczyć to auto w ruchu po tylu latach :) propsy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna